Koripallo.com

Salon Vilpas 2012-2013

Vs: Salon Vilpas 2012-2013

Itse ehkä jollain lailla ymmärtäisin tän jenkkihuutelun jos joukkueen peli olisi täyttä kuraa. Tällä hetkellä kuitenkin pelataan hyvää pre-seasonia ja joukkue pelaa hyvin yhteen joukkueena. Vihdoinkin kyseessä on JOUKKUE. Jos joukkue kerran toimii niin miksi vaihtaa mitään osaa pois. En ymmärrä enkä vaihtaisi.

Vilppaan facebookista pongattua:

"Tryoutit virallisesti ohi, Viikinkijengi valmis. Tästä se lähtee kausi 2012-2013.
Tryouts are officially over, Vikings are ready. It's gametime folks Korisliiga 2012-2013. YOURTEAM"

Ihmispallo sanoi:
Itse ehkä jollain lailla ymmärtäisin tän jenkkihuutelun jos joukkueen peli olisi täyttä kuraa. Tällä hetkellä kuitenkin pelataan hyvää pre-seasonia ja joukkue pelaa hyvin yhteen joukkueena. Vihdoinkin kyseessä on JOUKKUE. Jos joukkue kerran toimii niin miksi vaihtaa mitään osaa pois. En ymmärrä enkä vaihtaisi.
Eihän tässä kukaan huutele, mutta kriitinen pitää olla. Sentteri joka napsii n.4,5 levypalloa/peli (viim. 3 peliä) ei vaan vakuuta. Totta että Vilpas näyttää JOUKKUEELTA enemmän kuin aikoihin, ja ehkä juuri sen takia vaihtoihin ei enää lähdetä.

Ihmispallo sanoi:
Tällä hetkellä kuitenkin pelataan hyvää pre-seasonia

Tässä oli pitkääkin Realististä tekstiä pelatuista harkkapeleistä, niiden kokoonpanoista ja tuloksista.
Ja siitä mitä niistä oli odotettavissa, mutta painoin deleteä..

Ja lopussa luki tietysti Prove me wrong..
8]

Korisliiga-kauden alkuun on enää muutama viikko ja Vilppaan harkkamatsit alkavat olemaan paketissa. Joukkueen amerikkalaispelaajien tryoutit ovat virallisesti ohi ja joukkue on ensi viikolla pelattavaa Korihait harjoituspeliä lukuunottamatta valmis alkavaan kauteen.

Lähes kaikki harjoitusottelut nähneenä täytyy sanoa, että kauden 2012-2013 preseason on ollut lupauksia herättävä.

Vilppaalla on kasassa tänä vuonna joukkue isolla J:llä. Pallo kiertää pelaajalta toiselle ja itsekkäitä tilastojen kaunistelijoita viikinkijoukosta on turha etsiä. Positiivisena asiana mainittakoon myös, että ensimmäistä kertaa moneen vuoteen Vilppaan pelaajat lähtevät hanakasti nopeisiin vastahyökkäyksiin, ja päättävät niitä Eero Lehtisen ja Troy Barniesin johdolla hyvällä prosentilla. Joukkueesta voisi vielä sanoa joka vuotiset, tutuksi tulleet faktat: "Vikings on salolaisille joukkueille tyypilliseen tapaan lyhyt. Siitä ei pääse mihinkään. Vilpas yrittääkin paikata puuttuvia senttejä kovalla asenteella ja joukkuepuolustuksella" ja "Joukkueesta löytyy paljon heittovoimaa ja ketään pelaajaa ei voi jättää kolmen pisteen viivan taakse vapaaksi. Kolmosilla mennään useassa pelissä syteen tai saveen."

Amerikkalaistrio:

Troy Barnies: Vilppaan tulevan kauden ykkösnyrkki on avannut pelinsä viikinkipaidassa vakuuttavasti. Kolmessa pelaamassan ottelussa vahva yleispelaaja on vakuuttanut pisteidenteolla, urheilullisuudellaan ja asenteellaan. Harjoitusotteluissa Barnies nakutti tehoja keskiarvolla 19/6, 26 minuutissa. Kirsikkana kakun päälle mainittakoon näyttävä donkki 221 pitkän USA Select joukkueen sentterin "yli". Ei tule DeAngelo Alexanderia ikävä.

Marquis Hall: Ensimmäisissä peleissään heittoaan hakenut takamies on parantanut peliään huomattavasti. Viron hallitsevaa mestaria BC Kalevia vastaan maagisesti 27 pistettä heittänyt Hall johtaa peliä varmasti ja saa rakennettua muille pelaajille vapaita heittopaikkoja kaaren taakse. Varman oloinen hyppyheitto, joka lähtee tarvittaessa suoraan vauhdistakin. USA Selectia vastaan 8 pistettä ja vakuuttavat 8 syöttöä 18 minuutissa.

Shawn Atupem: Jenkkikolmikon suurin kysymysmerkki. Pelannut kolme viimeistä peliään 9.6/4.3 keskiarvoilla. Vilppaan "suurimmalta" pelaajalta 4,3 levypalloa per peli on hävyttömän vähän, kun ottaa huomioon, että vastassa on ollut Hongan suomalaiskaarti ja USA Selectin pienistä laitureista koostuva höntsäjengi. Ainoan todellisen vastuksen korin alla tarjosi BC Kalev, jota vastaan Atupem teki vaatimattomat tehot 6/5 (heitot 2/7). Kaikki pisteet ovat tulleet säännöstään joko vapariviivalta tai ilmaisista koreista korin alta. Amerikkalaisen tärkein tehtävä tulevalla kaudella tulee olemaan muiden joukkueiden isojen pelaajien paimentaminen korin alla. Onko Atupemista lopulta siihen? Aika näyttää.

Mainitsemisen arvoisia asioita:

- Eero Lehtinen täyttää Roope Ahosen jättämän aukon paremmin kuin hyvin.
- Vesa-Pekka Laineen ennakkoluuloton pistetehtailu harjotuspeleissä.
- Peli näytti jo nyt suht hyvältä, vaikka kentälle laittoi junioripelaajan tai kaksi.

Kysymysmerkkejä:

- Kuka ottaa lopulta ohjat käteen, jos heitto ei uppoa ja peli alkaa valua vastustajalle?
- Barniesista on vielä vaikea sanoa tuleeko hän olemaan pelaaja, joka voi omilla yksilösuorituksillaan ratkaista pelejä Vilppaalle.
- Onko Atupem tarpeeksi vahva korin alle?
- Kestääkö Jukka Kataja koko kauden ehjänä?

Vilpas tulee nappaamaan muutamia arvokkaita päänahkoja Salohallin hornankattilassa, mutta
kirkkaampaan kärkeen en usko viikinkipurren kuitenkaan seilaavan.

Realistikseksi runkosarjaveikkaukseksi asettaisin sijat 5-7.

Ihmispallo sanoi:
Ihme juhaneita täällä palstoilla. Ensin huudettiin kovaan ääneen, että tönkköjalka, mitäänsanomaton ja pistekammoinen Hall ulos joukkueesta ja heti. Hall näyttää epäilijöilleen närhen munat ja mitä tapahtuu seuraavana päivänä. Ukista ja Nilanilasta kajahtaa, että eiköhän Atupemin päivät ole Vilppaassa luetut. Jotain tolkkua tai edes järjen hiventä näihin kommentteihin ja ajatuksen juoksuihin. Eiköhän se ole aika selvä juttu, että näillä kavereilla sarjaan lähdetään ja thats it. 1990:lläkin riittäisi ihan mukavasti omassa pesässä mietittävää vaikkapa siinä, että vaihtuuko Chris Taft vai jaksaako valmennusjohto odottaa jätkän pääsevän nyt alkuun vaikka 1500 metrin cooper kuntoon. Mukavaa kuitenkin, että kannat huolta Vilppaan pelaajavalinnoista...ilmeisesti peliäkään näkemättä.
Ja mihinköhän sävyyn sitä sitten sopii tiedustella onko Vilpas vielä vaihtamassa jenkkejä?

Se että et osannut tähänkään yksinkertaiseen kysymykseen vastata muuta kuin jotain räksytystä Ukista, ei kyllä tullut yllätyksenä. Mitä Korihait tekee Taftin kanssa ei ole mun mietittävänä, ja enkä kyllä ymmärrä miten se tähän aiheeseen liittyy. Katsos mulle tämä foorumi on informaatiolähde, eikä mikään kanava jossa haluan sokeasti tyrkyttää omaa joukkuetta.

Asun Turussa ja käyn katsomassa Vilppaan pelejä todennäköisesti enemmän kuin sinä. Vilppaalla on hyvä halli, hyvä yleisö ja paljon hyviä nuoria pelaajia. Mutta vuodesta toiseen huono valmentaja ja hirveä jenkkiruletti. Ja jostain syystä Vilppaalla on kova tarve aloittaa tämä saatanan pyörittäminen jo kesäkuussa. No eipä se tosiaan mua paljoa liikuta ja onneksi tässä alueella alkaa olla jo muitakin vaihtoehtoja (Forssa ja Loimaa) Ukin lisäksi.

1990 sanoi:
Vilppaalla on hyvä halli, hyvä yleisö ja paljon hyviä nuoria pelaajia. Mutta vuodesta toiseen huono valmentaja ja hirveä jenkkiruletti.

Anteeksi, mutta mitäs vittua? Tupamäestä ei ole varmasti niin pelaajilla kuin faneillakaan mitään muuta kuin hyvää sanottavaa. Valoja päälle. Eivät esim. Vaenerberg ja Sandberg kuitenkaan ihan keskenään ole näitä vakuuttavia kehitysaskeleita ottaneet. Pieni pätkä kunniaa myös Tupamäelle. Ovat muutkin pelaajat kehittyneet selvästi Tupamäen aikana, ja joukkue pelaa yhtenäisenä JOUKKUEENA paremmin kuin kenties koskaan viimeisen, sanotaan nyt 5 vuoden aikana. Niin hyökkäyksessä kuin puolustuksessa.

Hieno kirjoitus Nastie ja tervetuloa kirjoittelevaan porukkaan. Annettavaa tuntuu olevan roppakaupalla tänne komiin. Ekan kirjoituksesi voi helposti allekirjoittaa meikäläinenkin, täyttä asiaa. Kirjoittelehan sitten aktiivisesti havaintoja ainakin Vilppaan kotimatseista kaudenkin aikana -> ulosantisi on selkeää ja informatiivista.

Närkästynyt 1990 pitäisi jättää silleensä, mutta muutama vastaus esitettyihin haukkuihin lienee paikallaan. Sanottakoon vaikka sitten tuttavallisemmin näitä puolustuksen puheenvuoroksi:
- Kirjoitin monta viestiä, että mitä järkeä jenkkejä on vaihtaa kun kerran kone toimii. Joukkue=JOUKKUE. Uskon, että Atupem ei vielä ole näyttänyt meille kaikkea osaamistaan. Enhän minä tiedä mitä joukkueen johto tilanteesta ajattelee, joten on pakko kirjoittaa omia mielipiteitä. Odotitko, että Tupamäki tulee palstalle ja kertoo, että Atupem on paska ja varsinkin kirjoittelijoiden painostuksesta päätämme vaihtaa valmiiksi kootun palapelin osasen kaikella riskilläkin. Tryout over ja näillä mennään...eli mielestäni olen vastannut tähän alkuperäiseen kysymykseesi jo melkoisen monta kertaa.
- Logosta ja aiemmista kirjoituksistasi päätellen olet melkoisen aktiivinen Korihaiden seuraaja. Jos kerran Korihaiden tilanne Taftin kanssa ei ole sinun mietittävänäsi niin miksi sitten Vilppaan tekemiset Atupemin suhteen olisivat nekään sinun mietittäviä asioita? Otin tässä Taftin esimerkiksi siksi, että vaikka jamppa on rapakunnossa ja pelannut maksimissaan välttävällä tasolla niin ei kukaan ole vaatinut tai kirjoittanut hänestä vastaavia uteluja. Hallin kohdalla vertasin tilannetta Kauhajoen Giordan Watsoniin. Itse asiassa minkään muun joukkueen topikeissa ei ole vielä keskusteltu jenkkien vaihtamisesta lainkaan vaikka monessa joukkueessa jenkit ovat pelanneet keskinkertaisesti tai jopa hieman huonommalla tasolla. Miksi tässä topikissa potkuja on vaadittu jo kahdelle jenkille? Minua tämä ihmetyttää.
- Ei vaatinut kuin parin sivun lukemista viestihistoriaasi ja selvisi se "tosiasia", että merkillisellä tavalla pidät tätä foorumia itsellesi vain informaatiolähteenä. Et tosiaan tyrkytä täällä "omaa" joukkuettasi (tosin en enää edes tiedä mikä se on...toivottavasti tiedät itse jos sellainen on), mutta kirjoitat kärkevästi ja arvostelevasti monesti ilman perusteita muiden joukkueiden toiminnasta ja tekemisistä. Jos se on sinusta informaation keräämistä niin sitten minä vain ymmärrän kyseisen termin eri tavalla kuin sinä.
- En ota kantaa siihen kumpi käy enemmän Vilppaan pelejä kaudessa katsomassa. Turusta Saloon moottoritietä 50km ja Kouvolasta Saloon 250km joten en pitäisi sitä edes ihmeenä vaikka kauden aikana persuksesi kuluttaisivat Salohallin lehtereitä minua enemmän. En ole kuitenkaan täällä foorumilla kilpaillakseni kenenkään kanssa vaan saamassa ja toivottavasti välillä antamassakin koripalloon ja joukkueisiin liittyvää informaatiota ja mielipiteitä sekä havaintoja. Toki joskus minuun iskee pikku piru ja heitän ilmoille pienen pienen provon. Jos sen takia pitäisi ihminen kivittää niin tuskin olisin yksin maalitauluna.
- Olen eri mieltä kanssasi Vilppaan valmentaja-asiassa Tupamäen aikakaudella. Aikaisemmat pari valmentajaa eivät ole minuakaan juuri hurraa huutoihin saaneet, mutta Mikko on ainakin minun mielestäni pirun hyvä valmentaja. No makuasioista ei sovi kiistellä sanoi jo ajokoirakin kun muniaan nuoleskeli. Tästä jenkkien aikaisesta signaamisesta olen kanssasi osittain samaa mieltä. Toisaalta kuten joukkueen GM on todennut niin mieluummin ottavat joukkuesseen jenkin joka haluaa oikeasti joukkueessa pelata kuin sellaisen joka saapuu myöhään syksyllä kun ei muualta parempaa paikkaa saanut. Tässäkin on taas molemmissa tapauksissa puolensa ja ajokoira voi nuoleskellessaan tätäkin pitää makuasiana.
- Se on hyvä, että sinulla on paljon joukkueissa vaihtoehtoja joita seurata. Sinä pidät koripallosta lajina ja pidät hyvästä koripallosta pelaa sitä sitten Uki, Vilpas, Loimaa tai Forssa...tai ehkä jokin muu seura. Minä pidän sinua "tavallisena" koriksesta nauttivana katsojana, suurkuluttajana, joka on pirun kiinnostunut korikseen liittyvistä asioista. Itseäni pidän koriksesta kiinnostuneena jamppana, mutta minua ei hirveästi kiinnosta miten Uki tai Forssa pelaa enkä menisi niiden matsiin ellei vastassa ole Vilpas tai Kouvot. Minä pidän itseäni yhden joukkueen intohimoisena fanina ja toisen joukkueen...no, fanina. Minä en käännä paitaa päälläni sen mukaan miten joukkueella menee tai miellyttääkö minua sen pelaaminen tai toimintatavat jenkkien rekrytoinnissa vai ei. Minä kannustan joukkuettani tulee voittoja tai tappioita. Voitot ovat mahtavaa riemua ja tappiot tuntuvat syvällä kropassa. Minulla ei ole vaihtoehtoja ja pidän siitä. Sinulla on vaihtoehtoja ja puolestasi sinä pidät sitä rikkautena. Meille molemmille se suotakoon. Lajin nimeltä koripallo faneja lienemme molemmat, mutta nautimme hienosta lajista hieman erilaisella lähtökohdalla ja toimintatavalla.

Nautinnollista koriskautta 2012-2013 ihan kaikille komilaisille...ovat mielipiteenne, ajatuksenne, kirjoituksenne tai kannattamanne seurat sitten mitkä tahansa.

"Yhyy ne haukku mun joukkuuen jenkkejä :'( " Ihmispallon turhille pätemisille :peukkualas

Ihan mukava kuulla, että Vilpas on joukkue isolla J:llä, pelaa hyvin joukkueena jne. Sen verran kuitenkin jäitä hattuun, että nyt on vasta pre-season käynnissä ja kourallinen harjoituspelejä takana - joukkueen koheesio ja synergiat mitataan toden teolla syksyn ja talven pimeinä iltoina, joten palataan silloin asiaan

Joo ei kyllä vakuuta yhtään tämä Atepumemi, mutta voihan se kovakin pelimies olla. Toisaalta kulmapotkuista tulee usein maali, mutta usein ollaan nähty, ettei tule maalia.

Osaatko pallo lukea? Tai paremminkin ymmärrätkö lukemaasi?

Informaatiotakin kerätään lukemalla, ei kirjoittamalla.

Minkäköhän takia Vilppaan topicissa puhutaan jenkkien vaihtamisesta.

Sen myönnän että Tupamäki on parempi kuin edeltäjänsä.

Ei mulla ole ollut kuin yksi joukkue korisliigassa, jo vuodesta 1990. En ymmärrä miksi se pitää tähän aiheeseen sotkea?

Nyt on tullut allekirjoittaneelle aika siirtyä tällä keskustelupalstalla joksikin aikaa takavasemmalle. Mitäpä sitä suotta täällä mieltään tuntemattomien ihmisten takia pahoittamaan tai vänkäämään asioista joille ei ole koskaan loppua luvassa. Osallistun toki luvattuun liigamanageri-juttuihin tällä sivustolla ja varmaankin linkittelen tänne noita korisjuttuja, mutta se olkoon siinä. Katsellaan sitten vaikka vuoden vaihteen jälkeen jos entistä intoa ja sinisilmäisyyttä löytyisi tänne kirjoitteluun.

Mukavaa ja nautinnollista alkavaa koriskautta kaikille koriksen ystäville...etenkin Vilppaan kannattajille ja hienolle joukkueelle itselleen. Lehtereillä nähdään entiseen tapaan siellä sun täällä. TAISTELE VILPAS!!!

Älä nyt Pallero lähde! Meitä on moneen lähtöön täällä. Kohta 10 vuotta kirjoiteltu ja kaikenlaista pottuilua kuultu. Samat tunnelmat on olleet mielessä joskus, trust me. Mutta jos en saa sinua muuttamaan mieltäsi, niin nähdään sitten Manskarilla tai Areenalla!

Miksi ihmispallolla on hiekkaa vaginassa noin paljon?

Joka vuosi täällä muualta huudellaan paskoista jenkeistä yms. Turha niihin on tarttua, ainakaan paria viestiä enempään. Tänä vuonna jutut mielestäni olleet huomattavasti asiallisempiakin kun zackin yms paskasakin provot.

Onko aikaisempina vuosina ollut jenkkiä, joka ei olisi pärjännyt tehoillaan pre-seasonilla, mutta yllättänyt positiivisesti kauden aikana? Atupemin tehot eivät vain yksinkertaisesti vakuuta. Toivon, että olen täysin väärässä.

Kouri Capital sanoi:
Onko aikaisempina vuosina ollut jenkkiä, joka ei olisi pärjännyt tehoillaan pre-seasonilla, mutta yllättänyt positiivisesti kauden aikana? Atupemin tehot eivät vain yksinkertaisesti vakuuta. Toivon, että olen täysin väärässä.
en tiiä, mutta toisinpäin on ollu helevetisti...

Kouri Capital sanoi:

Hmm eipä kai, mutta Zeno ei muistaakseni ollut mikään ihmemies pre-seasonilla ekalla kaudellaan korjatkaa jos olen väärässä.

cheese sanoi:
Hmm eipä kai, mutta Zeno ei muistaakseni ollut mikään ihmemies pre-seasonilla ekalla kaudellaan korjatkaa jos olen väärässä.

Onko tästä kenties jotain tilastoja. En millään usko Zenon olleen 10/5 pelaaja ainoallakaan preseasonilla (Suomessa). Ikinä.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.