Jos kotimaisia kentällisiä kaipaat, niin tervetuloa vaikkapa HNMKY:n, MuKin tai Tapiolan Hongan M1DA/B matseihin. Totuus nyt vaan on se, että liigassa voittaa joukkue, jolla on paras kokoonpano ulkomaisia (amerikkalaisia) vahvistuksia, koska jotkut visionäärit ovat niitä neljä “herrasmiesmäisesti” kokoonpanoon sallineet.
Se mitä kirjoittelet on totta, asiaa ei voi muuksi mutta. Mutta itselleni olisi toivomus kahdesta jenkistä. En tiedä olisiko tämä hyvä asia olen liikenteessä pelkällä mutu tiedolla. Ajattelin kahden vahvistuksen riittävän ja antavan näin kotimaisille pelaajille tilan kehittyä. Tämä hyödyttäisi uskoisin maajoukkuettakin. Nytkin meiltä lähti pelaajapois kun peliaikaa ei ole tullut. Topias on nyt vähän taantunut mutta alkukausi meni kuin unelma, kuinka monta pelaaja voisi breikata ja kehittyä jos saisivat peli aikaa. Mitä se auttaa suomikorista kun pelataan näin monella ulkomaan vahvistuksella. Sarja voi olla kovempi taso mutta onko se kuitenkin halla itse koripalolle. Lisäksi suurin osa jenkkuloita on aika pehmosia, joita lennätetään eestaas. Milloin päävika milloin mikäkin. Niin olisiko mielenkiintoisempaa jos joukkueet hankkisivat oikeasti kovatasoisia pelaajia, joitten rinnalla kehittyisivät omatkin pelaajat. Tätä olen pohtinut, tämä asia ei oikein kuulu tähän topikiin anteeksi. Ja ymmärrän että en tiedä kaikkea ja menisikö asiat näin jos meillä olisi rajattu kahteen jenkiin. Ja miten sitä sitten yritettäisiin kiertää, eu pelaja ja niin edelleen. Tämmöisiä aatoksia.