Koripallo.com

Suomen Cup: Kataja vs. LrNMKY ke 15.10.2008 klo 18.30

Vs: Suomen Cup: Kataja vs. LrNMKY ke 15.10.2008 klo 18.30

Miten jaksatte nyt väitellä Turosta? Turo pelasi hyvän matsin eilen, eikö? Aika syvällä Kataja oli eilen kun Eskola&Neponen vetää 14 kolkkia yhteensä.

Wood on todella kova jätkä. Lopussa liikkuminen näytti todella tuskaiselta, mutta tulosta syntyi yhä. Toivottavasti polvet kestää kauden loppuun asti kunnossa.

Mikäköhän (epä)Toivosella eilen taas oli, esitti niin kovaa jätkää taas pilli suussa. Näki että Niemeäkin ihan vtutti. ;)

Minä alan etsiä vikaa suomalaisen koriksen tasosta, jos Turo alkaa tämän viikkoisten esitystenkin perusteella saada paljon peliaikaa sarjaa johtavassa seurassa. Toivottavasti kaveri on kehittynyt vuosien saatossa ja luottamus kasvaa. Mutta mutta

"Mikäköhän (epä)Toivosella eilen taas oli, esitti niin kovaa jätkää taas pilli suussa. Näki että Niemeäkin ihan vtutti. ;) "

Meinasinkin kysellä,että josko tuomarit olivat "onnistuneet",kun kumpikaan osapuoli ei ole tainnut moittia. Kunnioitettavasti ovat vihellyksensä tasanneet.

Dunkmachine sanoi:
"En vielä olis Lappeenrannassa cupkannua nostelemassa. Molempien
joukkueiden puolutuspelaaminen oli eilen aivan luokatonta."
Mutta eikai se puolustus ihan syvältä ollut koko pelin ajan jos jenkit tekeee sen yli 80p?

Toivottavasti tää on huumoria :)

Siinä on varmaankin jokin syvällisempi totuus, joka ei oikein tunnu aukeavan, vaikka sitä pyörittelisi miten päin tahansa. Tai, nyt ymmärrän. -Hyökkäys on paras puolustus, eli mitä enemmän pisteitä, sitä parempi puolustus.

jörö sanoi:
Siinä on varmaankin jokin syvällisempi totuus, joka ei oikein tunnu aukeavan, vaikka sitä pyörittelisi miten päin tahansa. Tai, nyt ymmärrän. -Hyökkäys on paras puolustus, eli mitä enemmän pisteitä, sitä parempi puolustus.
Jos joukkue tekee jatkuvasti 100 pisteen rajaan, on toisen noustava hyökkäyksessään samalle tasolle. Mitä vähemmän menetyksiä ja mitä enemmän hyökkäyslevyreitä joukkue poimii ohiheitoistaan(40-50%) sen vaikeampaa on vastustajan tulla tasoihin.
Puolustuksessa on aina parannettavaa. Tärkeää on kuitenkin hallita ottelun tempotasoa ja minimoida menetykset. Yleensä joukkuet juoksevat nopeat 1. Menetyksistä 2. Puolustuslevyreistä. Harvemmin tehtyjen korien jälkeen.

Kiitos manzu. Ymmärtämättömyydessäniköhän minä kuitenkin osuin lähelle asian ydintä. Voisitkin oikeastaan järjestää sellaisen pienen koripallofilosofian kurssin. Olen ensimäinen ilmoittautuja.

Ei ne tuomarit mitään kovin kummoisia olleet. Ei ne peliä ratkaisseet, mutta surkeita olivat.

Kuten lähes edessäni istuva lappeenrantalainenkin ( se keskimmäinen ) sanoi, että miten niitä nyt kolmea kunnollista löytyisi, kun ei ennenkään edes kahta löytynyt.

Ja sori Pläkki, kun en tullut niitä kahveja tarjoamaan. Sinulla kun näytti olevan niin kiire niiden putelien ja pyyhkeiden kanssa.

Ja tätä en sano millään pahalla, mutta ei sulla oikeasti tuolla ulkonäöllä ole mitään mahiksia tyttäreni suhteen. Ethän toki mikään rumakaan ole. Sanotaan vaikka, että hieman rujon näköinen.

jörö sanoi:
Ymmärtämättömyydessäniköhän minä kuitenkin osuin lähelle asian ydintä.

Ei kun kiitos siulle! Osuit isoon faktaan. Jos myös joukkueet/pelaajat tälläisen ymmärtäisivät ja mieluuten junnuista asti.

JOEN SUU sanoi:
Ja tätä en sano millään pahalla, mutta ei sulla oikeasti tuolla ulkonäöllä ole mitään mahiksia tyttäreni suhteen. Ethän toki mikään rumakaan ole. Sanotaan vaikka, että hieman rujon näköinen.

Heheh, pahan pistit! Ihan meinasi lurahtaa housuun kun luin tuon kommenttisi. Jos lupaan laihduttaa edes vähän? No, mutta luotan yhä vieläkin siihen ettei tyttäresi ole tullut sinuun henkisesti eikä etenkään fyysisesti. ;)

Minä näen asian niin, että Joen tyttären ja Blägin suhteen syveneminen on Koripallo.comin tulevaisuuden kannalta iso asia. Jos ao. henkilöiden geeniperimä saadaan yhdistettyä, on syytä olettaa että tuossa reilun viidentoista vuoden kuluttua foorumin juttujen taso nousee aivan uusiin sfääreihin. Joten JOE, tunne vastuusi asian etenemisessä!

Lautapallo sanoi:
Minä näen asian niin, että Joen tyttären ja Blägin suhteen syveneminen on Koripallo.comin tulevaisuuden kannalta iso asia. Jos ao. henkilöiden geeniperimä saadaan yhdistettyä, on syytä olettaa että tuossa reilun viidentoista vuoden kuluttua foorumin juttujen taso nousee aivan uusiin sfääreihin. Joten JOE, tunne vastuusi asian etenemisessä!

Niin, en edes uskalla kuvitella teidän vanhuksien vikittelevän pikku prinsessaamme 16 vuoden kuluttua.

Totta, tuossa vaiheessahan sitä on itsekin varmasti kukkeimmillaan. 55-vuotias, eronnut ja kaljaajuova mies. Mutta älä huoli, lupaan olla kaltaisesi herrasmies ja neuvotella ensiyön oikeudesta neidon isän kanssa.

Topikin aiheesta aletaan kyllä lipsumaan, joten valvojat saavat poistaakin tämän, enkä pahastu.

DripL sanoi:
Mikäs JokaFania kuvotti Namikan voittotavassa?

Katajan puolustus tai itse asiassa sen puuttuminen kokonaan. Sai luvan olla viimeinen tappio kolmen jenkin varassa olevaa alemman keskikastin joukkuetta vastaan.

Aika kova luku muuten tuo Namikan jenkkien pistesaldo eilen. 77 pinnaa! Tuskin monessa pelissä jaksavat jauhaa samanlaisia määriä. Eli Namika kyllä voittaa tai kaatuu juuri näiden jenkkien panokseen täydellisesti. Pari tappiotahan on tainnut tullakin jo sarjassa. En kyllä ole katsonut, millaisia pistesaaliita jenkit on niissä mättäneet.

No annoin itselleni oikeuden tarkastella Namikan pelien tilastoja ja tehdä ammattimaisia johtopäätöksiä. Tappiollisessa Kouvot pelissä jenkit tekivät 43 ja kotimaiset 30 pistettä ja tappiollisessa Honka pelissä 61 pistettä ja kotimaiset 21.

Eli tulin siihen johtopäätökseen, että Namikan pelit menee tulevaisuudessakin niin, että kun jenkit tekevät noin 40-60 pistettä, niin tappion on mitä todennäköisin, mutta kun jenkit tekevät 70-80 pinnaa, niin on syytä odottaa voittoa.

Eli päätelmäni perustuu siihen, että Namikan kotimaiset pystyy noin 20-30 pinnaan per peli keskimäärin.

Olen minä aika etevä. Pääsisiköhän jonnekin tilastokeskukseen hommiin?

JOEN SUU sanoi:
Aika kova luku muuten tuo Namikan jenkkien pistesaldo eilen. 77 pinnaa! Tuskin monessa pelissä jaksavat jauhaa samanlaisia määriä. Eli Namika kyllä voittaa tai kaatuu juuri näiden jenkkien panokseen täydellisesti. Pari tappiotahan on tainnut tullakin jo sarjassa. En kyllä ole katsonut, millaisia pistesaaliita jenkit on niissä mättäneet.

Täytyy kyllä sanoa, että tuskin kataja olisi voittanut kaikkia kolmea sarjapeliään, jos heidän Woodi ei olisi niissä peleissä onnistunut.

JOEN SUU sanoi:

Se on vähän miten noita tilastoja lukee. Minä hämmästelin enemmän sitä että Lappeen suomalaiset tekivät 32 pinnaa ilman Pasi Riihelää. Tuo rosteri ei ole yhtään parempi kuin se Ukin suomalaispenkki joka jäi jossain pelissä joku vuosi sitten nollille. Kulha ?????

JoKaFan sanoi:
Katajan puolustus tai itse asiassa sen puuttuminen kokonaan. Sai luvan olla viimeinen tappio kolmen jenkin varassa olevaa alemman keskikastin joukkuetta vastaan.

Onkohan sinulla hitusen liian kovat odotukset. Pitkä talvi edessä, kyllä niitä valitettavasti tulee lisää, mutta onko sen väliä. Keväällähän ne tärkeät pelit pelataan.

JOEN SUU sanoi:
Eli tulin siihen johtopäätökseen, että Namikan pelit menee tulevaisuudessakin niin, että kun jenkit tekevät noin 40-60 pistettä, niin tappion on mitä todennäköisin, mutta kun jenkit tekevät 70-80 pinnaa, niin on syytä odottaa voittoa.

Eli päätelmäni perustuu siihen, että Namikan kotimaiset pystyy noin 20-30 pinnaan per peli keskimäärin.

Olen minä aika etevä. Pääsisiköhän jonnekin tilastokeskukseen hommiin?

Voit päästäkin, mutta sama taitaa päteä myös muihinkin joukkueisiin. Esimerkkinä vaikkapa Kataja. Componentaa vastaan jenkit 67 pistettä 90:stä. Namikan jenkit teki 77/109. Teehän nopea päätelmä noiden vertailusta, niin tiedä vaikka tilastokeskuksen headhunter jo huomenna ottaa yhteyttä...

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.