Koripallo.com

Suomen Cup 2008

boboo

Vs: Suomen Cup 2008

nippa nappa sanoi:
Kyllä divariseurojen jo pitääkin matkustaa, mutta juniori- ja harrasteseurojen turhista kilometristä kannattaa jo miettiäkin, onko siitä matkustelusta mitään hyötyä.
Divariseurat saavat matkustella aivan tarpeeksi kauden aikana. Tuossa ei ole järjen hitustakaan, että ajatetaan Ura pisimmälle mahdolliselle matkalle. Ja Kauhajoki toistamiseen pitkälle matkalle Etelä-Suomeen. Haluaisin kuulla Helsinkiläiskommentteja, jos joutuisivat ajamaan vastaavia matkoja toistuvasti. Ai niin, pääkaupunkiseudun seurathan "arvottiin" pelaamaan toistensa kanssa, mitä nyt yksi joutuu käymään Tampereella. Mutta tämähän on vain oikein niille maalaisille, polttakoon rahaa tien päälle, vai mitä, liiton arvonnoista vastaavat.

...

boboo sanoi:
Divariseurat saavat matkustella aivan tarpeeksi kauden aikana. Tuossa ei ole järjen hitustakaan, että ajatetaan Ura pisimmälle mahdolliselle matkalle. Ja Kauhajoki toistamiseen pitkälle matkalle Etelä-Suomeen. Haluaisin kuulla Helsinkiläiskommentteja, jos joutuisivat ajamaan vastaavia matkoja toistuvasti. Ai niin, pääkaupunkiseudun seurathan "arvottiin" pelaamaan toistensa kanssa, mitä nyt yksi joutuu käymään Tampereella. Mutta tämähän on vain oikein niille maalaisille, polttakoon rahaa tien päälle, vai mitä, liiton arvonnoista vastaavat.
mitä kohtaa sanasta arvonta ymmärrä?

CuppiMursu

Voi voi... täällä jotkut janarit itkee kun niitten seura joutuu matkaamaan jopa 500km.. Luulis että 1div. jengeillä on varaa matkata tai sit eivät olis osallistuneet koko cuppiin. Arvonnalle peukkua..

Arpoja

Näissä Cupin arvonnoissa piilee aina jotain hauskaa. Itse olen pelannut cuppia aladivari (II-div) joukkueen kanssa 8 ottelua ja jokainen peli on ollut vieraskentällä mutta jos mahdollisuudet saada kotipeli on 50%, niin näin voi käydä. Ei sinällään väliä, kun cup kestää 1-2 ottelua ja useinmiten pelit ovat olleet ihan naapurikylillä. Kerran on vedytty toiselle alueelle pelaamaan ja lauantai-ilta oli silloinkin erinomainen.

Arpoja sanoi:
Itse olen pelannut cuppia aladivari (II-div) joukkueen kanssa 8 ottelua ja jokainen peli on ollut vieraskentällä mutta jos mahdollisuudet saada kotipeli on 50%, niin näin voi käydä.

Voi käydä ja mahdollisuus siihen on 1/256. Huonoa tuuria on riittänyt. ;)

Pelaaminen oman alueen ulkopuolisien kanssa on koko Cupin kerma, mutta kustannukset ja matka-aika ovat toisessa vaakakupissa. Aiemmin hieman kritisoin Pyrinnön toimintaa, kun rahat painoivat kermaa enemmän.

Cupin ajatus on luonnollisesti pudottaa aina hävinnyt joukkue, mutta suosion ollessa mitä on, voisi uusia tuuliakin ehdottaa (liitossahan lukevat kp.comista kehitysehdotuksia varmaan jatkuvasti ;D). Miten toimisi esimerkiksi 3-4 joukkueen pienturnaukset yksittäisen ottelun sijaan ensimmäisenä kierroksena. Osallistumismaksu tai koko kustannusmalli muuttuisi, mutta kauempanakin alkaisi varmasti kiinnostaa harjoitusmatsit muukalaisia (ei-oma-sarjalaisia) vastaan tarjolla ollessa niitä parikin.

Tämähän on karkaillut koko ajan off-topiciksi. Palataan alkuperäiseen aiheeseen SUOMEN CUP 2008. Näemmä löytyy jo liigajoukkueidenkin osalta peliohjelmaa ja SC08-keskustelu siirtyy korisliigan alueelle varmaan pian.

Matikan ope

Huutovihellys sanoi:
Voi käydä ja mahdollisuus siihen on 1/256. Huonoa tuuria on riittänyt. ;)
Kannattaa kuitenkin muistaa, että jokaisessa arvonnassa mahdollisuus kotipeliin on 50%. Kun ei se edellinen arvonta vaikuta siihen seuraavaan millään tavalla. Myös esim. Karhun todennäköisyys saada kotipeli seuraavalle cup-kierrokselle on siis edelleen se sama 50/50.

Epäilevätuomas

En voi väittää arvonnan todenperäisyyttä, seuroilla oli ainakin ennen mahdollisuus laittaa edustaja seuraamaan kyseistä tapahtumaa. Mutta vosin kuvitella, ettei siellä taida yhdestäkään seurasta yleensä olla ketään?
Joten siksi olen hieman epäilevä tämän suhteen. Olen kanssa sen kannalla, että ei noita kaikkia pelejä ole arvottu laillisesti?
Muistan tapauksen vuosia taatksepäin, kun seuramme laittiokin Helsingissä opiskelleen kaverin edustamaan kyseiseen tapahtumaan ja valvomaan meidän etuja. Ja kas kummaa niin silloin maaseutuseurallakin kävi tuuri ja saatiin kotimatsi?
Tämähän tapahtuma tietysti tässä asiassa on minustakin tehnyt epäilevän tuomaksen?

its groupies,no boobies

kansa vaatii uusinta arvontaa...kansalle se mitä kansa haluaa.

Siis täh!

Epäilevätuomas sanoi:
Joten siksi olen hieman epäilevä tämän suhteen. Olen kanssa sen kannalla, että ei noita kaikkia pelejä ole arvottu laillisesti?
Muistan tapauksen vuosia taatksepäin, kun seuramme laittiokin Helsingissä opiskelleen kaverin edustamaan kyseiseen tapahtumaan ja valvomaan meidän etuja. Ja kas kummaa niin silloin maaseutuseurallakin kävi tuuri ja saatiin kotimatsi?
Tämähän tapahtuma tietysti tässä asiassa on minustakin tehnyt epäilevän tuomaksen?
Eli arvonta ei voi olla rehellinen, koska olette kerran saaneet kotiottelun oman edustajanne ollessa paikalla? Mistä ihmeestä tätä nerokkuutta kumpuaa.......

Huutovihellys sanoi:
Lähes 500km matkaa yhden SC-pelin vuoksi. Onneksi laittoivat sentään Savonlinnaan divarijoukkueen, jolla kantti kestää pidemmänkin matkan (vrt. Pyrintö 2). Muuten olisi Savonlinna saattanut selvitä komeasti jo kolmannelle kierrokselle.

Suomen Cupin idea on, että kaikilla on mahdollisuus osallistua. Itse asiassa Cup-järjestelmän helmiä ovat juuri ottelut, joissa pienelle paikkakunnalle saapuu suuri joukkue. Minusta tämä ottelu osoittaa juuri mallin erinomaisuuden, nyt vain toivotaan, että Savonlinnassa tapahtumasta otetaan ilo irti ja paikalle saadaan hieman yleisöäkin!

Jos matkustaminen ei kiinnosta, niin pitää miettiä koko kilpailuun osallistumisen mielekkyyttä. Tietenkin tilannetta voitaisin parantaa sopimalla, että ottelut pelataan aina alemman sarjatason joukkueen kotikentällä, jolloin syntyisi paremmin näitä david vs. goljat kohtaamisia.

Itse laittaisin myös liigajoukkueet mukaan jo kierrosta aiemmin eli jokaisen liigajoukkueen pitäisi kohdata ei-liigajoukkue ensimmäisessä cup-ottelussaan.

liigaporukoista

Herbert sanoi:
Itse laittaisin myös liigajoukkueet mukaan jo kierrosta aiemmin eli jokaisen liigajoukkueen pitäisi kohdata ei-liigajoukkue ensimmäisessä cup-ottelussaan.
Itse tekisin aivan samalla tavalla. Tämä järjestelmä suosii jo liikaa liigaajoukkueita. olisi myös kiva nähdä miten divarijoukkueet pystyvät lyömään kampoihin pääsarjajoukkueita vastaan, muutenkin kuin neljän pelin verran

Herbert sanoi:
Jos matkustaminen ei kiinnosta, niin pitää miettiä koko kilpailuun osallistumisen mielekkyyttä.

Tämä ja muutenkin kallis cup, ne juuri syö osallistujamäärää, joka ilmeisesti on ollut laskussa kokoajan..

totta

liigaporukoista sanoi:
Itse tekisin aivan samalla tavalla. Tämä järjestelmä suosii jo liikaa liigaajoukkueita. olisi myös kiva nähdä miten divarijoukkueet pystyvät lyömään kampoihin pääsarjajoukkueita vastaan, muutenkin kuin neljän pelin verran

Täysin samaa mieltä, sillä liigajoukkueiden jenkit olisivat usein vasta matkalla ja yllätykset olisivat hyvinkin mahdollisia (ja tervetulleita). Liigassahan ei välttämättä pelaa kovin suomalainen "kerma"...?

Raporttia

Tänään mennään taas. Rapoa ois kiva saada jos joku meinas paikalle mennä kattelemaan.

BB-J

arvontatulokset sanoi:
Cupin toisen kierroksen ottelut ovat:

PB – JKS

TaNMKY – FC Passe

WB – Vilpas

PuHu – Huima

HNMKY – Kauhajoki

BSL – Ura

EBT – TomPo

Lapua – NVW

Viimehetken prosentit kehiin....

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.