Onhan SolidSportissa etunsa. Nopea käyttöönotto ja keskitetty paikka, josta etsiä pelejä. Huomenna olen streamaamassa kuitenkin Youtubeen junnujen pelit, kun en ole SolidSporttiin sen enempiä syventynyt ja en halua, että tarvitaan joku tunnus (vaikkakin ilmainen) katsomiseen. Omaksi iloksi tätä tehdään ja näkevät isovanhemmatkin sitten pelit
Kaikki muut katsojat ovat plussaa. Ajattelin tulostaa ovenpieleen streamin URL:n kun streamaan nyt toistaiseksi Unlisted-linkein pelit.
Viime kerralla tein kolmella kameralla. Kaksi GoPro:ta päädyissä ja yksi digijärkkä, jota pannailtiin kolmijalalta keskiviivan tienoilta. Mikserinä Atemin mini, joka on tuollaiseen käyttöön passeli. Ongelma tässä tietysti on, että vaatii ihmisiä tekemään. Huomenna sunnuntaina aattelin ihan vaan yhdellä digijärkällä, pääsee itekin helpommalla ja pienemmällä johtotyöllä. OBS:llä streamaan ja tuon alakulmaan Escosta sitten tulostaulunäkymän alakulmaan Browser-sourcella. Sinällään ihan toimiva juttu ja katsojat näkevät koko ajan pelin tilanteen. Kello huomenna on koulun oma, joten sitä ei saa haettua fiidiin asti. Viimeksi käytin
Remote-controlled Countdown Timer palvelua kellon ajamiseen ja se oli ihan toimiva ratkaisu sekin.
SolidSportin etu on myös ehkä parempi jatkuvuus. Nyt kun olen itse paikalla ja omaksi ilokseni streamaan omalla kalustolla, niin homma sujuu. Jos en pääse paikalle, niin kynnys antaa omat useamman tonnin kamat jollekin mukaan on korkea. SolidSportilla taas riittää se kamera.
Aikanaan kävin tekemässä 3x3 koriksen streamin täysin ummikkona Malmin lentokentältä ja kivaa oli. Voihan tätä näperrellä, muttei sillä kalustoa kuoleteta
Tosin ei sitä nyt ole sitä käyttöä varten hankittukaan.
Ehkä itseäni eniten mietityttää SolidSportissa maksaa feedistä kun ei ole pienintäkään aavistusta, että minkälaatuinen se feedi on ja mahtaakohan se olla edes koko peliä. En ole oikeastaan puolesta tai vastaan, molemmissa on etunsa. Ja pitää muistaa, että riittävän laadun omaava heikompikin streami on parempi kuin ei mitään streamia. Jos vaan kuvauspaikan saa kohdalleen, niin siedettävään lopputulokseen pääsee helpommalla.