Vs: Salon Vilpas 2012-2013
Hieno kirjoitus Nastie ja tervetuloa kirjoittelevaan porukkaan. Annettavaa tuntuu olevan roppakaupalla tänne komiin. Ekan kirjoituksesi voi helposti allekirjoittaa meikäläinenkin, täyttä asiaa. Kirjoittelehan sitten aktiivisesti havaintoja ainakin Vilppaan kotimatseista kaudenkin aikana -> ulosantisi on selkeää ja informatiivista.
Närkästynyt 1990 pitäisi jättää silleensä, mutta muutama vastaus esitettyihin haukkuihin lienee paikallaan. Sanottakoon vaikka sitten tuttavallisemmin näitä puolustuksen puheenvuoroksi:
- Kirjoitin monta viestiä, että mitä järkeä jenkkejä on vaihtaa kun kerran kone toimii. Joukkue=JOUKKUE. Uskon, että Atupem ei vielä ole näyttänyt meille kaikkea osaamistaan. Enhän minä tiedä mitä joukkueen johto tilanteesta ajattelee, joten on pakko kirjoittaa omia mielipiteitä. Odotitko, että Tupamäki tulee palstalle ja kertoo, että Atupem on paska ja varsinkin kirjoittelijoiden painostuksesta päätämme vaihtaa valmiiksi kootun palapelin osasen kaikella riskilläkin. Tryout over ja näillä mennään...eli mielestäni olen vastannut tähän alkuperäiseen kysymykseesi jo melkoisen monta kertaa.
- Logosta ja aiemmista kirjoituksistasi päätellen olet melkoisen aktiivinen Korihaiden seuraaja. Jos kerran Korihaiden tilanne Taftin kanssa ei ole sinun mietittävänäsi niin miksi sitten Vilppaan tekemiset Atupemin suhteen olisivat nekään sinun mietittäviä asioita? Otin tässä Taftin esimerkiksi siksi, että vaikka jamppa on rapakunnossa ja pelannut maksimissaan välttävällä tasolla niin ei kukaan ole vaatinut tai kirjoittanut hänestä vastaavia uteluja. Hallin kohdalla vertasin tilannetta Kauhajoen Giordan Watsoniin. Itse asiassa minkään muun joukkueen topikeissa ei ole vielä keskusteltu jenkkien vaihtamisesta lainkaan vaikka monessa joukkueessa jenkit ovat pelanneet keskinkertaisesti tai jopa hieman huonommalla tasolla. Miksi tässä topikissa potkuja on vaadittu jo kahdelle jenkille? Minua tämä ihmetyttää.
- Ei vaatinut kuin parin sivun lukemista viestihistoriaasi ja selvisi se "tosiasia", että merkillisellä tavalla pidät tätä foorumia itsellesi vain informaatiolähteenä. Et tosiaan tyrkytä täällä "omaa" joukkuettasi (tosin en enää edes tiedä mikä se on...toivottavasti tiedät itse jos sellainen on), mutta kirjoitat kärkevästi ja arvostelevasti monesti ilman perusteita muiden joukkueiden toiminnasta ja tekemisistä. Jos se on sinusta informaation keräämistä niin sitten minä vain ymmärrän kyseisen termin eri tavalla kuin sinä.
- En ota kantaa siihen kumpi käy enemmän Vilppaan pelejä kaudessa katsomassa. Turusta Saloon moottoritietä 50km ja Kouvolasta Saloon 250km joten en pitäisi sitä edes ihmeenä vaikka kauden aikana persuksesi kuluttaisivat Salohallin lehtereitä minua enemmän. En ole kuitenkaan täällä foorumilla kilpaillakseni kenenkään kanssa vaan saamassa ja toivottavasti välillä antamassakin koripalloon ja joukkueisiin liittyvää informaatiota ja mielipiteitä sekä havaintoja. Toki joskus minuun iskee pikku piru ja heitän ilmoille pienen pienen provon. Jos sen takia pitäisi ihminen kivittää niin tuskin olisin yksin maalitauluna.
- Olen eri mieltä kanssasi Vilppaan valmentaja-asiassa Tupamäen aikakaudella. Aikaisemmat pari valmentajaa eivät ole minuakaan juuri hurraa huutoihin saaneet, mutta Mikko on ainakin minun mielestäni pirun hyvä valmentaja. No makuasioista ei sovi kiistellä sanoi jo ajokoirakin kun muniaan nuoleskeli. Tästä jenkkien aikaisesta signaamisesta olen kanssasi osittain samaa mieltä. Toisaalta kuten joukkueen GM on todennut niin mieluummin ottavat joukkuesseen jenkin joka haluaa oikeasti joukkueessa pelata kuin sellaisen joka saapuu myöhään syksyllä kun ei muualta parempaa paikkaa saanut. Tässäkin on taas molemmissa tapauksissa puolensa ja ajokoira voi nuoleskellessaan tätäkin pitää makuasiana.
- Se on hyvä, että sinulla on paljon joukkueissa vaihtoehtoja joita seurata. Sinä pidät koripallosta lajina ja pidät hyvästä koripallosta pelaa sitä sitten Uki, Vilpas, Loimaa tai Forssa...tai ehkä jokin muu seura. Minä pidän sinua "tavallisena" koriksesta nauttivana katsojana, suurkuluttajana, joka on pirun kiinnostunut korikseen liittyvistä asioista. Itseäni pidän koriksesta kiinnostuneena jamppana, mutta minua ei hirveästi kiinnosta miten Uki tai Forssa pelaa enkä menisi niiden matsiin ellei vastassa ole Vilpas tai Kouvot. Minä pidän itseäni yhden joukkueen intohimoisena fanina ja toisen joukkueen...no, fanina. Minä en käännä paitaa päälläni sen mukaan miten joukkueella menee tai miellyttääkö minua sen pelaaminen tai toimintatavat jenkkien rekrytoinnissa vai ei. Minä kannustan joukkuettani tulee voittoja tai tappioita. Voitot ovat mahtavaa riemua ja tappiot tuntuvat syvällä kropassa. Minulla ei ole vaihtoehtoja ja pidän siitä. Sinulla on vaihtoehtoja ja puolestasi sinä pidät sitä rikkautena. Meille molemmille se suotakoon. Lajin nimeltä koripallo faneja lienemme molemmat, mutta nautimme hienosta lajista hieman erilaisella lähtökohdalla ja toimintatavalla.
Nautinnollista koriskautta 2012-2013 ihan kaikille komilaisille...ovat mielipiteenne, ajatuksenne, kirjoituksenne tai kannattamanne seurat sitten mitkä tahansa.