Koripallo.com

B-TYTÖT VALTAKUNNALLINEN 1-DIVISIOONA -07-08

fg

Vs: B-TYTÖT VALTAKUNNALLINEN 1-DIVISIOONA -07-08

Kaarolla on kaksi loistavaa pelaajaa

Kaar-å

fg sanoi:
Kaarolla on kaksi loistavaa pelaajaa

rip sanoi:
Kaarolla on kaksi loistavaa pelaajaaNoKo voitti Kaaron noin 20 pojol?? mistä kiikastaa niin vähällä häviäminen...? Noormarkun huono puolustus,levypallot, vai olennainen pelaajien peluutus? HYVÄ KaaRo!!!:D

On se hyvä kun jaksaa omistaan kirjoitella, niin tulee ainakin kehuja joskus ;D :D ;D :D

xxx

Ja joulutauolle mennään tilanteessa:
1. Raholan Pyrkivä 8/0 16
2. Noormarkun Koitto 7/1 14
3. Järvenpään NMKY 6/2 12
4. Keravan Kori-80 5/2 10
5. Pussihukat 4/4 8
6. Pakilan Visa 3/3 6
7. Kaaron Roima 2/5 4
8. Catz Lappeenranta 1/6 2
9. Kouvot 1/7 2
10. BC Nokia 0/7 0

Pussihukkien tappio Keravalle oli pieni yllätys, samoin Pakilan sijoitus viidentenä.

Tällä kuviolla final fourin välieräparit ovat RaPy - Kori-80 ja NoKo - JäNMKY

xxx sanoi:
Pussihukkien tappio Keravalle oli pieni yllätys, samoin Pakilan sijoitus viidentenä.

Tällä kuviolla final fourin välieräparit ovat RaPy - Kori-80 ja NoKo - JäNMKY

Kieltämättä se oli pieni yllätys... Mutta kai Pusareillakin saa olla joskus huono päivä? ;)

Järvenpään ja Pussihukkien matsi oli aika pitkälti sitä, mitä arvioinkin. Virheitä, puhtaita ja epäpuhtaita kontaktitilanteita, nopeita hyökkäyksiä, huutava katsomo jne. Tuomarilinja oli ärsyttävän epätasainen... Ja niskaan sai hyppiä tosi ruman näköisesti. Vaaralliset kontaktit pitäisi aina viheltää pois, koska niissä voi oikeasti käydä aika huonosti. Nimimerkillä muutaman kerran pelissä niskansa kunnolla rusauttanut. ;)

Ihmetyttää Pussihukkien katsomo. Olen monenlaista pelaajan vanhempaa nähnyt, mutta jotenkin vantaalaiset vaan osaavat vetää aina astetta paremmin. Pitää huudella tuomareille, vastustajan pelaajille ja jopa vastustajan vanhemmille. Mikä ihme aikuisissa ihmisissä on, etteivät voi omien lastensa peleissä vain kannustaa? Positiivisella tavalla, siis. Pussihukkien pelaajat onneksi näyttivät itse pelin jälkeen siltä, ettei peliä todellakaan hävitty tuomaripelin tai kotijoukkueen "törkeiden taktiikoiden" takia, vaan heitä mitä ilmeisimmin harmitti omat epäonnistumiset aivan viime hetkillä. Onneksi sentään niillä 14-15-vuotiailla oli järkeä sen verran, etteivät lähteneet vanhempiensa tavoin kiljumaan naama punaisena joka asiasta.

Eräässäkin tilanteessa katsomossa tapeltiin siitä, kuuluuko tuomarin mennä tarkistamaan aikalisällä taululla näkyvä peliaika... ;) Ilmeisesti erään äidin mielestä se ei ole tuomarin tehtävä mennä näpyttelemään muutamaa sekuntia lisää pelikelloon, jos hänen mielestään kello kävi liian pitkään. Kenenkäs päätös se sitten on, jos ei tuomareiden? No jaa, hengissä sieltä kuitenkin selvittiin - minä, Järvenpään vanhemmat ja Pussihukkien vanhemmat. :)

Vaikka mentiin Järvenpään johdolla alkumetreistä lähtien, niin silti meinasivat saada turpaansa, kun Pussihukat pistivät seuraavan vaihteen päälle. Aiheuttivat Järvenpäälle peräkkäin monia huonoja syöttöjä, pallonmenetyksiä, ohiheittoja... Alkoi pelottaa, että näinköhän tytöt sitten kuitenkin häviävät matsinsa vantaalaisille. Täytyy nostaa hattua Järvenpään koutsille (sekä sille oikealla että sille tämän pelin vetäneelle), että tyttöjen stressinsietokyky on noussut huomattavasti. Vielä viime vuonna nuo samat tytöt olisivat itku kurkussa ottaneet turpaansa matsissa, jota jo jossain vaiheessa johdettiin melkein kahdellakymmenellä pisteellä. Tällä kertaa parketilla viiletti aivan erilainen joukkue. Sellainen, jolta voi tiukassa paikassa odottaa myös kovia onnistumisia. Hattua täytyy nostaa myös pelaajista erityisesti Kuusikalliolle, joka nakutti kolmannen erän lopulla hienot 8 pistettä pitäen jengin voitontahtoa yllä. Kannattelijan rooli asettui Moision harteille viimeisessä erässä ja hän pitikin uskoa yllä ottamalla tiukoissa tilanteissa uskomattoman kovia levareita. Hyvä tytöt. :)

Toki kaikki kentällä käyneet pelaajat olivat kukin onnistuneet omassa jutussaan hyvin. Harvinainen peli sinänsä, kun kukaan ei tuntunut erityisemmin mokailevan, kellään ei ollut "huono päivä".

Kun aikasemmin vouhkasin niistä takamiehistä, niin on pakko sanoa sen verran, että oli hauska seurata, miten eri tavalla takamiesparit peliä pyörittivät. Räsänen joutui tuomaan palloa ylös melkein yksinään, kun oli kentällä. Ainoastaan Kalmin kanssa vastuun jako meni about tasan ja tytöt toivat kahdella syötöllä pallon puolen kentän yli. Fiksu ratkaisu, koska Räsästä prässättiin koko matsin ajan aivan päätyrajalta asti ja usein vastassa oli #13 Emma Virtanen pitkine käsineen ja jalkoineen. Rajala oli varma eikä turhia hätiköinyt. Kaikkien kolmen pelaamista oli kiva katsella.

NoKo - JäNMKY voisi olla aika hurja välierä... En tiedä, tahdonko nähdä. :D Mutta siihen on vielä matkaa. Onneksi.

On muuten kivaa huomata, miten moni pystyy sarjassa puolustamaan hyvällä jalkatyöllä koko matsin ajan. Ei taida olla mikään itsestäänselvyys kaikissa sarjoissa, etenkin naisten alemmat divarit ovat hyvä esimerkki huonosta puolustamisesta. :D Toivottavasti näillä tytöillä riittää paukkuja pelata naisiin asti, voivat sitten näyttää köntyksille, missä kaapin paikka on. ;)

Ai nih, Järvenpää vei matsin erityisesti sen takia, että vaparit nakutettiin hyvällä prosentilla sisään. Samaa ei voi sanoa Pussihukista, jotka saivat todella monta tilaisuutta, mutta heittivät sitten syystä tai toisesta ohi.

Hahaa, Catz voitti Kouvot! Meikä on meedio. *hihitystä*

nobody.

Samaa ei voi sanoa Pussihukista, jotka saivat todella monta tilaisuutta, mutta heittivät sitten syystä tai toisesta ohi.
-------------
Taisi se johtua siitäkin kun järvenpään katsomo ei voinut olla hiljaa kun vapareita heitettiin. itse sanoit että vantaalaisten vanhemmat
ei kannusta vaan huutaa muille. Meni se kuule vähän toisinkin päin. kyllä
ne järvenpääläiset siellä huuteli. tuollaista ei minun mielestä pitäisi yhtään olla että vapareiden aikana
pidetään meteliä. nehän ovat sentään VAPAAHEITOT. niin että taisit itse istua siellä järvenpään katsomossa muitten
mukana huutamassa. voin nyt jo sanoa etten kannusta kumpaakaan joukkuetta olin vain katsomassa peliä. ;)

nobody. sanoi:
Taisi se johtua siitäkin kun järvenpään katsomo ei voinut olla hiljaa kun vapareita heitettiin. itse sanoit että vantaalaisten vanhemmat ei kannusta vaan huutaa muille. Meni se kuule vähän toisinkin päin. kyllä
ne järvenpääläiset siellä huuteli. tuollaista ei minun mielestä pitäisi yhtään olla että vapareiden aikana
pidetään meteliä. nehän ovat sentään VAPAAHEITOT.

Olen samaa mieltä siitä, ettei vapareiden aikana pitäisi huudella, koska se ei mielestäni kuulu urheiluhenkeen. Sitä en huomannut, että järvenpääläiset olisivat nimenomaan pitäneet meteliä häiritäkseen vapaaheittoja eivätkä vantaalaisetkaan mielestäni niin tehneet.

Ja kyllähän ne Pusarien porukat kannustivat. Siinä samalla vaan sattuivat puuttumaan jokaiseen vihellykseen ja kaikkeen toimintaan, mikä heidän mielestään ei mennyt "sääntöjen mukaisesti". Minusta ainakin vaikutti siltä, että iso osa heistä ei tuntenut sääntöjä kovinkaan hyvin. Se on tosin aivan ymmärrettävää, koska vanhemmat ovat yleensä vain kannustamassa eivätkä ole kiinnostuneita itse pelin hienouksista. ;)

Mutta mutta... Tuo vapaaheittojen aikana metelin pitäminen on varsin yleinen käytäntö kaikissa SM-sarjojen peleissä. Itse en antaisi pelaajien tehdä niin, mutta kukaanhan ei voi katsomolle sanoa, mitä saa tehdä ja mitä ei. Tuomari voisi asiaan puuttua, mutta harvemmin heitä kiinnostaa sanoa katsomolle "Turvat tukkoon!". Junnujen peleissä moinen käytös on inhottavaa eikä sitä pitäisi esiintyä. Silti vaparit pitäisi pystyä heittämään, vaikka joku näyttäisi katsomossa persettä. Keskittyminen peleissä ei saa olla siitä kiinni, miten äänekäs katsomo on. Omaan suoritukseen pitää pystyä keskittymään tiukoissa tilanteissa, väsyneenä, loukkaantuneena jne. Ja katsomo on yksi elementti, jonka kanssa ehkä joutuu "taistelemaan". Valitettavasti.

Minun nähdäkseni Pussihukkien heikko vapariprosentti kertoo siitä, etteivät hermot pitäneet ja että tyttöjä väsytti.

niin että taisit itse istua siellä järvenpään katsomossa muitten mukana huutamassa. voin nyt jo sanoa etten kannusta kumpaakaan joukkuetta olin vain katsomassa peliä. ;)

Olipas nokkelasti kirjoitettu, ihanko itse keksit vai lainasitko joltakin toiselta? Varmasti uskaltaisit sanoa tuon minulle myös päin naamaa. ::)

Ei, en ollut huutelemassa vastustajien vanhemmille enkä pelaajille. Kannustin pelaajia niin paljon kuin pystyin, ja hieman vähemmän äänekkäästi myös muutamia Pussihukkien suorituksia. Vierasjoukkueella tuli hienoja suorituksia siinä missä kotijoukkueellakin. Junnujen peleissä on tärkeintä, että heille tulee pelaamisesta hyvä fiilis - oli matsi sitten miten tiukka tahansa. Kenelläkään ei ole oikeutta katsomokäyttäytymisellään riistää nuorilta peli-iloa.

D.F. sanoi:
Ja kyllähän ne Pusarien porukat kannustivat. Siinä samalla vaan sattuivat puuttumaan jokaiseen vihellykseen ja kaikkeen toimintaan, mikä heidän mielestään ei mennyt "sääntöjen mukaisesti". Minusta ainakin vaikutti siltä, että iso osa heistä ei tuntenut sääntöjä kovinkaan hyvin. Se on tosin aivan ymmärrettävää, koska vanhemmat ovat yleensä vain kannustamassa eivätkä ole kiinnostuneita itse pelin hienouksista. ;)

Junnujen peleissä on tärkeintä, että heille tulee pelaamisesta hyvä fiilis - oli matsi sitten miten tiukka tahansa. Kenelläkään ei ole oikeutta katsomokäyttäytymisellään riistää nuorilta peli-iloa.

Ei varmasti puuttuneet puoliinkaan vihellyksistä, mutta jos pelikello käy aikalisän aikana n. 20 sekunttia, ei tarvitse olla kovin kummoinen sääntö besservisser, että tietää, ettei se näin kuulu mennä. Tais välillä olla myös hyökkäysajan kans pientä arpomista? Tuomari linja tai sen puuttuminen aiheuttaa monesti katsojissa epätietoisuutta ja myös ärsyttää, jos kokee, että kannustamansa joukkue kärsii vääryyttä. Tuomarit vihelteli "paikkaus" vihellyksiä ja toisaalla jättivät monta selkeää virhettä viheltämättä, niin Jänmky:lta kuin PuHu:ltakin.
Joku syy kai siihen on, että lajissa on säännöt, tosin on eri asia osata tai tietää säännöt, kuin noudattaa niitä.

Virheitä sattuu niin pöydässä, kuin kentällä (sekä pelaajille, että tuomareille). Ehkä myös katsomosta jotkut tilanteet näkee eri tavalla.
Osoittaa myös tietynlaista suoraselkäisyyttä myöntää virheensä, jos näin on päässyt käymään, kun pelkästään moittia vastustajan vanhempia tai heidän lajitietämystään.

Paikalla olleena ei minulle jäänyt ottelusta ihan tällainen kuva, minkä näistä kirjoituksista saa. Toki omasta puolesta sen verran, että välillä tulee katsomosta jotain huudettua (pääsääntöisesti positiivista), mutta esim. vastustajan pelaajia en myönnä koskaan arvostelleeni suureen ääneen negatiivisessa mielessä katsomosta käsin. Pahoittelen, jos olemme aiheuttaneet mieli harmia jolle kulle, sillä tarkoitus ei ole ollut loukata ketään, sitä vaan hiljaisemmatkin joskus innostuu vähän liikaa... Anteeksi pyyntö näin anonyymisti esitettynä tunttuu hieman oudolta täällä palstalla, joten jätän sen tekemättä.

En tiedä keneltä siellä peli-ilo ristettiin? Mielestäni voittaja joukkue iloitsi aidosti voitosta ( niinkuin pitääkin), eikä hävinnyt osapuolikaan näyttänyt aivan maansa myyneiltä. Parempi joukkue voitti ja sille reilu tunnustus.
Eikä peli kaatunut PuHu:n osalta pöydän työskentelyyn tai tuomareihin, eikä varmasti vanhempiinkaan.
PuHu hävisi ekan jakson rökäleesti 25–13, voitti loput jaksot 21–24, 21–22, 11–14, mutta ei pystynyt kuromaan Jänmky:n johtoa kiinni. Alussa puolustus ei toiminut lainkaan ja isäntäjoukkue nosteli helppoja koreja alta sisään. Levypallot hävittiin 55 - 45 ja luokaton vapariprosentti 40% (12/30) eivät ainakaan edesauttaneet tässä vaikeassa pelissä. Että näin.

Kaikesta huolimatta tervetuloa vastavierailulle 15.03.2008, klo: 14:00 Martinlaakson koululle, Vantaalle. Kotiotteluissa on jopa melkein harras tunnelma, koska kaikki vanhemmat on eri tehtävissä ottelutapahtuman aikana.

hahaah

Hah, ihme jeesustelija olet kyllä neiti D.F. , tai noh, neiti ja neiti....

Fair Play on hyvä juttu, mut kyllä tyttöjen pitää oppia heittämään vaikka katsomo vähän yskiikin.
Menkää vaikka Äänekoskelle , siellä osataan häiritä heittäjiä oikein kunnolla. Torvet soi ja 10-vuotiaat kiljuu!

Peli oli kuulemma oikein hyvää taistelua, pallon perässä kirmattiin hampaat irvessä lattian raossakin. Kunnon tsempparipalloo!
Namika jostain ihmeen syystä päätti tehdä pelistä trillerin kun ei millään viittiny puollustaa PuHun heittoja kaaren takaa :p

~Kva~

kicki

;D

Oli hauska kattoo ku vuorotellen Koutsit sätti dumareita 8)

Ja sit vielä heitti huulta keskenään siitä kuinka päin pyllyä vihellykset menivät ;)

hahaah sanoi:
Namika jostain ihmeen syystä päätti tehdä pelistä trillerin kun ei millään viittiny puollustaa PuHun heittoja kaaren takaa

No ei kai noita nyt ihan hirveesti tarvinnut puolustaa, vai oliko juuri sen ansiota?

3P
O/H %

PuHu 3/17 17.6

vierailija

D.F. sanoi:

Terve Hyvä D.F!

Mielestäni ko. pelissä oli hyvä tunnelma siihen asti, kun eräs Järvenpään katsomo rupesi huutelemaan Puhun katsomolle kommentteja. Siihen asti Puhun katsomo oli 'kommentoinut' pelkästään kentälle. Kertaakaa EI huudettu yksittäiselle pelaajalle, lähinnä tuomareiden luokattomille vihellyksille. Erikoisia viheltämättä jättämisiä ja erikoisia 'paikko'vihellyksia kummassakin päässä.

On aika rohkeata kommentoida, että suurin osa vanhemmista eivät edes tunne sääntöjä kovin hyvin. Katsomossa oli silläkin hetkellä entisiä pelaajia, nykyisiä aktiivisia toimitsijoita, jotka toimivat eri SM-sarjoissa kuin eritasoissa divareissa, lisäksi oli paikalla myös nykyisiä aktiviisia monen vuoden kokemuksen omaavia tilastoijia. Mielestäni näissä kaikissa tehtävissä tulee osata säännöt aika hyvin.

Ymmärrän sen, että toimitsija tehtävissä tapahtuu virheita. Mutta tuomarin tehtävä on korjata nämä virheet. Esim. hyökkäyskello nollattiin => vaikkakin saman joukkuen hyökkäys jatkui => sääntöjen mukaan hyökkäyskelloa ei kuulu nollata => tuomarin tehtävä huolehtia, että oikea hyökkäysaika on voimassa. Tapahtuiko näin? Ei tapahtunut, ennen kuin puhun katosmo 'huomautti' siitä tuomarille. Hyvä näin, että virhe korjattiin siinä vaiheessa.

Lisäksi mielestäni on erikoista, että aikalisällä pelikello käy, vaikkakin tuomari oli vieressä. Mistä yleisö tietää mistä tilanteesta on oikein kysymys? Mielestäni oli erikoista, että siinä tilanteessa järvenpään katsomo rupeaa huutamaan puhun katsomolle...? Jos jonkun olisi siinä tilanteessa tarvinnut jotain kommentoida, olisi se ollut jälleen kerran tuomareiden tehtävä. Tiedän myös sen, että toimitsijat ja tuomarit eivät ole missään tilanteessa tilivelvollisia katsomolle.

Mielestäni yleisö ei myöskään RIISTÄNYT keneltäkään peli-iloa illan pelistä. Järvenpääläiset olivat hyvinkin iloisia voitostataan. Mistä näki, että pelissä oli aidosti tunneta mukana. Myös pussihukkalaisilla oli hyvä fiilis, vaikkakin huono heittoprosentti hieman harmitti.

Oli mielestäni kuitenkin positiivista nähdä näinkin 'aktiivisesti' komentoivaa yleisöä katsomossa, siihen aikaan lauantai-iltaa. Pelaajatkin innostuivat pelistä aivan tosissaa, ja saatiin jännitävä matsi lauantai-illan ratoksi.

Olen todella huolissani tällä foorumilla kirjoittelevien ihmisten sisälukutaidosta. *huokaus* Joskus auttaa, kun lukee saman tekstin kahdesti ja yrittää oikeasti miettiä, mitä toinen on yrittänyt sanoa ennen kuin rupeaa itse vaahtoamaan. Tässä on jälleen kerran käynyt niin, että puolet ei ole ymmärtänyt kirjoittamiani asioita... Siispä täytynee kerrata. Ei se mitään, kyllä mulla kärsivällisyyttä riittää. ;)

Jo Stock sanoi:
Ei varmasti puuttuneet puoliinkaan vihellyksistä, mutta jos pelikello käy aikalisän aikana n. 20 sekunttia, ei tarvitse olla kovin kummoinen sääntö besservisser, että tietää, ettei se näin kuulu mennä. Tais välillä olla myös hyökkäysajan kans pientä arpomista?

vierailija sanoi:
Mielestäni ko. pelissä oli hyvä tunnelma siihen asti, kun eräs Järvenpään katsomo rupesi huutelemaan Puhun katsomolle kommentteja. Siihen asti Puhun katsomo oli 'kommentoinut' pelkästään kentälle. Kertaakaa EI huudettu yksittäiselle pelaajalle, lähinnä tuomareiden luokattomille vihellyksille. Erikoisia viheltämättä jättämisiä ja erikoisia 'paikko'vihellyksia kummassakin päässä.

Ymmärrän sen, että toimitsija tehtävissä tapahtuu virheita. Mutta tuomarin tehtävä on korjata nämä virheet. Esim. hyökkäyskello nollattiin => vaikkakin saman joukkuen hyökkäys jatkui => sääntöjen mukaan hyökkäyskelloa ei kuulu nollata => tuomarin tehtävä huolehtia, että oikea hyökkäysaika on voimassa. Tapahtuiko näin? Ei tapahtunut, ennen kuin puhun katosmo 'huomautti' siitä tuomarille. Hyvä näin, että virhe korjattiin siinä vaiheessa.

Olen näistä asioista ihan samaa mieltä. Vai olenko väittänyt jotakin muuta? Eivät toimitsijat ja tuomarit ole erehtymättömiä, virheitä tulee jokaiselle. Ja kuten jo aiemmin kirjoitin, niin eräs äiti tuntui olevan vahvasti sitä mieltä, ettei ole tuomarin asia mennä painelemaan taululle lisää sekunteja... Ihmettelin sitten, että kenenköhän asia se on, jos ei tuomarin. Mikä tässä oli niin vaikeaa ymmärtää? Tilanne korjattiin ja peliä jatkettiin. Kaikki oli hyvin. Kuitenkin se tapa, jolla esimerkiksi tuomareiden kanssa "kommunikoitiin" oli mielestäni sävyltään sellainen, jota ei pitäisi junnupeleissä kuulua ollenkaan. Jos katsomosta annetaan ymmärtää, että toimitsijat ja tuomarit ovat epäpäteviä, niin sellainen asenne leviää pian pelaajiinkin ja saadaan aikaiseksi vain kunnon valitus-show eikä mitään peliä.

En ole väittänyt, etteikö järvenpääläisistäkin löytyisi vanhempia, jotka ottavat asian turhan tosissaan. Joku siellä saattoi takaisin huudellakin, mutta minua rupesi vain hävettämään erityisesti PuHun vanhempien käytös. Se on henkilökohtainen näkemykseni asiasta eikä sitä voi muuttaa sillä, että täällä ruvetaan anonyymisti minulle kertomaan, kuinka "järvenpääläiset teki sen ensin, ei me oltais muuten alettu huutamaan mitään". Se on 11-vuotiaiden tasoista selittelyä enkä minä tahdo alentua siihen.

Olen tuomarilinjasta samaa mieltä, kuten jo aiemminkin kirjoitin. Taisi sekin mennä ohi? Epätasaisuus ärsytti, niskaan hyppimisen salliminen oli pelottavaa ja muutenkaan äijillä ei tuntunut olevan ihan pelin tempo hallussa. Mutta ihan hyvin he siitä kuitenkin selvisivät. Pääsääntöisesti.

On aika rohkeata kommentoida, että suurin osa vanhemmista eivät edes tunne sääntöjä kovin hyvin. Katsomossa oli silläkin hetkellä entisiä pelaajia, nykyisiä aktiivisia toimitsijoita, jotka toimivat eri SM-sarjoissa kuin eritasoissa divareissa, lisäksi oli paikalla myös nykyisiä aktiviisia monen vuoden kokemuksen omaavia tilastoijia. Mielestäni näissä kaikissa tehtävissä tulee osata säännöt aika hyvin.

Tällaisissa tilanteissa huomaa, että ihmisen itsetunto on heikko, kun kaikki sanottu tuntuu solvaukselta. Kai huomasit sen silmäniskun kommenttini perässä? Sen oli tarkoitus korostaa sitä, että hymiötä edeltävässä lauseessa oli hieman sarkastinen sävy, mutta toki sellainen menee kiihdyksissään lukevalta tyystin ohi... Ymmärrän sen, että se ketuttaa, jos kokee omaa ammattitaitoaan solvattavan, mutta tarkoitin heittoni kyllä suurimmalta osin vitsiksi. Nyt alkaa kyllä tulla sellainen olo, että olisikohan pitänyt näitä juttuja kirjoitellessaan olla enemmän tosissaan, kun kaikki tuntuvat olevan niin herkkänahkaisia. :D Varmasti vantaalaiset säännöt osaavat ja katsomallahan ne vanhemmat muutenkin oppivat, vaikka eivät olisi oikeasti missään toimitsijatehtävissä koskaan olleetkaan. Ja joillekin vanhemmille tavoite on vain kannustaa eivätkä ne pelin hienoudet noin muuten ehkä avaudu koskaan. ;)

Olihan järvenpääläisissäkin tuomareita, pelaajia ja toimitsijoita. Kyllä hekin sääntönsä osaavat, mutta tulkinnat vain taisivat osapuolilla hieman vaihdella pelin kuluessa. Sille nyt ei ehkä voi mitään.

Mielestäni yleisö ei myöskään RIISTÄNYT keneltäkään peli-iloa illan pelistä. Järvenpääläiset olivat hyvinkin iloisia voitostataan. Mistä näki, että pelissä oli aidosti tunneta mukana. Myös pussihukkalaisilla oli hyvä fiilis, vaikkakin huono heittoprosentti hieman harmitti.

En tiedä keneltä siellä peli-ilo ristettiin? Mielestäni voittaja joukkue iloitsi aidosti voitosta ( niinkuin pitääkin), eikä hävinnyt osapuolikaan näyttänyt aivan maansa myyneiltä. Parempi joukkue voitti ja sille reilu tunnustus.

Okei, tässä vaiheessa on hyvä opetella erottamaan, milloin kirjoittaja puhuu asiasta yleisellä tasolla ja milloin johonkin tiettyyn asiaan viitaten. Kun aiemmin tuossa kirjoittelin siitä katsomon huutelusta, niin puhuin siitä myös paljon yleisellä tasolla, miten kenelläkään ei pitäisi olla katsomokäyttäytymisellään oikeutta tuhota lasten peli-iloa. Puhuin siis PELEISTÄ (= monikkomuoto) yleisesti, minkä varmasti huomaatte, kun luette kommenttini uudelleen. Missä kohtaa näitte viittaukseen nimenomaan Pussihukkiin tai tähän kyseiseen peliin? Mielestäni tilanne pysyi kuitenkin sen verran kontrollissa, että tuskin kenellekään pelaajista paha mieli tuli. Olen vain kokenut sen aiemminkin toisissa ikäluokissa, että Vantaalle ei ole kiva mennä pelaamaan eikä ole kivaa pelata kotona vantaalaisia vastaan, koska siitä seuraa aina väittelyä katsomossa ja aikuisten ihmisten lapsellista valittamista. Onneksi pelaajat eivät jaksaneet siitä välittää, mutta jossain pelissä joku voikin pahoittaa mielensä. Ja joskus toivoisin, etteivät myöskään järvenpääläiset vanhemmat esittäisi "asiantuntevia kommenttejaan" takaisin....

Mielestäni tein sen asian varsin selväksi, että Pussihukkien pelaajia ei näyttänyt harmittavan mikään muu kuin lopussa tapahtuneet huonot suoritukset. Järvenpää voitti aivan rehellisin keinoin, enkä myöskään väittänyt Pussihukkien valittaneen mistään epäreilusta tuomaritoiminnasta jne. Mistä olette siis repinyt, että minun mielestäni pelissä oli helvetin huono fiilis? Peliä oli kiva katsoa ja tyttöjen pelaamista oli todella nautinto katsella. Ainoa ongelma oli se, että hävetti eräiden vanhempien puolesta ja olisin mielummin katsonut matsin ilman näitä "asiantuntijakommentaattoreita". Kuinka vaikeaa se voi olla vain istua katsomossa, taputtaa tahdissa ja huutaa muutama "hyvähyvä" silloin tällöin? Pitääkö aina ruveta esittämään, että tietää pelistä enemmän kuin kukaan muu ja on taatusti paremmin perillä säännöistä kuin tuomarit ja toimitsija? Junnujen peleissä pitäisi vain hymyillä, se on kuitenkin lapsille vain harrastus. Ja toivottavasti myös mukava sellainen.

Gosh, on oikeasti melkoisen ihmeellistä, miten aikuiset ihmiset voivat ottaa niin pahasti itseensä. Kai se johtuu siitä, ettei malteta lukea kunnolla toisten kommentteja, vaan annetaan itse palaa "samalla mitalla" uskoen, että koko seuran kunniaa on loukattu. Pyh.

Järvenpäässä on mukavaa käydä katsomassa pelejä, koska niissä on niin lämmin henki. Siis useimmiten. Pelaajia kannustetaan eikä edes omille lapsilleen huudeta "hyviä neuvoja", koska myös vanhemmat ovat sopineet pelisäännöistä.

Osoittaa myös tietynlaista suoraselkäisyyttä myöntää virheensä, jos näin on päässyt käymään, kun pelkästään moittia vastustajan vanhempia tai heidän lajitietämystään.

Jos saisin selvennyksen, että mihin tässä viitataan? Kenen pitäisi suoraselkäisesti myöntää ja mikä virhe? Olisi mielenkiintoista kuulla vastaus näihin kysymyksiin.

Nämä anonyymit nimimerkit ovat niin ihania, kun heillä ei ole selkärankaa ottaa vastuuta omista kommenteistaan. Olisi paljon mielekkäämpää keskustella, jos ihmiset olisivat vain rehellisesti omalla nimimerkillään täällä, kuten minä ja Jo Stock. Tulee enemmän sellainen olo, ettei vain käydä vittuilemassa ja juosta sitten nurkan taakse nauramaan, kun kukaan ei voi saada kiinni.

Pahoittelen, jos olemme aiheuttaneet mieli harmia jolle kulle, sillä tarkoitus ei ole ollut loukata ketään, sitä vaan hiljaisemmatkin joskus innostuu vähän liikaa... Anteeksi pyyntö näin anonyymisti esitettynä tunttuu hieman oudolta täällä palstalla, joten jätän sen tekemättä.

Toki ihmiset innostuvat. Sen voi kuitenkin tehdä monella tavalla, myös järvenpääläisten vanhemmista. En pidä peleistä, joissa katsomossa käydään pahempaa matsia kuin kentällä.

hahaah sanoi:
Hah, ihme jeesustelija olet kyllä neiti D.F. , tai noh, neiti ja neiti....

Kun nyt noin rohkean väitteen heitit ilmoille, niin voinet jotenkin perustella sen? Ja jos sinulla on jotain siviilisäätyäni tai sukupuoltani vastaan, niin voinet ohjata ne tilitykset sähköpostiini. Kuulisin mielelläni ajatuksiasi asian tiimoilta. ;)

Fair Play on hyvä juttu, mut kyllä tyttöjen pitää oppia heittämään vaikka katsomo vähän yskiikin.
Menkää vaikka Äänekoskelle , siellä osataan häiritä heittäjiä oikein kunnolla. Torvet soi ja 10-vuotiaat kiljuu!

Niin, aivan. On pakko osata heittää, vaikka joku näyttäisi katsomossa persettä. Se kuuluu pelin ja etenkin vapaaheittojen henkeen, että keskittymään pitää pystyä vaikka päällään seisten. Onneksi olemme edes tästä asiasta samaa mieltä. :) Tjooh, olen äänekoskelaisia joskus katsomossa nähnyt... Hurjaa sakkia!

Peli oli kuulemma oikein hyvää taistelua, pallon perässä kirmattiin hampaat irvessä lattian raossakin. Kunnon tsempparipalloo!

Välillä oli tsemppaamista, välillä sähläämistä. :D Toisinaan toivoisin, etteivät pelit menisi niin tiukoiksi, kun ei vanhan sydän kestä.......

Jos nyt jollakulla on vielä jotakin hampaankolossaan ja tahtoo sen minulle kertoa, niin antaa palaa. Kiitos, Jo Stock, että kirjoitat nimimerkilläsi etkä vain heittele vastaväitteitä ilmaan anonyymina. :) Tiedän, että olemme eri mieltä joistakin asioista ja siitä katsomossa käydystä hässäkästä. Kuitenkin toivoisin, että lukisit(te) kommentit hieman tarkempaan ja oikeasti miettisitte, mihin vastaatte. Kirjoitan selkeää suomea, joten sen ei pitäisi olla vaikeaa. On mukavaa väitellä asioista, mutta vain silloin, jos mielipiteitäni ei ole väännetty johonkin muuhun muotoon kuin missä ne alunperin olivat.

Jouluja kaikille! :)

Asiasta iloisempiin...

Mitkä tekijät ovat teidän mielestänne tälle ikäluokalle ominaisia tällä sarjatasolla? Koetteko, että pelejä leimaisi jokin tietty ominaisuus? Esimerkiksi sellainen, että peleissä juostaan paljon nopeita, prässätään kovaa, heitetään paljon kolmosia, painitaan poustissa jne.

Omasta mielestäni ne muutamat matsit, jotka olen nähnyt tänä syksynä ja ne viime vuoden pelit, joita katselin, eivät ole ilahduttaneet ainakaan heittopelinsä puolesta. Jostakin syystä hyviä heittäjiä ei ole tähän ikäluokkaan siunaantunut kovin montaa. Hassuinta on se, että jossakin joukkueessa yksi pelaaja saattaa olla todella hyvä heittämään ja muut keskitasoa/keskitason alapuolella, vaikka kaikilla on ollut sama valmentaja. Nouseeko tässä siis esiin lahjakkuuden merkitys vai eikö heittoa oikeasti vain malteta opettaa tarpeeksi?

Tänä vuonna peli on ollut pirun vauhdikasta, nopeita juostaan päästä päähän koko ajan... Mielestäni siis peliä leimaa räjähtävyys ja nopeus. Ainakin tänä vuonna. Myös rohkea pallon painostaminen on nostanut päätään niissä matseissa, joita minä olen ollut katsomassa. Mielestäni nämä kaksi asiaa ovat molemmat hienoja ominaisuuksia ja tekevät lajista näyttävän näköisen sekä mielekkään seurata.

Mielipiteitä? Kaipaisitteko sarjan peleihin jotain lisää?

shy

Nyt kun kaikille on tullut tutuksi sarjan joukkueet, niin voi alkaa miettiä mistä kevään otteluista tulee kaikkein mielenkiintoisimpia ja jännittävimpiä. Itse sanoisin, että RaPy - NoKo-pelistä tulee keväällä jännittävämpi kuin syksyn ottelusta. Samoin myös Kori-80 - JäNMKY- ottelusta.

Veikkaaja

Herätetään taas tätäkin topicia kuluvaan vuoteen. ;D Peleissä käy tulevana viikonloppuna seuraavasti:

BC Nokia - PuHu PuHu voittaa selvästi +40

Catz - JäNMKY Namika voittaa +25

RaPy - Kori-80 RaPylle +20

NoKo - PakVi NoKolle + 15

Tuloksia?

Nokia on pistänyt Pussihukat tiukoille kotonaan, eroa vain 4 pistettä :eek: Hyvä Nokia ! :)

Mites muissa peleissä on käynyt?

aha

Miten on käynyt lappeerannan pelissä tai siis paljonko Järvenpää voitti? ???

haba

NoKo - PakVI 100-50 noormarkkulaisilta hurmiollista peliä kotona, mutta ensiviikolla on sitten kunnnon mittelö järvenpäätä vastaan. Monet Noormarkullaiset pelaajat pelasit sarjan parhaan pelin. Sairastamiset ja loukkaantumiset ovat myös tätä joukkuetta vavisuttanut mutta jostakin he ovat saaneet taisteluhengen. tänäänkin pelasivat 2 viimisen erän 7 pelaajalla. ketä olisi voinut PakVi joukkueesta pysäyttää Noormarkkulais joukkueen hurmion. Hänninen ja shibib yrittävät kovalla tahdon voimalla mutta 2 pelaajalla ei noormarkun joukkuetta voiteta.

PuHu- nokia
Emma Virtasen poisjäänti syynä...luulisin Hän on mahtava sentteri. PuHun peli käynnistyy vasta hänen saatuaan pallon. PuHun otteet lipsuvat pahasti. pelien parannus olisi tarpeen jos haluaa ff,sinne ei pääse jos melkein häviää BC nokialle.. ja taistelkaa...

Hih

haba sanoi:
PuHu- nokia
Emma Virtasen poisjäänti syynä...luulisin Hän on mahtava sentteri. PuHun peli käynnistyy vasta hänen saatuaan pallon. PuHun otteet lipsuvat pahasti. pelien parannus olisi tarpeen jos haluaa ff,sinne ei pääse jos melkein häviää BC nokialle.. ja taistelkaa...

Ei todellakaan anna kovin hyvää kuvaa joukkueesta jos yhden pelaajan poissaolo vaikuttaa noin paljon. Uskokoon ken tahtoo ;D ;D ;D

vieras

PuHu- nokia

Bc Nokialle melkein häviäminen ei olisi ollut noloa, tai vastaavaa. Nokia on parantanut otteitaan huomattavasti ja yhden pelaajan poissaolo ei voi eikä saa vaikuttaa paljoa PuHulaisilla,, että Nokia pelasi hyvin.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.