Koripallo.com

BC Nokia 2009 - 2010

välivuosi

Vs: BC Nokia 2009 - 2010

Kyllä kannatti Riiheän pitää välivuosi "sotureissa"
Kun pelas hyvässä roosterissa,eikä tarvinnut repiä kaikkia irti isestään(kuntoa kyllä oli)
Nyt näkyy taas motivoituna ja itsevarmana pelaamisena(taitoahan ja sitä kuntoa on aina ollut)

Heitetääs pieni provo!
Sotureitten viime kauden ryhmä,olis luultavimmin pelannut tasapäin nykyisen edustuksen kanssa
 
Viestejä
6 550
Vs: BC Nokia 2009 - 2010

välivuosi sanoi:
Heitetääs pieni provo!
Sotureitten viime kauden ryhmä,olis luultavimmin pelannut tasapäin nykyisen edustuksen kanssa

Taidon puolesta varmaan samalla viivalla, mutta ei ehkä kunnon? Mutta jos käännetään asia niin, että Warriorsin äijät parhaassa pelikunnossaan nykyistä Nokiaa vastaan, niin tiukkaa olisi tullut. Pelasihan W Lapuallakin melko tasaisen cupin matsin viime kaudella, mutta sitten loppui kunto.
 

Pallokulttuuri

Vs: BC Nokia 2009 - 2010

Nyt alkaa kirjoittelu olla tälläkin osastolla koripallon arvoista. Kun täällä mainittiin sana koripallokulttuuri, niin kirjoittelut olivat jokaisella kaukana siitä. Todellinen koripallokulttuuri ei mielestäni ole vastustajan pelaajien ja valmentajien haukkumista, negatiivista arvostelua ja kaikkein vähiten ala-arvoisten henkilökohtaisten kommenttien heittelyä.

Omasta jengistä ei tule yhtään parempaa sillä, että toteaa toisen olevan vielä huonompi. Annetaan jokaisen jengin edetä omalla valitsemallaan tiellä. Lopetetaan negatiivisuuden lietsominen ja muiden ärsyttäminen ja keskitytään mieluummin oman joukkueen positiiviseen kehittämiseen. Se on ainoa asia, joka vie lajia eteenpäin.

Viime vuosina on monta suomalaisten nuorten pelaajien tai suomalaisten kokeneiden pelaajien varaan laskenutta seuraa poistunut kuvioista syystä jos toisesta. Ei siis ole yksioikoisesti vain yhtä oikeaa tapaa nostaa koripalloilun kuvaa. Erilaisuus on aina voima.
 
Viestejä
6 550
Vs: BC Nokia 2009 - 2010

Olet oikeassa, mutta huomautan, että asiallinen kritiikki pitäisi kestää. Minua ihmetytti tässä ketjussa aiemmin se, kuinka helposti vedettiin herne nenään siitä, että joku uskalsi arvostella esim. Nokian nettisivuja, puhumattakaan muusta kritiikistä. Maksavalla yleisöllä pitää olla oikeus kritiikkin eikä kenelläkään myöskään Nokian organisaatiossa pitäisi olla minkäänlaista koskemattomuutta tämän suhteen. Aina on varaa parantaa ja kritiikki pitää hyväksyä, vaikka talkoilla hommia tehtäisiinkin.

Olin todella positiivisesti yllättynyt siitä, että sunnuntaina pelissä jaettiin lomakkeita, johon katsojat saivat kirjoittaa kehitysehdotuksia. Tällaista lisää. Ykkösdivarin matseihinkin luulisi löytyvän lisää katsojia, kun koko ottelutapahtumasta tehdään mielenkiintoinen. Minä voin ainakin heti alkuun sanoa, että lopettakaa nyt hyvät toimitsijat se Jukka Kuoppamäen ja muun Suomi-iskelmän soittaminen koripallo-ottelun aikalisillä ;)

Ja mitä tulee Lapua-vääntöön, niin aion edelleenkin puhua asioista niiden oikeilla nimillä ja tarvittaessa puhua seitsemästä ulkomaalaisesta, jos penkillä seitsemän palkattua ulkomaalaista on istunut. Mikäli joku heikolla itsetunnolla varustettu anonyymi pohjanmaalainen neutraalisti mainituista tosiasioista saa raivarit ja vetää juttuun mukaan oletuksensa kirjottajan omasta koripallourasta Nokian vesijohtoveteen, niin antaa palaa vaan. Saadaan välillä säpinääkin tälle palstalle.
 

välivuosi

Vs: BC Nokia 2009 - 2010

Matt, loppuihan se kunto tietysti siellä Lapualla.
Mutta ei muistaakseni Nummi ollu vielä siellä mukana,olis vissiin helpottanut joukkueen suoritusta sen viitisen pojoo mitä hävisivät.
 
Viestejä
6 550
Vs: BC Nokia 2009 - 2010

välivuosi sanoi:
Matt, loppuihan se kunto tietysti siellä Lapualla.
Mutta ei muistaakseni Nummi ollu vielä siellä mukana,olis vissiin helpottanut joukkueen suoritusta sen viitisen pojoo mitä hävisivät.

OK! Onko siellä W:ssä muuten yhtään pitkää laituria (195-200cm)? BC:llähän on näistä selvä puute ja ihmettelin jo ennen kauden alkua, etteikö muka Tampereen seudulta löydy lainkaan tällaisia pelaajia, joilla olisi kykyä/halua pelata divarissa. Laurilan pelit ovat käsittääkseni BC:ssä pelattu, tällä kertaa ilmeisesti lopullisesti ja McCullochin (213cm) jälkeen pisin on Timo (193cm).. Olisikohan jonkinlainen Suomen ennätys?
 
Viestejä
6 550
Vs: BC Nokia 2009 - 2010

Eilen jäätävä vierasvoitto nopeasti kriisiin ajautuneesta JKL:stä pistein 76-80. Voiton arvoa nostaa se, että Nokia on ollut matkassa kahdeksalla miehellä ilman Koskista, Kuuselaa ja Kankaanpäätä. Missä nämä kolme miestä muuten olivat?

Samalla myös omat veikkaukseni JKL:n sarjajohdosta joulutauolla menivät pieleen.
 

Kola-Matti

Vs: BC Nokia 2009 - 2010

MattHeldman sanoi:
Samalla myös omat veikkaukseni JKL:n sarjajohdosta joulutauolla menivät pieleen.

MattHeldman sanoi:
Voin kertoa neljännesvuosisadan koripalloseuraamisella, että todella pahasti JKL saa pelinsä ryssiä, mikäli jenkkioptio vedetään takaisin. Lapua ja Porvoo pelaavat keskenään 19.12, jolloin jommalle kummalle tulee tappiosarakkeeseen yksi lisämerkintä ja JKL:llä kolmessa joulukuun ottelussa ei yhtään kärkijoukkuetta vastassa. Eiköhän JKL:llä ole jenkki jo viimeistään 10.1 Tarmo-vierasmatsissa.

Samalla epäilen, että neljännesvuosisadan koripalloseuraamisesi uskottavuus tulee saamaan kolauksen.
 
Viestejä
6 550
Vs: BC Nokia 2009 - 2010

Kola-Matti sanoi:
Samalla epäilen, että neljännesvuosisadan koripalloseuraamisesi uskottavuus tulee saamaan kolauksen.

Se voi olla, mutta pysyn edelleen kannassani, jonka mukaan

1) Jyväskylässä on jenkki viimeistään 10.1
2) Lapua ei nouse
3) Nousun ratkaisevat Tarmo ja JKL.

Helppohan se on täällä anonyyminä soitella. Osaan minäkin eilisen säätä ennustaa.
 

sama

Vs: BC Nokia 2009 - 2010

MattHeldman sanoi:
Se voi olla, mutta pysyn edelleen kannassani, jonka mukaan

1) Jyväskylässä on jenkki viimeistään 10.1
2) Lapua ei nouse
3) Nousun ratkaisevat Tarmo ja JKL.

Helppohan se on täällä anonyyminä soitella. Osaan minäkin eilisen säätä ennustaa.

Hirveän ison numeron teet tuosta rekisteröitymisestäsi koris.comiin. No, varmaan se on sulle tärkeää?

Minä puolestani pysyn kanssani, että alkaa näyttämään vahvasti siltä ettei jenkille Jyväskylässä ole tarvetta, kun ei noususauma niin loistavalta näytäkään. Palataan alkuperäiseen suunnitelmaan, jossa tämä kausi on taloutta kohentava junnujen kehityskausi ja sarjanousua lähdetään hakemaan kaudella 10-11.

Mitä eilisen sään ennustamiseen tulee, niin BC Jyväskylän kommentoin ennen Honka- ja Nokia pelejä alla olevaa:

HettMaldman sanoi:
Kärjen alapuolellakin oleville joukkueille voi hävitä ;) Jos nyt suomi-koris-hypetyksessä ihan rehellisiä ollaan, niin BCJ on voittanut ilman Kingiä "vasta" kolme joukkuetta, joista yksi oli junnunamika. Jos hype nousee jyväskylän junnuille päähän, niin noutaja tulee kun helsinkiläisessä hotellissa...
 
Viestejä
6 550
Vs: BC Nokia 2009 - 2010

sama sanoi:
Hirveän ison numeron teet tuosta rekisteröitymisestäsi koris.comiin.

No minä en siitä niin kauan huolta kanna kuin sinussa ei ole miestä kirjoittaa yhdellä nimimerkillä edes tällaisella palstalla ;)
 

ihan sama

Vs: BC Nokia 2009 - 2010

MattHeldman sanoi:
No minä en siitä niin kauan huolta kanna kuin sinussa ei ole miestä kirjoittaa yhdellä nimimerkillä edes tällaisella palstalla ;)

Kukin mittaa miehuttaan omilla mittareillaan. Minulla ne mittarit eivät liity koriscomiin.
 
Viestejä
731
Vs: BC Nokia 2009 - 2010

ihan sama sanoi:
Kukin mittaa miehuttaan omilla mittareillaan. Minulla ne mittarit eivät liity koriscomiin.

No ehkä Matilta vähän huono ja provosoiva sanavalinta, mutta kirjautuminen palvelee muita käyttäjiä. Kun "aktiivikirjoittaja" kirjoittaa aina samalla nimiellä, voivat muut käyttäjät muodostaa kirjoittajasta oman näkemyksensä ja suhtautua ko. kirjoittajan kirjoituksiin tätä taustaa vastaan.

Kysyisinkin, miksi et kirjaudu? Vaiva ei ole suuri ja kirjautumisen voi asettaa kestämään ikuisesti, joten sisäänkirjautuminenkaan ei aiheuta vaivaa.
 

42

Viestejä
3 376
Vs: BC Nokia 2009 - 2010

Puskista on niin helppo huutaa kun miehuutta ei kehtaa näyttää ...
 
Viestejä
6 550
Vs: BC Nokia 2009 - 2010

ihan sama sanoi:
Minulla ne mittarit eivät liity koriscomiin.

Mutta käyt silti säännöllisesti viikosta toiseen purkamassa kiukkuasi minuun koriscomin forumilla, vieläpä nimimerkkini johdannaisilla? ;D

Yritä nyt hyvä mies päästä yli minusta.
 

vaikka Ville

Vs: BC Nokia 2009 - 2010

MattHeldman sanoi:
Mutta käyt silti säännöllisesti viikosta toiseen purkamassa kiukkuasi minuun koriscomin forumilla, vieläpä nimimerkkini johdannaisilla? ;D

Yritä nyt hyvä mies päästä yli minusta.

Mitähän kiukkuani mä olen suhun käynyt viikosta toiseen purkamassa? Ei kyllä tule mieleen kun noi pari kommenttia BC Jyväskylä -aiheesta mitä olen sulle heittänyt, eikä nekään nyt mitään kiukunpurkamista olleet. Saattaa toki olla niinkin että olen jotain muutakin tälle MattHeldman nimimerkille joskus kommentoinut, kun en ole mieleeni painanut kenen kirjoituksia olen milloinkin kommentoinut. Sen mitä täällä foorumilla käyn (kieltämättä aika usein) olen enemmänkin kiinnostunut tietystä aihepiiristä ja sen kirjoitusten sisällöstä, kuin siitä kuka ne on kirjoittanut. Omaksi nimimerkikseni heitän milloin mitäkin juuri siitä samasta syystä: Ei minua kiinnosta mitään kannuksia jonkun nimimerkin ansioilla alkaa täällä yrittää hankkia ja vielä vähemmän kiinnostaa selvitellä millaista imagoa jotkut matthelmanit sun muut nimimerkit itselleen yrittää rakentaa.

Jos rekisteröityminen olisi pakollista niin kaipa minäkin sitten sen joskus aikoinani rekisteröimäni nimimerkin jostain esille kaivelisin, mutta kun meinasi pari vuotta sitten rekisteröintipakon myötä kuolla koko palsta, niin eihän siitä mitään tule. Yleensähän näillä rekisteröitymispakoilla yritetään estää kaikenmaailman keskenkasvuisten kahjojen skeidan heitto keskustelupalstoilla, mutta kun tosiaan sitä pakkoa ei saada aikaiseksi ja itse osaan sekavia ja solvaavia kirjoituksia olla muutenkin kirjoittamatta, niin eipä ole rekisteröityminen tarpeen.
 

välivuosi

Vs: BC Nokia 2009 - 2010

Olen samaa mieltä,ettei rekistöröityminen tänne sen asiallisempaa ihmistä tee kirjoituksillaan.
Jos asiaa kirjoitetaan,ilman isompia provoiluja.Se kestää päivänvalon täällä,niinkuin muuallakin.
Siis jokainen valitkoon kummalla kirjoittelee.
 

jaahas jaahas

Vs: BC Nokia 2009 - 2010

MattHeldman sanoi:
Eilen jäätävä vierasvoitto nopeasti kriisiin ajautuneesta JKL:stä pistein 76-80. Voiton arvoa nostaa se, että Nokia on ollut matkassa kahdeksalla miehellä ilman Koskista, Kuuselaa ja Kankaanpäätä. Missä nämä kolme miestä muuten olivat?

Samalla myös omat veikkaukseni JKL:n sarjajohdosta joulutauolla menivät pieleen.

Nokia pelasi hyvän matsin Jyväskylässä. Riihelä ja Hirvikoski olivat todella hyviä. Toisaalta kotijoukkue pelasi alle arvostelun yli 30 minuuttia ja oli lopussa kääntää ottelun edukseen. Työnteko ja uhrautuminen olivat pahasti hakusassa kotijoukkueella - eikä leveämpää penkkiä hyödynnetty. Kun Nokialla oli lopussa viisi väsynyttä miestä kehissä, ei esim Keskitaloa otettu kentälle laisinkaan. Ei kai Jyväskylä kriisissä kuitenkaan ole...
 

Arvo

Vs: BC Nokia 2009 - 2010

jaahas jaahas sanoi:
Nokia pelasi hyvän matsin Jyväskylässä. Riihelä ja Hirvikoski olivat todella hyviä. Toisaalta kotijoukkue pelasi alle arvostelun yli 30 minuuttia ja oli lopussa kääntää ottelun edukseen. Työnteko ja uhrautuminen olivat pahasti hakusassa kotijoukkueella - eikä leveämpää penkkiä hyödynnetty. Kun Nokialla oli lopussa viisi väsynyttä miestä kehissä, ei esim Keskitaloa otettu kentälle laisinkaan. Ei kai Jyväskylä kriisissä kuitenkaan ole...
Nokia todellakin pelasi fiksusti ja ansaitsi voittonsa. Ei kai Jyväskylä kriisissä ole mutta vähän huolestuttavalta kyllä vaikutti. Laineella ei näyttänyt olevan oikein homma hallussa. Liikkeellä on ollut myös huhuja, että vuodenvaihteen jälkeen pelaajarinkiin olisi tulossa muutoksia, saapa nähdä. Mutta tämä on Nokian ketju, joten onnittelut sinne.
 
Viestejä
6 550
Vs: BC Nokia 2009 - 2010

Riku Roslund kirjoittaa tämän päivän Aamulehden urheilusivuilla lyhyesti Pirkanmaan divarikoriksesta ja BC Nokia tottakai mainitaan. Roslund on ihan oikeilla jäljillä haikaillessaan monipuolisen laiturivahvistuksen perään, mutta tuskinpa sellaista on tulossa.

Sunnuntaina Hongan kaatoon, peli jää allekirjoittaneelta harmillisesti väliin. Lopputulokseen vaikuttaa hyvinkin paljon se, millaisella joukkueella Honka lähtee matkaan.

Tähän mennessä kausi kai mennyt suht odotetusti. Viimeisestä kahdesta vierasmatsista kovat vierasvoitot eikä notkahduksiakaan ole tapahtunut lukuunottamatta Loimaa-vieraspeliä. Siellä tosin oltiin matkassa ilman Riihelä-Kajander-Kuusela -kolmikkoa.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös