Olen seurannut pelejä aika laiskasti, mutta kun täällä osa vaatii aina palloa (meidän) Laurin käsiin, niin mun mielestä Lauri ottaa paljon huonoja ratkaisuja. Vaikka katsoisi vaan Laurin hilight-koosteita peleistä, niin siellä on käytännössä aina pari ihan aivotonta heittoa, jotka hän kyllä pussittaa. Mutta ei tämä eroa mitenkään niistä Sextonin typeristä ajoista, missä jollain ilveellä saa pallon mukiin. Toki Latella on vähemmän typeriä ratkaisuja, mutta ihan turha väittää, että hän olisi jotenkin loistava noissa asioissa ja hänen pitäisi aina päästä ottamaan ratkaisu.
Toki vaihtelun vuoksi hänenkin olisi hyvä välillä päästä tuota harjoittelemaan, mutta niin mun mielestä pääseekin. Ei Clarkson/Sexton joka pelissä ota sitä viimeisintä heittoa. Ja eikös muuten tän kauden alussa, vai oliko viime kaudella, niin Hardy puhui siihen malliin, että haluavat kasvattaa Laurista juuri sen tyypin, joka ratkaisee omalla heitollaan pelit ja muistelisin, että noihin aikoihin aika paljon ottikin ratkaisuheittoja. Muistelisin, että ei ihan hirveän hyvillä prosenteilla ja muutama sellainen, missä Lauri voitti vikalla heitollaan pelin, ja jota tännekin linkkailtiin, niin oli vain sellainen, että sattui laittamaan tosi vaikean heiton sisään. Ts. ei pystynyt luomaan itselleen hyvää heittoa, vaan pelkästään huonon heiton, mutta upotti sen.
Tämä on varmasti osittain sitäkin, että paljon parjattu NBA-puolustus herää pleijareiden lisäksi runkosarjassa tiukkojen pelien vikoilla parilla minuutilla ja noissa viimeisissä, ratkaisevissa pallonhallinnoissa vastustajat usein puolustavat ihan aktiivisesti. Lauri kestää hyvin painetta ja heittää kyllä hyvällä pinnalla hyvistä paikoista ratkaisuhetkillä, mutta kuten todettu, niin edun luomisessa hän ei ole hyvä, kun vastassa on NBA-tason puolustaja, vaikka nämä kuulema häviävätkin vertailussa Suomen nelosdivarille.