Vs: SäyRi 2012-2013
Backspace sanoi:
Siinä on toinen renkuttaja.. kerropas sä Raidi ku näytät tietävän niin paljon asioista että mitä pitäis tehdä?
Jos viitsit viestihistoriaani selata, niin olen minä sen täällä aiempina kausina muutamaan kertaan jo kertonutkin.
Säyrin tämänhetkisen tilanteeseen minulla ei ole mitään lääkkeitä. Paska mikä paska ja käyköön Säyrin divaripaikalle minun puolestani miten käy, ihan sama.
Pidemmällä tähtäimellä asioita kannattaisi kuitenkin ajatella uusiksi. Sillä, että Jyväskylässä kolme seuraa, ja laajemmin ajatellen keskisuomessa neljä, kilpailee "samalla" sarjatasolla samoista niukoista resursseista ei voi johtaa eikä ole johtanut keskisuomen koripallossa mihinkään muuhun kuin kaikkien seurojen kurjistumiseen. Positiivista tilanteessa voi olla alueen pelaajien kannalta se, että mahdollisuuksia divaritason palloiluun riittää vähän vähemmilläkin taidoilla varustetuille pelaajille ja sitä kautta mahdollisuuteen kehittyä pelaajana. Jos keskisuomalaista koripalloa kuitenkin oikeasti halutaan viedä eteenpäin, täytyisi seurojen aloittaa se yhteen hiileen puhaltaminen ja keskittää resurssit yhteen lippulaivaseuraan ja ottaa projektiksi sen vieminen korisliigaan. 1-2 alueen joukkuetta voisi sitten pelata kehitysjoukkueina lähinnä oman alueen kasvattien voimin 1A tai 1B divarissa ilman nousutavoitteita.
Mutta niin kuin on monesti todettu, täkäläinen näkökulma koripalloiluun on vielä kovin kyläkeskeinen ja vanhoja seurojen välisiä ristiriitoja halutaan tonkia kuin tikulla paskaa, joten laajempaan näkökulmaan ja yhteistyöhön ei liene mahdollisuuksia vielä muutamaan vuosikymmeneen.