Vs: Pyrintö - Kouvot 2.1.-11
zack sanoi:
Ei kun kouvolalaiset vaativat heti mestaruutta, mikään muu ei kelpaa. Kouvolassa taitaa olla ylipäätään sen verran vajaaälyistä sakkia, etteivät näinkään yksinkertaista asiaa tajua: Lehtosen tavoite ei ole tässä kaudessa. Kouvoilla ei ole realistista mahdollisuutta mitaleille, joten Gonnerin puolentoista kauden sopimus on kuin laittaisi rahaa pankkiin. Kouvot tulee saamaan hirvittävän edun kun joukkueen avainpelaajat saavat treenata pitkään yhdessä, varsinkin jos huhut Vinsonin jatkosopimuksesta pitävät paikkaansa.
Valitettavasti vain kouvolalaisfanien kirjoittelu on kuin malliesimerkki suomalaisessa koripallossa esiintyvästä lyhytjänteisestä toiminnasta. Kaikki mulle heti.
No sieltä tuli itse kaikkitietävä kommentteineen.
Jos älyäisit lukea asioita kaipaamallasi pidemmällä aikavälillä, niin varmaan tajuaisit meidän "kouvot-fanien" syyn tähän turhautumiseen. Kerrattakoon ne tässä ja oikaistaan muutamia asiavirheitä yllä olevasta kommentista.
1. Kouvot seurana nimenomaan on tämän vaihdon yhteydessä kertonut, että nyt ON mahdollisuus pärjätä playoffeissa. Tätä en itse ymmärrä saati sulata, koska kauteen lähdettiin pienin panostuksin NIMENOMAAN junnuja kehittäen. Eikös sen jälkeen, kun sarjapaikka on lähes varma ja joukkue pelaa käsittämättömän hyvin ja kovalla itseluottamuksella, olisi ollut lähes järkevää pitää pakka kasassa ja jatkaa linjalla, joka osoitautui oikeaksi. Sitä miten Moyerin vaihto Gonneriin kehittää meidän nuoria pelaajia paremmin en todellakaan ymmärrä.
2. Miten on luettavissa, että Gonnerin 1½ vuoden sopimus olisi niin hyvä sijoitus, että ihan "rahaa laittais pankkiin"? Jos nyt mennään suunnitelman mukaan, eli parin kauden päähän, kasittääkseni tällä pelaajalla (lue Gonner) ei ole voimassa olevaa sopimusta joukkueen kanssa. Eli taas etsitään uusi mies jne. Miksei esim. Moyer olisi ollut tässä asiassa 2-vuoden sopimuksella aivan yhtä pätevä äijä?
3. Mieluummin näkisin vaikka Herbertillä lukevan pelaajakortissa sopimuksen kestona jotain muuta kuin 1 vuosi.
4. MattHeldman: Pettymys ja surullisuus johtuu ainakin
minun kohdallani siitä, että nyt näyttäisi ikävällä tavalla ihmisten kiinnostus lopahtavan joukkuetta kohtaan. Kun ratkaisut ovat käsittämättömiä, niitä on hirveän vaikea perustella. Toivotaan, että jo harvaksi käynyt Manskarin yleisö ei katoa kokonaan, sillä sitten alkaakin todella huonot ajat kovassa kilpailussa. Jääkendossa menee kovaa ja tuskin pesäpallokaan ihan ilmaiseksi pyörii. Tämä "nuorten kehittäminen" saattaa jäädä pysyväksi ilmiöksi. Tähän kauteen lähdettiin matalalla budjetilla ja tieto siitä on ikävä kyllä näkynyt lehtereillä. Kukaan ei uskonut selityksiä visoista 3 vuoden päähän, ennenkuin joukkue alkoi pelaamaan kaikkien yllätykseksi hienosti. Nyt sekin on romutettu, kun päävalmentaja vaihtaa pelaajia, jotta "on mahdollisuus menestyä pleijareissa"???. Pelkään, että kohta kaiken saa aloittaa alusta kannattajien uskon suhteen.
Siinä omia mielipiteitäni. Tukekoot tai lynkatkoot kuka tahtoo. Vahvat pitää perustelut olla, jotta mieleni muuttuu.