Koripallo.com

Playoffs 2013, Välierät - Nilan Bisons vs. Kauhajoen Karhu

Vs: Playoffs 2013, Välierät - Nilan Bisons vs. Kauhajoen Karhu

Heitto pesiksen ja painin "piirikunnallisuudesta" vähän ontuu, vaikka huumoriksi olisi varmaan tarkoitettukin. Paini on ainakin toistaiseksi vielä olympialaji ja pesis... Kauhajoella näytti tänään olleeen pleijjarimatsissa niukasti yli 1000 katsojaa. Olen itse aikoinaan ollut pelaamassa pesiksen ykköstä Kauhajoella, kun katsomossa oli parituhatta katsojaa. Eikä ollut edes noususta kysymys. Kun Vimpeli muutama vuosi sitten voitti piirikunnallisen lajin Suomen mestaruuden, jopa Ilta-Sanomissa oli 4-5 sivua juttua tapahtumasta. Vimpelissä on muuten aina pelattu innolla myös koripalloa ja sen on hyvä asia. Ja Seinäjoen jalkapallon menestystä kannatan myös ämpimästi. Sen verran täytyy jäynää toivoa vanhoille kavereille Seinäjen Maila-Jusseissa vai mikä helkkarin Jymy-Jussit se nykyään on. Vakavasti sanoen, pistäkää Karhujengi Loimaan Biisonit ahtaalle. Kevät on ihmisen parasta aikaa, vai oliko se elämä.

Pesäpallo on AINA marginaalilaji, siitä ei pääse yli eikä ympäri vaikka mun kotikonnuilla katsoisi sitä miljoona katsojaa. Paini on hieno laji, enkä toivo sen koskaan poistuvan olympiaohjelmasta. Mun provo (joka oli tietysti suunnattu kaikkien hyvin tuntemaan pohjalaiseen "huumorintajuun") oli vain ja ainoastaan pelkästään maailman hienoimman lajin kannatushuuto! Täällä! Yksi! Kaksi! :D :D

Ny menee hermo jos aletaan puhumaan pesäpallosta.
Keskitytään sitten vaikka spekuloimaan, miten bisons-ktp finaalissa käy,
Miten käypi jos jompi kumpi joutuu pelaamaan ilman sentteriä kuten karhu ilman Fordia, siis kotka ilman gilesia ja bisons ilman mcdadea. 3-0 kamaa olis.
Miten käy zenon ja barretin taistelussa, pystyykö zarse pitään iveyn pimennossa kuten vuori on pitänyt, pitääkö kotitaika molemmilla.
Joko unohdetaan pesis ja keskitytään olennaiseen?

selkkis sanoi:
Ny menee hermo jos aletaan puhumaan pesäpallosta.
Keskitytään sitten vaikka spekuloimaan, miten bisons-ktp finaalissa käy,
Miten käypi jos jompi kumpi joutuu pelaamaan ilman sentteriä kuten karhu ilman Fordia, siis kotka ilman gilesia ja bisons ilman mcdadea. 3-0 kamaa olis.
Miten käy zenon ja barretin taistelussa, pystyykö zarse pitään iveyn pimennossa kuten vuori on pitänyt, pitääkö kotitaika molemmilla.
Joko unohdetaan pesis ja keskitytään olennaiseen?
Eipäs nyt vielä aleta kynimään kanaa, ennen kuin saalis on selvä. Molemmissa voitot 2-0 ,mutta odotellaan sarjan loppua ,jooko? Omiin luotetaan niin Loimaalla, kuin Kotkassakin ,mutta se mutta. Hyvää koris kevättä kaikille koris FANEILLE!

Kirjoitellaan parilla sanalla eilisestä. Mukava oli taas vierailla Kauhajoella räntäsateesta huolimatta. Tunnelma on hallissa kyllä aivan loistava ja yleisö elää mahtavasti pelissä mukana.

Eilen ei ollut kyllä Zenon päivä, mutta selvästi miestä puolustettiin paremmin kuin Loimaalla. Monta heittoa lähti vahvasti puolustettuna todella vaikeasta asennosta. Loimaalla vaikeatkin heitot upposivat, eilen ei millään.

Koivisto ja Ivey otetaan kiinni helvetin hyvin edelleen. Nuutiselle jäi pelin alussa mukavasti tilaa ja ne paikat Matti käytti surutta hyväkseen. Mäkäläisellä heitto kulkee kovassa paikassa vaikka yöllä tuskin oli nukuttu hetkeäkään.
Muurisen donkki ja viimeinen kori hyökkäysajan käydessä nolliin, namia! Kimmolla muutenkin erinomaiset tilastot, vaikkei mies aina pisteitä kerää McDaden tapaan.

Ryanin vaparit ovat taas alkaneet kolista rautoihin. Koko kauden McDade on heittänyt varmemmin kuin viime kaudella, mutta nyt finaalien kynnyksellä tilastot ovat pudonneet tutulle tasolle.

Täytyy katsella peliä uudelleen Urholta, sillä muutama tilanne jäi mietityttämään. Ainakin Karhun myöhässä lähtenyt kolmonen joka hyväksyttiin? Tuo tilanne jäi kysymysmerkiksi, jota ihmeteltiin vielä kotimatkallakin.

Onhan tuo Watsonin donkki aika...jäätävä.

Valavuori se twitterissä valitti tuota Eskolan kolmosta, joka kuulemma lähti 3 sekuntia vihellyksen jälkeen. Karhun video-koosteesta katsottuna heitto lähtee kyllä hyvin yhtä aikaa vihellyksen kanssa. Aika kova tuomio olisi ollut, jos koria ei olisi hyväksytty. Itselle jäi huono maku tuosta Muurisen floppaamisesta lopun tilanteessa, jossa Karhu oli juuri tullut kolmen pisteen päähän, sai puolustuslevypallon ja olisi päässyt hyökkäämään. Sen sijaan tuomarit saivat tilanteesta virheen Bullockille ja Muurisen vapareilla ero jälleen viiteen pisteeseen.

Muuten mahtava peli oli kyllä eilen ja vähän jäi sellainen tunne, että Karhun hyvä taistelu olisi kyllä ansainnut saada palkinnon voiton myötä. Mutta minkäs teet. Eilen saatiin pidettyä Ivey, Koivisto ja Zeno kurissa, mutta esiin nousee Nuutinen ja McDade. Puhumattakaan noista Downtownin mainitsemista Mäkäläisen kolmosista. Turhauttavaa. Omat heitot eivät vieläkään oikein tippuneet. Jos edes pari kolmosta enemmän olisi saatu pussiin, olisi voinut olla eri peli. Tai ne vaparit. No, tämä on tätä turhaa jossittelua, mikä ei johda mihinkään.

Kävi lopuissa peleissä miten tahansa, voidaan Karhuleirissä olla kuitenkin kauteen erittäin tyytyväisiä. Itse ainakin olen. Eteenpäin on jälleen menty viimekaudesta. Kokonaisuudessaan Karhun esiintyminen playoff-peleissä on ollut aivan upeaa seurattavaa. Hienoja taisteluja ja kovaa suorittamista. Ja huonollehan tässä ei olla hävitty. Maanantain otteluun voidaan laittaa kaikki peliin, sillä mitään hävittävää ei ole. Kunnon taistelu vaan vielä maanantaina, että saataisiin sarjaa jatkaa vielä Kauhajoellakin. Karhu ei varmasti tule luovuttamaan.

Olen kyllä täysin eri mieltä Karhunpennun kanssa tuosta Eskolan heitosta kun Urhon tallenteen katsoin. Samassa tilanteessa myös Flink selostaa, että Koiviston virhe tuli selvästi ennen Eskolan heittoa.

Jay

Layup sanoi:
tasolle.

Täytyy katsella peliä uudelleen Urholta, sillä muutama tilanne jäi mietityttämään. Ainakin Karhun myöhässä lähtenyt kolmonen joka hyväksyttiin? Tuo tilanne jäi kysymysmerkiksi, jota ihmeteltiin vielä kotimatkallakin.

Todellakin. Koivisto rikkoo vastustajaa puolustuspäässä. Virheen jälkeen Eskola upottaa kolmosen. Tuomerien ratkaisu, kolme pistettä ja pallonhallinta. MITÄ VITTUA!

Jay

Karhunpentu sanoi:
Valavuori se twitterissä valitti tuota Eskolan kolmosta, joka kuulemma lähti 3 sekuntia vihellyksen jälkeen. Karhun video-koosteesta katsottuna heitto lähtee kyllä hyvin yhtä aikaa vihellyksen kanssa. Aika kova tuomio olisi ollut, jos koria ei olisi hyväksytty. Itselle jäi huono maku tuosta Muurisen floppaamisesta lopun tilanteessa, jossa Karhu oli juuri tullut kolmen pisteen päähän, sai puolustuslevypallon ja olisi päässyt hyökkäämään. Sen sijaan tuomarit saivat tilanteesta virheen Bullockille ja Muurisen vapareilla ero jälleen viiteen pisteeseen.

Muuten mahtava peli oli kyllä eilen ja vähän jäi sellainen tunne, että Karhun hyvä taistelu olisi kyllä ansainnut saada palkinnon voiton myötä. Mutta minkäs teet. Eilen saatiin pidettyä Ivey, Koivisto ja Zeno kurissa, mutta esiin nousee Nuutinen ja McDade. Puhumattakaan noista Downtownin mainitsemista Mäkäläisen kolmosista. Turhauttavaa. Omat heitot eivät vieläkään oikein tippuneet. Jos edes pari kolmosta enemmän olisi saatu pussiin, olisi voinut olla eri peli. Tai ne vaparit. No, tämä on tätä turhaa jossittelua, mikä ei johda mihinkään.

Kävi lopuissa peleissä miten tahansa, voidaan Karhuleirissä olla kuitenkin kauteen erittäin tyytyväisiä. Itse ainakin olen. Eteenpäin on jälleen menty viimekaudesta. Kokonaisuudessaan Karhun esiintyminen playoff-peleissä on ollut aivan upeaa seurattavaa. Hienoja taisteluja ja kovaa suorittamista. Ja huonollehan tässä ei olla hävitty. Maanantain otteluun voidaan laittaa kaikki peliin, sillä mitään hävittävää ei ole. Kunnon taistelu vaan vielä maanantaina, että saataisiin sarjaa jatkaa vielä Kauhajoellakin. Karhu ei varmasti tule luovuttamaan.

En tiedä miten isoista karhulaseista katsot, mutta Koiviston "virhe" tapahtuu selvästi ennen heittoa. Koivisto juoksee skriinaajaa päin ( josta olisi voitu tuomita hyökkääjänkin virhe toisessa tapauksessa ) ja tämän jälkeen lähtee heitto. Vihellyksen ajankohta on toisarvoinen seikka. Se jos tuomari on vihellyksessä myöhässä ei ole lainkaan hämmästyttävä asia ottaen huomioon mihin ratkaisuun tässäkin päädyttiin. Hitaita ovat järjenjuoksultaan.

Heitto lähti kyllä todella pahasti myöhässä suhteessa virheeseen. Vähän sama ku Koben perinteiset kaksi lähtöaskelta avoimella kentällä.

Itse siis vertasin tuota heiton lähtemistä tuohon vihellykseen, kuten sanoinkin. Heitto lähtee hyvin samaan aikaan kuin vihellys. Mutta onko siis näin, että vihellyksen ajankohdalla ei ole mitään merkitystä?? Itse olen siinä tapauksessa ollut väärässä käsityksessä. Mitä säännöt tästä sanoo? Peli on kuitenkin käynnissä aina siihen asti, kunnes tuomari viheltää pelin poikki. Olen itse ollut siinä käsityksessä, että jos heitto lähtee ennen vihellystä tai sen kanssa samaan aikaan, kori tulee hyväksyä.

En ole itse tuomari, mutta luulisin pelaajauran muistojen perusteella, että virheen tapahtumahetki on tärkeämpi kuin vihellyshetki.

Ei ole peliä nauhalla, joten en voi tsekata tuota kolmostilannetta mutta kyllä muuten oli kyllä hyvä peli, eikä edes pahemmin ketuta karhun häviöstä huolimatta tällä kertaa. Pallon liikkumisen seuraaminen on hienoa katseltavaa näin keväisin kun joukkueet ja kuviot ovat hitsautuneet yhteen räpeltämisen sijaan.

Neljännellä jaksolla karhun mennessä johtoon tuli itselle jo sellainen fiilis että homma hoituu, mutta ratkaisevilla hetkillä zeno laittoi hyvin kaikki vaparit sisään vaikka muuten alkoikin jo selvästi osoittaa turhautumisen ja väsymisen merkkejä pelin aikana.

Syksyllä Watson ei vakuuttanut, mutta nyt kyllä täytyy toreta että väärässä olin. Nyt vaikeilla hetkillä Karhu nousi taisteluun ja ohi muutamia kertoja hienosti Watsonin johtamana, erityisesti donkki oli hieno. Illalla näin kuinka Bullssien Nate Robinsson yritti selvästi vähän vastaavaa muttei ihan onnistunut yhtä näyttävästi :).

Karhu sai selvästi biisonit otteeseensa pelin edetessä ja uskon että homma jatkuu samaa rataa myös seuraavassa pelissä ja silloin tämä sarja ja kausi on kaikkea muuta kuin loppuun taputeltu!

Jay

Karhunpentu sanoi:
Itse siis vertasin tuota heiton lähtemistä tuohon vihellykseen, kuten sanoinkin. Heitto lähtee hyvin samaan aikaan kuin vihellys. Mutta onko siis näin, että vihellyksen ajankohdalla ei ole mitään merkitystä?? Itse olen siinä tapauksessa ollut väärässä käsityksessä. Mitä säännöt tästä sanoo? Peli on kuitenkin käynnissä aina siihen asti, kunnes tuomari viheltää pelin poikki. Olen itse ollut siinä käsityksessä, että jos heitto lähtee ennen vihellystä tai sen kanssa samaan aikaan, kori tulee hyväksyä.

Virheen tapahtumahetki on se ratkaiseva tekijä, ei pilliään pureskelevan myöhäisen tuomarin vihellysajankohta. Basketball 101 ;)

Jay

Puhuttu Koiviston virhe ajassa 9:40. Tuomarit pasko housuihinsa. Koska Suomeen saadaan NBA:n tyylinen "challenge the call"-optio? =) Jäärät vastustavat?

...

Nuutisen kolmonen ajassa 2:15 on melko makea

....

Watson on parempi kuin Nate Robinson!

Syöttökunkku sanoi:
Syksyllä Watson ei vakuuttanut, mutta nyt kyllä täytyy toreta että väärässä olin. Nyt vaikeilla hetkillä Karhu nousi taisteluun ja ohi muutamia kertoja hienosti Watsonin johtamana, erityisesti donkki oli hieno.

Juuri näin. Mielestäni Watson on loistava esimerkki team first-pelaajasta. Joukkue ajaa selkeästi henkilökohtaisten tilastojen edelle. Nyt jälkimmäisellä runkosarjapuoliskolla ja varsinkin pudotuspeleissä Watson on ottanut enemmän roolia myös hyökkäyksessä, koska sarjan vaihe ja joukkueen etu sitä vaatii. Kaveri parantaa otettaan ja ottaa vastuuta joukkueesta enemmän kun panokset kovenevat. Loistava pelaaja ja loistava hankinta Karhulta.

Hyvää pohditaa ihmispallolta. Onkin hyvä miettiä tälleen pohjoismaisen hyvinvointivaltion kermaperseenä (jossa ketään ei koskaan jätetä kuolemaan nälkään), että tollaset jenkit on aika kovia ja usein myös harvinaisia. Kavereiden statsit kuitenki saattavat vaikuttaa paljon seuraavan vuoden työpaikkaan ja sitä kautta palkkakuittiin.

Jay

koris.com sanoi:
Hyvää pohditaa ihmispallolta. Onkin hyvä miettiä tälleen pohjoismaisen hyvinvointivaltion kermaperseenä (jossa ketään ei koskaan jätetä kuolemaan nälkään), että tollaset jenkit on aika kovia ja usein myös harvinaisia. Kavereiden statsit kuitenki saattavat vaikuttaa paljon seuraavan vuoden työpaikkaan ja sitä kautta palkkakuittiin.

Watson on kova, mutta veikkaisin kaverin pituuden/lyhyyden olevan miinus isomman palkkapussin hakureissulla euroopassa. Kuka scouttaajista katsoo videoita ennen pituuksia jne. 178cm pitkä Watson Suomesta. Ei välttämättä eka valinta =(

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.