Jatkuvasti toistuvat epämääräiset vihjailut ja syytökset "epäeettisestä rekrytoinnista" ym. ovat aika tyypillisiä seuroilta, joiden on vaikea hyväksyä ajatusta siitä, että pelaajat ja vanhemmat oma-aloitteisesti haluavat jonnekin muualle. Tällaista marinaa olen kuullut täysin Driveen liittymättä muuallakin ja pikemminkin seuroilta, joiden valmentajat itse ihan suoraan koettavat eri keinoin houkutella muiden pelaajia ja siksi uskovat, että kaikki muut tekevät samaa.
Mielenkiintoista, miten ulkopuolelta esimerkiksi väitetään, että Graham antaa katteettomia lupauksia. Miksei löydy tyytymätöntä pelaajaa, joka konkreettisesti kertoisi esimerkin?
Graham on itse tunnustanut julkisesti, että alkuvuosina teki virheitä pelaajien houkuttelussa, kun ei tuntenut suomalaisia liiton ohjeistuksia asiasta. Nyt tiettävästi pyrkii toimimaan aika korrektisti rekryasioissa ja tuskin on edes tarvetta olla tällä tapaa aktiivinen.
Jotain avoimia tryouteja olen nähnyt mainostettavan, mutta pääasiassa varmasti pelaajat ja vanhemmat rekrytoivat toisiaan tai Grahamiin otetaan yhteyttä suoraan. Ryhmässä pääsee kiistatta kovatasoiseen valmennukseen ja treenaamaan hyvien pelaajien kanssa. Kolme U19 mestaruutta ja tappiottomat ulkomaankiertueet sekä yliopistostipendit ym. kiinnostavat monia ja kuten täälläkin on todettu, plussat ja miinukset alkavat varmasti olla tulijoiden tiedossa. Harmittaahan se varmasti niitä, joiden omalla ovella ei ole jonoa.