Minun mielestäni Espanja-ottelu ei ollut huono. Mitä mieltä te olitte?
Huomasin joukkueiden välillä ainakin pari eroa. Espanjan pallonmenetysten jälkeen jatkettiin Suomen sivurajalla. Suomen pallonmenetysten jälkeen Espanja teki helpon lay-up korin. Espanjalaiset ohittivat oman miehensä vaivattomammin kuin suomalaiset.
Suomalaisten harhautukset pallon kanssa olivat huonoja. Kuulantyönnössä olisi Arsi Harjulta jäänyt arvokisamitallit saamatta, jos olisi pyörähtämisen sijaan työntänyt palloa pakittamalla....
Muistaakseni päävalmentaja Lohikoski ei pahemmin kierrellyt tai pyörinyt kun hän itse pyrki pallollisena omasta puolustajastaan ohi. Lohikosken ohitustaktiikka oli mennä puolustajasta vauhdilla läpi kuin "myskihärkä", että minulla on vieläkin pää kipeä...Ja ainakin valmennus sai tästä paljon hyödyllistä materiaalia yhtäältä siitä, miten pärjätään, ja toisaalta siitä, miten ei pärjätä.
Kaikki joukkueet menevät top16-vaiheeseen eli alkulohkosta ei vielä varmisteta mitään, vaan ensimmäinen pudotuspeli on iso peli. U16-kisoissa Suomi voitti juuri tulevan vastustajan Bosnian tuossa tärkeässä pelissä trillerimäisesti 55-38.Käytännössä taitaa paikka 8 parhaan joukossa olla varmistettu, samoin kuin A-sarjapaikka ensi kaudeksi. Melkoisen iso tappiokin viimeisessä pelissä vie lohkokakkoseksi.
Toivottavasti joku osaa paremmin kertoa joukkueesta. Mutta kävin taas kahden vuoden takaisilla U16 kisa sivuilla. Mielenkiintoisesti silloin ei Iso-Britannia ollut edes B-kisoissa. Sarjaa pelasi kyllä Englanti ja Skotlanti. Ensimmäinen pärjäsi ihan hyvin, 5. sija. Skotlanti oli viimeinen.Suomi voitti ja pudotuspelivastustaja on luultavasti Iso-Britannia. Onko Suomella realistiset mahdollisuudet voittaa tuo ottelu?
Olen nähnyt liian vähän tämän joukkueen pelejä sanoakseni mitään järkevää, mutta Tahvanaisen tilastot ovat ihan hämmästyttävät. Osaako joku hänen uraansa kauemmin seurannut kertoa minkä tason talentista on kyse?
Olen nähnyt liian vähän tämän joukkueen pelejä sanoakseni mitään järkevää, mutta Tahvanaisen tilastot ovat ihan hämmästyttävät. Osaako joku hänen uraansa kauemmin seurannut kertoa minkä tason talentista on kyse?