Koripallo.com

Topo, Honka ja Lappee - missä mennään

Vs: Topo, Honka ja Lappee - missä mennään

Ei, ei. Eihän tässä kukaan ole väittänyt mitään. Minäkään.

No jos katsellaan historiaa, niin Honka ja Topo varmasti ovat Suomen ykkösseurat. Ei kai siitä nyt olen kovin paljoa keskusteltavaakaan.

Toki voidaan keskustella (ja maaseudulla varmasti keskustellaankin) siitä, onko nyky-Topo nyt sitten sama asia kuin se konkan tehnyt Topo ja niin edelleen. Yhtäkaikki: Topo-niminen seura on suomen koripalloilussa legenda.

Ja tämä nyt ei tarkoita sitä, ettei komeita perinteitä olisi vaikkapa Kotkassa, Uudessakaupungissa, Jyväskylässä ja niin edelleen.

Lautapallo sanoi:
No jos katsellaan historiaa, niin Honka ja Topo varmasti ovat Suomen ykkösseurat. Ei kai siitä nyt olen kovin paljoa keskusteltavaakaan.

Jaahas, no ehkä sijaintinsa ja (sen aiheuttaman?) medianäkyvyyden perusteella, kieltämättä hyvää menestystä. En sano tätä mitenkään kettuillakseni, mutta itse en kuitenkaan näin "varmasti" julistaisi joukkueita ykkösseuroiksi. Riippuu miten asiaa katsoo.

Joopa joo sanoi:
Jaahas, no ehkä sijaintinsa ja (sen aiheuttaman?) medianäkyvyyden perusteella, kieltämättä hyvää menestystä. En sano tätä mitenkään kettuillakseni, mutta itse en kuitenkaan näin "varmasti" julistaisi joukkueita ykkösseuroiksi. Riippuu miten asiaa katsoo.

No ei minun mielestäni oikeastaan riipu. Seurojen ikä, menestys, pelaajatuotanto ja junioritoiminnan laajuus ovat aika vastaansanomattomia mittareita.
Vai pitäisikö sitten Loviisan Koripallohokin sinänsä hyvin kunnioitettavan toiminnan saada esim. Helsingin Sanomissa yhtä paljon 'medianäkyvyyttä' kuin Topon? Tietysti voidaan alkaa laskemaan jonkinlaisia pisteytyskertoimia väestöpohjan ja 'medianäkyvyyden' mukaan, mutta näkisin sen asioiden turhaksi mutkistamiseksi.

Mutta ei ollut minunkaan tarkoitus viedä keskustelua sivuraiteille, vaan pidetään aihe tässä kimurantissa nykytilanteessa. Pääkaupunkiseudun koripallopiireissä ollaan jossain määrin kusi sukassa tällä hetkellä, sen voin kyllä myöntää ;).

SG

Lautapallo sanoi:

Stadin Namika ja KTP? Kuuluvat ehdottomasti vähintään samaan kategoriaan Topon ja Hongan kanssa, ainakin jos on följannut korista ennen 2000-lukuakin...

SG sanoi:
Stadin Namika ja KTP? Kuuluvat ehdottomasti vähintään samaan kategoriaan Topon ja Hongan kanssa, ainakin jos on följannut korista ennen 2000-lukuakin...

Tosi kuin vesi. Omat korismuistot ulottuu noin 25 vuoden taakse, ja siltäkin ajanjaksolta on paha lipsahdus unohtaa mainita Namika.

SM-finaalit joskus 80-luvun loppupuolella Kotkassa, KTP-Namika. Mikko Tanner laittoi Karhuvuoren hiljaiseksi kolmosillaan. Itse fanitin KTP:tä. Täytyisi jostain tarkistaa, ketä pelasi ja mitä kävi...

kouvolan cipriano vai miten kirjoitetaankaan niin omasta mielestäni heikonpuolen sentteri... Wayne bernard joukkueenssa ilopilleri

Tänään saadaan otsikon kysymykseen aika paljon selvyyttä. Harvinaisen erikoinen ja kiinnostava peli tiedossa Espoossa. Ja Kouvolassa pelataan tietysti aika tärkeitä asemia runkosarjan lopputilanteenkin suhteen.

Nyt näyttäisi, että sekä Topo että Honka onnistuivat selviämään tukalasta tilanteestaan ainakin siedettävästi. Cummingsin, sen paremmin kuin Fieldsinkään, veroisia pelaajia ei tietenkään yksinkertaisesti löydy, mutta molemmissa jengeissä taidetaan olla varovaisen toiveikkaita. Kouvot ja Lappee saavat toki rauhassa olla mestarisuosikkeja, ainakin kunnes toisin todistetaan.

Ja sitten spekulatiivista taktikointia: minä näkisin mieluummin välerissä, jos Honka siellä pelaa, vastustajana Topon kuin Lappeen tai Kouvot. Johtopäätös on helppo: Honka taipuu tänään yllättävästi viime minuuteilla selvästä johtoasemasta häviöön. Näin Topon runkosarjavoitto alkaa olla suhtvarma. Ja Hongalla toivottu välierävastus ;).

Ja nyt meitsi lähtee Tapiolaan...

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.