Unohdinko nyt jonkun?
Nkamhoua
Markkanen
Jantunen
Salin
Maxhuni
Madsen
Muurinen
Valtonen
Gustavson
Little
11. JOKU POINTTI (Seppälä/Nikkarinen)
12. Mustapha Amzil (vai neljäs pointti?)
Lisää vaihtoehtoja: Grandison, Palmi, Federiko Federiko, Perttu Blomgren, Kaukiainen
En näillä näkymin itse harkitse: Tahvanainen, Adler
Pidän ihmeensä, jos Tuovi ei ota Jaakoppia.![]()
Abbey on kyllä hyvä poiminta ja kyllä Kaukiainenkin on varteenotettava vaihtoehto, pelasi kuitenkin Viron liigaa aika hienostiPidän noita arvauksia oikein todennäköisinä. Itselläni suurin mietintä liittyy kolmanteen pointtiin. Haluaisin sinne jonkun muun kuin Seppälän, mutta sisimmässäni tiedän, että hänen kokemuksensa, rauhallisuutensa ja heittokykynsä hankkivat hänelle pelipaikan. Jos minä saisin valita joukkueen, ottaisin kuitenkin Abbeyn. Kolmannen pointin peliaika jää vähäiseksi joka tapauksessa. Uskon, että Abbey voisi jo tässä vaiheessa pelata pieniä minuutteja puolustuspään erikoismiehenä.
Kun tämä ketju eriytettiin yleisestä EM-kisakeskustelusta, nuo spekulaatiot jäivät siihen toiseen ketjuun - ja siellä keskustelua oli aika runsaastikin. Aloittaa voi Koripallo.comin toimituksen näkemyksellä tammikuulta.Selasin koko ketjun läpi ja en huomannut yhtään veikkausta Suomen 12 pelaajan rosteriksi kisoihin. Onko valinnat niin selvät, ettei niistä tarvitse puhua?
Kun tämä ketju eriytettiin yleisestä EM-kisakeskustelusta, nuo spekulaatiot jäivät siihen toiseen ketjuun - ja siellä keskustelua oli aika runsaastikin. Aloittaa voi Koripallo.comin toimituksen näkemyksellä tammikuulta.
![]()
Susijengi saa jalkeille kovatasoisen tusinan kesän EM-kotikisoihin – tässä toimituksen valinnat - Koripallo.com
Koripallon EM-kisojen alkuun on seitsemän kuukautta aikaa, kun pallo nousee ilmaan Tampereella Nokia Areenassa 27. elokuuta. Susijengi kisaisäntänä ei joutunut selvittämään tietään kisoihin karsintojen kautta, mutta näillä näkymin Suomi saa jalkeille vahvan, iskukykyisen ja yllätysvalmiin joukkueen.www.koripallo.com
Tuo on toki toimituksen ajatus tulevasta kokoonpanosta, mutta varsinkin pointin paikalle on 2 pelintekijää eli Little/Maxhuni ja varamiehiksi todennäköisesti Seppälä ja KantonenIhan hyvä kirjoitus linkissä ja Kantonen unohtui itseltä spekulaatioissa mukana olevistä nimistä.
Ei ikinä. Puolustuspelaaninen ei ole hänellä riittävän hyvää. En ymmärrä miksi hän ei sitä kehitä? Ehkä hän ei ole tunnistanut sitä itse omaksi heikkoudekseen....Pääsisiköhän Lassi Nikkarinen viimein maajoukkueeseen merkityksellisiin peleihin?
Hänet kuitenkin valittiin vuoden puolustuspelaajaksi ja mielestäsi puolustus on hänen heikkoutensa?Ei ikinä. Puolustuspelaaninen ei ole hänellä riittävän hyvää. En ymmärrä miksi hän ei sitä kehitä? Ehkä hän ei ole tunnistanut sitä itse omaksi heikkoudekseen....
Hieno ura on ollut Nikkarisella! Minulla ei ole mitään häntä vastaan. En usko, että hänen taso riittää maajoukkueeseen.
Minun mielestä Nikkarinen on huono puolustaja! Onnittelut kuitenkin valinnasta!Hänet kuitenkin valittiin vuoden puolustuspelaajaksi ja mielestäsi puolustus on hänen heikkoutensa?
Nimi | Pituus | Syntynyt | Seura |
Mustapha AMZIL | 206 | 2001 | KB Trepca (KOS) |
Perttu BLOMGREN | 196 | 2001 | |
Aaron EKWERE | 196 | 2006 | |
Jacob GRANDISON | 198 | 1998 | |
Andre GUSTAVSON | 196 | 1999 | |
Mikael JANTUNEN | 204 | 2000 | Fenerbahce (TUR) |
Henri KANTONEN | 198 | 1997 | |
Miro LITTLE | 193 | 2004 | UC Santa Barbara (NCAA) |
Alexander MADSEN | 208 | 1995 | |
Lauri MARKKANEN | 213 | 1997 | Utah Jazz (NBA) |
Edon MAXHUNI | 188 | 1998 | |
Miikka MUURINEN | 211 | 2007 | AZ Compass (HS, USA) |
Olivier NKAMHOUA | 203 | 2000 | Varese (ITA) |
Sasu SALIN | 191 | 1991 | |
Ilari SEPPÄLÄ | 188 | 1993 | |
Elias VALTONEN | 200 | 1999 |
Toisaalta myös looginen (ja mielenkiintoinen), kakkospaikalla tulee olemaan lähitulevaisuudessa suurin aukko ja Ekwere on pelaajatyypiltään hyvin erilainen verrattuna oikeastaan kehenkään muuhun kakkosena nyt tai aiemmin pelanneeseen. Kaukoheittokaan ei olisi välttämättä suuri ongelma, jos neljä muuta kentällä olevaa heittävät hyvin kuten Suomen kohdalla usein tilanne on.Aaron Ekwere yllättävä nimi tuossa 16 pelaajan kisajoukkueen ringissä.