Koripallo.com

Susijengi EM-kotikisoissa 2025

Onkohan muilla leiritys lyhyempi ja pelaavat sitten intensiivisesti ennen kisoja? Kendoon en vertaisi, Suomella on laittaa 70 ukkoa koohottamaan leireille. Lopputulos on kuitenkin melko sama, huolimatta siitä ketkä 20 heistä kisoihin valitaan. ;)

Selasin koko ketjun läpi ja en huomannut yhtään veikkausta Suomen 12 pelaajan rosteriksi kisoihin. Onko valinnat niin selvät, ettei niistä tarvitse puhua :)?

Adleria en kyllä enää harkitse edes yllätysvalinnaksi, ellei paranna paljon meneillään olevissa U18-kisoissa B-tason EM-turnauksessa. Pitäisi olla Suomen paras pelaaja joka pelissä siellä. Ei ollut ollenkaan pallovarma Viroa vastaan. Eniten pallonmenetyksiä joukkueesta, 4, kun muilla ei ollut oikein paljon yhtään pallonmenetyksiä. Muutama hyvä itse luotu kolmen pisteen heitto oli highlighteina, mutta viimeistely ei ole sitä mitä odotin U18 B-divaritasolla.

Unohdinko nyt jonkun?

Nkamhoua
Markkanen
Jantunen
Salin
Maxhuni

Madsen
Muurinen
Valtonen
Gustavson
Little

11. JOKU POINTTI (Seppälä/Nikkarinen)
12. Mustapha Amzil (vai neljäs pointti?)

Lisää vaihtoehtoja: Grandison, Palmi, Federiko Federiko, Perttu Blomgren, Kaukiainen
En näillä näkymin itse harkitse: Tahvanainen, Adler

Pidän ihmeensä, jos Tuovi ei ota Jaakoppia. :)

Jos itse pitäisi valita Suomen 12 pelaajan joukkue niin joukkue olisi näillä näkymin tälläinen:

Pointit: Maxhuni, Little, Seppälä

Heittävät takurit: Salin, Gustavson

Pienet laitahyökkääjät: Markkanen, Valtonen

Isot laitahyökkääjät: Jantunen, Muurinen, Amzil

Sentterit: Nkamhoa, Madsen

Avaukseksi itse laittaisin varmaan: PG Maxhuni, SG Salin, SF Valtonen, PF Jantunen ja Markkanen C.

Markkasta toki peluttaisin enemmän 3/4 paikoilla mutta voisi olla hyvä aloitus sentteri Suomelle?

Varapelaajia toki olisi sitten Grandison, Nikkarinen, Kantonen, Kaukiainen, Federiko Federiko...

Suomella EM-kisoihin laadukas joukkue, mutta katotaan mihin rahkeet riittää tänä vuonna?

Jollei tule loukkaantumisia, jotka muuttavat tilannetta, niin joukkue tulee olemaan:

Edon, Ilari, Miro
Sasu, Andre
Elias, Jacob
Micke, Miikka
Olli, Ale
Lauri

Pidän noita arvauksia oikein todennäköisinä. Itselläni suurin mietintä liittyy kolmanteen pointtiin. Haluaisin sinne jonkun muun kuin Seppälän, mutta sisimmässäni tiedän, että hänen kokemuksensa, rauhallisuutensa ja heittokykynsä hankkivat hänelle pelipaikan. Jos minä saisin valita joukkueen, ottaisin kuitenkin Abbeyn. Kolmannen pointin peliaika jää vähäiseksi joka tapauksessa. Uskon, että Abbey voisi jo tässä vaiheessa pelata pieniä minuutteja puolustuspään erikoismiehenä.

Pidän noita arvauksia oikein todennäköisinä. Itselläni suurin mietintä liittyy kolmanteen pointtiin. Haluaisin sinne jonkun muun kuin Seppälän, mutta sisimmässäni tiedän, että hänen kokemuksensa, rauhallisuutensa ja heittokykynsä hankkivat hänelle pelipaikan. Jos minä saisin valita joukkueen, ottaisin kuitenkin Abbeyn. Kolmannen pointin peliaika jää vähäiseksi joka tapauksessa. Uskon, että Abbey voisi jo tässä vaiheessa pelata pieniä minuutteja puolustuspään erikoismiehenä.
Abbey on kyllä hyvä poiminta ja kyllä Kaukiainenkin on varteenotettava vaihtoehto, pelasi kuitenkin Viron liigaa aika hienosti

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Selasin koko ketjun läpi ja en huomannut yhtään veikkausta Suomen 12 pelaajan rosteriksi kisoihin. Onko valinnat niin selvät, ettei niistä tarvitse puhua :)?
Kun tämä ketju eriytettiin yleisestä EM-kisakeskustelusta, nuo spekulaatiot jäivät siihen toiseen ketjuun - ja siellä keskustelua oli aika runsaastikin. Aloittaa voi Koripallo.comin toimituksen näkemyksellä tammikuulta.

Kun tämä ketju eriytettiin yleisestä EM-kisakeskustelusta, nuo spekulaatiot jäivät siihen toiseen ketjuun - ja siellä keskustelua oli aika runsaastikin. Aloittaa voi Koripallo.comin toimituksen näkemyksellä tammikuulta.

Ihan hyvä kirjoitus linkissä ja Kantonen unohtui itseltä spekulaatioissa mukana olevistä nimistä.

Ihan hyvä kirjoitus linkissä ja Kantonen unohtui itseltä spekulaatioissa mukana olevistä nimistä.
Tuo on toki toimituksen ajatus tulevasta kokoonpanosta, mutta varsinkin pointin paikalle on 2 pelintekijää eli Little/Maxhuni ja varamiehiksi todennäköisesti Seppälä ja Kantonen

Pääsisiköhän Lassi Nikkarinen viimein maajoukkueeseen merkityksellisiin peleihin?
Ei ikinä. Puolustuspelaaninen ei ole hänellä riittävän hyvää. En ymmärrä miksi hän ei sitä kehitä? Ehkä hän ei ole tunnistanut sitä itse omaksi heikkoudekseen....

Hieno ura on ollut Nikkarisella! Minulla ei ole mitään häntä vastaan. En usko, että hänen taso riittää maajoukkueeseen.

XOX

Ei ikinä. Puolustuspelaaninen ei ole hänellä riittävän hyvää. En ymmärrä miksi hän ei sitä kehitä? Ehkä hän ei ole tunnistanut sitä itse omaksi heikkoudekseen....

Hieno ura on ollut Nikkarisella! Minulla ei ole mitään häntä vastaan. En usko, että hänen taso riittää maajoukkueeseen.
Hänet kuitenkin valittiin vuoden puolustuspelaajaksi ja mielestäsi puolustus on hänen heikkoutensa?

Ylläpito

Ylläpidon jäsen

Susijengi Lohjan Kisakalliossa 29.7.–2.8.

NimiPituusSyntynytSeura
Mustapha AMZIL2062001KB Trepca (KOS)
Perttu BLOMGREN1962001
Aaron EKWERE1962006
Jacob GRANDISON1981998
Andre GUSTAVSON1961999
Mikael JANTUNEN2042000Fenerbahce (TUR)
Henri KANTONEN1981997
Miro LITTLE1932004UC Santa Barbara (NCAA)
Alexander MADSEN2081995
Lauri MARKKANEN2131997Utah Jazz (NBA)
Edon MAXHUNI1881998
Miikka MUURINEN2112007AZ Compass (HS, USA)
Olivier NKAMHOUA2032000Varese (ITA)
Sasu SALIN1911991
Ilari SEPPÄLÄ1881993
Elias VALTONEN2001999

Aaron Ekwere yllättävä nimi tuossa 16 pelaajan kisajoukkueen ringissä.
Toisaalta myös looginen (ja mielenkiintoinen), kakkospaikalla tulee olemaan lähitulevaisuudessa suurin aukko ja Ekwere on pelaajatyypiltään hyvin erilainen verrattuna oikeastaan kehenkään muuhun kakkosena nyt tai aiemmin pelanneeseen. Kaukoheittokaan ei olisi välttämättä suuri ongelma, jos neljä muuta kentällä olevaa heittävät hyvin kuten Suomen kohdalla usein tilanne on.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.