Koripallo.com

Team Componenta - Korihait 17.1.2007 klo.18.30

Kumpi jatkaa voittoputkessa?

• Team Componenta

Ääniä: 12 34,3%
  • Korihait

Ääniä: 23 65,7%

• Äänestäjiä
    35
Kotijoukkueella oli voiton avaimet käsissään.

1. Korisliigan paras sentteri Ed Nelson oli loukkaantunut
2. Ruotsin maajaoukkueen pelintekijä William Copeland oli myös loukkaantuneena
3. Team Componentan piti voittaa näillä eväillä peli ns. 100-0

Korihaiden uusi päävalmentaja Jyri Lehtonen valmensi elämänsä kolmatta otteluaan. Jyri osoitti "kokeneemmalle" priimusvalmentajalle, mitä TODELLA merkitsee pelaajien kannustus ja joukkuehengen luominen.

Ei oikein muuta voi todeta kuin että, uskomatonta!! Katsoin pelin tuloksen tekstitv:stä, olin yllättynyt, vielä yllättyneempi olin, kun katsoin tilastoja koris.net:stä!! :D joko se tästä oikeasti lähtisi kulkemaan..?

Tommy sanoi:
Ei oikein muuta voi todeta kuin että, uskomatonta!! Katsoin pelin tuloksen tekstitv:stä, olin yllättynyt, vielä yllättyneempi olin, kun katsoin tilastoja koris.net:stä!!   :D joko se tästä oikeasti lähtisi kulkemaan..?
Karkkila ei ole mikään mittari, sillä niin sekaisin porukka on.Samoin näyttää olevan Kouvot eli kyllä se teidäm mittarinne oli Lappeenranta, joka jyräsi teidät.Kyllä totuus on,että tällähetkellä sarjan kolme huonointa joukkuetta on Karkkila,kouvot ja Korihait ja järjestyskin on varmasti tämä.Voitosta kannattaa aina nauttia, mutta ei kannata lähteä leijumaan pilviin, sillä sieltä tullaan lujaa alas.

PEKKO sanoi:
Karkkila ei  ole mikään mittari, sillä niin sekaisin porukka on.Samoin näyttää olevan Kouvot eli kyllä se teidäm mittarinne oli Lappeenranta, joka jyräsi teidät.Kyllä totuus on,että tällähetkellä sarjan kolme huonointa joukkuetta on Karkkila,kouvot ja Korihait ja järjestyskin on varmasti tämä.Voitosta kannattaa aina nauttia, mutta ei kannata lähteä leijumaan pilviin, sillä sieltä tullaan lujaa alas.

Lappeenranta jyräsi? Ei ainakaan vielä, sillä vasta lauantaina on Korihait-L:ranta. Tosin kahdesti syksyllä Turusen poppoo jyräsi hait. Lisäisin tuohon huonommuusporukkaan PuHun, joka hävisi Karkkilalle viime lauantaina.

Tosiasissa aivan uskomaton suoritus, Jyri tuntuu saaneen pelaajien itseluottamuksen kohdalleen. Toivottavasti ei kuitenkaan liian ylös, jotta nöyryys ei unohtuisi.

Ed Gamble

Taisi vaikuttaa Componentan peliin enemmän Pekkolan poissaaolo, kuin Haiden peliin Nelsonin ja Copelandin poissaolo. Tässä nähtiin kuinka tärkeä pelaaja Iklujen haukkuma Pasi on Combolle. Kun Yates sai neljännen virheen ja meni penkille, Hakamaa ei reagoinut tähän mitenkään( Davis ja Jackson istuivat penkillä, vaikka Koihailla ei ollut kunnon puolustajaa korinalle). Aika vaisua oli valmennuksen toiminta, varsinkin kun kun vertaa Lehtosen toimintaan kentän laidalla (eli kokoajan täysillä mukana ja kannusti omia).

Hienoa Jyri., hyvä Hait! Jyri sai pelaaja-aikanaan niin paljon aiheetta lokaa niskaansa, että tämän pienen orastavan menestyksen mielelläni Jyrille suon. Aika lupaava esitys, kun ottaa huomioon, että Nelson ja Copeland olivat poissa. Honeymoon on kuitenkin pian ohi ja toivottavasti lento riittää säilyttämään Korihait sarjassa.

Samaa mieltä kun Ed Gamble, Pasi olisi varmasti pystynyt pysäyttämään Hait paremmin, kun kukaan kentällä olleista... Pitihän Pasi Lahden ykköstykin ekan puoliajan aisoissa, mut toisella istuikin penkillä ja Vaskys rellesti vapaasti. Ei ne aina ne ajojen sisään menot ratkaise kentän parasta pelaajaa... Ja kyllä Pasilla hyökkäysuhkaa löytyy varmasti!

jees-jees sanoi:
Samaa mieltä kun Ed Gamble, Pasi olisi varmasti pystynyt pysäyttämään Hait paremmin, kun kukaan kentällä olleista... Pitihän Pasi Lahden ykköstykin ekan puoliajan aisoissa, mut toisella istuikin penkillä ja Vaskys rellesti vapaasti. Ei ne aina ne ajojen sisään menot ratkaise kentän parasta pelaajaa... Ja kyllä Pasilla hyökkäysuhkaa löytyy varmasti!

Tiedä häntä miten olisi käynyt, mutta kyllä Pekkolan avut kentällä mielestäni keskittyvät enemmänkin juuri tuohon hyökkäyspään uhkaan, kuin varmaan puolustustyöskentelyyn. Toki Pasi on melko pitkä pelaaja ja täten Harrisonin ja Haanpään ohella ainoa, joka pystyy "puolustamaan" nk. pitkiä kakkos- ja kolmospaikan pelaajia. Pasin kohdalla valmennusjohdon pitäisi kuitenkin herätä ja miettiä kannattaako häntä laittaa paimentamaan esim. Monte Cummingsia, sarjan ehkäpä nopeinta pelaajaa. Mielestäni Pekkolan vahvuus puolustuspäässä eivät kuitenkaan ole tuulennopeat jalat, vaan juurikin se pituus.

Olen samaa mieltä, että Pekkolan avut puolustuksessa ovat ulottuvuudessa, vaikkei ihan hidas olekaan. Joka tapauksessa muutamassa viime pelissä mies on taistellut hienosti puolustuspäässä, kuten jo iklu2 mainitsi. Huono juttu, että loukkaantui Puhu-pelissä niin pahasti. Taistelijoita joukkue tarvitsee, harmi vain että näköjään componentassa valmennusjohto ei niitä aina huomaa. Eilisessäkin pelissä Nissinen taisteli heinosti ja istui silti loppu pelin. Tilastojen perusteella minuutteja olisi hänelle suonut enemmänkin.

Lainaus sivulta: http://www.uusikaupunki.fi/%7Ekorihait/raportti.php?id=148&Ty=R&sid=SpSenAfXCK

"Componentan käskyttäjä Timo Hakamaa myönsi pelin hävityn jo ennen kuin se edes alkoi.
-Pukukopissa pelaajat ihmettelivät ennen peliä, että ketä Korihailla mahtaa pelata.
Silloin minulla alkoi hälytyskellot soimaan."

Hah hah, anna mun kaikki kestää!! Hyvimpä näytti Hakamaan hälytyskellot soineen.
Eihän penkin päässä tapahtunut elettäkään, eikä aikalisilläkään saatu joukkuetta
hereille. Lisäksi luulisi että jokaista ottelua lähdetään tosissaan voittamaan pelasipa
vastustajalla ketä tahansa. Eilen ei voitontahdosta ollut puhettakaan ja KOKO "joukkue"
vaipui Lappeessa pelatun TV-pelin tasolle.

"Componentan käskyttäjä Timo Hakamaa myönsi pelin hävityn jo ennen kuin se edes alkoi.
-Pukukopissa pelaajat ihmettelivät ennen peliä, että ketä Korihailla mahtaa pelata.
Silloin minulla alkoi hälytyskellot soimaan."

Vai niin, olisiko sitten pitänyt, ehkä tehdä jotakin, eikä ihmetellä lehdistötilaisuudessa.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.