Koripallo.com

ToPo-Kataja pe 18.12.

Vs: ToPo-Kataja pe 18.12.

Omituista on ihmisen elämä. Eilen uutisoitiin Apple-käyttäjien kärsivän Tukholman syndroomasta, jossa epäoikeudenmukaisen kohtelun kohteeksi joutunut urhi rakastuu väärin tehnyttä kohtaan ja näin ollen pyrkii suojelemaan ko. väärintekijää kaikin keinoin.

Tänään kaikki ovat sitä mieltä, että Katajassa on kolme pelaajaa, jotka saavat jatkaa joukkueessa: Ivey, Neponen ja Clarkson. Muut, varsinki Pete mene kotiin, ihan heti. Jos harjoittelu ei kiinnosta, niin älä tule peleihin. Kysykää sisäpiiristä ko. herran harjoittelusta.

Kysynkin, onko Pekalla Tukholman syndrooma omaan joukkuetta kohtaan, vai minkä vitun takia se ei vaihda miehiä?

Joo. Tappio tuli tänään, kuten jo vähän odotettavissa oli. Jos oltais pelattu ottelu joensuussa, niin kenties tulos olisi voinut olla toinen? Mutta selittelyt sikseen. Kataja pysynyt näköjään mukana puolitoista neljännestä ja sitten ToPo on karannut. Aika selvähän toi ero on lopulta ollut. Ei tämä tappio niin paljoa harmita koska kuitenkin ToPo vastassa ja vieraskentällä. Katajan vire ollut kuitenkin tappiosta huolimatta nousujohteinen. Pienelle joulutauolle voi ihan levollisin mielin lähteä. Selvää toki on, että keväästä tulee erittäin jännittävä. Ja panokset vaan kasvaa. Omissa käsissä on paikka playoffseihin edelleen. Ja uskon vahvasti, että sinne Kataja tulee myös menemään! Se tietysti edellyttää tasaista pelaamista sekä kotona että vieraissa. Ja myös pientä venymistä olisi hyvä tulla, kuten tuli tässä KTP ja Korihait otteluissa jotka voitettiin. Kyllä tästä hyvä tulee.

Oikein hyvää ilta JH:lle! Sulla on näköjään jäänyt neula pahasti samaan kohtaan levyä pyörimään. Ei taida soittimessa olla kaikki osat enää paikallaan?

J

Voitaisiin kokeilla lähteä seuraavaan peliin avausviisikolla:

PG: Ivey
SG: se uusi kaveri joka teki avaus pisteet siinä jossain pelissä lähi aikoina
SF: Nepponen
PF: Clarkson
C: Kinnunen

Kyseessä siis yksinkertainen hyökkäyskuvio, jossa Ivey tuo pallon ylös ja pelataan pallo mahdollisimman nopeasti Kinnuselle postiin.

Bad pass-Pehkosella taas samanlainen Pepsodent- rivi kuin yhdellä romaani-inttikaverilla. Tauluissa ei reikiä ja menetti kahdesti. Vapautensa ja kiväärinsä.

Kolmas Kirves sanoi:
Tänään kaikki ovat sitä mieltä, että Katajassa on kolme pelaajaa, jotka saavat jatkaa joukkueessa: Ivey, Neponen ja Clarkson. Muut, varsinki Pete mene kotiin, ihan heti. Jos harjoittelu ei kiinnosta, niin älä tule peleihin. Kysykää sisäpiiristä ko. herran harjoittelusta.

Clarksonin hommakin tuon +/- -lukeman (-27) perusteella vähän skitso. Pelaako vaan hyviä statseja puolustuksen kustannuksella? Samilla taas huono peli hyökkäyspäässä, mutta +/- vain -4. Onko sittenkään oikeanlainen pelaaja? Ainakin Pearson vei ja pahasti... Kahellaan...

En ole kuullut Peten harjoittelunirsoudesta. Ainakin on täysillä painanut treeneissä aina, kun minä olen nähnyt. Lähinnä tässä Bradfordin löysä asenne, tai pikemminkin liian rento ote, alkaa ketuttamaan.

Kuten olen jo sanonut, niin ei hätiä mitiä. Viime kausilla jos on hävitty noin kuin tänään vieraissa, niin tällaista valitusvirttä ei ole kuulunut.

Nyt kun ollaan viime kausia heikompia, niin pitäisikö meidän nämä vieraspelit jopa voittaakin? Eipä todellakaan pitäisi.

Ollaan tyytyväisiä, kun jenkulat sentään tekivät paljon pinnoja ja joukkuekin yhteensä noin paljon. Monia muita vastaan oltaisiin tänään pärjätty, mutta Topo vain oli tänään juuri tuon verran parempi. Urheilu on tällaista.

Millä kavereilla / taktiikalla Jeb saatais peliin (pisteiden tekoon) heti alusta lähtien? Bradford pelaa joka pelissä alussa niin paljon omiin nimiin, että pitäiskö siihen saada joku muutos?

Lienee valmentajan asia selvittää, että Bradfordin pitää ottaa vähemmän omia yrityksiä ja Iveyn on todellakin heitettävä enemmän. Missä muuten Iveyn ajot ovat? Tai Peten?

Itse olen myös ihmetellyt, miksi Ivey alkaa heitellä kolkkeja yleensä vasta puoliajan jälkeen?

Kyllä nyt ollaan nimenomaan Salmisen tontilla. Käsissä on loistavia yksilöitä, joista 6-7 pystyy hyvänä päivänä tekemään yli 20 pinnaa. Sen pitää riittää tässä sarjassa! Meillä on edelleen potentiaalia vaikka mihin asti ja luottamusta faneilla löytyy, joten ei mitään hätää. Silti varsinkin aloitusviisikossa on paljon tekmistä. Tähtiä ja ratkaisijoita piisaa, mutta missä on duunarit? Eskolan kentälletulo on viime matseissa toiminut loistavasti.

JOEN SUU sanoi:
Kuten olen jo sanonut, niin ei hätiä mitiä. Viime kausilla jos on hävitty noin kuin tänään vieraissa, niin tällaista valitusvirttä ei ole kuulunut.

Nyt kun ollaan viime kausia heikompia, niin pitäisikö meidän nämä vieraspelit jopa voittaakin? Eipä todellakaan pitäisi.

Ollaan tyytyväisiä, kun jenkulat sentään tekivät paljon pinnoja ja joukkuekin yhteensä noin paljon. Monia muita vastaan oltaisiin tänään pärjätty, mutta Topo vain oli tänään juuri tuon verran parempi. Urheilu on tällaista.

Minä en ole koskaan tyytyväinen, jos vastustaja paukuttaa yli 110 pinnaa. Ja kun meikäläisiä vielä valmentaa herra Salminen, joka vannoo puolustuksen nimeen. Ei sekään lämmitä, että kotimaiset alisuorittaa, kun vastus on kovempi kuin noissa voittoputken peleissä. Ivey pelaa aina asenteella enkä lähde tänäänkään häntä moittimaan. Clarkson & Bradford-akseli saa petrata. Molemmat puolustuspäässä ja jälkimmäinen myös hyökkäyspäässä. Jenkeiksi tämä kaksikko sählää tällä hetkellä liikaa jenkkivahvistuksiksi. Hyvät teho Clarksonilta, mutta suorastaan hirveä +/- -lukema ei lämmitä. Tässä pelissä voittoon oli yllättäenkin pienet momentumit, mutta niitä ei osattu käyttää hyväkseen. Jatkossa vastassa ovat siis sarjakärki Pyrintö ja kotona vaarallinen sarjajumbo Karhu. Näistä peleistä en odota enempää ja vähempää kuin kahta voittoa!

JoKaFan sanoi:
Minä en ole koskaan tyytyväinen, jos vastustaja paukuttaa yli 110 pinnaa. Ja kun meikäläisiä vielä valmentaa herra Salminen, joka vannoo puolustuksen nimeen. Ei sekään lämmitä, että kotimaiset, kun vastus on kovempi kuin noissa voittoputken peleissä. Ivey pelaa aina asenteella enkä lähde tänäänkään häntä moittimaan. Clarkson & Bradford-akseli saa petrata. Molemmat puolustuspäässä ja jälkimmäinen myös hyökkäyspäässä. Jenkeiksi tämä kaksikko sählää tällä hetkellä liikaa jenkkivahvistuksiksi. Hyvät teho Clarksonilta, mutta suorastaan hirveä +/- -lukema ei lämmitä. Tässä pelissä voittoon oli yllättäenkin pienet momentumit, mutta niitä ei osattu käyttää hyväkseen. Jatkossa vastassa ovat siis sarjakärki Pyrintö ja kotona vaarallinen sarjajumbo Karhu. Näistä peleistä en odota enempää ja vähempää kuin kahta voittoa!

Pahat pelit, joissa Katajan kauden momentum mitataan. Voitto toisesta, niin elämä jatkuu. Tappiot molemmista, niin kutkuttava kevät tiedossa. Pyrinnön kukistamiseen en usko, mutta Kauhajokeen on mahdollisuudet.

Clarksonissa on valtaisa potentiaali. Tänään varmasti nähtiin siitä viitteitä hyökkäyspäässä ja Uki-pelissä puolustuspäässä. Kun vaan seuraavassa pelissä esitys olisi tasapainoinen molemmissa päissä parkettia.

Bradford väläyttelee, mutta on yleisluontoisesti liian huono heittäjä (ja joku kehtasi vielä todeta ennen miehen sopparin julkistusta, että paras heittäjä sitten Carl Birdin... :p), liian huono pallonkäsittelijä ja liian huono levypallopelaaja (pituutta on 2 metriä ja pitkät kädet, mutta no can do...) 3-paikalle. PROVE ME WRONG, NICKY!

Kisahallista:

http://www.topo.fi/uutinen.php?newsid=2457

Hyvää joulua!!

Sophistifunk sanoi:
Kisahallista:

http://www.topo.fi/uutinen.php?newsid=2457

Hyvää joulua!!

Kiitos!

Tässä Katajan vastaava:
http://www.joensuunkataja.fi/katajabasket/

Kyllä nyt Katajan toimesta vähätellään puolustuksen toimimattomuutta. Aivan helkutisti on töitä edessä. Meitä vastaan on kolmessa vikassa pelissä tehty lähes 100 pinnaa per peli. Viime kaudella piti pelata kovaa pakkia, mutta enemmän oltiin hyökkäysjoukkue. Silti tuntui, että pakki oli keskimäärin parempaa kuin nyt.

Sohvin raportista tämä Coach Salmisen kommentti pisti silmään:
Pounds oli meille suuri yllätys; annoimme Poundsille tilaa heittää, sillä jostain oli tingittävä, ja kaverihan pisti isot heitot sisään. (...)

Allekirjoittaneelle kaikki pelaajat kyllä ovat samanarvoisia ja ketään ei tule aliarvioida. Näin siinä käy, jos annetaan vähänkin löysää. Katsokaa kaikki viimeisimmän Euroliiga-kierroksen Panathinaikos-Real Madrid-pelin Realin difua ensimmäiset 35 minsaa. Siitä voisi ottaa vähän mallia. Löysää ei anneta kenellekään.

"Corey Smith on ollut pelikuntoinen nyt vajaan kuukauden päivät ja toiveena on se, että pudotuspeleihin Corey tulisi meidän kakkospointtina."

Keh? OK!

Olen arvostanut Kataja-faneja varmaan palsta-aktiivisuudesta johtuen aika korkealle, mutta ei jumakauta... yksi tappio sen jälkeen kun katastrofi kaudenalku on käännetty hienosti ylös ja maailma taas romahtaa, SO?!? Ei mikään ihme että joukkue on välillä kipsissä kun täysin armotta tuomitaan oma joukkue näkemättä matsia... kyllä mua vittuttais pelaajana et faneille on ihan sama kunhan vaan tulee statsit kuntoon vahvistuksille ja helppoja voittaja napsahtais... ehkä voisitte ottaa esim. Lahdesta esimerkkiä siitä että eniten fanien tukea tarvitaan silloin kun vaikeeta - eipä oo täällä ainakaan ykskään namikafani hehkuttanu ilmaisia sampopankinlippuja peleihin vaikka välillä on turpiin tullut. Ja kelaatkaa nyt vähän, näissä peleissä ainakaan C Smithiä ja O Trotteria ei pysäytetä ilman apupuolustusta, onhan se nyt hyvän pelaajan perusominaisuus että ne tekevät joukkuekavereistaan parempia (tänään Pounds) tekemällä niille lisää tilaa... tai esim. hongassa Salin ihan sama juttu. No ei siinä mitään, omien voittohan pitää aina haluta, mutta kyllä silti yllätäen offtopic-hector on ainoa katajaleiristä joka tänään on mitään rakentavaa esittänyt. Mut tsemppiä peleihin, toivotaan teillekin voittoja, jossei muuten niin edes Kouvolan vihaisimman nuoren miehen kiusaksi ;)

Siis jokainen joka on nähnyt Katajaa tietää , ett Katajan ongelma on se, että todella helposti pääsee ajelemaan koria kohti. En kehuisi Iveyä minään hyvänä puolustajana enkä ketään muutakaan Katajan joukkueesta

KurkLee sanoi:
Olen arvostanut Kataja-faneja varmaan palsta-aktiivisuudesta johtuen aika korkealle, mutta ei jumakauta... yksi tappio sen jälkeen kun katastrofi kaudenalku on käännetty hienosti ylös ja maailma taas romahtaa, SO?!? Ei mikään ihme että joukkue on välillä kipsissä kun täysin armotta tuomitaan oma joukkue näkemättä matsia... kyllä mua vittuttais pelaajana et faneille on ihan sama kunhan vaan tulee statsit kuntoon vahvistuksille ja helppoja voittaja napsahtais...

Jaahas... Ei tämä tappio sinällään yllätä eikä harmita, vaan lähinnä tapa mille se tuli. En koskaan kirjoita kritiikkiä v-ttuiluna vaan rakentava. Sellaisena, josta valkku ja pelaajat saavat uutta pontta seuraavaan matsiin: "Hitto vie, nyt näytetään, ettei tartte tuommoisia lukea pelin jälkeen". Ikään kuin herättelyä ja positiivista potkua persauksille. Voihan se olla, että näin monien fanivuosien myötä on muuttunut vähän vaativammaksi. ;)

Kyllä joukkueena menestyminen on minulle tärkeintä, mutta jenkit ovat VAHVISTUKSIA, joten vaadin tasaisuutta Joukkueen pistetehtailussa. Yhtään helppoa voittoa (mitä aiemmilla kausilla on nähty) Kataja ei ole vielä ottanut. Pelit ovat ratkenneet aikaisintaan 3. neljänneksellä. Odotan, että lähiaikoina näkisi kauden ensimmäisen "helpon voiton".

ehkä voisitte ottaa esim. Lahdesta esimerkkiä siitä että eniten fanien tukea tarvitaan silloin kun vaikeeta - eipä oo täällä ainakaan ykskään namikafani hehkuttanu ilmaisia sampopankinlippuja peleihin vaikka välillä on turpiin tullut... ...Mut tsemppiä peleihin, toivotaan teillekin voittoja, jossei muuten niin edes Kouvolan vihaisimman nuoren miehen kiusaksi ;)

Tässä on kausikorttilaisena oltu lähes 8 vuotta, joten aikalailla on nähty monttuja kuten vuorenhuippujakin. Koskaan ei olla Katajaa jätetty eikä tulla jättämään. Pelejä on jäänyt väliin yhden käden sormilla lueteltava määrä ja YHDESTÄKÄÄN pelistä en ole lähtenyt kesken pois. Joka pelissä ollaan 110% lasissa mukana (olisi kiva, kun joku joskus kuvaisi meikäläistä koko ottelun ajan :D ). Itse kausikorttilaisena nuo ilmaisottelut lähinnä sapettavat, kun varsinkin kalliin kausikortin ostaneena ei siitä kostu mitenkään. Enkä itse ainakaan omalta osaltani niitä hehkuttanut. Olen ollut onnekas siinä, että Kataja-fanina olen saanut/saamassa muutamia ainutlaatuisia asioita (ei tosin niinkään faniuteni ansiosta vaan osittain puhtaasti onnella), joita arvostan syvästi.

Lahti-faneilla on omat heikkoutensa, niin minullakin. Molemmilla päämäärä ja intohimo ovat sama: "I love this game!".

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.