Koripallo.com

Petteri Koponen 2008/2009

Vs: Petteri Koponen 2008/2009

rööriroope sanoi:
Kyllä tiedotusvälineet olivat niin kiinnostuneita Koposesta, mutta kun ei päässyt ÄN BEE AAHAB, niin mielenkiinto lopahti kuin salamaniskusta.

Missä kohtaa olen sanonut saavani pienen orgasmin Petterin epäonnistumisesta? Vihaan häntä yhtä paljon kuin normaalia pääkaupunkiseutulaista. Ettet vain olisi yleistänyt minua heti joihinkin vihaajiin, jos en satu pitämään hänestä?

Ja ihan vain verratakseni Ginobilia ja Koposta:

Manun tilastot Eurooppa-ajastaan 23v.
pisteitä keskimäärin 15,2p , 4,1 levypalloa ja 2 syöttöä
ja 2002 teki Paota vastaan finaalissa 27p!!! Siihe ei Koponen koskaan pysty.

Petterin tähän astiset tilastot 20v.
2,8p, 1,2 levyriä ja 0,6 syöttöä

Ja vielä kun otetaan huomioon, että Bologna ei pelaa Euroliigaa eikä edes ULEBia, niin on Koposella aikamoinen kiriminen Ginobilin tasolle ;D

Kyllä tiedoitusvälineet ovat olleet ihan kohtalaisen kiinnostuneita Koposen Spagettimaan tekemisistäkin, ihan näin esimerkkinä Ilta-Sanomain toimittaja Terho Vuorinen kävi männäviikoilla ihan henkilökohtaisesti vierailemassa Bolognassa tekemässä jutun Petteristä.
Toki kahteen viime kesään osui enemmän mediahuomiota juuri NBA-humun takia, mutta onko tämä sitten Koposen NBA-puheiden, unelmien ja tavoitteiden vika, vai kenties suomalaisen median (kori)palloilukulttuurin, kiinnostuksen ja tietouden köyhyyttä?
Ei se ole pelkästään Petterin päähänpisto, että hänet on varattu, vaan ihan tosiasia - ja siitä suomalainen media kiinnostuu. NBA kiinnostaa jotenkin suomalaista mediaa, koska se kuuluu jokaisen maan urheilu-uutisiin. Eurooppalaisesta koripalloilusta suomalaisella medialla on taas yhtä paljon tietoa kuin minulla mummoni ekastakerrasta. Siinä muutamia syitä, miksi huomiota on tällä haavaa vähemmän, kuin esim. viime kesänä.

En ole varma, oletko missään kohdin sanonut tulevasi varsinaisesti Koposen epäonnistumisille, mutta näin "rivien välistä luettuna" pientä erektiota oli havaittavissa. Ainakin tällaisen käsityksen sain. Kuitenkaan tämä ei varmasti ole se koko homman juju ja POINTTi, vaan kyse oli siitä, että osalla on kiire mustamaalata ihmisiä muutaman kehnon kokemuksen takia.

Ja vielä tuosta Gynologi-Koponen vertailusta. Ehkä et vain ymmärrä, mutta vastineesi oli ehkä paskin ikinä. Vertaat 23-vuotiasta 20-vuotiaaseen,vertaan kolme vuotta pelannutta kolme kuukautta pelanneeseen keltanokkaan ja vertaat vielä sen jälkeen, kun todettiin, ettei pelaajana tai suorituksilta ollut edes tarkoitus verrata, vaan pelaajan "siirtohistorian" puolesta.

Paskakasa sanoi:
Toki kahteen viime kesään osui enemmän mediahuomiota juuri NBA-humun takia, mutta onko tämä sitten Koposen NBA-puheiden, unelmien ja tavoitteiden vika, vai kenties suomalaisen median (kori)palloilukulttuurin, kiinnostuksen ja tietouden köyhyyttä?
Ei se ole pelkästään Petterin päähänpisto, että hänet on varattu, vaan ihan tosiasia - ja siitä suomalainen media kiinnostuu. NBA kiinnostaa jotenkin suomalaista mediaa, koska se kuuluu jokaisen maan urheilu-uutisiin.

Taytta asiaa, kuten myos Paskakasan eilinen pidempi kommentti. Muistan etta melkein kaatui Sam Adamsit poydalle kun 2007 draftissa Petterin nimi kuulutettiin ekakierroksen lopussa. Blazers GM Pritchard - jolla tahan mennessa on lyhyt mutta vaikuttava draft historia - tuskin maksoi hyvaa hyvyyttaan Philadelphialle saadakseen heidat varaamaan (kaytannossa alemman liigatason pelaajan suht. tuntemattomsta koripallomaasta) omalla vuorollaan.

Yritetaan muistaa etta Petterin edella pelaava Boykins on sen verran kallis pelaaja etta varmasti Bologna peluuttaa hanta mahdolllisimman paljon. Nuoren pelaajan uralla on niin nousuja kuin laskuja ja niita riittaa varmasti Koposellekin.

Voidaan toki spekuloida josko Petterin olisi kannattanut sittenkin vaatia paikkaa rosterissa tai myyntia muualle viime kesana. Aika nayttaa. "We'll hope the guy will do Rudy on us" on osuva kommentti jonka kuulin taannoin Portlandista. Pidetaan siis peukkua etta Petterikin siis Hernadezin tapaan on kasvamassa korkoa euroopassa. Oli tuleva joukkue sitten Blazers tai joku muu.

http://www.nba.com/blazers/news/2008_summer_league_central.html

Paskakasa sanoi:
Ja vielä tuosta Gynologi-Koponen vertailusta. Ehkä et vain ymmärrä, mutta vastineesi oli ehkä paskin ikinä. Vertaat 23-vuotiasta 20-vuotiaaseen,vertaan kolme vuotta pelannutta kolme kuukautta pelanneeseen keltanokkaan ja vertaat vielä sen jälkeen, kun todettiin, ettei pelaajana tai suorituksilta ollut edes tarkoitus verrata, vaan pelaajan "siirtohistorian" puolesta.
Ryhdyin leikkiin mukaan, koska joku Börgö halusi verrata näitä kahta pelaajaa toisiinsa, minä olin eri mieltä, mutta Börgö nosti Manun esille. Luen ensin aiemmat kirjjoitukset ennen kuin alat minua haukkumaan.

rööriroope sanoi:
Ryhdyin leikkiin mukaan, koska joku Börgö halusi verrata näitä kahta pelaajaa toisiinsa, minä olin eri mieltä, mutta Börgö nosti Manun esille. Luen ensin aiemmat kirjjoitukset ennen kuin alat minua haukkumaan.

Suothan anteeksi hieman hyökkäävän kielenkäyttöni, ihan näin Joulurauhan edistämisen takia. Seison kuitenkin lauseitteni takana. Itse vertasit vielä Koposta ja Gynomaattia pelaajina, kun minä ja börgö olimme jo todenneet, ettei vertailua tarvitse tehdä kuin pelaajan siirtohistorian puolesta.

Joka tapauksessa oikein hyvää Joulua kaikille.

Paskakasa sanoi:
Suothan anteeksi hieman hyökkäävän kielenkäyttöni, ihan näin Joulurauhan edistämisen takia. Seison kuitenkin lauseitteni takana. Itse vertasit vielä Koposta ja Gynomaattia pelaajina, kun minä ja börgö olimme jo todenneet, ettei vertailua tarvitse tehdä kuin pelaajan siirtohistorian puolesta.

Joka tapauksessa oikein hyvää Joulua kaikille.
voin lopettaa koposen pilkkaamisen jotta saat joulurauhan

Feliz Navidad!

Parketti Soturi sanoi:
Koponen 33 minuuttia Joulupäivän televisio-ottelussa: http://195.56.77.210/game/63731.html

Tässä pelissä KoposPetteri näyttää kiilanneen Boykinsin ohi! Earlin peli tilastojen perusteella mennyt aivan reisille. Liekö loukkaantuminen?

olis kyllä hienoa jos tulis jatkossakin tällasia minuutteja.. vähän vaan pelkään ettei tule

Hela-basket sanoi:
olis kyllä hienoa jos tulis jatkossakin tällasia minuutteja.. vähän vaan pelkään ettei tule
Miksei tulisi??
Luulenpa että juuri näillä näytöillä mitä koponen antaa hänen peliminuuttinsa alkavat kasvaa.

Kun Manu oli nyky-Petterin ikäinenhän pelasi vielä kotimaassaan Argentiinassa. Vuotta vanhempana hankittiin Italian kakkosliigaan. Eli Petteriin verrattuna Manu tuli Italian ykkösliigaan 2 vuotta vanhenpana. Petteri menee vielä pitkälle.

maunoon viittaus on turhaa. olen toki iloinen jos petteri yltää maunon tasolle mutta itse en usko siihen. ei ikipäivänä. oishan se hienoa syödä sanansa

PikkuMikko sanoi:
Kun Manu oli nyky-Petterin ikäinenhän pelasi vielä kotimaassaan Argentiinassa. Vuotta vanhempana hankittiin Italian kakkosliigaan. Eli Petteriin verrattuna Manu tuli Italian ykkösliigaan 2 vuotta vanhenpana. Petteri menee vielä pitkälle.
Signature- ainesta. Tosin ei minulle. Suosittelen lukemaan aamulla uudestaan.

Boykinsille fudut Bolognasta

KARLKANI sanoi:
Miksei tulisi??
Luulenpa että juuri näillä näytöillä mitä koponen antaa hänen peliminuuttinsa alkavat kasvaa.

Taitaa Petterille kohta tullakin lisaminuutteja koska Boykinsin sopimus on purettu.

Lukekaapa linkki.

http://www.tripladoppia.com/td/news/?id=1269&lang=TESTO_ENG&titolonews=TITOLO_ENG

Vs: Boykinsille fudut Bolognasta

4ner sanoi:
Taitaa Petterille kohta tullakin lisaminuutteja koska Boykinsin sopimus on purettu.

Lukekaapa linkki.

http://www.tripladoppia.com/td/news/?id=1269&lang=TESTO_ENG&titolonews=TITOLO_ENG

Sama eurobasketilta

It wasn't without consequence Christmas game for Virtus Bologna. Earl Boykins (168-G-76, college: E.Michigan) was scoreless in 17' with only a field goal attempted. The pointguard, in the past days, asked to come back home for 4 days to have some Holydays, but the team denied his request. So, his bad performance, was seen like a kind of strike.

Boykins - started likewise to the Usa after the game - and Virtus Bologna will part away in the next days.

No nythä tää meni jännäks! Tää on just se rako mihi petskun pitää iskeä ja näyttää taidot! Toivottavasti Bolognalla menee muutama matsi aikaa hankkia pointti... On se jännä...

Ja seuraavaksi vastassa eliittiluokan joukkue, Euroliigassakin kovaa ääntä pitävä Montepaschi Siena.

Börgö sanoi:
No nythä tää meni jännäks! Tää on just se rako mihi petskun pitää iskeä ja näyttää taidot! Toivottavasti Bolognalla menee muutama matsi aikaa hankkia pointti... On se jännä...

Totta. Nyt on se nayton paikka jos koskaan. Ensitavoite vakipaikka aloitusviisikossa. Uutisessa mainittu Boykinsin tuuraaja Melvin Booker oli muistaakseni 90-luvulla NBA:n rivimiehia ja taitaa nykyaan olla jo 35-36 v ikainen? Tuskin perii Boykinsin minuutteja mikali paatyy Bolognaan.

Portlandissa muuten Bayless ottaa edelleen hernetta nenaan penkilla. Tuskin olisi Koposellekaan siella minuutteja liiennyt talla kaudella.

Peukut pystyyn! Nayta niiille, Petteri!

Koponenhan on pelannut 2. paikkaa Bolognassa , toivottavasti nyt 1. pointiksi pääsisi Petsku.

No nyt meni todella mielenkiintoiseksi. Tähän mennessä kaikki ikävät tapahtumat joukkueen sisällä (koutsin ja boykinsin fudut) ovat toimineet Petskun eduksi. Hyvä kevätkausi ja Bologna rakentaa ensi kauden aloitusviisikkonsa Petskun ympärille!

tätä en ihan osannu odottaa! vaikka en vähän aikaa sitten uskonu oikein Petskuun niin nyt on kyllä sellainen näytönpaikka että tähän rakoon kun sais pari loistopeliä niin olis aika hubaa. sais vaikka kolkit uppoomaan välillä ;D

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.