Levypallot keskiarvot/ottelu:
Espanja 42kpl
Liettua 41kpl
Italia 40kpl
Suomi 39kpl
Levypalloissa Suomi pärjännyt yllättävän hyvin kokoonsa nähden.
Kolmoset keskiarvot/ottelu:
Espanja 35%
Italia 31%
Suomi 27%
Liettua 23%
Aika usein olen kuullut suomalaisilla valmennusklinikoilla kolmosten kohdalla luvun 25%. Samalla on levitetty käsiä ja todettu "ei voi mitään". Seuraavalle tasolle päästäkseen Suomen pitäisi pystyä nostamaan kolmostarkkuus yli 30 prosentin.
Vaparit keskiarvot/ottelu:
Suomi 76%
Espanja 72%
Liettua 72%
Italia 63%
Suomi on tässä kategoriassa hyvä, mutta siinäkin pitää pystyä parempaan.
Riistot keskiarvot/ottelu:
Espanja 24kpl
Italia 20kpl
Liettua 9kpl
Suomi 6kpl
Tämä tilasto osoittaa Suomen suurimman kehityskohteen eli puolustuksen. Salminen on panostanut siihen kiitettävästi ja on oikea valmentaja siihen hommaan. Tekemätöntä työtä sillä osa-alueella on jäljellä vielä todella paljon.
Hyvin usein Suomen valmennusjohtoa kritisoidaan vanhanaikaiseksi. Joku toinen tyyppi haluaisi seurata tuoreimpia hyökkäämisen trendejä. Päähuomio tulisi minun mielestä olla puolustuspelaamisen kehittämisessä. Puolustaminen on lähtökohdiltaan 1vs1 pelaamista ja kaikki muu on säätämistä. Minun mielestä tulisi entistä enemmän keskittyä parantamaan suomalaisten 1vs1 puolustuskykyä.
Espanja 42kpl
Liettua 41kpl
Italia 40kpl
Suomi 39kpl
Levypalloissa Suomi pärjännyt yllättävän hyvin kokoonsa nähden.
Kolmoset keskiarvot/ottelu:
Espanja 35%
Italia 31%
Suomi 27%
Liettua 23%
Aika usein olen kuullut suomalaisilla valmennusklinikoilla kolmosten kohdalla luvun 25%. Samalla on levitetty käsiä ja todettu "ei voi mitään". Seuraavalle tasolle päästäkseen Suomen pitäisi pystyä nostamaan kolmostarkkuus yli 30 prosentin.
Vaparit keskiarvot/ottelu:
Suomi 76%
Espanja 72%
Liettua 72%
Italia 63%
Suomi on tässä kategoriassa hyvä, mutta siinäkin pitää pystyä parempaan.
Riistot keskiarvot/ottelu:
Espanja 24kpl
Italia 20kpl
Liettua 9kpl
Suomi 6kpl
Tämä tilasto osoittaa Suomen suurimman kehityskohteen eli puolustuksen. Salminen on panostanut siihen kiitettävästi ja on oikea valmentaja siihen hommaan. Tekemätöntä työtä sillä osa-alueella on jäljellä vielä todella paljon.
Hyvin usein Suomen valmennusjohtoa kritisoidaan vanhanaikaiseksi. Joku toinen tyyppi haluaisi seurata tuoreimpia hyökkäämisen trendejä. Päähuomio tulisi minun mielestä olla puolustuspelaamisen kehittämisessä. Puolustaminen on lähtökohdiltaan 1vs1 pelaamista ja kaikki muu on säätämistä. Minun mielestä tulisi entistä enemmän keskittyä parantamaan suomalaisten 1vs1 puolustuskykyä.
Viimeksi muokattu: