Koripallo.com

PLAYOFFS 16 Välierät: Kouvolan Kouvot (3.) vs BC Nokia (8.)

Viestejä
7 520
Vs: PLAYOFFS 16 Välierät: Kouvolan Kouvot (3.) vs BC Nokia (8.)

Itse ottelussa ei ollut missään vaiheessa epäselvää kumpi pelin voittaa. Kouvot teki pelistä vaan itselleen turhan vaikean. Kouvot vei matsia pelin joka osa-alueella ehkä heittoprosenttia lukuunottamatta, mutta sohlattiinkin sitten ikävän paljon.

En edelleenkään näe, miten nokia voisi tämän sarjan viedä. Yritetään vähän kovaa peliä ja vähän hiillostaa, mutta tänäänkin ammuttiin vaan omaan nilkkaan, kun oma pää ei kestä. En olisi uskonut ennen ottelusarjaa, että Kravishista tulee Nokian paras pelaaja, mutta siltä vähän vaikuttaa.

Kouvojen peli vaikuttaa menevän liikaa parin takurin kautta, mutta minkäs teet kun ovat match-up painajaisia Nokialle. Mattila on ainoa joka kykenee puolustamaan takureita rikkomatta. Toistaiseksi tällä "yksipuolisuudella" Kouvot on kyennyt kaikissa peleissä tekemään voittoon riittävän pistemäärän, Nokialla levypallopeli oli vain surkeaa...Nyt tämä osa-alue meni selkeästi Kouvoille.

Luulen, että nokialaisten usko loppui tähän ja Kouvot vie loput pelit.
 
Viestejä
3
Vs: PLAYOFFS 16 Välierät: Kouvolan Kouvot (3.) vs BC Nokia (8.)

raappa sanoi:
Mun mielestä tuomarit vihelsi hyvin. Nokia vaan ampuu itseään jalkaan, kun yritetään kovaa ja vähän hiillostaakin, mutta kuumetaan itse. Nokialaisia läheltä seuranneena he reagoivat pääosin tuomarin oikeisiin vihellyksiin...

90% puhalluksista aivan vihkoon ja sun mielestä tuomarit vihelsi hyvin. Ymmärrän että on vaikea nähdä tuomareiden virheitä jos ei osaa itse pelistä seurata muuta kuin meneekö pallo koriin vai nou. Sinulaiset "tsemppaajat" ovat silti tärkeitä,en minä sillä. Hyvä Kouvot!
 
Viestejä
7 520
Vs: PLAYOFFS 16 Välierät: Kouvolan Kouvot (3.) vs BC Nokia (8.)

Bolšoi sanoi:
90% puhalluksista aivan vihkoon ja sun mielestä tuomarit vihelsi hyvin. Ymmärrän että on vaikea nähdä tuomareiden virheitä jos ei osaa itse pelistä seurata muuta kuin meneekö pallo koriin vai nou. Sinulaiset "tsemppaajat" ovat silti tärkeitä,en minä sillä. Hyvä Kouvot!

turhaa rekisteröidyit. Kokeillaan silti haastaa tämä uusi suuri kirjoittaja näyttämään vaikkapa viisi tilannetta missä meni väärin. Tää pitäisi olla sulle helppoa, jos kerran 90% meni väärin.
 
Viestejä
3
Vs: PLAYOFFS 16 Välierät: Kouvolan Kouvot (3.) vs BC Nokia (8.)

raappa sanoi:
turhaa rekisteröidyit. Kokeillaan silti haastaa tämä uusi suuri kirjoittaja näyttämään vaikkapa viisi tilannetta missä meni väärin. Tää pitäisi olla sulle helppoa, jos kerran 90% meni väärin.

Järjestä videopalaveri kakkukahveineen niin käydään virheet läpi. Ehkä opit jotain uutta.
 
Viestejä
197
Vs: PLAYOFFS 16 Välierät: Kouvolan Kouvot (3.) vs BC Nokia (8.)

raappa sanoi:
Itse ottelussa ei ollut missään vaiheessa epäselvää kumpi pelin voittaa. Kouvot teki pelistä vaan itselleen turhan vaikean. Kouvot vei matsia pelin joka osa-alueella ehkä heittoprosenttia lukuunottamatta, mutta sohlattiinkin sitten ikävän paljon.

En edelleenkään näe, miten nokia voisi tämän sarjan viedä. Yritetään vähän kovaa peliä ja vähän hiillostaa, mutta tänäänkin ammuttiin vaan omaan nilkkaan, kun oma pää ei kestä. En olisi uskonut ennen ottelusarjaa, että Kravishista tulee Nokian paras pelaaja, mutta siltä vähän vaikuttaa.

Kouvojen peli vaikuttaa menevän liikaa parin takurin kautta, mutta minkäs teet kun ovat match-up painajaisia Nokialle. Mattila on ainoa joka kykenee puolustamaan takureita rikkomatta. Toistaiseksi tällä "yksipuolisuudella" Kouvot on kyennyt kaikissa peleissä tekemään voittoon riittävän pistemäärän, Nokialla levypallopeli oli vain surkeaa...Nyt tämä osa-alue meni selkeästi Kouvoille.

Luulen, että nokialaisten usko loppui tähän ja Kouvot vie loput pelit.
Tämä Raapan kirjoitus on kyllä väsätty kieli poskessa. Muuten sitä on vaikea ymmärtää. Peliä Veikkaus-TV:ltä katsoneena, ei kummankaan joukkueen kannattajana, en kyllä nähnyt ottelua ihan noin Kouvojen hallintana. Toki viimeinen neljä minuuttia meni Kouvoille 14-0. Nokialla oli neljännellä jaksolla vielä paikat vaikka siirtyä johtoon. Kouvot tänään täysin jenkkien varassa ja joukkuepelaaminen aika onnetonta.
Tämän pelin perusteella Kouvoilla vielä kaksi reissua Nokialle.
 
Viestejä
2 469
Vs: PLAYOFFS 16 Välierät: Kouvolan Kouvot (3.) vs BC Nokia (8.)

raappa sanoi:
Mun mielestä tuomarit vihelsi hyvin. Nokia vaan ampuu itseään jalkaan, kun yritetään kovaa ja vähän hiillostaakin, mutta kuumetaan itse. Nokialaisia läheltä seuranneena he reagoivat pääosin tuomarin oikeisiin vihellyksiin...

Täysin samaa mieltä. Tällä kertaa Fanseatin lähetys oli yhteistyössä VeikkausTV:n kanssa, niin kaikista tilanteista nähtiin hidastuksetkin. Käytännössä aina hidastuksesta näki, että puhallus meni ihan oikein. Lähetyksen perusteella ei tietenkään voi ottaa kantaa, että tulivatko Vidinin tekut aiheesta mutta kaikki pelaajien hölmöilyt (Labovic, Skamo) olivat ihan selkeitä tilanteita.

Mutta taktiikkana tämä on oikein Nokialta. Nokian pitää pyrkiä kaikin keinoin hidastaa Kouvojen peliä ja kovempaa pelaaminen on hyvä taktiikka siihen. Tänään se ei ihan vieraskentällä riittänyt, mutta suunta on jo oikea. Ja Nokian vierasvoittokin voidaan vielä nähdä tässä sarjassa.
 
Viestejä
7 520
Vs: PLAYOFFS 16 Välierät: Kouvolan Kouvot (3.) vs BC Nokia (8.)

kas... olin näköjään samaa mieltä, kuin Seppälä. Oli tunne että peli oli hallussa koko matsin, pieniä hetkiä toki oli. Tässä pelissä ne oli hyvin lyhyitä, mutta keskittyi toisen ja kolmannen jakson loppuihin. Varsinkin toisen loppu ehkä joku 2-3min meni vihkoon. Kummassakin tilanteessa oli vähän tupla tai kuitti tilanne. Kouvoilla oli erittäin hyvä sauma saada selkeämpi johtoasema, tokan jakson lopulla meneteltiin helpohkosti palloja ja kolmannen lopussa päästiin asettelemaan kolmosissa saumatkin kohdilleen, heitot ohi, joiden levypalloista Nokia joutui rankasemaan toiseen päähän.

Tekuista tosiaan mahdoton sanoa, mutta tuomarit kyllä pari kertaa kerkesi varoittaakin...
 
Viestejä
1 692
Vs: PLAYOFFS 16 Välierät: Kouvolan Kouvot (3.) vs BC Nokia (8.)

Nokian kannatajien sätkijä-kriitikoista kuoriutui pahimmat itkupillit. Ei mene paremmin joukkueellakaan. Tämän päivän Nokian suoritus oli ihan oma vika. Hermokontrolli täysin nollissa pelin alusta asti sekä pelaajilla että valmentajalla.
 
Viestejä
785
Vs: PLAYOFFS 16 Välierät: Kouvolan Kouvot (3.) vs BC Nokia (8.)

Jermu sanoi:
Itse olen ihmetellyt ylipäänsä miksi tuomarit hyväksyvät tuon jatkuvan selittelyn ja käsien levittelyn. Sitä on tapahtunut koko ajan, oikeastaan koko pudotuspelisarjan.
Tuomarien tulisi keskittyä viheltämiseen ja joukkueiden pelaamiseen. Mitä siitä tulee kun tuomarit selittävät ja pelaajat/ valmentajat selittävät?
Ei kukaan viitsi sellaista katsoa.
Kyllähän pelien taso (ja mukaan lukien tuomarien toiminta)paranisi huimasti jos kaikki keskittyisivät olennaiseen.

Sitten kun peli karkaa käsistä ovat tuomarit kusessa ja saavat kaiken niskaansa.
Tätähän tämä on ollut koko kauden.
Katsokaa kuinka keskiviikkona Tampereella tässä onnistutaan?
Osana tätä peliä on tuo tuomareiden kunniottaminen, niin mielenkiintoista miten tuo Nokian valmentajan ulosajo tuosta pelistä käsitellään liittotasolla. Se kertoo myös jotain kokonaisuudesta tai siitä kuinka hyväksyttävää tuollainen käytös tuomareita kohtaan on.

Vai sallitaanko tuollainen käytös ylipäänsä, tosin pahempaakin on tällä kaudella tapahtunut.
Sakoilla ja kovilla rangaistuksilla, jos ei muuten tähän on saatava muutos. Tämä koskee kyllä kaikkia sarjoja.
 
Viestejä
22
Vs: PLAYOFFS 16 Välierät: Kouvolan Kouvot (3.) vs BC Nokia (8.)

Tästä olen kyllä harvinaisen samaa mieltä. Olihan se kiva että tuomarit eivät hukanneet hernettä pillissään, mutta Nokian penkki ampui silti yli. Olivat scoutanneet silti etukäteen, että tämä oli ainoa tapa ottaa se yllätys ja propstit siitä. Loppu tästä ottelusarjasta on enää viihdettä, voittaja on jo selvillä.
 
Viestejä
693
Vs: PLAYOFFS 16 Välierät: Kouvolan Kouvot (3.) vs BC Nokia (8.)

RahanKeruuMies sanoi:
Tämän päivän Nokian suoritus oli ihan oma vika. Hermokontrolli täysin nollissa pelin alusta asti sekä pelaajilla että valmentajalla.

Tämä on harvoja asioita, joista olen Kerääjän kanssa ollut samaa mieltä. Kataja-sarjassa Nokia oli se rauhallisempi joukkue. Eilen ihan käsittämättömiä hölmöilyjä. Sitä aina ihmettelee, miksi pitää jatkaa mussutusta varoitusten jälkeenkin? Montako kertaa sillä on saatu tuomio muuttumaan? En ota kantaa, olivatko tuomarit huonoja, mutta ainakin pilli soi paljon herkemmin, kuin monissa muissa peleissä ja tämä aiheutti Nokialle selkeästi vaikeuksia.

Nokia sekosi omaan hölmöilyynsä viimeisellä jaksolla. Lisäksi heittojyvä katosi ihan totaalisesti. Hyvätkään heitot eivät menneet sisään.
 
Viestejä
7 520
Vs: PLAYOFFS 16 Välierät: Kouvolan Kouvot (3.) vs BC Nokia (8.)

Laku Pedersen sanoi:
Ilmaisin itseäni ehkä hieman epäselvästi. En ottanut kantaa ilmaislippujen vaikuttavuuteen/mielekkyyteen. Tämä on sinänsä mielenkiintoinen kysymys, mutta kuuluu muihin ketjuihin. Epäilin vain sitä, että tähän otteluun niitä olisi liiemmin jaettu. Eli toisin sanoen en usko tänään oleva juuri "haamukatsojia". Korjatkaa toki, jos löytyy parempaa tietoa.

Joo siis lisäsin tuon ilmaislippujen mielekkyyden vaan omana mielipiteenä. En jaksa omaa ketjua perustaa, mutta lyhyenä kommenttina tähän liittyen. Ticketmasterin mukaan koko päätykatsomo oli myyty. Pelissä kuitenkin selvisi, että oliko puolet katsomoa täynnä. Eli päätykatsomo on aikalailla ilmaislippulaisille ymmärtääkseni.

Yleisesti kiva juttu, että tähän peliinkin saatiin nostettua väkimäärää sieltä 2600 katsojasta 2900. Seuraava kotipeli on sunnuntaina ja vapaapäivän kunniaksi tulee varmaan uusi yleisöennäty? Itse en valitettavasti tuohon vaan pääse :(
 
Viestejä
3 197
Vs: PLAYOFFS 16 Välierät: Kouvolan Kouvot (3.) vs BC Nokia (8.)

Jaahas. Nyt aletaan jo toipua Kouvot sarjasta, joten lyödään lusikka tähänkin soppaan. Kyllä itsekin kallistun siihen että Nokia ei tule millään finaaliin menemään. Eilen toki luokatonta puhallusta tuomareilta ajoittain, mutta ei se isoa kuvaa muuta. Kouvot pystyy pelamaan Nokian tasolla vähän heikommillakin hetkillä ja tekee tarvittavan eron kun Nokian slump iskee.
 
Viestejä
847
Vs: PLAYOFFS 16 Välierät: Kouvolan Kouvot (3.) vs BC Nokia (8.)

En olisi kyllä vielä syksyllä uskonut, että Kouvot joko voittaa tai häviää D.J:n ja Alen pelisuoritusten mukaan. Hienot nousut kavereilta parrasvaloihin loppukauden aikana!
 
Viestejä
1 692
Vs: PLAYOFFS 16 Välierät: Kouvolan Kouvot (3.) vs BC Nokia (8.)

Soosi sanoi:
Kouvot pystyy pelamaan Nokian tasolla vähän heikommillakin hetkillä ja tekee tarvittavan eron kun Nokian slump iskee.

Tai Nokia ei pysty pelaamaan Kouvojen tasolla kuin hetkittäin. Jos Nokia saa vapaasti hakata, repiä ja sikailla eikä vastustaja halua/pysty pelata Nokia löntystelyä kiivaamalla temmolla niin Nokia voittaa vaikka Katajan/mestaruuden. Kouvot pelaa Nokiaa kovemmalla temmolla jolloin Iso Läski jää pelistä enemmän pihalle kuin Katajaan vastaan. Välillä Nokia pystyy tappamaan temmon vankilakoripallollaan jos tuomarit antavat sen tapahtua ja jos sen annetaan tapahtua niin Nokian kannattajien mukaan vastustaja ei saa protestoida vaikka pelissä pitääkin olla tunnetta. Eli Rannikon saa hakata rikki mutta hakkaamista ei saa kritisoida.

En yleensäkkään ymmärrä kannatajia jotka ovat täysin sokeita oman joukkueen/pelaajien/seuran/seurajohdon typeryydelle. Kriittistä kannattamista ei Suomessa ole. Seurat oikein olettavat ja toivovat että kannatajat olisivat tyhmiä lampaita eikä keskustelua tarvitsisi koskaan käydä mistään. Sokea fanittaminen ei ole oikeaa seurasta välittämistä. Kun siirrymme Välimerta kohti huomaamme kannatuskulttuurissa (ei gloryhunttaus fanikulttuurissa jossa valavuoret toimivat matkanjohtajina) selviä eroja kriitisyyden suhteen. On kausia joissa kannatajapääty pysyy tyhjänä koska kannajat eivät voi sietää joitakin viime aikaisia tapahtumia seurayhteisössä. Kannatajat ottavat kantaa eivätkä sokeasti fanita kaikkea mitä seurassa tapahtuu koska he välittävät oikeasti seurasta eikä yksikään pukumies tai hanen narsismi ole tärkeämpi kuin seura. Suomessa kannatajia oikein velvoitetaan kannatamaan entistä kovemmin ja olemaan vieläkin sokeampia totuudelle kun esimerkikisi seurajohdon itseaiheuttama talousdopingin ja siitä kiinnijäämisen seuraukset kohtaavat seuran. Yhteisöllisyyttä yritetään korostetaan seurajohdon puolelta entistä kiivaammin koska pelätään sitä dialogia kannatajien kanssa, keskustelu yritetään tappaa positiivisuusfasismilla ja yhteisöllisyyteen vetoamalla. Että nyt vaan kaikki #jeejee #yhtaperhetta ei mitään väliä vaikka kaikki menikin päin vittua ja teillä ei kohta ole enää seuraa/joukkuetta.

Suuremmassa mittakaavassa voidaan todeta ettei Suomessa edes ole keskustelukuttuuria. Parhaimpina esimerkkeinä nato ja pakkoruotsi, molemmissa asioissa lopputulos ja järjellä tehdyt ratkaisut ovat aivan selviä, kristallin kirkkaita mutta niitä ratkaisuja ei saada Suomessa tehtyä koska yhteisömme päätöksenteko halvaantuu jos joku on jostain erimieltä. Ei osata elää sen kanssa että joku on ihan periaatteesta erimieltä vaikka olisikin väärässä. Tämän kyvyttömyyden takia keskustelu halutaan tappaa tai sitä saa olla vain "oikeanlaista" keskustelua. Tämä näkyy hyvin kaikkialla Suomessa ja tälläkin foorumilla.

Okei meni jo vähän ot mutta tämä on tärkeää (olen tutkija).
 
Viestejä
160
Vs: PLAYOFFS 16 Välierät: Kouvolan Kouvot (3.) vs BC Nokia (8.)

RahanKeruuMies sanoi:
Tai Nokia ei pysty pelaamaan Kouvojen tasolla kuin hetkittäin. Jos Nokia saa vapaasti hakata, repiä ja sikailla eikä vastustaja halua/pysty pelata Nokia löntystelyä kiivaamalla temmolla niin Nokia voittaa vaikka Katajan/mestaruuden. Kouvot pelaa Nokiaa kovemmalla temmolla jolloin Iso Läski jää pelistä enemmän pihalle kuin Katajaan vastaan. Välillä Nokia pystyy tappamaan temmon vankilakoripallollaan jos tuomarit antavat sen tapahtua ja jos sen annetaan tapahtua niin Nokian kannattajien mukaan vastustaja ei saa protestoida vaikka pelissä pitääkin olla tunnetta. Eli Rannikon saa hakata rikki mutta hakkaamista ei saa kritisoida.

En yleensäkkään ymmärrä kannatajia jotka ovat täysin sokeita oman joukkueen/pelaajien/seuran/seurajohdon typeryydelle. Kriittistä kannattamista ei Suomessa ole. Seurat oikein olettavat ja toivovat että kannatajat olisivat tyhmiä lampaita eikä keskustelua tarvitsisi koskaan käydä mistään. Sokea fanittaminen ei ole oikeaa seurasta välittämistä. Kun siirrymme Välimerta kohti huomaamme kannatuskulttuurissa (ei gloryhunttaus fanikulttuurissa jossa valavuoret toimivat matkanjohtajina) selviä eroja kriitisyyden suhteen. On kausia joissa kannatajapääty pysyy tyhjänä koska kannajat eivät voi sietää joitakin viime aikaisia tapahtumia seurayhteisössä. Kannatajat ottavat kantaa eivätkä sokeasti fanita kaikkea mitä seurassa tapahtuu koska he välittävät oikeasti seurasta eikä yksikään pukumies tai hanen narsismi ole tärkeämpi kuin seura. Suomessa kannatajia oikein velvoitetaan kannatamaan entistä kovemmin ja olemaan vieläkin sokeampia totuudelle kun esimerkikisi seurajohdon itseaiheuttama talousdopingin ja siitä kiinnijäämisen seuraukset kohtaavat seuran. Yhteisöllisyyttä yritetään korostetaan seurajohdon puolelta entistä kiivaammin koska pelätään sitä dialogia kannatajien kanssa, keskustelu yritetään tappaa positiivisuusfasismilla ja yhteisöllisyyteen vetoamalla. Että nyt vaan kaikki #jeejee #yhtaperhetta ei mitään väliä vaikka kaikki menikin päin vittua ja teillä ei kohta ole enää seuraa/joukkuetta.

Suuremmassa mittakaavassa voidaan todeta ettei Suomessa edes ole keskustelukuttuuria. Parhaimpina esimerkkeinä nato ja pakkoruotsi, molemmissa asioissa lopputulos ja järjellä tehdyt ratkaisut ovat aivan selviä, kristallin kirkkaita mutta niitä ratkaisuja ei saada Suomessa tehtyä koska yhteisömme päätöksenteko halvaantuu jos joku on jostain erimieltä. Ei osata elää sen kanssa että joku on ihan periaatteesta erimieltä vaikka olisikin väärässä. Tämän kyvyttömyyden takia keskustelu halutaan tappaa tai sitä saa olla vain "oikeanlaista" keskustelua. Tämä näkyy hyvin kaikkialla Suomessa ja tälläkin foorumilla.

Okei meni jo vähän ot mutta tämä on tärkeää (olen tutkija).





SULLA. On Varmaan joku lääke ottamatta........
..jos mennään tähän Rannikon loukkaantumisen niin näitkö tilanteen missä tapahtu,ihan itse hän sinne tunii väkisin,,,,sitten ylipäätään toi läskiksi sanominen,oletkohan saanut mitään kasvatusta kotoa.Ei muuta kiitos
 
Viestejä
1 692
Vs: PLAYOFFS 16 Välierät: Kouvolan Kouvot (3.) vs BC Nokia (8.)

naapurista sanoi:
SULLA. On Varmaan joku lääke ottamatta........
..jos mennään tähän Rannikon loukkaantumisen niin näitkö tilanteen missä tapahtu,ihan itse hän sinne tunii väkisin,,,,sitten ylipäätään toi läskiksi sanominen,oletkohan saanut mitään kasvatusta kotoa.Ei muuta kiitos

1. Opettele lainaamaan.
2. Iso Läski on rakkaudella annettu lempinimi, ei haukkumista.
 
Viestejä
1 686
Vs: PLAYOFFS 16 Välierät: Kouvolan Kouvot (3.) vs BC Nokia (8.)

RahanKeruuMies sanoi:
...... Ei osata elää sen kanssa että joku on ihan periaatteesta erimieltä vaikka olisikin väärässä. .....
Okei meni jo vähän ot mutta tämä on tärkeää (olen tutkija).

Kiitos. Tässä oli paljon ihan asiaakin. Sen verran korjaisin, että hakemasi termin suomekielinen kirjoitusasu on "hutkija"
 
Viestejä
70
Vs: PLAYOFFS 16 Välierät: Kouvolan Kouvot (3.) vs BC Nokia (8.)

Katsoin vasta tänään tuon pelin, ja en kyllä löytänyt tuomaroinnista mitään moitittavaa. Nokia oli liikkeellä väärällä asenteella, oliko kenties ylilatautunut? Pelasivat alussa turhan kovaa ja ansaituilla virheillä heidät siitä palkittiin. Sitten se olikin samanlaista tuomareille nillittämistä, mihin Katajankin meno tyssäsi. Jos seuraavassa pelissä keskittyvät pelaamiseen, ja parantavat pelaamistaan, niin hyvinkin voi sarja taas tasoittua.
 
Viestejä
6 495
Vs: PLAYOFFS 16 Välierät: Kouvolan Kouvot (3.) vs BC Nokia (8.)

Välieräketju Kouvot - Nokia ja kolme peliä takana. Vieläkin itketään Rannikon perään. Sarjanousija on todellakin tehnyt vaikutuksen :D
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös