Koripallo.com

Delfin Basket Tournament 2009

Maybe baby

Vs: Delfin Basket Tournament 2009

Pronssimitali sanoi:
Uskon että pronssi-mitalit "jäivät" väärään paikkaan. Mielestäni Lapuan Korikobrat olisivat lyöneet molemmat pronssiottelijat. Sääli vain että vastaan asettui kovaakin kovempi finaalikaksikko ToPo ja Pyrintö eikä heitäkään vastaan huonosti ainakaan pisteitä katsoen Lapualaiset "painineet". ToPolle 6 pinnaa takkiin ja Pyrinnölle 4. jos Korikobrat olisivat pronssiotteluun päässeet Rahola-Nokiaa tai Tarmoa vastaan niin Lapualle mitskut olisivat matkanneet. Mutta 5-6 sijoista olisin odottanut Korikobrille selvempää voittoa. :eek: Liekö PuHu ollut hyvällä heittopäällä??!! KUITENKIN KIITOS JÄRJESTÄJILLE ERITTÄIN HYVIN ORGANISOIDUSTA TURNAUKSESTA!!!

Suomen suosituin peli? Jos-peli... :D Mikä meitä suomalaisia oikein vaivaa, oltaishan mekin voitettu ne mitalit JOS...

Dr. Edd

Pronssimitali sanoi:
Uskon että pronssi-mitalit "jäivät" väärään paikkaan. Mielestäni Lapuan Korikobrat olisivat lyöneet molemmat pronssiottelijat. Sääli vain että vastaan asettui kovaakin kovempi finaalikaksikko ToPo ja Pyrintö eikä heitäkään vastaan huonosti ainakaan pisteitä katsoen Lapualaiset "painineet". ToPolle 6 pinnaa takkiin ja Pyrinnölle 4. jos Korikobrat olisivat pronssiotteluun päässeet Rahola-Nokiaa tai Tarmoa vastaan niin Lapualle mitskut olisivat matkanneet. Mutta 5-6 sijoista olisin odottanut Korikobrille selvempää voittoa. :eek: Liekö PuHu ollut hyvällä heittopäällä??!! KUITENKIN KIITOS JÄRJESTÄJILLE ERITTÄIN HYVIN ORGANISOIDUSTA TURNAUKSESTA!!!
Kun voittaa kaikki, ei tarvitse jossitella. Kysy vaikka pyrintöläisiltä.

Jos taas jossitella haluat, koristuomareilla Kobrat olisivat voineet juuttua jo alkulohkoon, tai ainakin Pyrinnöltä ja ToPolta olisi tullut selvemmin pataan... Ei tuon pronssiottelun taso tosin häikäissyt sekään...

hauskaa

Dr. Edd sanoi:
Kun voittaa kaikki, ei tarvitse jossitella. Kysy vaikka pyrintöläisiltä.

Jos taas jossitella haluat, koristuomareilla Kobrat olisivat voineet juuttua jo alkulohkoon, tai ainakin Pyrinnöltä ja ToPolta olisi tullut selvemmin pataan... Ei tuon pronssiottelun taso tosin häikäissyt sekään...
Juuttua alkulohkoon? Olisivatko he sitten hävinneet Wartille (voitto 27p) vai MaSulle (voitto 19p)? Minun mielestäni nuo ovat aika selkeitä voittoja peliajan ollessa 2x13min. ;D

olin siellä

Pronssimitali sanoi:
Liekö PuHu ollut hyvällä heittopäällä??!!

mä näin ton pelin ja puhult puuttu lahtinen, sit pitkä jätkä (joni?) ja markkanen istu sivussa siviilit päällä. pitkällä oli kepit ja nilkka näytti menneen. et en nyt sit tiiä siit lapuan kovuudesta jos meinas hävii puolikkaalle puhulle. puhu tais johtaa jo melkei 10 pinnaa.

meinata

olin siellä sanoi:
mä näin ton pelin ja puhult puuttu lahtinen, sit pitkä jätkä (joni?) ja markkanen istu sivussa siviilit päällä. pitkällä oli kepit ja nilkka näytti menneen. et en nyt sit tiiä siit lapuan kovuudesta jos meinas hävii puolikkaalle puhulle. puhu tais johtaa jo melkei 10 pinnaa.
Samalla tavalla voidaan sanoa että torppa MEINASI hävitä lapualle joka johti peliä niin kauan kun myllyniemi otti viidennen virheensä. Itsekin paikalla olleena voin sanoa että korikobrat pelasi alakanttiin.

Mielestäni on turhaa pitää ikäkausi-jakoa, jollei sitä tarvitse noudattaa!!! Esim. Koiviston Kipinällä -94 syntynyt peluri, joka tekee finaalissa 18 pistettä. Oli kuulemma haettu poikkeuslupa....... Eiköhän joukkue olisi voinut pelata -94 sarjassa, niin ne muutkin tekevät!!!!! Selkeästi vaan sarjat normaalilla A, B, C jne jaolla.

kipinän kannattaja

mammastiina sanoi:
Mielestäni on turhaa pitää ikäkausi-jakoa, jollei sitä tarvitse noudattaa!!! Esim. Koiviston Kipinällä -94 syntynyt peluri, joka tekee finaalissa 18 pistettä. Oli kuulemma haettu poikkeuslupa....... Eiköhän joukkue olisi voinut pelata -94 sarjassa, niin ne muutkin tekevät!!!!! Selkeästi vaan sarjat normaalilla A, B, C jne jaolla.

Aivan ja millähän perusteella kipinä saanut poikkeusluvan, oli ainakin penkillä
riittävästi pelaajia ja miksiköhän ei järjestäjät infoa muita joukkueita, jos näin
menetelty. Taitaa olla niin ettei niillä mitään lupaa kyllä ollutkaan, pitää
vaan selittää noloa toimintaansa.

meinata sanoi:
Samalla tavalla voidaan sanoa että torppa MEINASI hävitä lapualle joka johti peliä niin kauan kun myllyniemi otti viidennen virheensä. Itsekin paikalla olleena voin sanoa että korikobrat pelasi alakanttiin.
Ennen kuin Lapuan pojat ripustatte painitossut naulaan ja vaihdatte kokonaan lajia, tai edes alustaa, kannattaa odottaa karsintojen tulos, kun pillin kanssa liikkuvat, toivottavasti, oikeat koristuomarit ja mukana ovat kaikki täysillä joukkueilla.

Vahvasti Kobrat Nääsvillessä pelasitte, vilpittömät onnittelut siitä, muttette sentään SM-suosikeiksi.

???

Vs: Tuomareista

Hujoppi sanoi:
Sitten tule eteen pienten lasten ottelu, jossa kovien onnistumis-
paineiden takia toisen joukkueen valmennus on valinnut käyttöön ei-urheiluliset
keinot onnistumisen takaamiseksi lasten vanhempien tukiessa
valintaa. Puhun agressiivisuudesta ja väkivallasta.

Turnausjärjestelyt pettävät erittäin tärkeällä osa-alueella juuri tällöin
tuomareiden arvomaailman ollessa hakusessa.

Jos lapsia ohjataan käyttämään väkivaltaa otteluissa aikuisten taholta,
ei anna hyvää kuvaa Pyrinnön valitsemista tuomareista, etteivät he puutu
tähän,jos pienten lasten joukkueen valmentajilta puuttuu tämä ymmärrys.

Aika kovia heittoja ilmaan: valmentaja ja vanhemmat yllyttävät väkivaltaan ja tuomarit ovat sitten syyllisiä! Minkähänlaisesta väkivallasta mahtaa olla kyse?

no?

sam pyla sanoi:
Ennen kuin Lapuan pojat ripustatte painitossut naulaan ja vaihdatte kokonaan lajia, tai edes alustaa, kannattaa odottaa karsintojen tulos, kun pillin kanssa liikkuvat, toivottavasti, oikeat koristuomarit ja mukana ovat kaikki täysillä joukkueilla.

Vahvasti Kobrat Nääsvillessä pelasitte, vilpittömät onnittelut siitä, muttette sentään SM-suosikeiksi.
Ketä topolta puuttui? Ja pyrinnöltä puuttui ainoastaan Laakkonen.

hauskaa sanoi:
Juuttua alkulohkoon? Olisivatko he sitten hävinneet Wartille (voitto 27p) vai MaSulle (voitto 19p)? Minun mielestäni nuo ovat aika selkeitä voittoja peliajan ollessa 2x13min. ;D
Joo... vahva alku Kobrilla, mutta numerot ovat numeroita ja usein johtavat harhaan urheilussa.

- Kobrat voitti WB:n 27p
- Kobrat voitti MaSun 19p
- WB voitti MaSun 7p
- PuHu voitti JKS:n 9p
- JKS voitti MaSun 35p
- WB voitti JKS:n 2p
- Kobrat voitti PuHun 2p

Suoralla matikalla olisi voinut luulla, että:
* MaSu voittaa WB:n 8p (27-19), tulikin tappio 7p --> "ennuste" 15p pieleen.
* JKS voittaa WB:n 28p (35-7), tulikin tauluun 2p --> "ennuste" 30p pieleen.
* Kobrat voittaa PuHun 16p (27-9-2), voitto rammasta PuHusta olikin vain 2p --> ennuste 14p pieleen

Ja kruununa.. 29.7. Viro voitti Suomen 15-vuotiaat 83-37=46p, mutta seuraavana päivänä vain 85-74=11p => 35p muutos päivässä ja kyseessä ovat maajoukkueet, eivät sekalaiset, tähän aikaan vuodessa hyvin vaihtelevasti harjoitelleet seurajoukkueet... Kauden ensimmäinen turnaus, osa joukkueista vahvasti vajaina, tuomarilinja vaihtelee laidasta laitaan - ei kannata vetää liian hätäisiä johtopäätöksiä. Delfinin pohjalta TuNMKY:n voisi tuomita 2-divariin (onnistuessaan). Taitaa kuitenkin tosiasiassa olla aika lähellä SM-sarjaa...

Kobrien kovimmat suoritukset olivat tiukat väännöt ToPoa ja Pyrintöä vastaan. Epäilenpä kuitenkin ko. otteluita tuominneen taas virolaiskaksikon...Joka tapauksessa Kobrat on varteenotettava joukkue SM-sarjapaikoista kilvoittelemaan. Syyskuussa nähdään

PS. Niin, ToPosta ei merkittäviä pelaajia puuttunut, mutta Laakkosen merkitystä hyvänä päivänään ei voi vähätellä. JKS:lta, MaSulta, TuNMKY:lta, WB:lta puuttui ainakin kovia pelimiehiä ja KTP:lta Lehtoranta, eikä tainnut Uran Ritanotkokaan olla mukana.

ura basket

sam pyla sanoi:
Joo... vahva alku Kobrilla, mutta numerot ovat numeroita ja usein johtavat harhaan urheilussa.

- Kobrat voitti WB:n 27p
- Kobrat voitti MaSun 19p
- WB voitti MaSun 7p
- PuHu voitti JKS:n 9p
- JKS voitti MaSun 35p
- WB voitti JKS:n 2p
- Kobrat voitti PuHun 2p

Suoralla matikalla olisi voinut luulla, että:
* MaSu voittaa WB:n 8p (27-19), tulikin tappio 7p --> "ennuste" 15p pieleen.
* JKS voittaa WB:n 28p (35-7), tulikin tauluun 2p --> "ennuste" 30p pieleen.
* Kobrat voittaa PuHun 16p (27-9-2), voitto rammasta PuHusta olikin vain 2p --> ennuste 14p pieleen

Ja kruununa.. 29.7. Viro voitti Suomen 15-vuotiaat 83-37=46p, mutta seuraavana päivänä vain 85-74=11p => 35p muutos päivässä ja kyseessä ovat maajoukkueet, eivät sekalaiset, tähän aikaan vuodessa hyvin vaihtelevasti harjoitelleet seurajoukkueet... Kauden ensimmäinen turnaus, osa joukkueista vahvasti vajaina, tuomarilinja vaihtelee laidasta laitaan - ei kannata vetää liian hätäisiä johtopäätöksiä. Delfinin pohjalta TuNMKY:n voisi tuomita 2-divariin (onnistuessaan). Taitaa kuitenkin tosiasiassa olla aika lähellä SM-sarjaa...

Kobrien kovimmat suoritukset olivat tiukat väännöt ToPoa ja Pyrintöä vastaan. Epäilenpä kuitenkin ko. otteluita tuominneen taas virolaiskaksikon...Joka tapauksessa Kobrat on varteenotettava joukkue SM-sarjapaikoista kilvoittelemaan. Syyskuussa nähdään

PS. Niin, ToPosta ei merkittäviä pelaajia puuttunut, mutta Laakkosen merkitystä hyvänä päivänään ei voi vähätellä. JKS:lta, MaSulta, TuNMKY:lta, WB:lta puuttui ainakin kovia pelimiehiä ja KTP:lta Lehtoranta, eikä tainnut Uran Ritanotkokaan olla mukana.
Kerrankin asiallista tekstiä joltain. Mutta Urasta sen verran että Ritanotko oli kyllä mukana.

Tammela

Ennen suurten johtopäätösten tekemistä kannattaa myös muistaa, että Delfiinissä pelattiin vain 26 min / ottelu.
Kapealla penkillä pelaaville joukkueille se on aika iso etu verrattuna normaaliotteluun.

kivaa

Onneksi olkoon OrJy-96 tytöt hienosta turnausvoitosta :):)
Loistavaa, taitavaa pelaamista! Näillä tytöillä on peli-iloa ja halua voittaa!!

Vs: Tuomareista

kipinän kannattaja sanoi:
Selvittäkäähän nyt joku pelasiko B-95 poikien finaalissa
kipinän porukassa -94 syntynyt (18 pinnaa).

joidenkin mukaan hän oli 94 mutta ei varmuutta asiasta.

Hujoppi

Hyvä herra/rouva nimimerkillä hohhoija,

pahoitteluni jos viesti oli verbaalisesti epäselvästi muotoiltu
eikä viesti tullut perille. Koko viikonlopun lasten hyväksi työskentely
väsyttää ja silloin lauseiden tekninen muotoilu jää ehkä viimeistelemättä
niin että viesti on varmasti kaikkien ymmärrettävissä.

Mutta, kyllä. Olen juuri niitä paapovia mammoja ja paappoja, jotka valitsevat
lapselle harrastuksen ja maksavat sen. Maksan myös Delfin turnauksen joka
vuosi. Haluan lapselle hyvän, innostavan harrastuksen jossa on myös
fyysisen treenauksen lisäksi hänelle hyviä arvoja elämää varten. Voin myös tehdä
uuden valinnan äänestämällä jaloillani ja olla maksamatta lasten huonosta kohtelusta
tai huonoista kokemuksista. Löytyy muitakin lajeja, kuten salibandy, joka on mennytkin
jo ohi koriksen. Tätä voi miettiä jokainen koripallon parissa työskentelevä,
miksi näin. Yksi korisseura kaatuu jälleen kerran lähitulevaisuudessa, mikä on erittäin valitettavaa.
Kun yleinen kehitys on sensuuntaista, on koriksen arvomaailmassa ja eettisyydessä
tapahtunut jotain väärään suuntaan.

Olen valinnut hienon lajin, ja lapsi on innostunut myös ja tehnyt päätöksen
jatkaa tässä lajissa. En usko, että vaatimukseni siitä, että lapseni saa kokea ilon
hetkiä harrastuksensa parissa ilman väkivallan vaaraa, on kaukaa haettu. Kun lapsi
kasvaa, hän itse tekee valintoja ja päätöksiä. Itse toivon, että hän jatkaisi tämän
lajin parissa.

Koska turnauksen järjestävät aikuiset, he ovat myös vastussa turnauksen järjestelyistä
kaikilla osa-alueilla. Jos urheilutapahtuman osallistuvilla joillakin on muita arvomaailmoja
kuin väkivallattomuus, on järjestäjän viestitettävä valinnoillaan väkivallattomuutta.
Turnauksen järjestäjät valitsevat henkilökunnan, johon kuuluu tuomarit. Onko kaukaa haettu, että
turnauksen järjestäjä ottaa vastuun turnauksen eettisestä laadusta ja vaatii väkivallattomuutta.
Silloin ruohonjuuritason tapahtumasa eli pelitilanteessa ylintä päätäntävaltaa käyttävä
tuomari voi osoittaa turnauksen eettisen linjan selkeästi myös niille, jotka eivät sitä muuten
ole sisäistäneet. Oli tuo muu valmentaja, pelaaja, pelaajan vanhempi tai katsoja.

Joku näki syyllistämistä kirjoituksessani. Olen nähnyt tuomarointia vuosikausia ja he tekevät
arvokasta ja hyvää vapaaehtoistyötä lasten hyväksi. Tätä arvostan kovasti. Sisäinen laaduntarkastus ei ole toimivaa heilläkään, jos joukkoon kuuluu yksikin epäeettiset arvot omaava tuomari. Ihmettelinkin, onko niin kova
paikka jos tähän kiinnitetään huomiota ja tuodaan esille. Hyvin tehtävänsä hoitava tuomari ei voi loukkaantua kollektiivisesti muiden puolesta, vaan toimia siten että asiaan kiinnitetään huomiota ja tasoa nostetaan
myös tämän epäkohdan kohdalla. On kyse vallan väärinkäytöstä siinä tilanteessa, kun aikuinen omaa ylimmän päätäntävallan ottelussa ja toimii vastoin kaikkien lasten oikeuksia salliessaan väkivallan. Aikuisten täytyy ymmärtää, että he ovat vastuussa esteettisyydestä ja oikeista arvoista työskennellessään lasten parissa. Myös tuomari tekee kasvatustyötä otteluita tuomaroidessaan. Uskon myös, että jokainen tuomari haluaa myönteisiä
kokemuksia ja onnistumisia, kuten pelaajat, valmentajat, vanhemmat ja katsojat.

Toivon siis, että sekä lapset että aikuiset voivat nauttia kivasta turnauksesta tulevaisuudessa ilman
väkivallan pelkoa ja luottaa aikuisiin, että näin tapahtuu.

Non-fighting generation

no huhhuh...

Mitäs siellä sitten on tapahtunut? Jos katsoja/vanhempi yllyttää väkivaltaan niin eiköhän se ongelma/syy ole siinä henkilössä, joka on siihen väkivaltaan yllyttänyt, eikä tuomari voi sitä millään ehkäistä. Jos oikeasti joku ihminen on niin saatanan kieroutunut että haluaa nähdä minipoikien tappelevan kentällä niin eiköhän tää oo poliisijuttu... Tää on tällästä perusvinkumista varmaan taas, joku pelistä mitään tietävä ihminen taas avautuu tääl...

minä ite

Hujoppi sanoi:
Mutta, kyllä. Olen juuri niitä paapovia mammoja ja paappoja, jotka valitsevat
lapselle harrastuksen
ja maksavat sen. Maksan myös Delfin turnauksen joka
vuosi. Haluan lapselle hyvän, innostavan harrastuksen jossa on myös
fyysisen treenauksen lisäksi hänelle hyviä arvoja elämää varten. Voin myös tehdä
uuden valinnan äänestämällä jaloillani ja olla maksamatta lasten huonosta kohtelusta
tai huonoista kokemuksista. Löytyy muitakin lajeja, kuten salibandy, joka on mennytkin
jo ohi koriksen. Tätä voi miettiä jokainen koripallon parissa työskentelevä,
miksi näin. Yksi korisseura kaatuu jälleen kerran lähitulevaisuudessa, mikä on erittäin valitettavaa.
Kun yleinen kehitys on sensuuntaista, on koriksen arvomaailmassa ja eettisyydessä
tapahtunut jotain väärään suuntaan.

Olen valinnut hienon lajin, ja lapsi on innostunut myös ja tehnyt päätöksen
jatkaa tässä lajissa. En usko, että vaatimukseni siitä, että lapseni saa kokea ilon
hetkiä harrastuksensa parissa ilman väkivallan vaaraa, on kaukaa haettu. Kun lapsi
kasvaa, hän itse tekee valintoja ja päätöksiä.
Itse toivon, että hän jatkaisi tämän
lajin parissa.

OLEN valinnut ja MINÄ päätän? Kuka tässä harrastaa, vanhempi vai lapsi? Minkä ikäisistä lapsista tässä oikein puhutaan?

Itselläni on jo melkein täysi-ikäiset lapset ja kyllä he aikoinaan ihan itse valitsivat lajinsa kavereiden ja muiden vaikutteiden kautta jo alakouluikäisinä ja taisi olla osittain jo ennen sitä. Ei tullut mieleenkään, että minä olisin käynyt heille harrastuksia valitsemaan. Muutamaa lajia kokeilivat yhden päätyessä korikseen, toisen lätkään ja kolmannen tanssiin. Ilmeisesti ITSE valitut lajit ovat olleet mieleisiä kun ovat niitä jaksaneet näihin päiviin saakka harrastaa, tiedä sitten olisiko näin käynyt jos iskä/äiskä olisi lajit valinnut?

Cnit

minä ite sanoi:
OLEN valinnut ja MINÄ päätän? Kuka tässä harrastaa, vanhempi vai lapsi? Minkä ikäisistä lapsista tässä oikein puhutaan?

Itselläni on jo melkein täysi-ikäiset lapset ja kyllä he aikoinaan ihan itse valitsivat lajinsa kavereiden ja muiden vaikutteiden kautta jo alakouluikäisinä ja taisi olla osittain jo ennen sitä. Ei tullut mieleenkään, että minä olisin käynyt heille harrastuksia valitsemaan. Muutamaa lajia kokeilivat yhden päätyessä korikseen, toisen lätkään ja kolmannen tanssiin. Ilmeisesti ITSE valitut lajit ovat olleet mieleisiä kun ovat niitä jaksaneet näihin päiviin saakka harrastaa, tiedä sitten olisiko näin käynyt jos iskä/äiskä olisi lajit valinnut?

Tartuit tässä turhaan epäolennaiseen asiaan lajin valinnasta. Kyllä monien perheiden kohdalla harrastaminen olisi todella hankalaa ilman vanhempien tukea, ja siihen kuuluu avustaminen lajivalinnassa. Tietysti lapsi valitsee itselleen mieluisimman harrastuksen, mutta lapsen päätökseen voi vahvasti vaikuttaa esim. omien vanhempien omat harrastukset jne.

Kommentoisit mieluummin viestin varsinaista sisältöä, eli aikuisten arvomaailmaa lajin parissa.

minä ite

Cnit sanoi:
Tartuit tässä turhaan epäolennaiseen asiaan lajin valinnasta. Kyllä monien perheiden kohdalla harrastaminen olisi todella hankalaa ilman vanhempien tukea, ja siihen kuuluu avustaminen lajivalinnassa. Tietysti lapsi valitsee itselleen mieluisimman harrastuksen, mutta lapsen päätökseen voi vahvasti vaikuttaa esim. omien vanhempien omat harrastukset jne.

Kommentoisit mieluummin viestin varsinaista sisältöä, eli aikuisten arvomaailmaa lajin parissa.

Ehkä kyse oli enemmänkin erilaisesta lähestymisestä ja näkökulmasta asiaan mitä kirjoittaja oli hakenut, kuin epäolennaisuudesta. Minusta kun tässä tapauksessa tuntuu, että se aikuisen arvomaailma lajin parissa on liian minä-keskeinen juuri silloin, kun laji on aikuisen itse valitsema, hänelle rakkampi kuin lapselle ja enemmän aikuisen kuin lapsen harrastus.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.