Vs: Bisons 2015-2016
Miumau sanoi:
Minusta käsityksen maailmasta ja sen toiminnasta tulisi perustua faktoihin, ei uskomuksiin.
Jos joku yritys oikeasti on pystynyt rakentamaan myönteistä imagoa (ja siis loppujen lopuksi kassavirtaa) koripallon avulla, niin haluasin tietää siitä tarkemmin.
Nimetkää yksi ainoa yritys, jolle koripallon sponsorointi Suomessa on ollut kannattavaa.
Niin, nämä on tosiaan vähän sellaisia juttuja joita ei voi helposti esittää lukuina excelissä. Mutta mitäs mieltä olet siitä jos jokainen koripalloon (tai urheiluun yleensä) rahaa antava firma laittaisi rahahanat ensi syksystä alkaen kiinni? Olisiko yhteisön mielipide yrityksestä a) parempi, b) huonompi c) sama? Koripallon pelaaminenhan täällä joka tapauksessa loppuisi.
Minä olen ainakin mielelläni töissä kun tiedän että firma tukee paikallista junioriseuraa. Olenko nyt sitten tuottavampi, jaa-a. Mutta minun mielipide toiminnasta on positiivisempi ja kyllä sen työntekijänkin positiivinen psyyke jotain vaikuttanee viimeisen rivin numeroon. Ja tosiaan, summat ovat olemattoman pieniä Korisliiga sponssillakin. Ei muutaman tonnin vuosisijoitusta ole viisasta edes harkita suora tuotto mielessä.
Mutta löytyy niitä firmoja jotka eivät rahaa tämänlaiseen toimintaan laita. Applea et tule näkemään missään futisjoukkueen paidan rintamuksessa tai sortsien persauksessa. Valinta sekin ja rakentaa erilaista kuvaa yrityksestä. Sanooko firman toimitusjohtaja Alepan kassalle "päivää", ajaako vanhalla Skodalla vai uudella Mersulla, onko firmalla väkisin kehitelty slogan, käytetäänkö käyntikortin suunnitteluun minuuttia kauempaa aikaa.. Vaikea on vaikutuksia laskea mutta useampi noista vaikuttaa..