Vs: Täällä kestetään kendon mömmöm keppihippojen keväthöntsää 7.5-23.5
rööriroope sanoi:
Olen onnistunut melko onnistuneesti karttamaan kaiken kisoja koskevan uutisoinnin. Urheilua olen katsonut vain Eurosportilta, enkä lukenut Hesariakaan aamulla. Nyt kuitenkin menossa on ilmeisesti finaali. Ja mikä parasta, en tiedä, mitkä maat ovat loppuottelussa. 8]
Itse en viitsi nähdä vaivaa etten mitään näkisi koska en vihaa lajia. En vain ole siitä kiinnostunut. Aamulla töihin mennessä kuulee radiosta urheilu-uutiset tai näkee lehdestä urkkasivuilta otsikot, että tietää kyllä suunnilleen mitä on tekeillä.
Sitä kyllä olen joskus ihmetellyt, että jotkut on olleet lähinnä loukkaantuneita siitä etten ole seurannut esim. MM-kisoja. Mikähän vuosi sekin oli (olisiko ollut 2-3 vuotta sitten) kun työkaveri alkoi kiroiloilla kahviossalehteä lukiessaan ja keskustelu meni jotenkin näin:
- Se on sitten ruotsalaisten vika että kisat näkyy huonosti!!
- mitkä kisat?
- mm-kisat, ne häiriöt lähetyksissä on johtuneet Ruotsin lähettimistä (huom! ei edelleen mainitse lajia, mutta arvaan olevan kyse jääkiekosta koska on loppukevät)
- ai jaa, minkälaisia häiriöitä siellä sitten on ollut?
- no niitä häiriöitä siinä TV-kuvassa!!??!
- pelkästään Suomen peleissä vai kaikissa peleissä?
Tuossa vaiheessa työkaveri tuhahti jotain epäselvää muminaa tuohtuneen näköisenä ja lähti lompsimaan huoneeseensa. Parina seuraavana päivänä oli hyvä että edes kunnolla morjesti ja ei ollut selvästi oma itsensä seurassani. Ihan kuin olisin loukannut jotenkin, vaikka olin vain ihan tavallinen, asiallinen itseni ja osoitin jopa kohtelista kiinnostusta yrittämällä keskustella asiasta. En ymmärrä mikä kansalaisvelvollisuus niitä jääkiekon MM-kisoja on katsoa ja sitten on suunnilleen maanpetturi jos ei ole seurannut ???