Koripallo.com

Finaali: Pyrintö - ToPo

Miten finaalisarja päättyy?

• 3-0

Ääniä: 2 2,3%
  • 3-1

Ääniä: 7 8,0%
  • 3-2 Pyrinnölle

Ääniä: 16 18,4%
  • 0-3

Ääniä: 14 16,1%
  • 1-3

Ääniä: 34 39,1%
  • 2-3 ToPolle

Ääniä: 14 16,1%

• Äänestäjiä
    87
Status
Viestiketju on suljettu.
Vs: Finaali: Pyrintö - ToPo

zack sanoi:
Ensimmäistä kertaa varmasti rööriroopen kanssa samaa mieltä :eek: Miksei silloin kun Pyrinnöllä meni huonosti voinut perustaa organisoitua fanitoimintaa? Vain menestynyt joukkue on organisoidun kannattamisen arvoinen? Pateettista.

Pateettista on se, että jonkun elämä on niin tylsää, että pitää etsiä syitä toisten kannattamiselle. :-*

Vs: KORISLIIGAN VÄLIERÄT 2010 - PYRINTÖ vs KTP!

Pateettista on vain tämä keskustelu. Finaalit menossa ja teitä kiinnostaa jauhaa faneista. Äsken urkkaruudussa oli juttua finaaleista. Kaminen jaksoi vieläkin valittaa eilisistä vihellyksistä. Muutenkin sipilä yksinkertaisti taas insertissään.

JayKay sanoi:
Kaminen jaksoi vieläkin valittaa eilisistä vihellyksistä.

Ihmiset tuppaa tekemään sitä, missä ovat parhaimmillaan.

Mä olen katsonut eri peliä kuin Kaminen, jos ToPo oli muka vihellyksissä häviävänä osapuolena. Jos valitti Pyrinnön puolesta, niin sitten ymmärrä.

Mäntylä vihelsi matsin täysin vihkoon.

On aika sekavia lausuntoja tuosta tuomaritoiminnasta. Toiset sanoo, että vihellytkset meni Topolle, toiset Pyrinnöllä ja jotkut harvat uskaltautu sanomaan jopa, että vihelsivät hyvin! Ettäs kehtaavat!

Olkaas pojat tarkkana, ettei yhtäkkiä käy niin että vastenmielinen ilmiö jossa fanitoiminnasta tulee itsetarkoitus, peliä isompaa, leviä korikseenkin.
Kaikki kunnia punakaartille, mutta ei se ryhmä Pyynikin yläkulmassa ole läheskään ainoita Pyrintöä kannattavia. Eivät he itsekään niin kuvittele, mikäli väkeä tunnen, mutta täällä se välillä näyttää siltä, kun koriksen ja joukkueen sijasta puhutaan fanijoukoista.
Itse en ikinä ole ymmärtänyt sitä miten esim. Tamulla oli lähes samantien fanit kun joukkue perustetttiin ja se pääsi futisliigaan. Pyrinnöllä on faneja ollut vuosikymmeniä.

Kiisto sanoi:
Ja muutenkin torstainen peli meni minulle tuulipukukatsomon jätkälle ihan suoraan top kolmeen laskien kaikista urheilutapahtumista ikinä. Ikää on +30 katsottuna on aivan helvetisti jalkalloa ulkomailla ja suomessa sekä koripalloa kotomaassa.

Komppaan. Jos eilisen kaltaisiin peleihin saataisiin ihmisiä, jotka ovat aiemmin katselleet Ratinassa potkupalloa, mutta eivät ole koskaan käyneet koripallomatsissa, voisi kelkka kääntyä ihan yhdenkin matsin perusteella. En nimittäin ole koskaan ollut palloilumatsissa, jossa olisi ollut niin loistava ja tiivis tunnelma kuin eilen Pyynikillä, vaikka pelkästään koripallon liiga/divarimatseja olen nähnyt arviolta 300-400 vuosien varrella. Kaikki kunnia esim. jalkapallolle, mutta ei Ratinassa tai edes Tammelassa tule koskaan olemaan samanlaista meininkiä kuin eilen Pyynikillä.

Eiliseen peliin olisi myös pitänyt saada ne ihmiset, jotka moittivat suomalaisia jäyhästä katsomokulttuurista. Mulla on itselläni neutraali suhtautuminen Pyrintöön, enkä koe itseäni kannattajaksi, mutta toivon vilpittömästi, että Punakaarti jaksaa seuraavillakin kausilla, vaikka menestystä ei tulisi. Tällä hetkellä Punakaartin toiminta on todella hienolla mallilla ja niin kauan kuin siihen ei liity Suomenkin jalkapallokentiltä tuttua aggressiivisuutta, se on parasta mainosta (tamperelaiselle) koripalloilulle.

MattHeldman sanoi:
Komppaan. Jos eilisen kaltaisiin peleihin saataisiin ihmisiä, jotka ovat aiemmin katselleet Ratinassa potkupalloa, mutta eivät ole koskaan käyneet koripallomatsissa, voisi kelkka kääntyä ihan yhdenkin matsin perusteella. En nimittäin ole koskaan ollut palloilumatsissa, jossa olisi ollut niin loistava ja tiivis tunnelma kuin eilen Pyynikillä, vaikka pelkästään koripallon liiga/divarimatseja olen nähnyt arviolta 300-400 vuosien varrella. Kaikki kunnia esim. jalkapallolle, mutta ei Ratinassa tai edes Tammelassa tule koskaan olemaan samanlaista meininkiä kuin eilen Pyynikillä.

Noh noh, eilisestä en tiedä mutta eihän sitä koskaan ennen peliä tiedä. Ei futis ole turhan takia maailman ylivomaisesti seuratuin joukkueurheilulaji. Jopa koris joutuu katselemaan todella pitkälle eteenpäin siinä suhteessä. Futiksessa pitää vaan ymmärtää pitkäkestoista kehittynyttä draamaa, jota kykyä kaikilla ei ole. Joskus elokuva on paska, mutta joskus se jää kummittelemaan mieleen lopun ikää. Itse olen kova koris ja futismies ja seuraan paljon molempia. Silti, en usko että mikään laji maailmassa pääsee parhaimmillaan siihen draaman tasoon mitä futis voi esittää. Eikä tätä pidä ottaa pois korikselta.

Laitetaanpa hommat takaisin järjestykseen, kun on kyse kauden korisliigan finaalista. Fudis on hieno laji, etc, mutta käsitellään sitä toisaalla; ok? Ja mitä eiliseen peliin tulee, niin tätä draamaa ja tapahtumaa lisää kaikilla edellä monissa viesteissä mainituilla sektoreilla (no ehkä ToPon Beach Boys voisi hieman aktivoitua, jos niitä enää on).

Tätä blogia lukiessani olen vakuuttunut siitä ettei Kaminen (tai Möttölä) enää olekaan maailman kovin itkijä!!! Pelatkaa hyvät finaalit, aivan sama kumpi voittaa, voittaja on mestaruuden ansainnut.

reinikainen sanoi:
Tätä blogia lukiessani olen vakuuttunut siitä ettei Kaminen (tai Möttölä) enää olekaan maailman kovin itkijä!!! Pelatkaa hyvät finaalit, aivan sama kumpi voittaa, voittaja on mestaruuden ansainnut.
Bueno kommentti; komppaan 8]!

gallup1 sanoi:
Noh noh, eilisestä en tiedä mutta eihän sitä koskaan ennen peliä tiedä. Ei futis ole turhan takia maailman ylivomaisesti seuratuin joukkueurheilulaji. Jopa koris joutuu katselemaan todella pitkälle eteenpäin siinä suhteessä. Futiksessa pitää vaan ymmärtää pitkäkestoista kehittynyttä draamaa, jota kykyä kaikilla ei ole. Joskus elokuva on paska, mutta joskus se jää kummittelemaan mieleen lopun ikää. Itse olen kova koris ja futismies ja seuraan paljon molempia. Silti, en usko että mikään laji maailmassa pääsee parhaimmillaan siihen draaman tasoon mitä futis voi esittää. Eikä tätä pidä ottaa pois korikselta.

Samoin, seuraan myös jalkapalloa ja omaan jonkinlaisen pienen pelaajataustankin. Eikä mulla ole millään muotoa tarvetta vähätellä futista. Puhuin edellisessä viestissäni nimenomaan tunnelmasta, en verrannut draaman kaaria enkä itse peliä. Toki koripallo on luonteeltaan erilainen jo siksi, että pisteitä tehdään eri tahtiin kuin maaleja jalkapallossa.

Pyynikki oli eilen katsomojen väliset raput mukaan lukien täynnä ja jos se eilinen 1500 katsojaa + parikymmentä sinikaartilaista sijoitettaisiin seisomaan johonkin stadionin nurkkaan 10 asteen tihkusateeseen katsomaan jalkapalloa, pitäisi olla melkoinen visionääri väittääkseen, että tunnelma on parempi kuin Pyynikillä. Ratinassa siihen vaadittaisiin ehkä 15 000 katsojaa ja mestaruuden ratkaiseva ottelu Klubia vastaan. Ja olihan Ratinassa hyvä tunnelma silloinkin, kun Czakon heitti kaapin AS Romaa vastaan, oliko se 1990? Siitäkin huolimatta siellä on se perhanan juoksurata välissä.

MattHeldman sanoi:
Samoin, seuraan myös jalkapalloa ja omaan jonkinlaisen pienen pelaajataustankin. Eikä mulla ole millään muotoa tarvetta vähätellä futista. Puhuin edellisessä viestissäni nimenomaan tunnelmasta, en verrannut draaman kaaria enkä itse peliä.

No tämän kanssa voin olla helposti samaa mieltä. Kyllähän nämä korisfinaalit edelle menee ja on syytä priorisoida jos tarvetta tulee.

zack sanoi:
Ensimmäistä kertaa varmasti rööriroopen kanssa samaa mieltä :eek: Miksei silloin kun Pyrinnöllä meni huonosti voinut perustaa organisoitua fanitoimintaa? Vain menestynyt joukkue on organisoidun kannattamisen arvoinen? Pateettista.

Tällaisten mielipiteiden olemassaolo mun mielestäni lähinnä osoittaa sen, että Punakaarti hoitaa hommansa loistavasti herättäessään suuria tuntemuksia paitsi kotiyleisön, myös vierasjoukkueen miehistön ja kannattajien keskuudessa. Eipä voi valittaa, että kukaan jäisi kylmäksi.

mieky sanoi:
Tällaisten mielipiteiden olemassaolo mun mielestäni lähinnä osoittaa sen, että Punakaarti hoitaa hommansa loistavasti herättäessään suuria tuntemuksia paitsi kotiyleisön, myös vierasjoukkueen miehistön ja kannattajien keskuudessa.

Joo ne tuntemukset ovat juuri jossain naurettavan ja säälittävän välimaisemissa.
Gloryhuntereita on myös tuolla Pohjois-Karjalassa tavattu.

Onko Topon rantapojat vielä elossa? Nyt tarvittais kovasti myötäisiä laineita, muuten paatti upoaa. 8]

JayKay sanoi:
Äsken urkkaruudussa oli juttua finaaleista. Kaminen jaksoi vieläkin valittaa eilisistä vihellyksistä. Muutenkin sipilä yksinkertaisti taas insertissään.

Topon, Hannon ja Kamisen tarkoitus on ilmiselvä: vaikuttaa tulevien ottelujen tuomarityöskentelyyn omaksi edukseen.
Kamisen tyyliin tuo sopii, mutta ei Hannon jonka pitäisi olla moisen yläpuolella, etenkin jos haluaa Litmasen tavoin nauttia koko kansan arvostusta.

Yllättävää, että Topo saa ääitorvekseen Ylen. Kamisen tarkoitus on niin läpinäkyvä, että joko kyse on toimittajan ammattitaidottomuudesta (ei ymmärrä kun häntä kuljetetaan) tai ammattietiikan (ei pyydä vastapuolen mielipidettä) puutteesta. Kai jounalistiset periaattet koskevat urheiluakin?
Luotan siihen ettei Timo Huovisella ole tämän kanssa mitään tekemistä.

Bror-Erik Salhoja sanoi:
Kamisen tyyliin tuo sopii, mutta ei Hannon jonka pitäisi olla moisen yläpuolella, etenkin jos haluaa Litmasen tavoin nauttia koko kansan arvostusta.

"Koko kansan arvostusta" ;D

Oma arvostukseni Littiin on mennyt jo kauan sitten. Muistan vieläkin muutama kesä sitten tapahtumat, kun ihmiset kerääntyivät ympäri maakuntien katsomaan Litmasen otteita. Bussilastillisia juniorijoukkueita kymmenien kilometrien päästä, mutta sitten itse Kuningas ei vaivaitunut edes paikalle innokkaiden fanien eteen, vaan "loukkaantumisen" takia jäi kotiin.

Siinä mielessä Hanno on toiminut loistavasti. Kulki koko alkukauden joukkueen mukana eri paikkakunnille vaikka ei pelannut, sillä tiesi että häntä odotetaan siellä.

zack on näköjään kaikkien kanssa eri mieltä ihan vaan ollakseen kaikkien kanssa eri mieltä. Siihen oli joku sanakin, mikäs se olikaan... pateettista? Litti on jalkapalloväelle edelleen Kuningas, siihen ei vaikuta se, että se on jäänyt jääpussi polven päällä kotiin kun ei ole pystynyt pelaamaan. Forssalla menee tällä hetkellä huonosti, joten perustapa zack ensikaudeksi organisoitu faniryhmä! Kukaan ei sua syytä ainakaan gloryhuntteriksi ja voit olla todella ylpeä oikeinkannattaja. Ehkä jopa Suomen oikeimmin kannattava kannattaja!

Sitten jos jätetään tämä surkeus taakse, niin itse finaalista:
Kaminen tietysti tekee työtä (yhä) suotuisampien vihellysten eteen. Laskee kyllä hänen pisteitään minun silmissäni: eikös ToPon pitänyt olla niin erinomainen joukkue, että tuomariapua ei tarvitsisi? Tietysti "virallinen" perustelu on se, että haluaa tasapuolisempaa viheltämistä, mutta ensimmäisen pelin perusteella se valittaja tulisi olla Pieti, ei Kaminen.

Kuten joku totesikin, Möttölän valittamista ei ymmärrä senkään vertaa kuin Kamisen. No, mikäs sen makeampaa kuin voittaa huono häviäjä.

Olen yhä aivan liekeissä ensimmäisen matsin pelillisestä tasosta. Dumareista ei ole sanottavaa, hyvin hoitivat leiviskänsä. Ainakin omalla kohdallani on käynyt niin, että mitä useamman vuoden korista on seurannut, sitä vähemmän harmaapaidat pistävät silmään.

Tamperelaisyleisö sorisi matsin jälkeen jotain "Hannon omista säännöistä", mutta ihan vastaavasti sunnuntaina Kisahallissa puhutaan samaa Damonista. Ja niinhän se menee, että joukkueidensa alfakoirat saavat aina pikkuisen enemmän anteeksi kuin muut. Tässä tapauksessa asetelma on tosin tasan, koska molemmilla joukkueilla on niin selkeä keulahahmo.

Damonin ja Hannon väsyessä Hester oli se kaveri, joka matsin ratkaisi. Ihailtavan taidokkaasti Pyrintö sai pelattua mismatchin lähietäisyydelle Hesterille. Hester taisi säkittää vikan 15 minuutin aikana Jumppa Niskasen edestä kuusi pinnaa ja Obien edestä neljä.

Kajander sai aika paljon lokaa niskaansa ekan matsin jäljistä. Pari kömpelöä menetystähän Mallille tuli, mutta näitähän sattuu. Monet kysyivät, miksei Jumppa pelannut enemmän loppuhetkillä. Jumppa on kuitenkin niin kirkkaasti energiapelaaja, että kun hänellä alkaa jalka painaa, hänen suoritustasonsakin laskee silmissä. Siinä, missä Jumppa oli avauspuoliskolla ToPon arvokkain pelaaja, tauon jälkeen hän jäi puolustuksessa pari kertaa screenitilanteissa pahaan mismatchiin, eikä löytänyt tamperelaisten sulkupelin takaa enää paikkaa lähteä hyökkäyslevyn perään.

En ikinä pidä siitä, kun valmentajat ja koutsit alkavat kritisoida dumareita. Mitenkään Möttölää puolustelematta kysytään kuitenkin, että eiköhän tuo hänen piikkinsä ollut enemmän kuittaus Pyrinnön pelaajien kuin harmaapaitojen suuntaan..?

Paineet ovat nyt kuitenkin ToPolla. Se on huomenna pakkovoiton edessä. Pyrinnölle riittää voitot Pyynikillä. Toivottavasti seuraavat pelit ovat yhtä sähäköitä viihdearvoltaan kuin tämä ensimmäinen kohtaaminen. Sopii toivoa, että yhtään "lässäystä" ei nähdä. ToPo-leiristä odotan etenkin Möttölältä ja Pearsonilta tasonnostoa. Eniten pyrintöläisistä toivoisi tasonnostoa Antsa Lehdolta. Ahvenniemi ja Lowe voisivat pelleilyn sijaan keskittyä enemmän pelaamiseen. Näin ollen makea vierasvoitto Kisikseltä voisi olla taattu.

Status
Viestiketju on suljettu.