Vs: Biddy Basket
Elviira kirjoitti: "asia jotenkin kait on niin että jojojen pojista ja tytöistä tulee ne parhaimmat. Ehkäpä juttu onkin niin että jos huomataan oman lapsen olevan jokseenkin kykenevämpi niin ollaan valmiita panostamaan enemmän seuratoimintaan....".
Minusta yksi lapsen/joukkueen menestyksen salaisuus on se, että vanhemmat ovat kiinnostuneita ja osallistuvat harrastuksen tukemiseen, jotkut
jojoina, muut ehkä vaan siten, että ovat aktiivisia ja näyttävät kiinnostuksensa lapsen harrastukseen tulemalla katsomaan otteluita. Tämä on aivan omakohtaista
kokemaa omasta menestyksestämme.
Aktiivisempi nosallistuminen lapsen harrastuksen tukemiseen on johtanut koripallossa siihen, että tosiaan joudun varomaan koko ajan, että
asiat ovat balanssissa peliaikojen ja muiden asioiden suhteen, ettei kukaan pääse sanomaan että lapsiani suositaan siksi että minä pyyteettömästi
osallistun toimintaan. Ja kuitenkin sanomista tulee, vaikka lapsi itse intopinkeenä harrastaa ja kehittyy ja on motivoitunut siksi, että koris on kivaa. Uskaltaako tässä enää Härskiä moikatakaan, jos se johtaa johonkin päätelmiin, että jasso lehmänkauppoja siinä hierotaan.
Oikeasti lapseni luo oman kykneväisyytensä ihan itse tekemällä jatkuvasti työtä työtä ja vielä kerran työtä. Minä joudun kyllä etääntymään seuran
tukihommista ihan vain sen takia, etten vaaranna lapseni kasvua pelaajana. Tähänkö ylipäänsä pyritään haukkumalla niitä vanhempia jotka
osallistuvat vapaaehtoisina joukkueiden ja seuran toimintaan. Mikä siinä altruismissa oikein ärsyttää muita vanhempia, jotka kotisohvalta mielellään
valittavat lapsensa kuviteltua huonoa kohtelua verrattuna jonkun muun lapsen onnistumiseen, mutta apua pyydettäessä ovat hipihiljaa ja täysin tavoittamattomissa.
Olen jotenkin tehnyt vaan hommia sinisilmäisenä mutta nyt lukiessani näitä palstoja alan olla tosi pettynyt paljastuvaan maailmaan. Nimenomaan en halunnut lapsiani
lätkän enkä erityisesti fudiksen maailmaan, koska vanhemmat käyttäytyvät niin avoimen primitiivisesti näissä piireissä ja halusin hieman sivistyneempää
seuraa. Turha luulo!
Sori jos kirjoitukseni menee hieman ohi topiikin, laitoin kuin tuon Härskin aasinsillaksi asiaan