Vs: Statline of The Night
King James sanoi:
Kuka ottaa jallupullovedon kumpi on uransa jälkeen korkeammalla all time scoring listillä, Kobe vai LeBron? Veikkaan itse LeBronia. Maksu sitten 10-15 vuoden kuluttua, joten jää aikaa kerätä ne rahat kasaan vähän köyhemmälläkin. 8]
Mikäli LeBron jatkaa samaa rataa vielä seuraavat 7 kautta, on hänellä 14. kaudellaan kasassa n. 30 000 - 31 000 pistettä, joka oikeuttaisi nyt 5.-4. sijalle all time scoring -listalla.
Kobella tulee olemaan tämän kauden jälkeen luultavasti n. 28 000 pistettä kasassa olettaen että hän jatkaa tasaisesti n. 2200 pistettä/kausi. Jos Bryant haluaisi ohittaa Kareemin uransa aikana, tulisi hänen pelata tämän kauden jälkeen karkeasti ottaen 5 kautta 2200 pisteen kausikeskiarvolla. Eli voi jo nyt sanoa, että Kobe ei tule ohittamaan Kareemia.
Entäpä sitten LeBron? Oletetaan hänen jatkavan 2 200 pisteen kausikeskiarvolla. Tällöin hänellä olisi tämän (8.) kauden jälkeen kasassa n. 17 500 pistettä. Jos LeBron jatkaa samalla keskiarvolla kuin tähän asti ja pelaa vielä seuraavat 8 kautta, on hänellä kasassa 16. kautensa jälkeen n. 35 000 pistettä, mikä oikeuttaisi 3. sijalle kaikkien aikojen pistelistalla Karl Malonen perään, joka 19 kaudellaan sai kasaan 36 900 ja rapiat pisteitä. Kareem pelasi 20 kautta. Itse uskon, että LeBron päätyy 2. sijalle uransa lopussa,
mikäli pysyy terveenä, eikä romahda (joka tuntuu kieltämättä aika epätodennäköiseltä). Kaikki tähän asti näyttää enemmän kuin hyvältä sen suhteen.
Näin siis karkeasti ottaen ja hyvin nopeasti laskettuna. Mutta joka tapauksessa LeBron tulee hyvin todennäköisesti ohittamaan Koben, jos vain pysyy yhtäänkään terveenä. LeBronilla on 7 kauden jälkeen 4 593 pistettä enemmän kuin Kobella oli 7. kautensa jälkeen.
Itse uskon ehdottomasti LeBroniin.