Koripallo.com

All-Star- äänestys

Vs: All-Star- äänestys

D-Player sanoi:

Damon Stoudamire ? No sori sori...

Itse olen äänestänyt seuraavasti.

Länsi: Nash, Williams, Melo, Nowitzki, M. Gasol Itä: Rondo, Wade, Wallace, Bosh, Howard

Ei noissa mitään erikoisempaa perusteltavaa ole. Kävi miten kävi, pelistä pitäisi tulla aikamoinen spektaakkeli.

Wadea ei missään nimessä pitäisi äänestää all star peliin nimittäin niin halutonta palloa on täll kaudella pelannnut. Harmi että all star peliin ei äänestetä parhaiten pelanneita pelaajia vaan yleisön suosikkeja. No kai all nba valinnat ovat sitten sitä varten

ONEFORALL sanoi:
Wadea ei missään nimessä pitäisi äänestää all star peliin nimittäin niin halutonta palloa on täll kaudella pelannnut. Harmi että all star peliin ei äänestetä parhaiten pelanneita pelaajia vaan yleisön suosikkeja. No kai all nba valinnat ovat sitten sitä varten

Minulla perusteena: All-star pelin pitäisi olla viihdyttävää katsojalle. Wade on viihdyttävä hyökkäyspään pelaaja, joten hän tekisi pelistä paremman. Vaikka se paikka rosterissa on suuri kunnia ja iso asia, on tapahtuma kuitenkin faneille, joten tietyntyyppiset pelaajat eivät vain ole siihen peliin tarkoitettuja. Tavallaan surullista, mutta totta.

Itä:

Rondo
Johnson
James
Wallace
Howard

Länsi:

Nash
Williams
Anthony
Nowitzki
M.Gasol

Sampsu sanoi:
Minulla perusteena: All-star pelin pitäisi olla viihdyttävää katsojalle. Wade on viihdyttävä hyökkäyspään pelaaja, joten hän tekisi pelistä paremman. Vaikka se paikka rosterissa on suuri kunnia ja iso asia, on tapahtuma kuitenkin faneille, joten tietyntyyppiset pelaajat eivät vain ole siihen peliin tarkoitettuja. Tavallaan surullista, mutta totta.

Tällä perusteella Idän joukkueessa pitäisi sitten varmasti olla niin Josh Smith ja G.Wallace. AI AI niitä donkkeja mitä nähtäisiin.

Sampsu sanoi:

Boobie Gibson sanoi:

Mitä helvettiä?

Mun mutsikin heittää paremmin kuin kyseinen NBA-pointin irvikuva. Ylivoimaisesti yliarvostetuin palloilija koko liigassa. Ja joo, statsit on ehkä pöydässä silloin tällöin, mutta antaaka mulle Perk ja kolme tulevaa Hall of Fameria niin voin vetää saman tien Bostonin paidan päälle ja tulos on 13/4/9 anyday of the week. Ehkä mun defense on vähän heikompaa, mutta kobat tippuu guaran-damn-teed paremmin kun 11%...

Suga Daddy sanoi:
Mitä helvettiä?

Mun mutsikin heittää paremmin kuin kyseinen NBA-pointin irvikuva. Ylivoimaisesti yliarvostetuin palloilija koko liigassa. Ja joo, statsit on ehkä pöydässä silloin tällöin, mutta antaaka mulle Perk ja kolme tulevaa Hall of Fameria niin voin vetää saman tien Bostonin paidan päälle ja tulos on 13/4/9 anyday of the week. Ehkä mun defense on vähän heikompaa, mutta kobat tippuu guaran-damn-teed paremmin kun 11%...

Heti alkajaisiksi, kuinka monta tämän tai viime kauden peliä olet katsonut Bostonilta? Viisi? Ehkä 10? Jos olisit seurannut Celticsin otteita yhtään(!), ymmärtäisit, että juuri Rondo on tuon Bostonin hyökkäyksen - ja nykypäivinä myös puolustuksen - katalysaattori. Hänen uniikki kykynsä penetroida puolustuksen keskelle, hänen syöttötaitonsa ja hänen kykynsä ymmärtää koripalloa luovat vastustajille illasta toiseen painajaismaisen match-up ongelman, jonka ansiosta Celtics tälläkin hetkellä komeilee Itäisen konferenssin kärkipaikalla.

Tuosta omasta pelillisestä uhoamisestasi, pidätkö itseäsi esimerkiksi Eddie Housea, Marquis Danielsia tai Tony Allenia parempana pelaajana? He nimittäin eivät kykene Rondon tavoin tuota hyökkäyspeliä pyörittämään, vaikka kentällä olisikin "Big Three" ja Perk. Lähes aina Rondon huilausvuoron aikana Bostonin hyökkäyspeli näyttää hätäiseltä, takkuiselta sekä huonosti kontrolloidulta. Rondo loistaakin useimmiten juuri poissaolollaan, erityisen hyvin tämän huomasi hiljattain pelatussa Toronto-pelissä, kannattaapi katsoa ennen tuollaisten kommenttien laukomista.

Eli, jos itse koet olevasi Rondon tasolla tai kenties jopa korkeammalla tasolla, näin pelillisesti, ole hyvä, ja ota yhteyttä Danny Aingeen ja tarjoudu aloittavan tai "huilauttavan" pelintekijän rooliin ja auta täten Celticsin joukkuetta voittamaan uusi mestaruus.

Täh? Heittääkö Rondo 0,111 kolmoset? Minä kun olin jo lopettanut "Rondo on yliarvostettu!"- toitotuksen. Ei vaan mahdu kaaliin miten NBA-pointti voi heittää alle 0,3, varsinkin hirveä hypetyksen kohde. En viitsi edes vaivautua koska NBA-alueella on sen verran Boston-faneja.

Tuota ei voi yksikään koripalloa ymmärtävä kaveri selittää, edes yli 0,2 pääsee aivan varmasti jos priorisoi harjoittelua omiin heikkouksiinsa. Okei, jos olet Shaq ja pallo on kädessäsi kuin tennispallo, vaparit ei luultavasti uppoa kuten guardeilla. Mutta onhan se nyt järkyttävää jos nuori pointti heittää 0,111 kolmoset, mestaruus taskussa ja rookie-kausi lusittuna.

Tuo on loppupeleissä karmea heikkous jota voi käyttää Bostonia vastaan, mikäli Rondon vastuu lisääntyy. Kuten B. Wallace joka oli armoton puolustaja mutta katastrofaalinen vapariheittäjä, ainakin tiesi ketä tullaan rikkomaan.

Koripalloanalyytikko #1

Kolkkien heittämisen nyt voi opetella siedettävästi myöhemmällä urallaankin, suorastaan pelottavaa ajatella Rondoa, kun saa heitettyä kaukoheittonsa sisään jossain vaiheessa yli 35% ja midrange jumper on vetistä kuin Matisen eurokolkit. :eek:

Don Mega sanoi:
Täh? Heittääkö Rondo 0,111 kolmoset? Minä kun olin jo lopettanut "Rondo on yliarvostettu!"- toitotuksen. Ei vaan mahdu kaaliin miten NBA-pointti voi heittää alle 0,3, varsinkin hirveä hypetyksen kohde. En viitsi edes vaivautua koska NBA-alueella on sen verran Boston-faneja.

Tuota ei voi yksikään koripalloa ymmärtävä kaveri selittää, edes yli 0,2 pääsee aivan varmasti jos priorisoi harjoittelua omiin heikkouksiinsa. Okei, jos olet Shaq ja pallo on kädessäsi kuin tennispallo, vaparit ei luultavasti uppoa kuten guardeilla. Mutta onhan se nyt järkyttävää jos nuori pointti heittää 0,111 kolmoset, mestaruus taskussa ja rookie-kausi lusittuna

Tässä nyt on taas suomalaista (tai eurooppalaista) näkökulmaa. Kolmosten heittotaito ei ole atleettiselle, hyvin puolustavalle NBA-pointille mikään edellytys, kun rinnalla on muita (mm. Ray Allen), jotka hommaan on erikoistunut. Rondo puolustaa, luo hyökkäyspään tilanteita ja pystyy ajamaan korille - juuri oikea mies joukkueelleen. Se, että SG-paikkaa pelaa pelaaja, joka heittää 11% tarkkuudella kolmoset, voidaan pitää heikkoutena.

Siinähän se ongelma tavallaan on. Rondo pärjää kyllä Bostonissa, kun vierellä on ehkä liigan parhaiten heittävä sg-sf pari, jolloin ei Rajonin heittotaidottomuus ole ongelma.
Mutta siirretäänpä Rondo esim. Cavsiin.
Lebron ajaa puolustuksen keskelle, koko vastustajajoukkue auttaa, paitsi että Parkerista (tai Westistä) ei auteta.
Rondo jää auki.
Siitä sitten heitto ilmaan 10% tarkkuudella...

Tipper sanoi:
Tässä nyt on taas suomalaista (tai eurooppalaista) näkökulmaa. Kolmosten heittotaito ei ole atleettiselle, hyvin puolustavalle NBA-pointille mikään edellytys, kun rinnalla on muita (mm. Ray Allen), jotka hommaan on erikoistunut. Rondo puolustaa, luo hyökkäyspään tilanteita ja pystyy ajamaan korille - juuri oikea mies joukkueelleen. Se, että SG-paikkaa pelaa pelaaja, joka heittää 11% tarkkuudella kolmoset, voidaan pitää heikkoutena.
Itse näen PG&SG paikat paikkoina jotka molempien paikkojen 'erikoistuneet' pelaajat pitäisi hallita. Kuten myös nykykoripallossa PF-C paikat (muutamia senttereitä lukuun ottamatta). SF on sekoitus SG ja PF paikoista.

Kysymys kuuluukin, voiko pelaaja jolla on tällainen heikkous aloittaa all-star matsin? Kuitenkin kyseessä on kaveri jolla ei ole joukkueessaan painavaa taakkaa niskassaan, vaan se on levitetty monelle pelaajalle, eli voi pelata melko vapautuneesti kun tietää että omista heikkouksista ei ole niin paljoa haittaa kun jokaisessa muussa joukkueessa olisi. Rondo Lakersissa? Kobe vetäisi turpaan puoliajalla (yhdellä kädellä kun toisella ei voi lyödä). Rondo Sunsissa? Joutuisi pelaamaan kahden pointin systeemissä eli joutuisi heittämään. Eli Rondo on etuoikeutetussa asemassa ja pääsee loistamaan miten ei muualla varmasti pääsisi. Pärjäisi, muttei loistaisi.

Slash sanoi:
Siinähän se ongelma tavallaan on. Rondo pärjää kyllä Bostonissa, kun vierellä on ehkä liigan parhaiten heittävä sg-sf pari, jolloin ei Rajonin heittotaidottomuus ole ongelma.
Mutta siirretäänpä Rondo esim. Cavsiin.
Lebron ajaa puolustuksen keskelle, koko vastustajajoukkue auttaa, paitsi että Parkerista (tai Westistä) ei auteta.
Rondo jää auki.
Siitä sitten heitto ilmaan 10% tarkkuudella...
Sen takia siirrossa cavseihin ei olisi mitään järkeä. Ei Rondo sopisi pelisysteemiin ollenkaan. Mutta Rondo on yksi liigan parhaita pointteja ajamisessa ja viimeistelyssä korin lähellä. Ja Don Mega väitätkö tosissaan että Rondolla ei ole vastuuta? Rondolla on varmaan joukkueen painavin taakka niskassaan kun vastuulla on pelinrakentelu koko joukkueelle. Rondo Lakersissä? Olisi sama tilanne kuin Bostonissa. Paitsi ehkä vielä vähemmän vastuuta kun Kobe roiskaisee joka toisen joukkueen heiton ilmaan.

Rondo on Celticsin kanssa naimisissa vielä seuraavat viisi vuotta. Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä mihin pystyy ilman supertähtiä rinnallaan, vai pystyykö mihinkään? Sitä vastausta saamme odotella muiden Big Threen jäsenien eläköitymiseen, ellei tule treidattua johonkin.

g sanoi:
Sen takia siirrossa cavseihin ei olisi mitään järkeä.

Ei niin, mutta Cavs ei olisi ainoa joukkue tässä liigassa.

Sitten mitä hyötyä on niinkin loistavasta ajotaidosta, mikä Rondolla on, kun heittä vaparit 59%. Esim. Dwightkin heittää 58,6%?

Don Mega sanoi:
Itse näen PG&SG paikat paikkoina jotka molempien paikkojen 'erikoistuneet' pelaajat pitäisi hallita. Kuten myös nykykoripallossa PF-C paikat (muutamia senttereitä lukuun ottamatta). SF on sekoitus SG ja PF paikoista.

Kysymys kuuluukin, voiko pelaaja jolla on tällainen heikkous aloittaa all-star matsin? Kuitenkin kyseessä on kaveri jolla ei ole joukkueessaan painavaa taakkaa niskassaan, vaan se on levitetty monelle pelaajalle, eli voi pelata melko vapautuneesti kun tietää että omista heikkouksista ei ole niin paljoa haittaa kun jokaisessa muussa joukkueessa olisi. Rondo Lakersissa? Kobe vetäisi turpaan puoliajalla (yhdellä kädellä kun toisella ei voi lyödä). Rondo Sunsissa? Joutuisi pelaamaan kahden pointin systeemissä eli joutuisi heittämään. Eli Rondo on etuoikeutetussa asemassa ja pääsee loistamaan miten ei muualla varmasti pääsisi. Pärjäisi, muttei loistaisi.

Itse taas näen sekä PG- että SG-paikat hallitsevan pelaajan Combo Guardiksi. Vaikka NBA:ssa nykyisin on yhä enemmän Combo Guardeja, Swingmaneja, Point Forwardeja ym. niin kyllä sinne perinteisiä Point Guardejakin mahtuu. Rondo on mielestäni yksi sellaisista, joskin tavanomaista atleettisempi tapaus.

No, minä en Rondoa All-Star-matsiin äänestänyt. Mielestäni kyseessä on kuitenkin nykyisessä roolissaan (PG) erinomainen pelaaja.

Tipper sanoi:
Point Forwardeja ym. niin kyllä sinne perinteisiä Point Guardejakin mahtuu. Rondo on mielestäni yksi sellaisista, joskin tavanomaista atleettisempi tapaus.

Minusta on harmi, että nykyisin ,''perinteisiä'' mikä se oikeastaan on, PG-pelaajia on etenkin aloitusviisikoissa vähän. Tästä hatusta keksien tuli mieleen Fisher, Calderon, Rondo, Miller/Blake, Kidd.

Ps. Billups ja Nash perinteisiä PG?

Vaikea mitään on nykyisin määritellä. Pointit ovat ajan saatossa olleet niin erilaisia, että on vaikea sanoa enää mikä on se perinteinen. Monelle se on Stockton-tyyppi eli syöttelee loistavasti, pystyy ajamaan ja osaa heittää jotenkuten. Jotkut menevät old-school ja sanovat Bob Cousy-tyyppi eli johti joukkuetta usein myös pisteissä syöttöjen lisäksi. Voisi kai tässä luetella satoja eri ominaisuuksia ja tyyppejä, mutta en jaksa. Mielestäni perinteinen PG on pelillisesti aika lähellä Gary Paytonia. Siihen sekaan vähän Jason Kiddia ja Nashia, niin alkaa muodostumaan kuva. Nuo esimerkit ovat sekunnin mietinnän jälkeen, joten älkää takertuko. Jokaisella oma mielipide ja melkein jokaisella varmaan aika hyvä pointti (no pun intended).

E: Täälläkin vähän OT, joten korjataan rataa. Simmons kirjoitti joskus, että all-star pelissä pitäisi aina olla viihdyttäviä pelintekijöitä. Hän vitsaili muistaakseni, että Kiddin ja Nashin pitäisi järjestään olla avauksessa vielä neljäkymmpisenä, koska pelin viihdyttävyys kärsii paljon jos joku Arenas on siellä heittelemässä vaikeita kolmosia. Olen samaa mieltä ja siksi tuo Rondo on aika hyvä siihen peliin. Hän ansaitsee olla siellä ja hän tekee pelistä parempaa. Case closed ?

Maanantaina loppuu äänestys eli nyt äänestämään ainakin Nash aloitukseen !

Ray Raylla vähän sanottavaa äänestyksestä: http://sports.espn.go.com/nba/allstar2010/news/story?id=4833965

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.