Vs: FoKoPo 2008-2009
riisto sanoi:
Unohdat nyt kuitenkin "äitini on sairas" kohtauksen. Miksi sellainen olisi järjestetty, jos pelaajalla on pieni tai olematon buy out?
Forssan jenkit tulivat suoraan yliopistosta ja Thomas kävi sitäpaitsi E-Amerikassa kauden alussa ja siirtyi sieltä Forssaan. Puheet kovasta hintalapusta on pelkkää spekulaatiota, Thomas on kyllä osoittautunut laatupelaajaksi, Hunter taas ei niinkään.
Joo, toi äiti-tarina on miehen tyhmyyttä tai sitä ei ole tapahtunut...
Joka tapauksessa, ei kai kukaan
pura sopimusta tuolla perusteella. Jos haluaa olla inhimillinen niin antaa palkatonta vapaata siihen asti kunnes äiti on taas siinä kunnossa että poika voi pelata. Ottaa samassa yhteydessä nimen pahviin missä lukee että seuralla on myöhemmin halutessaan oikeus purkaa sopimus ilman sanktioita.
Summa summarum, joko lähteminen ei maksanut pelaajalle mitään tai Forssa sai Buy out -lottovoiton tai Forssan toimistolla oltiin hölmöjä... Arvelisin, että kyseessä on ensimmäinen vaihtoehto.
riisto sanoi:
Miksei sitten samantien makseta H-T kaksikolle korkeampaa palkkaa? Samat veroetuuden koskevat heitäkin ja ei tarvitse maksaa kenenkään muun lentoja, playoff pelien tuotto jne.
Nimenomaan ei koske. Se mihin verotus sidotaan on maassa oleskeltu aika (maakohtaisista verosopimuksista riippuen).
Siitä olen samaa mieltä, että playoffeista saatava tuotto olisi todennäköisesti ollut suurempi kuin miesten palkan tuplauksen kustannukset.
riisto sanoi:
Jalonen ja Mäkitulokas ovat jo laadukkaita pelaajia liigaan. Heiskanen osoittanut että pärjää jo ihan mallikkaasti ja Nissinenkin kokenut ja käyttökelpoinen. Heittäjä Talvitie ja pointin tuuraaja nuori Järvinen. Kyllähän tuo suomi materiaali on parempi kuin Porvoolla, Torpalla, Karkkilalla ja LprNamikalla. Jos Bojania ei lasketa suomalaiseksi, niin myös UU-Korihait.
- EMT:n sopivuutta kommentoin tuossa jo aiemminkin... potentiaalia on olla vahvistus minkä tahansa joukkueen avausviisikkoon, mutta... aika näyttää miten Forssassa sujuu. Porvoossa ei sujunut.
- Se pointtikaksikko on ollut ihan liigatasoa molemmilla kerroilla kun olen nähnyt, siihen ei kaadu.
- Nissisen pelejä olen nähnyt 6-7 viimeisen parin kauden aikana... IMO paraativuodet on takanapäin. Hyvä rotaatiopelaaja häntäpään joukkueeseen... 6 ppg tälle kaudelle.
- Heittäjä joka kiskoo ka 17 minuutissa ka 5,6 pistettä on turha heittäjä. Ihan näkymätön kun olen nähnyt.
- Heiskanen: ka:t 24 min, 7,6 ppg / 0,9 rpg. Ehkä se on pärjäämistä ja tilastothan eivät kerro kaikkea...
Siinä olen samaa mieltä, että häntäpään joukkueilla on kaikilla kotimaiset heikompia kuin kärkipään joukkueilla. Sitä tärkeämmässä roolissa on jenkit...
riisto sanoi:
Mielestäni tällä nykyisellä joukkueella voidaan ihan realistisesti taistella sijoista 7-8, kunhan yhteisharjoituksia saadaan taakse.
Kyllä saa Agbai ottaa ISOA roolia että moinen tapahtuisi.
Mielestäni Forssa on tuolla kokoonpanolla lähempänä suoraa tippumista kuin playoffspaikkaa.