Koripallo.com

Bc-Nokia 2007-2008?

Status
Viestiketju on suljettu.

Naiskatsoja

Vs: Bc-Nokia 2007-2008?

mikä_meininki sanoi:
"Vastaan heti, kunhan olet kertonut missä olen väittänyt tuollaista."

Eli et osaa vastata ja luikit karkuun kun huomaat joutuneesi umpikujaan ;D

mikä_meininki

Naiskatsoja sanoi:
Eli et osaa vastata ja luikit karkuun kun huomaat joutuneesi umpikujaan ;D

-Koska keskustelu ei etene puoleltani niin kauan kuin sinä keksit sanoja suuhuni. En ole missään vaiheessa väittänyt pelaajien erityisesti himoitsevan Tampereelle, joten en katso aiheelliseksi jatkaa keskustelua tältä osin. Pyydän toki anteeksi, jos Tampereen vetovoima Nokiaan verrattuna tuli sinulle suurenakin yllätyksenä.

Naiskatsoja

mikä_meininki sanoi:
-Koska keskustelu ei etene puoleltani niin kauan kuin sinä keksit sanoja suuhuni. En ole missään vaiheessa väittänyt pelaajien erityisesti himoitsevan Tampereelle, joten en katso aiheelliseksi jatkaa keskustelua tältä osin. Pyydän toki anteeksi, jos Tampereen vetovoima Nokiaan verrattuna tuli sinulle suurenakin yllätyksenä.

Jos mielestäsi 99% haluaa mielummin Tampereelle niin kyllä sitä voi kutsua himoitsemiseksi. Mutta unohdetaan minun puolestani 'himoita' sana johon takertumalla avulla yrität luikerrella vastaamasta itse kysymyseen. Onkoon vetovoima Nokia-Tampere välillä ihan mitä tahansa. Eli pystytkö nyt vastaamaan miksi Tampereella ei pelata naisten pääsarjatasolla mutta Nokialla pelataan?

mikä_meininki

Naiskatsoja sanoi:
Jos mielestäsi 99% haluaa mielummin Tampereelle niin kyllä sitä voi kutsua himoitsemiseksi.

-Jos 100 ihmisestä 99 syö mieluummin lautasellisen tillilihaa kuin lautasellisen paskaa, niin tarkoittaako se sitä, että 99% himoitsee tillilihaa? Tämän täytyy olla sitä naisten logiikkaa. Toivottavasti ymmärrät kontekstin, ettei tarvitse vastata "nyt ei puhuttu tillilihasta".

Eli pystytkö nyt vastaamaan miksi Tampereella ei pelata naisten pääsarjatasolla mutta Nokialla pelataan?

-Koska Pyrinnöltä ei löytynyt rahaa ja puuhamiehiä. Eli ihan sama ongelma kuin Pyrinnöllä miesten puolella pois lukien, että miesten puolella ovat vielä pystyneet uhmaamaan realiteetteja hommaamalla joka vuosi sarjan parhaiden joukkoon kuuluvat jenkit, jotka ovat pitäneet joukkueen sarjassa.

Muuta?

Minä puolestani haluaisin nyt kuulla jo pikkuhiljaa millaisella joukkueella te lähtisitte ensi kauteen SM-sarjassa. Siis ihan jotain konkreettista ajatusta ketkä pelaisivat ensi vuonna joukkueessa. Vastaukseksi ei riitä "joukkueenjohto ne päättää" tms.

Naiskatsoja

mikä_meininki sanoi:
-Koska Pyrinnöltä ei löytynyt rahaa ja puuhamiehiä. Eli ihan sama ongelma kuin Pyrinnöllä miesten puolella pois lukien, että miesten puolella ovat vielä pystyneet uhmaamaan realiteetteja hommaamalla joka vuosi sarjan parhaiden joukkoon kuuluvat jenkit, jotka ovat pitäneet joukkueen sarjassa.

Hyvä, pystyit siihen! Ei se tuon vaikeampaa ole. Tämän kun olisit heti myöntänyt niin ei olisi tarvinnut vängätä selvää asiaa viesti tolkulla. Eli kaikki kulminoituu siihen miten seura ja sen jäsenet asiansa hoitavat, minkälaiset taustahenkilöt sillä on ja mikä heidän tekemisensä taso on. Pyrintö ei menesty jatkossa sen takia että Tampere on Tampere eikä Nokia ole menestymättä sen takia että Nokia on Nokia. Jos Pyrintö hoitaa asiansa paskasti ei se menesty ja jos Nokia hoitaa asiat paskasti se ei menesty. Sama tietysti toisinpäin menestymisen kanssa. Pelaajat menevät palaamaan hyvään seuraan, sitä ei voi korvata muilla asioilla.

Järkyttävää

positiivinen sanoi:
Tämä mikä_meininki on pelkkä provo-nikki ja turha sellainen. Just sitä tyyppiä joka itkee kaikkea mahdollista ja jonka mielestä me ei koskaan osata mitään, jos osataankin niin on väärällä tavalla osattu ja jatkossa nyt ei ainakaan ihan taatusti osata. Itse tietenkään ei pysty sanomaan yhtään asiaa miten homman voisi tehdä konkreettisesti paremmin saati että itse haluaisi ottaa osaa minkään tekemiseen henkilökohtaisella tasolla. Tunsin joskus Nokialta erään TS nimikirjaimet omaavan henkilön joka voisi olla tämä. Sanomattakin on selvää että kyseisellä kaverilla on sittemmin ollut ongelmia luonteensa kanssa työelämässä ja henkilösuhteissa. Oli kuka oli, niin joka tapauksessa on rangaistuksensa jo saanut kun samanmoisen luonteen omistaa. Mee pois, ei noita sinun juttuja kukaan kaipaa eikä niistä ole kellekään mitään hyötyä.

Jos sinun keskustelutaitosi ja asenteesi ovat tätä tasoa, on parempi, että katkaiset yhteydet nettiin ja olet itseksesi omien hyvien mielepiteittesi kanssa!

mikä_meininki

Naiskatsoja sanoi:
Hyvä, pystyit siihen!

-Ja nyt haluaisinkin kuulla sinun näkemyksesi ensi kauden mahdollisesta Nokian nousijajoukkueesta SM-sarjassa. Hyvä, pystyt siihen!

mikä_meininki sanoi:
-Jos 100 ihmisestä 99 syö mieluummin lautasellisen tillilihaa kuin lautasellisen paskaa, niin tarkoittaako se sitä, että 99% himoitsee tillilihaa?

Tarkoittaa. Jos vaihtoehdot on nuo, niin ainut mikä ihmetyttää on miksi se yksi sadasta päätyy siihen toiseen vaihtoehtoon. ;D

Itse sanoisin että Nokia pystynee kyllä pelaamaan liigaa siinä missä joku Karhut, Componenta, Pyrintö tai Porvoo. Tuli mieleen että onkos muuten maailmalla ketään paluumuuttajia jotka voisi palata takaisin BC:hen, tietääkö joku Nokialainen joka tuntee nokialaiset pelaajat? Riihelä ja Kumpulainen on ainoat jotka itse tiedän.

Naiskatsoja

mikä_meininki sanoi:
-Ja nyt haluaisinkin kuulla sinun näkemyksesi ensi kauden mahdollisesta Nokian nousijajoukkueesta SM-sarjassa. Hyvä, pystyt siihen!

Minunko? Ei ole edes vaikeaa. Kiintiövahvistukset + nykyisen joukkueen suomalaiset pelaajat. Mitä muita vaihtoehtoja tuossa käytännössä edes on? Tietty jos joku Kumpulainen tai muu pelimies palaa takaisin Nokialle niin aina sen parempi.

mikä_meininki

Maanantaivalmentaja sanoi:
Tarkoittaa. Jos vaihtoehdot on nuo, niin ainut mikä ihmetyttää on miksi se yksi sadasta päätyy siihen toiseen vaihtoehtoon. ;D

-Ei tarkoita. Se tarkoittaa sitä, että 99 kokee toisen vaihtoehdon miellyttävämpänä. Kannattaa tarkistaa verbin "himoita" merkitys vaikkapa jostain sanakirjasta.

Itse sanoisin että Nokia pystynee kyllä pelaamaan liigaa siinä missä joku Karhut, Componenta, Pyrintö tai Porvoo. Tuli mieleen että onkos muuten maailmalla ketään paluumuuttajia jotka voisi palata takaisin BC:hen, tietääkö joku Nokialainen joka tuntee nokialaiset pelaajat? Riihelä ja Kumpulainen on ainoat jotka itse tiedän.

-Kumpulainen on käytännössä ainoa, koska Riihelä rakensi omakotitalon Lappeenrantaan ja on luultavasti asettumassa sinne pysyvästi.

mikä_meininki

Naiskatsoja sanoi:
Kiintiövahvistukset + nykyisen joukkueen suomalaiset pelaajat.

-Eli käytännössä samanlaisella joukkueella kuin tälläkin hetkellä? 3 vahvistusta ja samat kotimaiset. Aika optimistinen olet jos sanot, että tuolla materiaalilla pärjätään SM:ssä, kun sillä on hävitty jo marraskuuhun mennessä 3 kertaa divarissakin.

Valmentaja?

mikä_meininki sanoi:
-Eli käytännössä samanlaisella joukkueella kuin tälläkin hetkellä? 3 vahvistusta ja samat kotimaiset. Aika optimistinen olet jos sanot, että tuolla materiaalilla pärjätään SM:ssä, kun sillä on hävitty jo marraskuuhun mennessä 3 kertaa divarissakin.

Jos nyt ajatellaan että pelaajamateriaali riittäisi, niin riittääkö valmennustaito?

Naiskatsoja

mikä_meininki sanoi:

Se parjääkö vai ei ratkeaa sitten tietysti pelikentällä. Riippuu vahvistuksien tasosta, joukkuepelistä ja valmennuksesta.
Vaikutat asiantuntijalta joukkueen muodostamisessa, minkälaista joukkuetta suositat BC Nokialle vai onko peräti niin toivoton tehtävä että sarjapaikasta kannattaa ennemmin luopua?

mikä_meininki

Naiskatsoja sanoi:
Se parjääkö vai ei ratkeaa sitten tietysti pelikentällä. Riippuu vahvistuksien tasosta, joukkuepelistä ja valmennuksesta.
Vaikutat asiantuntijalta joukkueen muodostamisessa, minkälaista joukkuetta suositat BC Nokialle vai onko peräti niin toivoton tehtävä että sarjapaikasta kannattaa ennemmin luopua?

-Paha siitä (SM)-sarjapaikasta on luopua, kun sitä ei ole vielä saavutettukaan. Divariin Nokia sopii hyvin, joten voisit jo lopettaa sen luovuttamispuheesi, ellet sitten itse ole luovuttamassa jotain. Minä en vain ymmärrä ajatustasi siitä miten divarissa 11 pelistä 3 hävinnyt joukkue voisi yhtäkkiä menestyä SM-koriksessa täysin samanlaisella porukalla. Puhaltaako ensi syksynä Nokian yli joku pyhä henki -vai kenties kumitehtaan savut- jonka avulla Nokia voittaa SM:ssä? Jonkinlainen realistinen näkemys olisi ihan kiva kuulla eikä mitään "kyllä se siitä sitten ehkä jos.." -jargonia.

Minä esitin jo oman näkemykseni noususta tuossa aiemmin ja olen edelleen samaa mieltä, joten mielipteeni voit lukea sieltä. Toki SM-sarjaan voi nousta, mutta ilman mitään menestymismahdollisuuksia se yleensä tuottaa organisaatiolle tappiota ja samalla haittaa myös junnutyötä ja seuran tulevaisuutta. Ei puolivalmiilla joukkueella nouseminen ole mitenkään järkevää, esimerkkejä siitä on paljonkin lähimenneisyydestä. Jos Nokialla oli samanlainen joukkue kun viimeksi noustessa, en epäilisi nousua hetkeäkään, mutta tällä hetkellä Nokian omat pojat ovat varjo tuosta reilun 10 vuoden takaisesta tilanteesta.

mikä_meininki sanoi:
-Ei tarkoita. Se tarkoittaa sitä, että 99 kokee toisen vaihtoehdon miellyttävämpänä. Kannattaa tarkistaa verbin "himoita" merkitys vaikkapa jostain sanakirjasta.

Rankkaa OT:
Ei ole sanakirjaa vieressä mutta ymmärrän sen tarkoittavat suunnilleen "haluta kiihkeästi". Puhun tietysti nyt vain omasta puolestani mutta jos joku leväyttää pöydälle eteen lautasellisen tillilihaa ja lautasellisen paskaa, jotka tässä oli vaihtoehdot, niin voin ihan rehellisesti sanoa että "haluan kiihkeästi" sitä tillilihaa verrattuna toiseen vaihtoehtoon. Tietysti jos vaihtoehtona on 10 muutakin ruokalajia niin silloin en enää ehkä halua kiihkeästi tillilihaa, mutta tässähän ei ollut kuin nuo kaksi vaihtoehtoa.

mikä_meininki

Maanantaivalmentaja sanoi:
Rankkaa OT:
Ei ole sanakirjaa vieressä..

-Joo, eiköhän me tästä jo päästy yhteisymmärrykseen :) Itse tarkoitin sitä, että kumpi on kahdesta pahasta pienempi paha.

Naiskatsoja

mikä_meininki sanoi:
-Paha siitä (SM)-sarjapaikasta on luopua, kun sitä ei ole vielä saavutettukaan. Divariin Nokia sopii hyvin, joten voisit jo lopettaa sen luovuttamispuheesi, ellet sitten itse ole luovuttamassa jotain. Minä en vain ymmärrä ajatustasi siitä miten divarissa 11 pelistä 3 hävinnyt joukkue voisi yhtäkkiä menestyä SM-koriksessa täysin samanlaisella porukalla. Puhaltaako ensi syksynä Nokian yli joku pyhä henki -vai kenties kumitehtaan savut- jonka avulla Nokia voittaa SM:ssä? Jonkinlainen realistinen näkemys olisi ihan kiva kuulla eikä mitään "kyllä se siitä sitten ehkä jos.." -jargonia.

Minä esitin jo oman näkemykseni noususta tuossa aiemmin ja olen edelleen samaa mieltä, joten mielipteeni voit lukea sieltä. Toki SM-sarjaan voi nousta, mutta ilman mitään menestymismahdollisuuksia se yleensä tuottaa organisaatiolle tappiota ja samalla haittaa myös junnutyötä ja seuran tulevaisuutta. Ei puolivalmiilla joukkueella nouseminen ole mitenkään järkevää, esimerkkejä siitä on paljonkin lähimenneisyydestä. Jos Nokialla oli samanlainen joukkue kun viimeksi noustessa, en epäilisi nousua hetkeäkään, mutta tällä hetkellä Nokian omat pojat ovat varjo tuosta reilun 10 vuoden takaisesta tilanteesta.

Eli ei mielestäsi kannata nousta vaikka nousupaikka tulisikin koska Nokialla ei (muka) ole tarpeeksi SM-sarjan tasoisia pelimiehiä ja noususta tulee helposti taloudellinen ahdinko. Todellisuudessa se pelimiesten taso mitataan pelikentällä ja tappiot/voitot eivät riipu sarjatasosta vaan siitä mitä ratkaisuja seura tekee. Jääkiekon SM-liigassahan on käytössä suljettu sarja ja käytännössä joukkueet valittu tietyiltä paikkakunnilta ilman tippumisriskiä. Silti taitaa kaikki Kärppiä lukuunottamatta tehdä jättitappioita. Laitetaanko suosiosta nousupaikka vaikka business-city Forssalle tai juniori-ihme Lapualle ja pelataan kiva-kivaa loppukausi käsiä läpsytellen? Itse pidän enemmän nykyisestä systeemistä että eniten pisteitä kerännyt voittaja nousee ja vastaavasti joku tippuu. Sinun mielestäsi on epärealista mennä pelaamaan liigaan, mutta minusta on paljon epärealistisempaa esittää vaatimus että ei nousta jos pelisuoritukset kentällä liigapaikkaan oikeuttaisivat. Tää on urheilua ei kabinettipäätöksiä.

mikä_meininki

Naiskatsoja sanoi:
Eli ei mielestäsi kannata nousta vaikka nousupaikka tulisikin koska Nokialla ei (muka) ole tarpeeksi SM-sarjan tasoisia pelimiehiä ja noususta tulee helposti taloudellinen ahdinko. Todellisuudessa se pelimiesten taso mitataan pelikentällä ja tappiot/voitot eivät riipu sarjatasosta vaan siitä mitä ratkaisuja seura tekee. Jääkiekon SM-liigassahan on käytössä suljettu sarja ja käytännössä joukkueet valittu tietyiltä paikkakunnilta ilman tippumisriskiä. Silti taitaa kaikki Kärppiä lukuunottamatta tehdä jättitappioita. Laitetaanko suosiosta nousupaikka vaikka business-city Forssalle tai juniori-ihme Lapualle ja pelataan kiva-kivaa loppukausi käsiä läpsytellen? Itse pidän enemmän nykyisestä systeemistä että eniten pisteitä kerännyt voittaja nousee ja vastaavasti joku tippuu. Sinun mielestäsi on epärealista mennä pelaamaan liigaan, mutta minusta on paljon epärealistisempaa esittää vaatimus että ei nousta jos pelisuoritukset kentällä liigapaikkaan oikeuttaisivat. Tää on urheilua ei kabinettipäätöksiä.

Jos nousupaikka tulee, niin yleensä silloin noustaan. Ei siinä mitään. Kun Nokia viimeksi putosi SM-sarjasta joukkueen johto sanoi, että takaisin nousemisella ei ole kiirettä ja että väkisin ei heti nousua yritetä. Olisi siis parempi kysyä heiltä onko tällä hetkellä sellainen pohja koossa, että nousu olisi järkevää. Itse luulen, että tämä ei ole vielä sellainen kausi, jolla nousua "väkisin" tavoiteltaisiin.

Olet nyt jankuttanut tuota "pelikentällä pelit ratkaistaan"-höpinää useamman kerran, mutta ei se kumoa sitä tosiasiaa, että pelimiesten taso kentällä ne pelit ratkaisevat eikä SM:ssäkään pärjää millään toivotaan,toivotaan-meiningillä. Ihmeitä ei tapahdu kovin usein. Jos sinun mielestäsi PuHulle 26 pistettä kotonaan ja Forssalle 21 pistettä hävinnyt divarin tämän hetken kolmas joukkue on tarpeeksi hyvä ensi vuonna pelatakseen käytännössä samalla joukkueella SM-sarjaa menestyksekkäästi, niin se olkoon sinun mielipiteesi :)

mees

mikä_meininki sanoi:
Jos nousupaikka tulee, niin yleensä silloin noustaan. Ei siinä mitään. Kun Nokia viimeksi putosi SM-sarjasta joukkueen johto sanoi, että takaisin nousemisella ei ole kiirettä ja että väkisin ei heti nousua yritetä. Olisi siis parempi kysyä heiltä onko tällä hetkellä sellainen pohja koossa, että nousu olisi järkevää. Itse luulen, että tämä ei ole vielä sellainen kausi, jolla nousua "väkisin" tavoiteltaisiin.

Olet nyt jankuttanut tuota "pelikentällä pelit ratkaistaan"-höpinää useamman kerran, mutta ei se kumoa sitä tosiasiaa, että pelimiesten taso kentällä ne pelit ratkaisevat eikä SM:ssäkään pärjää millään toivotaan,toivotaan-meiningillä. Ihmeitä ei tapahdu kovin usein. Jos sinun mielestäsi PuHulle 26 pistettä kotonaan ja Forssalle 21 pistettä hävinnyt divarin tämän hetken kolmas joukkue on tarpeeksi hyvä ensi vuonna pelatakseen käytännössä samalla joukkueella SM-sarjaa menestyksekkäästi, niin se olkoon sinun mielipiteesi :)
Jos ei nousua tavoitella "väkisin", niin 3 jenkin palkkaaminen on varsin mielenkiintoinen ratkaisu. Varsinkin tämän uusimman, joka on kai jo saanut tosin kenkää.

Ei samalla jengillä pärjää liigassa, tarvitaan 3 paljon paljon parempaa jenkkiä. Suomalaisista Koivisto, Riihelä, Huuskonen, Kankaanpää pystyvät hyvällä harjoittelulla pelaamaan kukin 15-25min.

Status
Viestiketju on suljettu.