Vs: Salon Vilpas 2011 - 2012
Minä jo tuonne Pyrinnön topikkiin kirjoitin, että kirjoittelen tänne komiin ihan fanipohjalla. En edes yritä esittää mitään suurta korisfakiiria tai asiakirjoittelijan eliittiä. Itse fanitan tosissani kahta asiaa ja toinen niistä nyt sattuu olemaan tämä Salon Vilpas. Kun jotain fanitan, niin se tarkoittaa sitä kirjaimellisesti. Jos olet jonkun tai jonkin fani, niin olet sinä kyllä melkoinen fani, jos suhtaudut fanittamaasi kohteeseen pessimistisesti. Perin vaikeaa se on olla realistinenkaan. Tai kun olen joskus ollut jostain asiasta "huolissani" tai tyytymätön, niin en minä niitä ainakaan tänne teidän iloksenne kirjoittele. Minulle on turha kirjoitella, että ukko jalat maahan ja kiviä taskuun...turhaan yritätte, ei onnistu.
Toisaalta esitin realistisen arvion tammikuun saldoksi: 3-5 voittoa kuudesta matsista. 3-4 voittoa on puhdasta realismia ja jos yhden joukkueen noista kolmesta TOP5 joukkueesta onnistuu niistämään, niin ollaan neljässä. Lahti ja Lpr on kotona. Manskari on ollut paha paikka Vilppaalle jo pitkän aikaa, mutta joskus se Vilppaan tappioputken ja minunkin nöyryyttämiseni kyseisessä "hallissa" on loputtava...miksei siis tammikuussa, ainakin fanin positiivisessa ajatusmaailmassa. Vilpas pelasi kokonaisen kuukauden kahdella jenkillä. Vaikka tappioita tulikin, olivat matsit pääsääntöisesti melkoisen tasaisia ja pieniä tappioita koettiin. Nyt on kolmas jenkki joukkueessa ja kyseessä ei ole (ainakaan kahden matsin perusteella) mikään ihan tusinajenkki. Samaten Durham sopii Vilppaan pakettiin kuin nyrkki silmään. J Kataja palaa ruoriin tammikuussa. Kunhan saa pelituntuman kohdalleen, niin tullee olemaan mies paikallaan. Tupamäki tuntuu osaavan joukkueen roolittamisen, niin eiköhän Jukka ole nopeasti tasollaan. Muut perustelut löydätte edellisestä viestistäni tässä topiikissa.
EDIT: Onpa haastavan "mielenkiintoinen" tammikuun alku, kun puolet koko kuukauden matseista on kuuden päivän sisään ja tämä seikkailu sisältää vierasmatsit lakeuksille ja susirajalle. Varsinkin viimeinen matsi Joensuussa voi olla melkoista tahtojen taistelua. Ei muuta kun jekun Hurriganes kokoelma soittimeen ja bussin keula kohti taivaanrannassa odottavia haasteita.