migez sanoi:Aivan älytöntä Rubiolta, pääsee maailman kovimpaan liigaan ja ei kelpaa.
Garnett oli aivan eri tason pelaaja, ja pelasi 12 kautta Minnesotassa !
jukkka sanoi:
jukkka sanoi:Grrr! Lupaan että pysyn poissa näistä keskusteluista sillä consensus taitaa olla että NBA:n systeemi on täydellinen, ja olen ainoa täällä joka näkee käytännöissä ideologisen ongelman.
jukkka sanoi:Minun päähäni ei vain mene se, että kun pelaaja ei suostu minkä tahansa työnantajan leipiin - aivan mihin tahansa tuhansien mailien säteellä - ja ihan kenen valmennukseen ja missä tilanteessa olevaan joukkueeseen tahansa, se olisi diivailua. Amerikkalaiset urheilijat ovat tottunut tähän systemiin, mutta en yhtään ihmettele jos tämä kummallinen järjestelmä - jota ei harjoiteta kuin neljässä (tai viidessä tai kuudessa jos pienemmät lajit otetaan mukaan) kaikista maailman lukuisista urheilusarjoisa, ja jossa työntekijällä ei ole mitään sanan sijaan sen suhteen kenen eteen hommia tekee - kummastuttaa Rubiota ja kumppaneita.
jukkka sanoi:Grrr! Lupaan että pysyn poissa näistä keskusteluista sillä consensus taitaa olla että NBA:n systeemi on täydellinen, ja olen ainoa täällä joka näkee käytännöissä ideologisen ongelman. Minun päähäni ei vain mene se, että kun pelaaja ei suostu minkä tahansa työnantajan leipiin - aivan mihin tahansa tuhansien mailien säteellä - ja ihan kenen valmennukseen ja missä tilanteessa olevaan joukkueeseen tahansa, se olisi diivailua. Amerikkalaiset urheilijat ovat tottunut tähän systemiin, mutta en yhtään ihmettele jos tämä kummallinen järjestelmä - jota ei harjoiteta kuin neljässä (tai viidessä tai kuudessa jos pienemmät lajit otetaan mukaan) kaikista maailman lukuisista urheilusarjoisa, ja jossa työntekijällä ei ole mitään sanan sijaan sen suhteen kenen eteen hommia tekee - kummastuttaa Rubiota ja kumppaneita.
Mitkä ovat nämä muut lajit? Jenkkifutista pelataan nimensä mukaan pelkästään jenkeissä. Baseball on idioottimaista ja levinnyt korkeintaan Japaniin. Jääkiekosta ei taas voida edes puhua isona lajina. Vähän realismia, kiitos.Scarface2 sanoi:Ps. Muistetaan, että kuten Timi sanoi koripallossa on vähemmän pelaajia kuin monissa muissa lajeissa ja NBA draftikin on todella pieni verrattuna muihin isoihin amerikkalaisten lajien drafteihin.
Leprechaun sanoi:Ilmeisestikin pienellä viitattiin varattujen pelaajien määrään..
hamahakkimies sanoi:Auttaisiko asiaa, jos tilanteen tulkitsisi niin, että NBA-pelaajien työnantaja onkin oikeastaan NBA (yksittäisen joukkueen sijasta), jonka edun mukaista on sarjan tasaisuus ja se, että parhaat pelaajat eivät pakkaudu samoihin mediaseksikkäisiin haarakonttoreihin? Pelaajan uravalinta olisikin siinä, haluaako pelata NBA:ssa (jossa ei voi suoraan valita joukkuettaan), jossain muussa koripallosarjassa tai paikallisessa Mäkkärissä.
Pelaajille maksettavat korvaukset ovat aivan oikeasti niin poskettomia, että luulisi niiden edestä seisovan vaikka päällään sen reilut kymmenen vuotta, jonka pelaajan ura kestää (tai siis itseasiassa max. 4 vuotta, jonka rookie-sopimus kestää). Ja sitten jos draftin osoittama pelipaikkakunta tai joukkue ei miellytä, pelaajilla on aina mahdollisuus pelata vaikka Euroopassa, jossa vissiin nykyään maksetaan melko kilpailukykyistä palkkaa. Tämä on täysin pelaajan valinta ja pelaajilla on täysi oikeus pelata juuri siellä, missä haluavat -- oli se sitten NBA:ssa tai jossain muussa sarjassa, jossa voi valita myös edustamansa seuran. Tästä korollaarina seuraa tietenkin se, että jos Rubiota ei oikeasti kiinnosta maksaa itseään kipeäksi, jotta saisi tapella Minnesotassa peliajasta lukuisten muiden takamiesten kanssa, ei häntä oikeasti voi syyttää siitä. Kaverilla on aivan käypänä vaihtoehtona pelata nykyinen sopimuksensa loppuun ja katsoa tilannetta uudestaan parin vuoden päästä. Tämä voi olla itseasiassa ihan hyväkin, sillä parikymppisenä kaverin rahkeista tiedetäänkin jo sitten paljon enemmän. (Henk.koht. veikkaukseni kuitenkin on, että Rubio pelaa ensi kaudella NBA:ssa, mahdollisesti jonkun treidin jälkeen jossain toisessa joukkueessa.)
Scarface2 sanoi:Jos puhutaan euro-pelaajista tai joistain muista, jotka eivät halua tulla pompotetuiksi, niin sitten draftin ulkopuolelta NBA:han?
Herbert sanoi:Ei taida olla mahdollista. Tai siis olen ymmärtänyt, että pelaajan on pitänyt osallistua draftiin (ei tulla valituksi, vaan osallistua) jotta hänen kanssaan voidaan sopimus tehdä. Tarkoittaisi siis käytännössä, että tätä tietä toivovien europelaajien pitäisi osallistua draftiin jo niin nuorena kuin vain mahdollista, jotta on mahdollista, että he jäävät kokonaan varaamatta ja saavat sen myötä sitten myöhemmin vapaat kädet sopimusneuvotteluissa...
Itse kans olen kuullut tällaisesta.. tai ainakin nähnyt unta. olisihan se typerää jos joku kolmekymppisenä todellisen tasonsa saavuttanut pitäisi vielä varata teinipoikien kanssa draftissaTimi sanoi:Eikös pelaaja, joka on ylittänyt tietyn iän, 25? saa neuvotella vapaasti NBA joukkueiden kanssa vaikkakaan ei ole osallistunut ikinä draftiin?