Tietysti. Meinasin sanoa samaa. Kreikan voitolla menevät kisoihinTaitaa olla saksalaisia hallilla. Sen verran äänekkäästi iloitsevat Kreikan koreista.
Ihan niin kuin ei oltais pärjätty ilmankin ...Saatiin kunnon trilleri.
Juuri noin, olisi ollut hieno palkinto tälle joukkueelle ja vuoden takaiselle joka piti A-divarissa. Saksalaisten halauksista päätellen menivät sitten MM-kisoihin, eikös ole näin. Voi surku, hyvin ajoittain pelasivat mutta kävi näin. Voittamiseen pitää kai vaan oppia, siinä tämä oli vähän kova koulu.Olisin mielelläni suonut Suomen nuorille naisille kisapaikan, mutta ei ollut onni myötä. Hienoa taistelua kuitenkin loppuun asti.
Katsomatta tilannetta, johtuen tilan käytöstä. Myöskään ei haluta 3s rikkeitäMinulla on tapana katsoa näitä pelejä useaan kertaan. Kreikka-Suomi ottelun alussa Suomi teki alkulämmittelyssä harjoitetta, jossa pelaaja teki cross-over liikettä. Sitä oli vaikeutettu niin, että toinen pelaaja töni suorituksen tekijää.
Kiinnitin huomiota seuraaviin asioihin:
1) jalkojen liike (osalla sitä oli ja osalla ei ollut)
2) pallon suojaus puuttui
3) tasapainopiste oli vakio (miksi...)
4) hartialinja oli vakio (miksi...)
5) pallo pompautettin maahan vakiopisteeseen (miksi...)
Minulle jäi harjoitteesta vaikeutelma, että pelaajat halusivat pitää asemansa vähän niin kuin levypallotilanteessa. Osalla pelaajista saattoi olla ajatus, että tässä ollaan lähdössä puolustajan kun taas toiset pelasivat "kukkulan kuningasta".
Olisiko tuo harjoite parempi, jos siinä olisi mukana myös se ohitus? Oletettavasti harjoitteen valittu vaikeusaste on todettu riittävän haastavaksi.
Itse pelissä minua kiinnosti eniten ne korille ajot. (Vihaan seisoskelua ja siitä syystä en pidä Pick&Roll -peleistä). Mietin miksi ihmeessä Suomen sentteri sijoittuu vastakkaisen puolelle törmäyskaaren reunaan, kun Suomen takamies ajaa 3s alueen reunaa pitkin korille?
Tuo on pakko olla joku valmennusjohdon taktinen valinta. Ovatko he kenties päätynyt laskelmissaan, että levypalloja saadaan 75% juuri sinne vastakkaiselle puolelle ja sen takia halutaan sijoittua juuri sinne?
Minun mielestä tuo on kuitenkin aivan väärä paikka. Sentterin kuuluisi olla törmäyskaaren kärjellä hyvin monesta syystä....
Tämä kuvatunlainen tilankäyttö toistui tilanteesta toiseen. Joku on tehnyt laskelman, että sillä saadaan paras hyöty. En vaan ymmärrä tuota taktista valintaa, mutta ei minun kuulukaan tietää. Se on kiinnostava valinta minun mielestä vaikkakin pidän sitä vääränä.Katsomatta tilannetta, johtuen tilan käytöstä. Myöskään ei haluta 3s rikkeitä
laitoin molemmille pääuutiskanaville palautetta että jätitte MM-karsinnat kokonaan huomiotta kun pienemmistäkin urheilutapahtumista on uutisia vaikkapa saappaanheitto, luutapallo tai liaanihyppyJo vain Hesarikin vihdoin viimein noteerasi MM-karsinnat, myöhässä mutta sittenkin. Oli nyt kyseessä kuitenkin MM-karsinnat. Teksti-TV:t loistivat poissaolollaan.
Kiitos yhteydenotosta.laitoin molemmille pääuutiskanaville palautetta että jätitte MM-karsinnat kokonaan huomiotta kun pienemmistäkin urheilutapahtumista on uutisia vaikkapa saappaanheitto, luutapallo tai liaanihyppy