Koripallo.com

PLAYOFFS 07: Välierä: Kataja - Lahti, voitot 2-3

Kumpi menee Finaaliin?

• Kataja

Ääniä: 34 38,2%
  • Namika Lahti

Ääniä: 35 39,3%
  • Tasaista on, vaikea sanoa..

Ääniä: 12 13,5%
  • Ihan sama..

Ääniä: 8 9,0%

• Äänestäjiä
    89
Vs: PLAYOFFS 07: 1. Välierä: Kataja - Lahti 69 -79 Voitot 0-1

Hector sanoi:
Kyllä eilinen katkera tappio on vetänyt mielen matalaksi.. Paluu arkeen pyhien jälkeen ei ole sujunut kovin iloisissa merkeissä. Yöllä ei ollut mitään toivoa saada unta, sillä pelin tapahtumat pyörivät mielessä. Ja ovat pyörineet koko tämän päivän. Mutta eilinen täytyy kaikesta huolimatta unohtaa ja suunnattava katseet huomiseen. Kyllä Kataja nousee ja vie tämän sarjan 3-1, kuten veikkaisin ennen sarjan alkua!

Mutta kurjaa on kyllä se, että Kataja ei ole järjestämässä fanibussia huomiselle. Todella ihmeellistä ja valitettavaa. Ja syyksi kerrotaan vain se, että peli on arkipäivänä. Mitä hiton väliä sillä on? Pelkääkö he sitä, että porukkaa ei saataisi tarpeeksi kokoon? Eihän sitä voi tietää, jos ei edes yritetä järjestää! Ja varmasti porukkaa olisi ollut lähdössä! Katajan sivulla on kyselyitä matkasta ollut paljon. Huomenna Kataja on pakkovoiton edessä ja kannustus olisi nyt tärkeää!

Olen kehunut organisaatiota monesti, mutta nyt täytyy kyllä antaa toiminnasta vähän miinusta. Valitettavasti.

Kaikesta huolimatta, tsemppiä Kataja!!!!!!

Miksi et vaikka itse käynyt paikallisessa bussiyhtiössä varaamassa linja-autoa ja pelissä laittanut ilmoitusta fanimatkasta? Tai niinkuin Virtasen Risto laittaa vain puhelinnumeronsa namikan vieraskirjaan. Eipä tuo sen vaikeampaa ole.

JOEN SUU sanoi:
No niin, sitä ollaan taas niin varmoja, että Kataja häviää tämän sarjan kolme-reikä. Voihan niinkin tosin käydä, mutta kannattaako kuitenkaan niinsanotusti vielä nuolaista, kun ei ole edes tipahtanutkaan? Muistetaanpa vain viime kevättä.

Eipä tässä ole vielä mitään aihetta suuriin hehkutuksiin, muutama innokkaampi lahtelainen vain on päässyt siihen vaiheeseen. Itse lievänä pessimistinä tuuletan ainakin vasta jos ja kun se kolmas voitto on Namikan plakkarissa. Turha uhoaminen napsahtaa hyvin monesti omaan nilkkaan. Ja muistissa on viime kevät, todellakin. Jotenkin vaan tuntuu, että tänä keväänä asiat menee toisin.. ::)

Siemenlinko sanoi:
Miksi et vaikka itse käynyt paikallisessa bussiyhtiössä varaamassa linja-autoa ja pelissä laittanut ilmoitusta fanimatkasta? Tai niinkuin Virtasen Risto laittaa vain puhelinnumeronsa namikan vieraskirjaan. Eipä tuo sen vaikeampaa ole.

Risto Virtanen on bisnesmies ja Hector on köyhä opiskelijapoika, siinä ero. Mitähän bussi maksaisi?

Kummastelen Katajan päätöstä fanimatkoista (, vaikken itse pääsisikään huomenna). Kauden tärkein peli on kuitenkin huomenna. Voi olla, että huomisen jälkeen ei tarvitsekaan tällä kaudella fanimatkoja enää paljon järjestää. Tosin tuntuu siltä, että Kataja pelaa vieraissa paremmin, kun omat fanit eivät ole luomassa paineita. Historia ainakin tämän todistaa.

Highpost sanoi:
Eipä tässä ole vielä mitään aihetta suuriin hehkutuksiin, muutama innokkaampi lahtelainen vain on päässyt siihen vaiheeseen. Itse lievänä pessimistinä tuuletan ainakin vasta jos ja kun se kolmas voitto on Namikan plakkarissa. Turha uhoaminen napsahtaa hyvin monesti omaan nilkkaan. Ja muistissa on viime kevät, todellakin. Jotenkin vaan tuntuu, että tänä keväänä asiat menee toisin.. ::)

Katajahan sai viime vuoden välierissä 8 pistettä enemmän turpiin avausottelussa. Huominen peli on vedenjakaja, jos Kataja sen vie, niin luulen sen hoitavan koko sarjan. Jos taas Lahti voittaa, niin aika vaikea on uskoa Katajan nousuun.

Minua harmittaa, että viime vuonna sivussa oli Lehtonen ja nyt levypallopelissä tuikitärkeä Lloyd. Lisäksi pelien kovetessa tällä hetkellä näyttää siltä, että seuraava väittämä ei todellakaan pidä paikkansa, Axton=Wesby.

Siemenlinko sanoi:

Todentotta näin periaatteessa pitäisi toimia, mutta ensinnäkin pitää olla hirveä halu järjestää tälläisia fani-matkoja. Toiseksi ainakin alkuvaiheessa pitää olla varaa ottaa omalle tililleen ylimääräiset kustannukset, jos lähtiöitä ei ole tarpeeksi. Kolmanneksi tietysti vastuunottaminen mm. järjestelyistä, aikatauluista jne. ei ole mikään vähäpätöinen asia.

JoKaFan sanoi:
Katajahan sai viime vuoden välierissä 8 pistettä enemmän turpiin avausottelussa. Huominen peli on vedenjakaja, jos Kataja sen vie, niin luulen sen hoitavan koko sarjan. Jos taas Lahti voittaa, niin aika vaikea on uskoa Katajan nousuun.

Minua harmittaa, että viime vuonna sivussa oli Lehtonen ja nyt levypallopelissä tuikitärkeä Lloyd. Lisäksi pelien kovetessa tällä hetkellä näyttää siltä, että seuraava väittämä ei todellakaan pidä paikkansa, Axton=Wesby.

No ei tuo Wesbykään Topoa minnekään johdattanut.

yläparrulta sanoi:
No ei tuo Wesbykään Topoa minnekään johdattanut.

Minä tarkoitinkin sitä Wesbyä, joka kaatoi Peten kanssa välieräsarjassa Lahden viime kaudella 22,3 pisteen keskiarvolla.

Vs: PLAYOFFS 07: Välierät: Kataja - Lahti, tilanne 0-1, 2. ottelu ke 11.4. Lahti

Pitää vielä muistuttaa myös Jokafania, ettei se Wesbykään mitenkään kova ollut ratkaisemaan Topossa Lahtea vastaan. Pitää myös vielä muistuttaa, että todennäköisesti Axtonin " normaalilla heittopelillä " eilen, olisi Kataja voittanut. Mitenkään kauheissa pihdeissä ei Axtoni ollut heitoissaan, vaikka muutaman vaikeankin joutui ottamaan. Mutta pelitilannehoitot kaikki ohi. Minun on erittäin vaikea uskoa, että Axton enää sellaista peliä pelaa? Jos näin käy, niin sitten ainakaan ei kannattane jatkopestiä miettiäkään.

Mitä taas tulee tuohon Fanibussihommaan ja matkalle mukaan pääsemiseen, niin suurin osahan Lahdenkin faneista näytti olevan joko nuoria opiskelijoita tai työttömiä ( pelkkä arvaus ), sekä eläkeläisennäköisiä papparoita. Myös joku fani-Virtanen voinee lähteä kesken työpäivänkin omasta yrityksestä reissuun, kun heittää vain maalipensselit ja purkit nurkkaan vähäksi aikaa tai tökkää ne työntekijälleen.

Selvää on, että täällä Karjalassa, joka tunnetaan tunnollisista työntekijöistä, ei lähtö kesken työpäivän matseja katsomaan helposti onnistu. Ja pitää myös muistaa, ettei ne kannattajat yhtään mitään pysty siellä kentällä tekemään. Ja joukkueen, joka pärjää, pitää myös pystyä vieraskentällä ja vastustajan kannattajien metelöinnistä huolimatta pelaamaan omaa peliään. Päinvastoin, juuri sen pilkan ja ärsyttämisen pitäisi antaa lisää tsemppiä omaan peliin.

Eli jos joku tosissaan pystyy ja haluaa mennä viikolla sinne vierasmatseihin, niin etsikööt ja järjestelkööt itse kyytinsä, eikä alkaa Katajan organisaatiota siitä syyttämään. Varmasti jollain Leskisen Matillakin on ihan tarpeeksi järjestelyjä, ilman, että pitäisi valmiiksi muutamalle joutilaalle kyytiä järjestää.

Ja Hektorille vielä, että ota vähän rauhallisemmin. Ei tämä koripallo kuitenkaan mitään maailman tärkeintä ole. Pitäisi katsoa peiliin, jos ei enää untakaan öisin saa muutaman pelin takia. Onhan elämässä paljon muutakin, eikö?

Highpost sanoi:
Aikojen mittaan pelejä on tullut nähtyä monenlaisia ja nyt vaikuttaa Lahdella olevan sellainen positiivinen syke päällänsä, että oksat pois. Jos Loydi ei pelaa huomenna, niin homma lienee selvä.
Vedonlyönnissä vois pistää rahoiks, kun tietäs pelaako hän vaiko eikö.
Vieläköhän tämän vuoden mestarista voi jossain lyödä vetoa ?

Vs: PLAYOFFS 07: Välierät: Kataja - Lahti, tilanne 0-1, 2. ottelu ke 11.4. Lahti

Sen näköistä Oli Loidin lämmittely, ettei kipeämmällä jalalla pystynyt hyppäämään juuri lainkaan. Ei se huomiseen millään parane, eikä perjantaiksikaan. Ilman Loidia nyt vain on mentävä, sillä siisti.

Lahdella on todellakin hyvä syke, mutta sen verran olen minäkin aikojen saatossa pelejä nähnyt, että mitä tahansa voi vielä tapahtua. Vaikeaa se ja varsinkin ilman parasta levyrimiestä tulee olemaan, mutta katsotaan nyt.

En laittas markkaakaan näihin peleihin kiinni, niin ympäripyöreitä ovat molemmat parit.

E.Kettunen sanoi:
En laittas markkaakaan näihin peleihin kiinni, niin ympäripyöreitä ovat molemmat parit.
Mutta euroja kannatta laittaa, hyvin on tärpännyt tähän asti.

Rocky

On taivahan tosi, että mitään ei ole vielä ratkennut, mutta huominen peli saattaa jo ratkaista. Ihmetyttää lukea pitkän linjan koripallon seuraajilta kommentteja, kuten "Axtonin normaalilla heittopelillä olisi voitettu" tai "kataja vain pelasi huonosti, jos olisi pelannut omalla tasollaan olisi voittanut". Onko tuon kaltaisten kommenttien esittäjille tullut mieleen, että Namika sai katajan pelaamaan huonosti ja näin ollen ansaitsi voittonsa täysin rehellisesti? Ja totuushan on, ettei Laine eikä varsinkaan Scruggs olleet omalla tasollaan eilen. Heiltä on syytä odottaa paljon enemmän. Tosin Vuorelta en odota kolmea kolmen pisteen heittoa huomenna...

Huomenna kova meininki niin kentällä kuin katsomossakin, ja Lahti voittaa. Hyvä Lahti!

Lahti oli hyvä. Vapaiden heittopaikkojen missaaminen Katajan osalta ei kuitenkaan riippunut pätkääkään Lahdesta. Em. missejä nähtiin kuitenkin käsittämättömän paljon. Ei muuta.

JoKaFan sanoi:
Risto Virtanen on bisnesmies ja Hector on köyhä opiskelijapoika, siinä ero.

Korjaan hieman, en ole opiskelija enää oikeastaan, mutta rutiköyhä kylläkin. Valitettavasti.

Hector sanoi:
Mitä taas tulee tuohon R Virtaseen, niin aika naurettava äijä. Eilisen esiintymisen perusteella Areenalla ainakin. Kävi muun muassa meidän rumpuryhmäläisten luona monesti heilumassa typerän lippunsa kanssa ja minulle myös kävi useasti kuittailemassa jotain kesken ottelun ja ottelun jälkeenkin. Yritti esittää jotain suurtakin tekijää.

Ei Hector ei! Et voi sanoa Virtasta naurettavaksi, et vaan voi. Se tyyppii luo hyvää fanikulttuuria suomeen ja heti pitää lylätä siun se. Faneillakin on omat sodankäymiset ja kuittailut, ja sinun on fanina kestettävä ne!

Rocky sanoi:
Ihmetyttää lukea pitkän linjan koripallon seuraajilta kommentteja, kuten "Axtonin normaalilla heittopelillä olisi voitettu" tai "kataja vain pelasi huonosti, jos olisi pelannut omalla tasollaan olisi voittanut". Onko tuon kaltaisten kommenttien esittäjille tullut mieleen, että Namika sai katajan pelaamaan huonosti ja näin ollen ansaitsi voittonsa täysin rehellisesti.

Tais olla ystävämme,oikea koripallotietäjämme ( ;D),JOEN SUU,kun laukoo näitä hienouksia.

hector hei...virtanen kävi vaa kysymässä et miks teistä ei lähe ääntä yhtä paljon ku meistä? ja eikä se lippu ollu typerä....prkl

JOEN SUU sanoi:
Ja Hektorille vielä, että ota vähän rauhallisemmin. Ei tämä koripallo kuitenkaan mitään maailman tärkeintä ole. Pitäisi katsoa peiliin, jos ei enää untakaan öisin saa muutaman pelin takia. Onhan elämässä paljon muutakin, eikö?

Yritän ottaa rauhallisemmin. Mutta en mahda sille mitään, että koripallo ja Kataja ovat elämässä tärkeässä roolissa. Pitäisi yrittää suhtautua vähän rennommin välillä. Kyllähän elämässä paljon muutakin on, toki. Jos koripallon takia meinaa yöunet mennä ja stressiä tulla myös, niin sama ongelma tahtoo olla nykyisin noiden tyttöjen kanssa, myös niiden takia olen menettänyt yöunia. Onko se sitten hyvä vai huono asia? Varmaan sekä että..

JOEN SUU sanoi:
Pitää vielä muistuttaa myös Jokafania, ettei se Wesbykään mitenkään kova ollut ratkaisemaan Topossa Lahtea vastaan. Pitää myös vielä muistuttaa, että todennäköisesti Axtonin " normaalilla heittopelillä " eilen, olisi Kataja voittanut. Mitenkään kauheissa pihdeissä ei Axtoni ollut heitoissaan, vaikka muutaman vaikeankin joutui ottamaan. Mutta pelitilannehoitot kaikki ohi. Minun on erittäin vaikea uskoa, että Axton enää sellaista peliä pelaa? Jos näin käy, niin sitten ainakaan ei kannattane jatkopestiä miettiäkään.

Mitä taas tulee tuohon Fanibussihommaan ja matkalle mukaan pääsemiseen, niin suurin osahan Lahdenkin faneista näytti olevan joko nuoria opiskelijoita tai työttömiä ( pelkkä arvaus ), sekä eläkeläisennäköisiä papparoita. Myös joku fani-Virtanen voinee lähteä kesken työpäivänkin omasta yrityksestä reissuun, kun heittää vain maalipensselit ja purkit nurkkaan vähäksi aikaa tai tökkää ne työntekijälleen.

Selvää on, että täällä Karjalassa, joka tunnetaan tunnollisista työntekijöistä, ei lähtö kesken työpäivän matseja katsomaan helposti onnistu. Ja pitää myös muistaa, ettei ne kannattajat yhtään mitään pysty siellä kentällä tekemään. Ja joukkueen, joka pärjää, pitää myös pystyä vieraskentällä ja vastustajan kannattajien metelöinnistä huolimatta pelaamaan omaa peliään. Päinvastoin, juuri sen pilkan ja ärsyttämisen pitäisi antaa lisää tsemppiä omaan peliin.

Eli jos joku tosissaan pystyy ja haluaa mennä viikolla sinne vierasmatseihin, niin etsikööt ja järjestelkööt itse kyytinsä, eikä alkaa Katajan organisaatiota siitä syyttämään. Varmasti jollain Leskisen Matillakin on ihan tarpeeksi järjestelyjä, ilman, että pitäisi valmiiksi muutamalle joutilaalle kyytiä järjestää.

Juuri näin.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.