Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tänne siirretty.Eikös tämä ketju kuuluisi nuorisokoriksen alle, kuten ovat olleet 18v kisaketjutkin
Sitten varmaan tulet nauttimaan päivän Ranska matsista..siinä saat vielä parempaa käsitystä kuinka paljon tai vähän olemme jäljessä kaikessa mitä mainitsit.Kun on pitempään seuraillut (kiitos FIBAn Youtube) näitä nuorten em-kisoja, olen näkevinäni täysin uuden asian Suomen nuorten poikamaajoukkueiden pelissä.
Kun aikaisempina vuosina olemme usein hävinneet fysiikassa ja urheilullisuudessa, nyt olemme pahasti jäljessä lajitaidoissa. Kaikissa ikäluokissa, varsinkin henkilökohtaitainen taito tehdä kori on varsin vaatimaton.
Tämä trendi on pelottava.
Itse kehottaisin nimen omaan etenkin junnukoriksen kanssa tekemisissä olevien katsomaan pelejä näitä kovimpia maita vastaan ikäluokkamajussa ja pohtimaan missä ollaan jäljessä ja missä taas meidän vahvuudet piilevät ja miksi on näin, sekä pystyykö siihen mahdolliseen jäljessä oloon mitenkään vaikuttamaan muuten kuin kasvattamalla kansamme väkilukua?Slovenia - Sveitsi peli on vielä puoliajalla melko tiukka ja Sveitsi otti Ranskalta tukkaan 65 pistettä. Lienee parempi olla katsomatta tämän päivän peliä..
Varmaan tilaa ja aikaa tehdä valintoja enemmän kotimaan junnusarjojen peleissä?Lähes järjestään menee 10+ sec ennen kuin Susinuoret saa ensimmäisen syötön koria kohti ja senkin jälkeen pystytään suorittamaan max. kaksi hyökkäystä eteenpäin vievää syöttöä kun ollaan jo pakottavan ratkaisun edessä. Karmeinta on tietenkin katsoa pointin tekevän oman huonon valinnan kun ei saa avausta aikaan ja hups …heittokellossa onkin 10sec vielä aikaa. Mistä tällainen johtuu ? Eikö pelinopeus riitä vai eikö kotimaan sarjassa joudu tekemään parempia valintoja vai mikä homma.
Seuravalmentajat tarvitsevat "tulitukea" taitovalmentajilta vakuuttamaan pelaajien vanhemmat, että ylimääräinen työ lajitaidon hyväksi on hyödyllistä. Se ei ole seuravalmentajilta pois, jos pelaajista tulee taitavampia ja parempia.Kun on pitempään seuraillut (kiitos FIBAn Youtube) näitä nuorten em-kisoja, olen näkevinäni täysin uuden asian Suomen nuorten poikamaajoukkueiden pelissä.
Kun aikaisempina vuosina olemme usein hävinneet fysiikassa ja urheilullisuudessa, nyt olemme pahasti jäljessä lajitaidoissa. Kaikissa ikäluokissa, varsinkin henkilökohtaitainen taito tehdä kori on varsin vaatimaton.
Tämä trendi on pelottava.
Kaikkeen pystyy vaikuttamaan. Valmentajalle on vaikeinta keksiä mikä on se yksi asia, jonka kehittämisestä saisi eniten hyötyä. Sitten, kun se valinta on tehty niin tiettyä taitoa pystyy aina kehittämään.Itse kehottaisin nimen omaan etenkin junnukoriksen kanssa tekemisissä olevien katsomaan pelejä näitä kovimpia maita vastaan ikäluokkamajussa ja pohtimaan missä ollaan jäljessä ja missä taas meidän vahvuudet piilevät ja miksi on näin, sekä pystyykö siihen mahdolliseen jäljessä oloon mitenkään vaikuttamaan muuten kuin kasvattamalla kansamme väkilukua?