Koripallo.com

Salon Vilpas 2023-2024

Asiaton käytös.
Voit tunkea salolaiset lasisi perseeseen. Katso tilanne uudestaan ruudun lähetyksestä valmiiksi hidastettuna niin näet Nenosen nojan oikealle Personin juoksulinjan eteen. Skriinin tekijä ei yllätä varmaan monia
Sittenhän 95% screeneistä mitä tehdään on liikkuvia. Että kaiva sinä omasi perseestä.

95% screeneistä asetetaan myös muualla kuin puolessa kentässä. Nenonen ei ole herra @Soosi :n mielestä vielä kertaakaan tehnyt mitään väärää vaan ollut pikemminkin väärin kohdeltu uhri.
Ihan samalla tavalla niihin screeneihin juostaan kaarella ja todella usein screenava tekee itseään vähän isommaksi ojentamalla ylävartaloaan hieman sivulle. Tuossa tilanteessa Person vaan ei nähnyt screeniä ja sen takia törmäsi siihen ja sai aika kovan tärskyn.

Mutta samapa tuo, ollaan erimieltä.

Voit tunkea salolaiset lasisi perseeseen. Katso tilanne uudestaan ruudun lähetyksestä valmiiksi hidastettuna niin näet Nenosen nojan oikealle Personin juoksulinjan eteen. Skriinin tekijä ei yllätä varmaan monia
Minä olen ymmärtänyt että nuo skriinit puhutaan ihan junnusta asti. Kun seurat tilanteen loppuun, Personilta lähtee ilmat pihalle. Jos oman joukkueen pelaajat eivät varoista tulevasta skriinistä niin näin käy helposti.

Minä olen ymmärtänyt että nuo skriinit puhutaan ihan junnusta asti. Kun seurat tilanteen loppuun, Personilta lähtee ilmat pihalle. Jos oman joukkueen pelaajat eivät varoista tulevasta skriinistä niin näin käy helposti.
Personilta tuon skriinin johdosta lähti kyllä ”ilmat pihalle” poskista.

Personilta tuon skriinin johdosta lähti kyllä ”ilmat pihalle” poskista.
Kun juoksee suoraan päin screeniä, eikä kukaan omista varoita siitä, niin noin siinä käy.
Etenkin jos osuma tulee vähääkään kesäheinää vahvempaan ja hyökkääjän perässä juostessa puolustajan asentokin on niin, että pää on hiukan alempana.
Tilanteessa ei ole kuitenkaan yhtään mitään tavanomaisesta poikkevaa ja Nenonen antaa tilaa pallontuojalle tekemällä noita screenejä säännöllisin välein siinä keskikentällä jo.
Seuraavalla kerralla puolustaja varmaan jo katsoo muutakin kuin vain omaa miestään.

Kiitos vaan Korihait faneille saapumisesta peliin, kyllä tuo lisää tunnelmaa halliin. Peukut siitä.

Mutta mikä kitinä taas jostain skreenistä mikä ei pelissä aiheuttanut mitään ihmetystä, kummallekaan joukkueelle. Väkisin jotkut yrittävät löytää jotain taas

Kysymys

Onko täällä oikeasti, aidosti ja rehellisesti kirjoittajat sitä mieltä, että Nenonen tekee tuon keskustelua herättäneen skriinin oikeaoppisesti? Olenko minä aivan väärässä, jos sanon, että Nenonen on kyllä paikoillaan, mutta työntää oikeaa olkapäätään kohti tulevaa osumaa, joka kohdistuu päähän.

Onko tämä oikea tapa toimia? Eikö kontakti olisi ollut riittävä ilman tätä?

Tähän voi vastata aivan asiallisesti, ja joskus omatkin pelaajat voivat toimia väärin.

Tilanne tapahtuu kun neljättä erää on jäljellä 6min 10sec.

Kysymys

Onko täällä oikeasti, aidosti ja rehellisesti kirjoittajat sitä mieltä, että Nenonen tekee tuon keskustelua herättäneen skriinin oikeaoppisesti? Olenko minä aivan väärässä, jos sanon, että Nenonen on kyllä paikoillaan, mutta työntää oikeaa olkapäätään kohti tulevaa osumaa, joka kohdistuu päähän.

Onko tämä oikea tapa toimia? Eikö kontakti olisi ollut riittävä ilman tätä?

Tähän voi vastata aivan asiallisesti, ja joskus omatkin pelaajat voivat toimia väärin.

Tilanne tapahtuu kun neljättä erää on jäljellä 6min 10sec.
No, itse näen tuon ihan luonnollisena, että paino/voima laitetaan vastaan siihen osaan vartaloa johon osuma tulee.
Jotta pysyy itsekin pystyssä/eikä satuta itseään tilanteessa. Olennaista on ettei screenin tekijä liiku, eikä tee mitään lantio työntöjä tai kyynärpään nostoja vastaan/päin/ohi menevään. Tai jalkojen yllättäviä levityksiä.

Tuosta ei nyt saa vastuuta minusta millään muille kuin Ukin muille pelaajille ja itse osumaa ottaneelle pelaajalle. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta kannattaa katsella ympärilleen kentällä juuri screenien varalta. Ja antaa palautetta pelikavereille asiasta.

Eiköhän Kauhajoki hoida jo kolmannen kerran kantelun Nenosesta kurinpitopäällikölle. Täl hetkel näissähän tilanne 1-1 :D

Ja sit asiaan. Pelitilanteessa niin puhtaalta ja paikaltaan näytti ja Person porhalsi "puskantakaa" skriiniin täyttä häkää. Oli kova pommi molemmille kyllä, sitä ei käy kieltäminen. Mut liikkuvaa skriiniä tai vahingoittamisyritystä tms tosta ei saa kyl tekemälläkään. Koittakaas nyt ottaa ne silmät sieltä persiistä ja vaikka tunkea peukku tilal.

No, itse näen tuon ihan luonnollisena, että paino/voima laitetaan vastaan siihen osaan vartaloa johon osuma tulee.
Jotta pysyy itsekin pystyssä/eikä satuta itseään tilanteessa. Olennaista on ettei screenin tekijä liiku, eikä tee mitään lantio työntöjä tai kyynärpään nostoja vastaan/päin/ohi menevään. Tai jalkojen yllättäviä levityksiä.

Koripallon virallinen sääntökirja eriää mielipiteesi kanssa hyvin selkeästi.

Tässä kuvakaappaus kohdasta ”33 Pelaajakosketus - Yleisiä periaatteita”

Liitteet

• 01730DE6-0B00-49A7-833F-708FFC0F932B.jpeg
    01730DE6-0B00-49A7-833F-708FFC0F932B.jpeg
    50 KB · kertaa luettu: 129
Koripallon virallinen sääntökirja eriää mielipiteesi kanssa hyvin selkeästi.

Tässä kuvakaappaus kohdasta ”33 Pelaajakosketus - Yleisiä periaatteita”

Jeps eli sääntökirjan mukaan... Nenosella töppöset paikallaan, kun kaveri ryntää päin Nenosta. Eli puolustajan virhe. Nenosen pysyy sylinterissään johon Person ryntää.

Jeps eli sääntökirjan mukaan... Nenosella töppöset paikallaan, kun kaveri ryntää päin Nenosta. Eli puolustajan virhe. Nenosen pysyy sylinterissään johon Person ryntää.
Katsoppa uudestaan. Nenonen nimenomaan ei pysy sylinterissään. Se että jalat pysyy paikallaan ei tarkoita sitä että yläkropalla saa tehdä mitä vaan. Täysin turha kontaktin korostus Nenoselta tässä tilanteessa.

Kumpi on Nenoselle sukua @Soosi vai @PunaValkoinen ?

Tässä kuvakaappaus kohdasta ”Skriinit: oikea ja väärä”

Kun Nenosen jalka laskeutuu keskiviivan päälle, Personilla on jo jalka/askel ilmassa, joka on hänen viimeinen askel ennen kontaktia. Täten kohta ”vähintään yksi askel” ei täyty, koska Personin askel oli jo käynnissä ennenkuin Nenonen pysähtyy paikalleen.

Lisäys vielä: Person yrittää väistää kontaktin, kun taas Nenonen tulee vastaan kontaktia.

Liitteet

• 8B3A0A77-C0B9-47D8-A114-8E4917C6A313.jpeg
    8B3A0A77-C0B9-47D8-A114-8E4917C6A313.jpeg
    147,8 KB · kertaa luettu: 71
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.