Vs: Cleveland Cavaliers - Dan Gilbert ja Comic Sans
Gheorghe sanoi:
Tämä on kuvottavin puoli näissä "kannatan pelaajaa, en joukkuetta" -tyypeissä. C'mon people!
Mitä vittua? Eli ilmeisesti täytyy ihan kik jamesina huudella kävelyä mestaruuteen, muuten ilmeisesti toivoo kaikkien muiden kuin Lebronin pelaavan paskasti? Eikö arvio suosikki idän mestariksi, mutta altavastaaja finaaleissa ole melko realistinen ensimmäistä vuotta kasassa olevalle (Heatin big threen ensimmäinen vuosi).
Ja mitä tähän "fanittamiseen" tulee, toivon Lebronille mestaruutta, joten toivon Clevelandille mestaruutta. Enkö minä silloin myös automaattisesti toivo muun joukkueen pelaavan mahdollisimman hyvin? Ja jos toivon, niin tarkoittaako se sitä, että oma panokseni keskusteluun pitää olla koko vuoden tasoa "VITTU ME OLLAA JÄTKÄT MESTAREITA, MIKE BIBBY ON TOP10 POINTTI" ja sitten jos finaaleissa tulee turpaan niin kaikki paska Mike Bibbyjen niskaan?
Minulle voi toki yrittää kertoa miten arvioin Clevelandin joukkuetta väärin. Pelasiki Irving sittenkin tilastollisesti paremman kauden? Onko Dion Waiters todstanut tasonsa mestaruuskandinaatin avauksen takamiehenä? Vaikuttaako Waiters ihan mukavalta ja tervepäiseltä kaverilta? Onko Varejaon loukkaantumishistoria epärelevantti asia ja on syytä olettaa että mies on ensi kaudella kahdeksankymmenen pelin kunnossa?
Voin sanoa, että olin hyvin iloinen Lebronin päätöksestä palata kotiin. Clevelandiin oli ehtinyt jo kehittyä joukkueenakin tietynlainen tunneside ja seuraavalla kaudella on varsin mukava seurata pelejä. Se että toivon Clevelandia, ei tarkoita sitä, että huutelisin täällä kävelyä mestaruuteen. Jaakko antoi taas tutun panoksensa keskusteluun ja kertoi melkeimpä että Lebronin mahdollinen mestaruus ei taas(kaan) ole minkään arvoinen, koska joukkue on niin hyvä. Onhan Clevelandin nimilista hyvän näköinen jos vielä Marion naarataan sisään. Pelaajistossa on kuitenkin pieniä puutteita, kuten aikaisemmassa viestissä kerroin ja käytin näitä puutteita (sekä eritoten sitä että joukkue on vasta ensimmäistä vuotta kasassa) perusteena sille, miksi minun mielestäni Cleveland ei tule kävelemään mestaruuteen. Realiteetin kuitenkin asetin finaalipaikkaan, mikä on jo hyvä suoritus ensimmäisen vuoden joukkueelle.
Mitenköhän palsta suhtautuisi, jos kertoisinkin puutteita Oklahoman rosterista ja haukkuisin Westbrookia (joka lienee Irvingiä parempi pelaaja). On tämä kyllä ihmeellistä.
ps. kättä pystyyn kenen mielestä " Jos Cleveland ei kävele tällä rosterilla mestaruuteen, niin se on järkyttävää alisuorittamista. Tuota rosteria kun katsoo, niin tarvitseeko ensi kautta edes pelata?"
Kova rosteri? Kyllä.Kuitenkin, ensimmäistä vuotta kasassa ja rosterista vain muutama pelaaja on oikeasti todistanut tasonsa (voittavassa) joukkueessa.
Edit2: San Antonion antama finaalien turpasauna tukee myös väitettä, että pelkällä rosterilla ei kävellä mestaruuteen.