Koripallo.com

BC Nokia 2024-2025 | Hallitseva Suomen mestari

Ilmouttautuminen siitä syystä, että tuo määrä lasketaan yleisömäärään. Ihan kuten kausikorttilaiset piipataan ovella, eikä näinollen "maksetut-ei paikalla olevat kausarit" ole mukana Salon katsojaluvuissa.
Siis mukana tässä Salon "likimääräisessä" katsojaluvussa, joka ilmoitetaan, mutta maksavien katsojien määrää ei siis ole näköjään tiedossa edelleenkään. No, hyvä. Ehkä vähän selvensi. Tai sekoitti, en ole varma. Toivottavasti kuitenkin joku ne todelliset luvut tietää, jos vaikka viranomainen tai virallinen taho joskus kysyy tai tulee tarvetta jotain näyttää toteen.

Siis mukana tässä Salon "likimääräisessä" katsojaluvussa, joka ilmoitetaan, mutta maksavien katsojien määrää ei siis ole näköjään tiedossa edelleenkään. No, hyvä. Ehkä vähän selvensi. Tai sekoitti, en ole varma. Toivottavasti kuitenkin joku ne todelliset luvut tietää, jos vaikka viranomainen tai virallinen taho joskus kysyy tai tulee tarvetta jotain näyttää toteen.
No ei se minulla absoluuttisesti ole. Toimistolla varmasti on.

Katsojaluku on katsojaluku, joka kertoo montako silmäparia matsia katsoo, on Salossa tarkka. Mutta miksi se pitäisi ilmoittaa vain maksaneet katsojat?

No ei se minulla absoluuttisesti ole. Toimistolla varmasti on.

Katsojaluku on katsojaluku, joka kertoo montako silmäparia matsia katsoo, on Salossa tarkka. Mutta miksi se pitäisi ilmoittaa vain maksaneet katsojat?
No ei kuulosta kovin tarkalta systeemiltä Salossa...

Itseäni ainakin kiinnostaisi nimenomaan maksaneet katsojat, tai ainakin että luvut olisivat vertailukelpoisia.
Muuten vertaillaan omenia ja appelsiineja.

No ei kuulosta kovin tarkalta systeemiltä Salossa...

Itseäni ainakin kiinnostaisi nimenomaan maksaneet katsojat, tai ainakin että luvut olisivat vertailukelpoisia.
Muuten vertaillaan omenia ja appelsiineja.
Ottelutapahtuman katsojaluku on ottelutapahtumaa paikalla seuraavien lukumäärä.

Se, että sinua kiinnostaa maksaneet katsojat, fine mulle. Mua kiinnostaa että montako nuppia siellä katsomossa on paikanpäällä. Oli kyse sitten millä tahansa keinolla lippunsa ansainnutta.

Tolla sun logiikalla esimerkiksi sponssien paketteihinsa neuvottelemilla vapaalipuilla saapuvat, joita jakavat esimerkiks työntekijöille tai yhteistyökumppaneille, pitäisi jättää laskematta katsojalukuun?

Toistan vielä, katsojaluku Salossa on varmasti yksi tarkimpia mahdollisia, mitä Korisliigassa mitataan. Siihen ei mun tietojen mukaan sisällytetä "ilmana" esim paikalle saapumattomia kausareita, tai sisäänpääsyn omaavia, paikalle saapumattomia seuran junioreita tai toimihenkilöitä jne...

Ottelutapahtuman katsojaluku on ottelutapahtumaa paikalla seuraavien lukumäärä.

Se, että sinua kiinnostaa maksaneet katsojat, fine mulle. Mua kiinnostaa että montako nuppia siellä katsomossa on paikanpäällä. Oli kyse sitten millä tahansa keinolla lippunsa ansainnutta.

Tolla sun logiikalla esimerkiksi sponssien paketteihinsa neuvottelemilla vapaalipuilla saapuvat, joita jakavat esimerkiks työntekijöille tai yhteistyökumppaneille, pitäisi jättää laskematta katsojalukuun?

Toistan vielä, katsojaluku Salossa on varmasti yksi tarkimpia mahdollisia, mitä Korisliigassa mitataan. Siihen ei mun tietojen mukaan sisällytetä "ilmana" esim paikalle saapumattomia kausareita, tai sisäänpääsyn omaavia, paikalle saapumattomia seuran junioreita tai toimihenkilöitä jne...
Nono, ei kannata hermostua jos joku vähän vilpittömästi ihmettelee Salon systeemejä ja jos jollain menetelmällä arvotaan alakoululaiset ja juniorin sun muut ilmaislippulaiset mukaan. Vai oliko ne ees ilmaislippuja, kun ei sekään oikein selvinnyt. Pääasia, että Salossa maksajat, vanhemmat jne. ootte tyytyväisiä teidän systeemiin.:D

Nono, ei kannata hermostua jos joku vähän vilpittömästi ihmettelee Salon systeemejä ja jos jollain menetelmällä arvotaan alakoululaiset ja juniorin sun muut ilmaislippulaiset mukaan. Vai oliko ne ees ilmaislippuja, kun ei sekään oikein selvinnyt. Pääasia, että Salossa maksajat, vanhemmat jne. ootte tyytyväisiä teidän systeemiin.:D
En mä mitään hermostu, vaikka sulle koitankin rautalangasta vääntää, että ei Salossa arvota mitään lisiä tohon katsojalukuun. Tai paisuteta sitä katteettomasti.

Se että minä, yksi katsoja, en osaa sulle eritellä kuinka iso määrä ilmoitetusta luvusta sisältää peliin maksutta pääseviä alakoululaisia, tai muita yhteistyö kumppaneiden ostamilla "vapaalipuilla" ei tarkoita, etteikö seuran ihmiset sitä tietäisi. Tämä sinun näyttää olevan kovin vaikea ymmärtää. Kuten sekin näemmä, että ihan kaikella tavalla vertailukelpoinen katsojaluku on paikanpäällä ottelua seuraavien ihmisten lukumäärä. Ei siis mikään "juuri tähän otteluun erikseen lippunsa ostaneiden" lukumäärä.

Ja siis sen tiedon mukaan mitä itse olen kuullut, niin Salossa nimenomaan lasketaan kaikki paikalle tulleet, lippunsa kassalta ostaneet, kausarin lukulaitteeseen leimanneet, vapaalipuilla saapuvat jne. Ei siellä ole katsojaluvussa mukana mitään jaossa olleiden vapaalippujen määrää, paikalle saapumattomia maksettuja kausareita yms.

Mutta, sun arviot useista sadoista täysin vastikkeettomista ilmaislipuista on joka tapauksessa ja takuu varmasti ihan hemmetin paljon yläkanttiin vedetty.

Viimeksi muokattu:
Siihen ei mun tietojen mukaan sisällytetä "ilmana" esim paikalle saapumattomia kausareita, tai sisäänpääsyn omaavia, paikalle saapumattomia seuran junioreita tai toimihenkilöitä jne...
Tänä päivänä sisällytetään, jotta ilmoitetut määrät olisivat vertailukelpoisia.

1731417581421.png

Tämä muutos ilmoitustavasssa siis tapahtui kaudeksi 23-24, jonka aikana Vilpas mm. kasvatti yleisömääriään 11%. Väitän, että laskentatavan muutos nousun taustalla. Ennen Vilpas ilmoittanut todellisen paikalla olleen määrän.

Esimerkkinä, viime pelissä Ukia vastaan katsojamääräksi ilmoitettiin 1575 ja istumapaikkoja Salohallissa on 1612, noista paikoista tyhjinä oli arviolta viidesosa, eli semmoiset kolmisensataa. Nuo 300 paikan lunastanutta eivät kuljeksineet hallin käytävillä / baarissa.

Tänä päivänä sisällytetään, jotta ilmoitetut määrät olisivat vertailukelpoisia.

katso liitettä 4334

Tämä muutos ilmoitustavasssa siis tapahtui kaudeksi 23-24, jonka aikana Vilpas mm. kasvatti yleisömääriään 11%. Väitän, että laskentatavan muutos nousun taustalla. Ennen Vilpas ilmoittanut todellisen paikalla olleen määrän.

Esimerkkinä, viime pelissä Ukia vastaan katsojamääräksi ilmoitettiin 1575 ja istumapaikkoja Salohallissa on 1612, noista paikoista tyhjinä oli arviolta viidesosa, eli semmoiset kolmisensataa. Nuo 300 paikan lunastanutta eivät kuljeksineet hallin käytävillä / baarissa.
Okei, en tiennyt että myydyt, mutta paikalle saapumattomat kausaritkin lasketaan nykyään mukaan. Mikä sinänsä ihan ok, jos kaikkialla toimitaan samoin. Itse tykkäsin laskentaperusteesta, jossa laskettiin vain paikalla olevat.

En kyseenalaista arviotasi Korihai matsin yleisömäärästä/penkkien täyttöasteesta. Mut kyllähän siellä baarissa silmämääräisesti koko pelin oli kymmeniä ihmisiä peliä katsomassa. Käytävilläkin/kioski-/wc tasanteellakin jatkuva trafiikki. Mut joo ei varmast kolmea sataa :)

Okei, en tiennyt että myydyt, mutta paikalle saapumattomat kausaritkin lasketaan nykyään mukaan. Mikä sinänsä ihan ok, jos kaikkialla toimitaan samoin. Itse tykkäsin laskentaperusteesta, jossa laskettiin vain paikalla olevat.
Just näin. Tätä joskus vatvottu ja tutkimustyön mukaan Nokia, Uki, Salo ja Kauhajoki olivat ainakin paikkakuntia, jossa ilmoitettiin paikalla olleet. Saattoi olla muitakin seuroja, mutta nyt en enää muista. Ukissa oli jokus niin vähän, että joku seuran henkilö laski katsojat tokan puoliajan alussa.

Parran pärinää seurojen välillä tuli, kun jaettiin niitä nyt tänäpäivänä surullisen kuuluisia koronatukia. Isoin peruste oli ilmoitetut yleisömäärät. Osa joukkueista, en sano tässä mitään kymenlaaksosta, ilmoitteli ihan hupilukuja, joiden perusteella saivat sitten reippaasti rahallista tukea. Ei mennyt ihan reilusti se jako ei.

Just näin. Tätä joskus vatvottu ja tutkimustyön mukaan Nokia, Uki, Salo ja Kauhajoki olivat ainakin paikkakuntia, jossa ilmoitettiin paikalla olleet. Saattoi olla muitakin seuroja, mutta nyt en enää muista. Ukissa oli jokus niin vähän, että joku seuran henkilö laski katsojat tokan puoliajan alussa.

Parran pärinää seurojen välillä tuli, kun jaettiin niitä nyt tänäpäivänä surullisen kuuluisia koronatukia. Isoin peruste oli ilmoitetut yleisömäärät. Osa joukkueista, en sano tässä mitään kymenlaaksosta, ilmoitteli ihan hupilukuja, joiden perusteella saivat sitten reippaasti rahallista tukea. Ei mennyt ihan reilusti se jako ei.
Eli koronatukien takaisinperinnän syynä seurojen suhmurointi. Ja kehdataan vielä mediassa itkeä kun nyt pitää maksaa takas melkeimpä rikoksen tunnusmerkistön täyttämällä tavalla saadut tuet. Saisivat olla seuroissa tyytyväisiä että maksamalla moisesta selviää tässä maassa, jossain muualla voisi kolahtaa kalterit kiinni nenän edessä vaikka nimikkeenä törkeä petos tai törkeä kirjanpito rikos...

Nokia loi tänäänkin paljon hyviä nopeita hyökkäyksiä, mutta ei silti aivan riittänyt.

Tuossa jutussa Gibson paljastaa sen mitä epäiltiinkin, kasvanut budjetti ei niinkään mennyt kalliisiin pelaajiin, vaan Nokian kaupunki rokottaa uuden arenan käyttömaksuja sikana enemmän kuin ennen. Silkkaa nazismia kaupungilta.:mad:
Kenen ne kasvaneet kustannukset pitäisi maksaa, ellei käyttäjien? Nuo kustannukset ovat aika tarkkaan tiedossa jo rakennusvaiheessa ja kaupunki varmasti kysyy, että otatteko käyttöön näillä kustannuksilla. Ihan vaan peilin eteen siellä seurajohdossa, jos tuntuu pahalta.
Kuumakalle Gibson kävi pelin jälkeen niin hiileenä stevecon tunnellissa, alkoi ihan tuomarin puolesta pelottaa...
Ei tainnut käydä kättelemässä edes tuomareita. Ei ainakaan heti summerin soitua eikä myöskään sen jälkeen kun oli kätellyt KTP:n pelaajat.

Hallimaksut ovat varmasti tosiaan kasvaneet merkittävästi. Mutta Nokian ilmoitusten mukaan siis pelaajabudjetti kasvoi 225 000 euroa ja muu kokonaisbudjetti vielä päälle 100 000 euroa.

~20 ottelutapahtumaa a' 1750 euroa per enempi kuluja on 35 000 euroa - ei 335 000 euroa. Normaalien harjoitusvuorojenkin kustannus on oletettavasti kasvanut, mutta ei kai siitäkään enempi tule kasaan kuin tuo 35k?

Se toki on sitten oma lukunsa, että eihän tuo Nokian joukkue siltä näytä, että siihenkään olisi yhtäkkiä upotettu noin paljon fyrkkaa. Voiko olla, että viime vuoden mestaruusbonuksia (joita ei varmaan ed. kauden budjettiin oltu sisällytetty tai edes ajateltu, että niitä maksamaan jouduttaisiin/päästäisiin) on nyt tämän kauden kuluiksi laskettu?

Nokian jenkeistä Rossit on vahvistuksia mutta ainakin Green pitäisi vaihtaa jos Nokia meinaa pärjätä kärkijengejä vastaan. Brown on iha monipuolinen pelaaja mutta tuntuu ettei hänkään varsinkaan hyökkäyspäässä oo riittävän hyvä. Nokian kotimaisista Aidoo ja Ahonen pelaa hyvällä tasolla mutta Kanervo on nykyisin suht huono pelaaja. Kanervolla heitto kun ei uppoa niin melko hyödytön pelaaja omalle joukkueelle.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.