Koripallo.com

Basket.fi

-Z-

Vs: Basket.fi

Livessä olikin jo joku ennen minua kun ei nyt suostu toimimaan! Eikös sen kapasiteetti riitä vain kouralliselle käyttäjiä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kyl tää on niin VITUN floppi koko basket.fi

Onko muilla liiton sivut ihan jumissa nyt? Todella nihkeetä, ei millään meinaa avata sarjojen pääsivua ym.

Jos muillakin sama ongelma, niin liitto vaan lisää tehoa hommaamaan. Ei tuosta mitään tule kun iltaisin vähän enemmän ihmisiä tulee tuloksia ym. katsomaan, niin sivut eivät kestäkkään tuota määrää kävijöitä.

Jos ei muilla samoja ongelmia, niin sitten allekirjoittaneen olisi parempi hakea lisää kaistaa :)

Timi sanoi:
Onko muilla liiton sivut ihan jumissa nyt? Todella nihkeetä, ei millään meinaa avata sarjojen pääsivua ym.

Jos muillakin sama ongelma, niin liitto vaan lisää tehoa hommaamaan. Ei tuosta mitään tule kun iltaisin vähän enemmän ihmisiä tulee tuloksia ym. katsomaan, niin sivut eivät kestäkkään tuota määrää kävijöitä.

Jos ei muilla samoja ongelmia, niin sitten allekirjoittaneen olisi parempi hakea lisää kaistaa :)
Täällä ainakin käynyt samalla tavalla, et ole ainut.

Toimii tänään normaalisti minulla. Eilen ei millään saanut sarjat-sivua auki liiga matsien aikaan....

Ankle Breaker sanoi:
Toimii tänään normaalisti minulla. Eilen ei millään saanut sarjat-sivua auki liiga matsien aikaan....

Mitä tarkoitat että toimii normaalisti, sitäkö että koko systeemi on edelleen ihan persiillään.

Normaaliin toimintaan ei mielestäni kuuluisi seuraavat asiat:

- Kun otteluja meneillään ns. LIVE on useimmiten aivan OFFLINE / DEAD
- Suurin osa tilastoista virheellisiä.
- Samalle pelaajalle löytyy useammat eri tilastot/tehokkuudet
- Osa pelaajista pelannut jo 10 ottelua, vaikka sarjaa pelattu vasta 9 kierrosta
- Tilastojen päivittyminen kestää joskus päiviä
- Ym Ym
- Yhtään kertaa ei ole kauden alettua ollut tilannetta että kaikki tilastot olisivat olleet oikein.

Mikäli edm kuuluvat normaaliin toimintaan, minä ainakin toivoisin siinä tapauksessa että normaali toiminta päättyisi välittömästi.

Basket.fi nimeksi kannattaisi muuttaa paskat.flop

Kouvot-KTP pelin loppumisesta liki kaksi vuorokautta - ottelu ei vieläkään ole basket.fi:n sarjataulukossa.

HerjaHuiska sanoi:
Kouvot-KTP pelin loppumisesta liki kaksi vuorokautta - ottelu ei vieläkään ole basket.fi:n sarjataulukossa.
Miten niin ei ole? On ollut jo heti ottelun päättymisestä saakka. Muutenkin ihmettelen mitä porukka täällä valittaa, Basket.fi alkaa toimia jo aika hyvin. Sunnuntaina kun ottelut alkoivat, oli hetken livessä ruuhkaa mutta mikäs ihme se on kun tuhannet ihmiset yrittää yhtä aikaa.

Voisitko TBAY vähän valottaa esimerkein noita eilen kuvaamiasi tilastointivirheitä? Yleensähän kaikki tietokoneohjelmat, kuten kaikki muukin tässä elämässä, toimii periaatteella "shit in, shit out" onkohan vika siis oikeasti sivustossa vai sen käyttäjissä?

gage sanoi:
Miten niin ei ole? On ollut jo heti ottelun päättymisestä saakka. Muutenkin ihmettelen mitä porukka täällä valittaa, Basket.fi alkaa toimia jo aika hyvin. Sunnuntaina kun ottelut alkoivat, oli hetken livessä ruuhkaa mutta mikäs ihme se on kun tuhannet ihmiset yrittää yhtä aikaa.

Voisitko TBAY vähän valottaa esimerkein noita eilen kuvaamiasi tilastointivirheitä? Yleensähän kaikki tietokoneohjelmat, kuten kaikki muukin tässä elämässä, toimii periaatteella "shit in, shit out" onkohan vika siis oikeasti sivustossa vai sen käyttäjissä?

Esim tänä aamuna tilastoja katsoessani huomasin että osalla pelaajista oli kertynyt tehoja 10:stä ottelusta. Mielestäni täytyy asiassa olla virhe, sillä kaikki joukkueet olivat kyseisellä hetkellä pelanneet tasan 9 ottelua. Näin ollen pelaajien pelaamat ottelumäärät täytyisi olla 9 tai vähemmän. Yksinkertaista matematiikkaa???

Saman pelaajan tehokkuus samassa ottelussa on eri, riippuen mistä tilastosta asiaa tarkastelee. Ei asia voi näin olla, vaan tilastointi ohjelmassa on virhe! Esim: http://www.basket.fi/sarjat/pelaajat/pelaaja/?league_id=4&season_id=undefined&player_id=11452 → klikkaa ottelu ottelulta → Carl Elliot Honka-Lappeenranta ottelussa tehokkuus 33.
http://www.basket.fi/sarjat/tilastot/?league_id=4 → parhaat suoritukset → tehokkuus → Carl Elliotin kohdalta tehokkuudeksi löytyykin 38. Siis sama ottelu, sama pelaaja, sama tilastointi argumentti. Silti kaksi eri arvoa !!!!! Ihan virallisesti

Pelaaja voi saada myös negatiivisen tehokkuus lukeman ottelusta, luonnollisesti sitäkään ei tilastointi ohjelma huomioi yhteenvedoissa oikein.

Virheelliset tilastot eivät ole olleet hetkellinen ongelma, vaan ihan pysyvä ilmiö koko tämän kauden. Olen myös kysynyt asiaa koripalloliitosta.

Kerrotko miten kyseiset virheet voivat johtua käyttäjästä. :eek:

HerjaHuiska sanoi:

Aamupäivällä näytti kyllä olevan, mahdollisesti ihan tuplaten :p

gage sanoi:
Miten niin ei ole? On ollut jo heti ottelun päättymisestä saakka. Muutenkin ihmettelen mitä porukka täällä valittaa, Basket.fi alkaa toimia jo aika hyvin.

No, kun ei vaan ollut tänään päivällä, eikä silloin kun kirjoitin viestin, nyt on korjattu!

Onko tuo kenties sarkasmia? "Basket.fi alkaa toimia jo aika hyvin"

Korisliiga mediassa -ketjussa:
msm sanoi:
Tuoreen Veikkaajan Paha paikka-osiossa kysellään Koripalloliiton viestintäpäällikkö Mika Mäkelältä Basket.fi:n ongelmista. Ja löytyypä jutusta viittaus kp.comiinkin. :)
Repesin aivan täydellisesti kun jutussa mainittiin venäläinen perseensuristin. ;D

Viestintäpäällikkö kertoi että nimenomaan miesten liigapeleissä on ollut ongelmia pääsyyn ollessa ylikuormitus, jonka on aiheuttanut 2500-3000 käyttäjää per kierros. Systeemin pitäisi olla pian kunnossa, ja runsaasta palautteesta ollaan oltu tyytyväisiä.

Viestintäpäällikkö kertoi että nimenomaan miesten liigapeleissä on ollut ongelmia pääsyyn ollessa ylikuormitus, jonka on aiheuttanut 2500-3000 käyttäjää per kierros.

Paljonkohan ne käyttäjämäärät oli vanhan systeemin aikoihin? Jos samassa mittaluokassa tai enemmän, on tämä ylikuormitukseen vetoaminen anteeksiantamatonta. Kyllähän noihin lukuihin olisi pitänyt silloin varautua. Tosin jos tarkoituksena oli tehdä niin paskat sivut, että saadaan käyttäjämääriä alemmaksi, niin ymmärrän tämän tökkimisen. Itseasiassa saatoin juuri spekulaatiossani osua oikeaan, siltä se ainakin näin käyttäjän näkökulmasta näyttää.

42

Liven osalta kyseessä lienee valitettavan tyypillinen järjestelmän kapasiteetin alimitoitus. Tällä kertaa aika vahvasti. Sehän on kuitenkin periaatteessa helppo korjata. Isompaa rautaa ja paksummat piuhat. Tarvitaanko sitä liittoon vai palveluntarjoajalle, en tiedä. Voihan se olla, että viime vuodesta käyttäjämäärät on nousseet radikaalisti.

Toki käytettävyys on kärsinyt myös ulkoasusta ja sivujen asettelusta, mutta sitähän on paikkailtu koko ajan. Itse olin aluksi sitä mieltä, että vanhat sivut olivat paljon paremmat, mutta onhan tuo ero tasoittunut. Tyypillistä muutosvastarintaa.

Eiköhän tämä tästä pikku hiljaa rauhoitu myös näille "kaikki tänne mulle heti nyt"-hermoilijoille.

42 sanoi:
Liven osalta kyseessä lienee valitettavan tyypillinen järjestelmän kapasiteetin alimitoitus. Tällä kertaa aika vahvasti. Sehän on kuitenkin periaatteessa helppo korjata. Isompaa rautaa ja paksummat piuhat. Tarvitaanko sitä liittoon vai palveluntarjoajalle, en tiedä. Voihan se olla, että viime vuodesta käyttäjämäärät on nousseet radikaalisti.

Toki käytettävyys on kärsinyt myös ulkoasusta ja sivujen asettelusta, mutta sitähän on paikkailtu koko ajan. Itse olin aluksi sitä mieltä, että vanhat sivut olivat paljon paremmat, mutta onhan tuo ero tasoittunut. Tyypillistä muutosvastarintaa.

Eiköhän tämä tästä pikku hiljaa rauhoitu myös näille "kaikki tänne mulle heti nyt"-hermoilijoille.

Kyllä tämä live jo pitäisi ruveta toimimaan moitteettomasti kun ollaan kohta ensimmäinen kierros pelattu ja alkaa toinen kiekka viikonpäästä...no tänään mun ei tartte murehtia sitä että toimiiko vai ei kun en ole koneenäärellä vaan hallilla....mutta täytyy sanoa että surkea on ollut kapasiteetti..

42

Shark sanoi:
Kyllä tämä live jo pitäisi ruveta toimimaan moitteettomasti kun ollaan kohta ensimmäinen kierros pelattu ja alkaa toinen kiekka viikonpäästä

Jos liven palvelin on edelleen (eikös ainakin viime kaudella näin ollut) ulkomailla, niin siellä koneen tai vielä enemmän verkon kapasiteetin lisäämisen nopeudesta voidaan vain arvailla.

Hohhoijjakkaa, alkaa mennä pikkuhiljaa hermo, kun ovat niin raskaat sivut rakentaneet! Se palluka vaan tuossa pyörii, eikä millään suostu avaamaan korisliigan etusivua. Taidan siirtyä YLEn teksti-tv:n käyttäjäksi, ja kattella sieltä sarjataulukkoa ja tilastoja!

42 sanoi:

Taidan kuulua noihin hermoilijoihin?

Avainsanat tässä positiivissävytteisessä viestissä on: "vanhat sivut olivat paljon paremmat"

Jotta niistä vanhoista sivuista olisi kannattanut luopua, olisi uusien sivujen pitänyt olla heti alusta asti vanhoja toimivammat. Näin ei ole vieläkään. Joten uudistukselle ei voi antaa arvosanaksi kuin hylätyn.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.