D-Player sanoi:Stoudamire
ONEFORALL sanoi:Wadea ei missään nimessä pitäisi äänestää all star peliin nimittäin niin halutonta palloa on täll kaudella pelannnut. Harmi että all star peliin ei äänestetä parhaiten pelanneita pelaajia vaan yleisön suosikkeja. No kai all nba valinnat ovat sitten sitä varten
Sampsu sanoi:Minulla perusteena: All-star pelin pitäisi olla viihdyttävää katsojalle. Wade on viihdyttävä hyökkäyspään pelaaja, joten hän tekisi pelistä paremman. Vaikka se paikka rosterissa on suuri kunnia ja iso asia, on tapahtuma kuitenkin faneille, joten tietyntyyppiset pelaajat eivät vain ole siihen peliin tarkoitettuja. Tavallaan surullista, mutta totta.
Sampsu sanoi:Rondo
Boobie Gibson sanoi:Rondo
Suga Daddy sanoi:Mitä helvettiä?
Mun mutsikin heittää paremmin kuin kyseinen NBA-pointin irvikuva. Ylivoimaisesti yliarvostetuin palloilija koko liigassa. Ja joo, statsit on ehkä pöydässä silloin tällöin, mutta antaaka mulle Perk ja kolme tulevaa Hall of Fameria niin voin vetää saman tien Bostonin paidan päälle ja tulos on 13/4/9 anyday of the week. Ehkä mun defense on vähän heikompaa, mutta kobat tippuu guaran-damn-teed paremmin kun 11%...
Don Mega sanoi:Täh? Heittääkö Rondo 0,111 kolmoset? Minä kun olin jo lopettanut "Rondo on yliarvostettu!"- toitotuksen. Ei vaan mahdu kaaliin miten NBA-pointti voi heittää alle 0,3, varsinkin hirveä hypetyksen kohde. En viitsi edes vaivautua koska NBA-alueella on sen verran Boston-faneja.
Tuota ei voi yksikään koripalloa ymmärtävä kaveri selittää, edes yli 0,2 pääsee aivan varmasti jos priorisoi harjoittelua omiin heikkouksiinsa. Okei, jos olet Shaq ja pallo on kädessäsi kuin tennispallo, vaparit ei luultavasti uppoa kuten guardeilla. Mutta onhan se nyt järkyttävää jos nuori pointti heittää 0,111 kolmoset, mestaruus taskussa ja rookie-kausi lusittuna
Itse näen PG&SG paikat paikkoina jotka molempien paikkojen 'erikoistuneet' pelaajat pitäisi hallita. Kuten myös nykykoripallossa PF-C paikat (muutamia senttereitä lukuun ottamatta). SF on sekoitus SG ja PF paikoista.Tipper sanoi:Tässä nyt on taas suomalaista (tai eurooppalaista) näkökulmaa. Kolmosten heittotaito ei ole atleettiselle, hyvin puolustavalle NBA-pointille mikään edellytys, kun rinnalla on muita (mm. Ray Allen), jotka hommaan on erikoistunut. Rondo puolustaa, luo hyökkäyspään tilanteita ja pystyy ajamaan korille - juuri oikea mies joukkueelleen. Se, että SG-paikkaa pelaa pelaaja, joka heittää 11% tarkkuudella kolmoset, voidaan pitää heikkoutena.
Sen takia siirrossa cavseihin ei olisi mitään järkeä. Ei Rondo sopisi pelisysteemiin ollenkaan. Mutta Rondo on yksi liigan parhaita pointteja ajamisessa ja viimeistelyssä korin lähellä. Ja Don Mega väitätkö tosissaan että Rondolla ei ole vastuuta? Rondolla on varmaan joukkueen painavin taakka niskassaan kun vastuulla on pelinrakentelu koko joukkueelle. Rondo Lakersissä? Olisi sama tilanne kuin Bostonissa. Paitsi ehkä vielä vähemmän vastuuta kun Kobe roiskaisee joka toisen joukkueen heiton ilmaan.Slash sanoi:Siinähän se ongelma tavallaan on. Rondo pärjää kyllä Bostonissa, kun vierellä on ehkä liigan parhaiten heittävä sg-sf pari, jolloin ei Rajonin heittotaidottomuus ole ongelma.
Mutta siirretäänpä Rondo esim. Cavsiin.
Lebron ajaa puolustuksen keskelle, koko vastustajajoukkue auttaa, paitsi että Parkerista (tai Westistä) ei auteta.
Rondo jää auki.
Siitä sitten heitto ilmaan 10% tarkkuudella...
g sanoi:Sen takia siirrossa cavseihin ei olisi mitään järkeä.
Don Mega sanoi:Itse näen PG&SG paikat paikkoina jotka molempien paikkojen 'erikoistuneet' pelaajat pitäisi hallita. Kuten myös nykykoripallossa PF-C paikat (muutamia senttereitä lukuun ottamatta). SF on sekoitus SG ja PF paikoista.
Kysymys kuuluukin, voiko pelaaja jolla on tällainen heikkous aloittaa all-star matsin? Kuitenkin kyseessä on kaveri jolla ei ole joukkueessaan painavaa taakkaa niskassaan, vaan se on levitetty monelle pelaajalle, eli voi pelata melko vapautuneesti kun tietää että omista heikkouksista ei ole niin paljoa haittaa kun jokaisessa muussa joukkueessa olisi. Rondo Lakersissa? Kobe vetäisi turpaan puoliajalla (yhdellä kädellä kun toisella ei voi lyödä). Rondo Sunsissa? Joutuisi pelaamaan kahden pointin systeemissä eli joutuisi heittämään. Eli Rondo on etuoikeutetussa asemassa ja pääsee loistamaan miten ei muualla varmasti pääsisi. Pärjäisi, muttei loistaisi.
Tipper sanoi:Point Forwardeja ym. niin kyllä sinne perinteisiä Point Guardejakin mahtuu. Rondo on mielestäni yksi sellaisista, joskin tavanomaista atleettisempi tapaus.