Vs: Euroliiga 2010-2011
Jaahas, taas menään... Ensimmäinen ottelukierros tarjosi pari aika messevää yllätystä. Tai no, en tiedä onko tässä vaiheessa Euroliigaa enää mikään voitto sinäänsä yllätys, kovia joukkueita enää vain mukana.
Ulker antoi taas voimannäytön kaatamalla vieraissa aina hankalan Olympiacosin. Katsoin ottelusta 1. erän (sen jälkeen matsista "räjähtivät" äänet niin ei oikein napannut katsoa ottelua ilman ääniä, ei edes sairaan kauniiden Oly-cheerleadereiden takia
). Olin yllättynyt kun sitten netistä lopulta katsoin, että Ulker ottelun voitti, sille Fenerbache menetti ekassa erässä pallon 10 kertaa
Jäätävää pallonkäsittelyä. No, viimeinen erä turkkilaisille 29-12. Yksikään joukkue ei halua Fenerbachea kohdata pudotuspeleissä, koska sinne turkkilaiset marssiavt fanfaarin säestyksellä.
Toinen pienehkö yllätys oli ehkä kuitenkin Efes Pilsenin voitto Sienasta. Efes Pilsen on todella kova himajoukkue ja Siena tuskailee valitettavasti pelinsä kanssa. Lähtökohdat huomioiden kyseisen ottelun voitto ei juuri yllätys ollut, mutta isossa kuvassa se sitä oli. Todennäköisesti Partizan on tuossa lohkossa se vedenjakaja, joka kotimatseillaan tekee eron jatkijen välillä. Se, joka Serbiassa voittaa, on todella vahvoilla, kuten täällä asiantuntevat herrasmiehet ovatkin jo maininneet.
Itse taidan katsoa tuon Partizan-Efes Pilsen ottelun. Partizania en kauheasti ole tällä kaudella seurannut, viime ottelu Real Madridia vastaan oli itse asiassa ensimmäinen. Tuossa ottelussa Real pyyhki perseensä Partizaniin. On mielenkiintoista nähdä, millaiseen myllyyn Efes tänään joutuu Belgradin hornankattilassa.