Vs: Välieräsarja Bisons-Kataja pe 2.5. Loimalla (alkaen )
JOEN SUU sanoi:
Toki Toikkaa voidaan syyttää monestakin asiasta, mutta että jos pelaajat pelaa huonosti, eivätkä osu juuri mistään, niin ei kai se yksin toika-poika syyllinen voi olla. Kyllä minä pelaajien piikkiin enemmän laitan.
Sitten valmistautumisesta. Kertokaas tietoviisaat Jokavani ja kumppanit, miten itse olisitte motivoineet tämän illan valmistautumisen pelaajille? Kai teillä on ratkaisevat taikaohjeet?
Eikä tämä tarkoita, että alkaisin Toikkaa kehumaan, mutta rajansa kaikella paskan niskaanheittämisellä sentään pitää olla. Kyllä sitä paskaa pitää jakaa kaikille kentällä olleille pelaajillekin.
Aikamoinen skitsoahan tuo Toijalan valmennuksen kommentointi on ollut. Toki syystäkin. Juuri, kun näyttänyt, että muutoksia on tapahtunut ja Toikka kehittynyt, niin heti sen jälkeen mennään pari askelta taaksepäin tai alkuruutuun. Itse päästin aluksi Toikan helpolla ja olen antanut lisää näytönpaikkoja unohtaen muut valmennusspekulaatiot. Jos kokonaiskuvan hahmottaa, niin kyllä sitä pitää pikkuhiljaa sinne penkin päähän kohdistaa. Etenkin kun ne tärkeimmät pelaajat vaihtuu ja jälki on silti sama. Mediassa ja yleisessä keskustelussa Toikka on päässyt ehkä turhankin helpolla. Askel on nyt menty taaksepäin JOKA KAUSI ja se on fakta, ellei tästä tappioasemasta vääntäydytä finaaliin.
Pelaajien piikkiin ohiheitot, siis varsinkin ne laadukkaiden missaukset. Jos otetaan useampi pakotettu putkeen, niin silloin voi kääntää katseen penkin päähän. Ei ole uutta, että Katajan peli seisoo, pallo jää liian pitkäksi aikaa yhden pelaajan käsiin,...jne. Tämä on ollut tuttua kauraa 4 kautta putkeen. Toki kotimaiset ovat sulaneet muutenkin. Tuskin se johtuu Joensuun juomavedestä. Ehkä jatkossa pitää hankkia enemmän henkisesti kovia yksilöjä... Ylilatauskaan (Newson yleensä, ei tänään) ei ole hyvä asia. Heittopaikkoihinkin vaikuttaa vahvasti se, ettei sisäpeliä arvosteta ja pallo pyörii liikaa kaarella tuon staattisuuden lisäksi. Ovatko pelaajat väsyneitä, kun pallottomat eivät liiku vaiko onko valmentaja kadottanut otteensa joukkueeseen?
Kait siellä valmistautumisessa ja motivoinnista jotain on mennyt pieleen, kun katsomaan joukkueen pelaamista ottelujen alussa toissapäivänä ja tänään. Ylilatausta tai hyvänolon tunnetta. Kummallistahan se on, jos vuodesta toiseen kauden tärkeimmissä peleissä kontataan. Vai ollaanko me hankittu henkisellä tasolla heikkoja tai itsestään liikaa luulevia pelaajia year after year? Minä vaan kannustan ja hillun peleissä, mutta varmaan näiltä mestaruusvalkuilta (Toiviainen, Poikola ja Gibson) saisi vastauksia, millä tavalla lähdetään peleihin terveellä itseluottamuksella ja täydellä rähinällä. Pelaajien niskaan tässä yleensä on eniten kuitenkin kaadettu yleisellä tasolla, etenkin Samin ja Peten.
Toikan eka kevät oli hieno. Pari ikimuistoista finaalikotivoittoa. Toki Pyynikillä kävi, miten kävi. Kuitenkin lähivuosien paras muisto on Salmisen kauden kevät. Hyvää korista, hyvä henki ja melkein pudotettiin ennakkosuosikki Kouvot jatkosta. Oltaisiin Pekasta mitä mieltä tahansa, niin silloin peli oli viihdettä ja yleisö otettiin hienosti huomioon.
Ei mennä kuitenkaan ylianalyyttiselle puolelle. Mielenkiinnolla seurataan, miten joukkue ja valmentaja tämän tilanteen käsittelee ja miten siihen reagoi. Jatkuuko kaikin puolin sama vanha laulu vai sutaistaanko yli-innokkaan fanipojat spekuloinnit romukoppaan? Kohti torstaita siis innolla ja mielenkiinnolla.