Koripallo.com

B-tytöt SM 06-07

2 kierros

Ketään ei kiinnosta puhua koko ajan FoKoPo:sta ja FoA..! Tehkää oma keskustelu..

Viikonloppuna on sitten sm-karsintojen 2 kierros. Miten kärkiviisikko: Honka, WB, Hypo, Kapo ja TP pärjäävät?? Onko tullut loukkaantumisia? Onko Hongalla ja Hypolla ollu harkkamatseja?

Re: B-tyt?t SM 06-07

aiheenmuutos sanoi:
puhutaan v?lill? jostain muusta kuin alusta tai fokoposta kiitos. ;)
olen samoilla linjoilla..Veikkaan Tampereen tulokset: 1. Wartti 2. Pyrint? 3. Kouvot 4. Visa KTP putoaa...

tampereelt nääs

miten käy sanoi:
missä lohkossa kovin taso? kommentoikaa.  :)

varmaan tuo tampereen lohko, siellä kolme kovaa joukkuetta : wartti, pyrintö, kouvot. veikkaan kouvojen jäävän b-lohkoon.

ryy

tietoa muuramen joukkueesta ? miten meni ensimmäinen kierros ? voittivat lohkonsa mutta miten muuten ?

p.s. forssan voi jättää rauhaan ;)

mukana kyydissä

Muurame on tosi vahva. Puolustus aktiivista ja oikeaoppista. Eivät anna paljoa tilaa. Meillä NoKo -92:lla meni 1. kierros mönkään runsaiden loukkaantumisten takia, mutta Muuramea vastaan ei olisi ollut jakoa edes täydellä ja täysikuntoisella porukalla.

Kiinnostaisi

Ketä uusia tyttöjä HNMKY:n on B-tyttöihin tullut? En päässy karsintoihin kattoo mikä on namikalla meininki.

Muukalaislegioona

HNMKY:n B-tyttöjen kokoonpano muuttuu ymmärtääkseni lähes viikoittain. Itse en ole pysynyt ryhmän kokoonpanossa mukana enää pitkään aikaan ???

herran haltuun

Muukalaislegioona sanoi:
HNMKY:n B-tyttöjen kokoonpano muuttuu ymmärtääkseni lähes viikoittain. Itse en ole pysynyt ryhmän kokoonpanossa mukana enää pitkään aikaan  ???

Kay kattoon Namikan sivulta kokoonpano...hähä, vitsi vitsi! ;D

Rakkikoirat räksyttää

Muukalaislegioona sanoi:
HNMKY:n B-tyttöjen kokoonpano muuttuu ymmärtääkseni lähes viikoittain. Itse en ole pysynyt ryhmän kokoonpanossa mukana enää pitkään aikaan ???

Puhuuko tässä kateuden ääni?
Jos seuralla on imua niin, että pelaajat (muutamat vielä aika hyviä) ottavat itse yhteyttä ja haluavat
tulla mukaan toimintaan, niin kuinka monella seuralla on siinä vaiheessa varaa laittaa ovet kiinni?

Siihen en ota kantaa, onko keväällä jollekin pelaajalle soitettu ja tarjottu parempaa harjoitusympäristöä,
mutta tiedän että juhannuksen jälkeen mukaan tulleista jokainen, alleviivaan jokainen, on itse ottanut yhteyttä
ja pyytänyt päästä mukaan.

Täällä on helppo räksyttää ja kateelliset jaksavat rallatella...

vetelä

Rakkikoirat räksyttää sanoi:
Jos seuralla on imua niin, että pelaajat (muutamat vielä aika hyviä) ottavat itse yhteyttä ja haluavat
tulla mukaan toimintaan, niin kuinka monella seuralla on siinä vaiheessa varaa laittaa ovet kiinni?

Siihen en ota kantaa, onko keväällä jollekin pelaajalle soitettu ja tarjottu parempaa harjoitusympäristöä,
mutta tiedän että juhannuksen jälkeen mukaan tulleista jokainen, alleviivaan jokainen, on itse ottanut yhteyttä
ja pyytänyt päästä mukaan.

Täällä on helppo räksyttää ja kateelliset jaksavat rallatella...
On todella hienoa nähdä Joukkueen IMU. On vain säälittävää nähdä entisaikojen kasvattajan juniorityö. Omista junioreista ei tule riittävästi pelaajia, esim: -93 juniorit tyttöpuolella.
B.stä eteenpäin saadankin jo kaksi ikäryhmä joukkuetta. Kiitoksia naapuri seurojen juniorityön. Tosin tyttöjen puolella ainut SM. seura naisissa. Vielä kun valmennusta siirtyisi namikaan niin olisi entis aikojen loiste valmis.

Joukkuehenki?

Rakkikoirat räksyttää sanoi:

Olet siis oikeasti sitä mieltä, että läpi kauden on hyvä ottaa ulkopuolelta pelaajia? No HNMKY:ssä varmasti omat vanhat pelaajat taputtuvat käsiään, kun huomaavat uusien pelureiden marssivan saliin vielä syyskuussakin viemään peliaikaa. Paljonko painaa sitoutuminen kesäharjoitteluun ja joukkueeseen jo keväällä?

Kummastunut

Joukkuehenki? sanoi:
Olet siis oikeasti sitä mieltä, että läpi kauden on hyvä ottaa ulkopuolelta pelaajia? No HNMKY:ssä varmasti omat vanhat pelaajat taputtuvat käsiään, kun huomaavat uusien pelureiden marssivan saliin vielä syyskuussakin viemään peliaikaa. Paljonko painaa sitoutuminen kesäharjoitteluun ja joukkueeseen jo keväällä?
Pelaajien siirtymisiä tapahtuu muissakin joukkueissa ja ikäluokissa vielä syyskuussa(kin). Seuravaihtojen syitä on myös monia. Tavoitteena kuitenkin on että korisharrastajat pysyisivät lajin parissa (seurassa tai toisessa). Haasteena hyville seuroille on tarjota jokaiselle lajin harrastajalle omantasoisia haasteita. Lisäksi, ei kai missään seurassa lyödä seuraavan kauden joukkuetta lukkoon jo keväällä?

yksilö vs. joukkue

Mitkä ovat mielestäsi hyviä syitä siirtyä joukkueesta toiseen SM-karsintojen jo käynnistyttyä? Onko pelaajilla minkäänlaista vastuuta omaa joukkuettaan kohtaan vai voidaanko aina siirtyä silloin uuteen seuraan kun itseltä parhaalta tuntuu?

Kummastunut vieläkin

yksilö vs. joukkue sanoi:
Mitkä ovat mielestäsi hyviä syitä siirtyä joukkueesta toiseen SM-karsintojen jo käynnistyttyä? Onko pelaajilla minkäänlaista vastuuta omaa joukkuettaan kohtaan vai voidaanko aina siirtyä silloin uuteen seuraan kun itseltä parhaalta tuntuu?
Kaikki syyt (kaverit, treenimatkat, viihtyvyys, valmennus, ....) ovat hyviä. Mikä syy EI mielestäsi ole hyvä? Ei kukaan ilman syytä vaihtele seurasta toiseen.
Minusta (vastuu) tavoite on seuroilla tarjota harrastajilleen mahdollisimmat hyvät olosuhteet jotta vaihtuvuus seurasta tai lajista toiseen olisi mahdollisimman pientä. Lisäksi "lähtöseuran" pitäisi tukea pelaajaa seuravaihdossa mikäli joku kuitenkin päättää vaihtaa seuraa tai lajia(syystä tai toisesta).
Seurasiirroille SM-sarjoissa pelaaville taitaa liiton puolelta tulla hyväksi todettu takaraja (jos ei, niin hyvä niinkin).

ajatuksi

Kummastunut vieläkin sanoi:
Kaikki syyt (kaverit, treenimatkat, viihtyvyys, valmennus, ....) ovat hyviä. Mikä syy EI mielestäsi ole hyvä? Ei kukaan ilman syytä vaihtele seurasta toiseen.

Hyviä syitä vaihdolla ovat toki viihtyvyydet, treenimatkat, valmennus yms. Ne vain ovat yleensä kesällä ja syksyllä jo ennen pelejäkin tiedossa, joten aika ihmeelliseltä tuntuu syyskuussa niiden yht´äkkinen heikkeneminen...

Jonkinlainen sitoutuminen omaan joukkueeseen ja siihen oppimiseen on yksi joukkueurheilun perusarvoja. Ikävä kyllä pitkässä juoksussa ei ole kenenkään etujen mukaista oppia "vain minun olo tänään ratkaisee, vähät joukkueesta"-asenteeseen. Siksi itse olen sillä linjalla, että siirrot kilpaurheiluryhmissä (B-junnut ja vanhemmat) tulisi tapahtua kilpailukauden ulkopuolella muista kuin todella painavista syistä. Tämä olisi sekä yksilöiden että joukkueiden etu ja opettaisi kullanarvoista yhteiseen tekemiseen ja tavoitteisiin sitoutumista tänä yleisestikin yhteiskunnassa vallitsevana minä-minä-aikana.

Kummastunut

ajatuksi sanoi:
Hyviä syitä vaihdolla ovat toki viihtyvyydet, treenimatkat, valmennus yms. Ne vain ovat yleensä kesällä ja syksyllä jo ennen pelejäkin tiedossa, joten aika ihmeelliseltä tuntuu syyskuussa niiden yht´äkkinen heikkeneminen...

Jonkinlainen sitoutuminen omaan joukkueeseen ja siihen oppimiseen on yksi joukkueurheilun perusarvoja. Ikävä kyllä pitkässä juoksussa ei ole kenenkään etujen mukaista oppia "vain minun olo tänään ratkaisee, vähät joukkueesta"-asenteeseen. Siksi itse olen sillä linjalla, että siirrot kilpaurheiluryhmissä (B-junnut ja vanhemmat)  tulisi tapahtua kilpailukauden ulkopuolella muista kuin todella painavista syistä. Tämä olisi sekä yksilöiden että joukkueiden etu ja opettaisi kullanarvoista yhteiseen tekemiseen ja tavoitteisiin sitoutumista tänä yleisestikin yhteiskunnassa vallitsevana minä-minä-aikana.
Yleensä nuo mainitut uudet kaverit,treenimatkat muuttuvat juuri lomakauden aikana (kouluvuoden päätyttyä moni muuttaa joko koulua tai asuinpaikkaa). Nuori kenties huomaa vasta syksyllä pelikauden alettua uuden tilanteensa ja joutuu tekemään ehkä vaikeankin päätöksen seuran vaihdosta. Mistä muuten katsot kilpailukauden alkavan (edellisen kauden päättyessä?)?
Tuo mainitsemasi "vain minun olo tänään ratkaisee, vähät joukkueesta"-asenne on ainakin tytöissä minulle vieras.
Onkohan syistä junioreiden seuranvaihtoon (tapahtui se milloin vain) tehty minkäänlaista tutkimusta? 

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.