Vieras
Vs: B-tyttöjen SM-sarja 2010-2011
No, ketäs itse?????
No, ketäs itse?????
Tuosta BT kauden 2010-2011 listasta taitaa nyt kuitenkin puuttua useampi kovempi joukkue: WB, Honka, Vimpeli, OrJy, RaPy, PeKa ja ehkä vielä SBG, Muurame, JäNMKY, jne.myten sanoi:Ebt, lepy, tiks, hypo, pota, loimaa, lappeenranta, ktp, hnmky ja tnmky.
Kesäveikkaus sanoi:Miten olisi tällainen kesäveikkaus ensi kauden SM-sarjajoukkueista:
WB1
WB2
Honka1
Pyrintö
Orjy
Rapy
Jänmky
Hypo
Honka2
Haastajina Muurame, PuHu, Riento
![]()
redbull sanoi:Kori-80:lla ei tule olemaan kilpailukykyistä joukkuetta B-tytöissä tällä kaudella, näin olen ymmärtänyt
ranking sanoi:minkäslaista ranking listaa veikkaatte ?
No jaa, mun mielestä toi lista voisi varmaan olla aika lähellä oikeaa. Itse mietin että mahtaako MU & EBT olla Top 10 joukkueita ja mahtaisko myös Pyrintö & JäNMKY kuulua alemmas listalla...aikkkk sanoi:Aika hurja veikkaus. Tuskin tulee olemaan lähellä oikeaa. Mutta veikkaus veikkauksien joukossa.
Puskajussi sanoi:Mitään listaa en uskalla ennen EHBT:tä työntää ulos, mutta jotain subjektiivista analyysiä voisi delfinistä laittaa:
Kolmen joukkueen kärki oli tasainen, mutta sitten tuli iso massa; Hongan kaksi joukkuetta ja RaPyn ykkösjoukkue olivat selkeästi muilta karussa. Hongalle kaksi paikkaa SM-sarjaan ja RaPylle yksi. Kouvot ja PeKa-95 erottuivat ehkä hiukan edukseen ennen JäNMKY:tä, Kori-80:ntä ja Pyrintöä. TuRi, PeKa-96 ja ToPo roikkuivat vielä kannoilla.
Onneksi on vielä EHBT ennen rankingeja, sillä näillä perusteilla joukkueiden laittaminen viivalle olisi erittäin haastavaa.
Pyrintö on yksi varmoista pääsijöistä - heillä on tosi kova joukkue.Vieras sanoi:Delfinistä ei voi tehdä juuri mitään johtopäätöksiä. Ikäluokan parhaat olivat maajoukkueleirien vuoksi pois joko kokonaan tai osan turnausta. Wartilla oli kai 8 tyttöä maajoukkueleireillä, Hongalla 4 jne. Lisäksi Wartin parhaat paikalla olleet B-tytöt pelasivat A-tyttösarjaa ja monesta joukkueesta puuttui avainpelaajia.
Wartti saa halutessaan ilman muuta kaksi joukkuetta SM-sarjaan. Honka pelasi Delfinissä kahdella noin tasavahvalla joukkueella, mutta miten lähtevät karsintoihin? RaPyn 96 pitoinen joukkue on varmasti kova SM-karsinnoissa. JäNMKY:llä ei ollut parhaita B-tyttösarjassa. Pääsee SM-sarjaan, jollei pelaajia lähde pois. Puskaradio kertoo pikemminkin, että liikehdintää on Keravalta Järvenpäähän päin. Orimattila saa joukkueen SM-sarjaan, jos kaikki B-tyttöikäiset pelaavat karsinnoissa. Uskoisin, että HyPo myös etenkin jos WU16 maajoukkuepelaaja pelaa karsinnoissa. Pyrintökin voi hyvinkin päästä sarjaan, ehkä myös Turi, SBG ja PeKa. Puhuun en usko lainkaan enkä oikein Muurameen enkä EBT:hen.
EHBT:hen osallistuvat melkein kaikki SM-karsintoihin ilmoittautuneet. Kuten Puskis toteaa, sen jälkeen ollaan viisaampia.
Vieras sanoi:Wartti saa halutessaan ilman muuta kaksi joukkuetta SM-sarjaan. Honka pelasi Delfinissä kahdella noin tasavahvalla joukkueella, mutta miten lähtevät karsintoihin?
EHBT:hen osallistuvat melkein kaikki SM-karsintoihin ilmoittautuneet. Kuten Puskis toteaa, sen jälkeen ollaan viisaampia.
Puskajussi sanoi:Luulen että Wartille kanssa kaksi joukkuetta sarjaan. Honka yrittää varmaan kahdella joukkueella, tosin niissä on aina riski olemassa ettei kumpikaan joukkue pääse sarjaan.
Arvioidaanpa EHBT-lohkojakoja:
Ensimmäinen kysymysmerkki on useammalla joukkueella mukana olevat. Jaetaanko joukkueet tasaisiksi vai onko selkeä ykkösjoukkue? Hongalla on kolme joukkuetta, EBT:llä, Orjyllä, KaPolla, PeKalla, RaPyllä kaksi.
A-lohkosta jatkoon mennee ykkösenä Honka, kakkos- ja kolmossijoituksesta taistelee KaPo ja Kouvot ja ViVe saanee kylmää kyytiä.
B-lohkossa vie RaPy. EBT ja OrJyn kakkosjoukkue ovat jaoista riippuen kakkos- ja kolmossijoilla jossain järjestyksessä ja LePyn tehtävä on jäädä tämän lohkon viimeiseksi.
C-lohkossa OrJy hakee lohkovoiton, RaPy seuraavana ja sitten loppusijoitukset Fennovoimalta hakevat PuHu ja EBT 2.
D-lohkossa Järvenpää tai PeKa-96 niittaa, riippuen taas siitä miten mahtaa JäNMKYn talismanit olla kaulassa. Myös ToPo saattaa yllättää, joten ensiarviolta tasaisin lohko. Ynni joutuu tyytymään tässä lohkossa neljänteen sijaan.
E-lohkossa on ennakkoon katsottuna heikoin taso. Tosin yksi kesä kaiken muuttaa voi ja joukkueet ovat voineet mennä eteenpäin. Viime kauden divarijoukkueet vähennettynä 94-ikäluokalla ja lisättynä 96-ikäluokalla ottavat mittaa toisistaan. Luulen, että lohkoykkösenä menee jatkoon SBG tai HyPo, mutta tämä on todellakin vain valistunut arvaus.
F-lohkossa on vain kolme joukkuetta, mutta taso on sitäkin korkeampi. Järjestys lienee MU-TuRi-Honka 2
G-lohkossa on Wartti I, joka nimestään huolimatta on kevennetty joukkue, kun B-tyttöjen ykkösjoukkue ottaa mittaa A-junioreiden sarjasta. Sarjan ykköspaikan ratkaisee näin ruotsalainen Täby ja malmilainen KaPo.
H-lohkon sijoitukset ovat taas arvoituksellisia. Pyrintö lienee korkeammalla kuin Hongan kolmosjoukkue (jos joukkueet ovat tasojärjestyksessä 1, 2 ja 3). PeKa-95 taas vaikuttaa Delfinin perusteella hiukan Pyrintöä vahvemmalta ja TikS heiluu jossain siellä kanssa. Veikkaanpa järjestystä PeKa-95, Pyrintö, TikS, Honka 3.
Nämä ovat sitten veikkauksia, kaikki niistä eivät mene kuitenkaan oikein. Ei stressiä, kentällä ratkaistaan sitten lopullisesti se paremmuus ja kuka menee jatkoon minnekin. Oikein hyvää turnausta kaikille osanottajille!