Koripallo.com

Helsinki Seagulls 2024-2025

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Seagulls on pelkkää päälleliimattua muovia, vailla perinteitä, kannattajia, tunteita tai aitoa seurarakkautta. Empä ole myöskään ikinä nähnyt niin tunteetonta mestuuden juhlimista, kuin Kauhajoelle summerin soidessa. Hups..
Tällä kaudella on kokeiltu jo viikon ja kahden viikon taukoa ja sama meno jatkuu näissä halvoissa provoissa. Nyt kuukauden tauko, ja ensi kaudella emme enää tätä katsele.

Olenko väärässä?
Olet. Kuka pyörittäisi tällaista toimintaa ilman tunnetta jne? Kuka jaksaisi tulla Kisikselle jos asia ois niin kuin sanot? Musta Kisikselle on kiva tulla, koris on hyvää, tunnetta piisaa, ihmiset näkee tuttujaan jne.

Perinteestä… no, miten vois olla pitkät perinteet jos seura on nuori? Vai onko uusien seurojen perustamisessa jotenkin perustavanlaatuisesti väärää? (Ja ei, Gullsit ei ole enää aikoihin pelanneet Topon paikalla.) Tavallaan toi parjattu Kisis muuten luo sellaista perinteen ja jatkuvuuden fiilistä, joka itse asiassa menetetään jos/kun siirrytään johonkin muualle.

Lopulta… Musta on sinänsä ihan perus leuanloksutusta sanoa Gullseja muoviseksi jne. Mut en nyt tiedä voiko siitäkään sanoa mitään oikea/väärä-akselilla. Mielipide sekin, vaikka eri mielipide kuin vaikka mulla.

Suhtautunut Gullssin olemassaoloon siltä kannalta, että Korisliigan ja minun kannaltani helsinkiläinen joukkue on hyvä ja on tosiaan kai vaikeaa pyörittää sellaista näiden perinteisten seurojen resursseilla ja historialla? Tai kai mä voisin kuvitella meneväni vaikka Topon tai Namikan matseihin ihan koriksen takia, mutta vaikea noita ois varsinaisesti kannustaa (toki helpommin kun jotain lakeuksien torvisoittokuntia) ja olettaisin monella olevan jyrkempiäkin periaatteita. Toki tämä on arvailua.

Olet. Kuka pyörittäisi tällaista toimintaa ilman tunnetta jne? Kuka jaksaisi tulla Kisikselle jos asia ois niin kuin sanot? Musta Kisikselle on kiva tulla, koris on hyvää, tunnetta piisaa, ihmiset näkee tuttujaan jne.

Perinteestä… no, miten vois olla pitkät perinteet jos seura on nuori? Vai onko uusien seurojen perustamisessa jotenkin perustavanlaatuisesti väärää? (Ja ei, Gullsit ei ole enää aikoihin pelanneet Topon paikalla.) Tavallaan toi parjattu Kisis muuten luo sellaista perinteen ja jatkuvuuden fiilistä, joka itse asiassa menetetään jos/kun siirrytään johonkin muualle.

Lopulta… Musta on sinänsä ihan perus leuanloksutusta sanoa Gullseja muoviseksi jne. Mut en nyt tiedä voiko siitäkään sanoa mitään oikea/väärä-akselilla. Mielipide sekin, vaikka eri mielipide kuin vaikka mulla.
Tämä Stadin joukkueiden jatkuva mollaaminen ihmetyttää. Ehkä Stadissa saa kotoa paremmat eväät kohteliaaseen käyttäytymiseen

Jos katsotaan pelkästään hallin täyttämistä ja lipputuloja lyhyellä tähtäimellä, niin kalliit liput eivät olekaan ongelma kunhan halli myydään täyteen, tai mikä ikinä se tavoite onkaan. Todellisuudessa katsojien välillä on merkittävääkin laadullista eroa, ja nyrkkisääntönä voi pitää, ettei maksukykyisimmät katsojat ole niitä jotka luovat eläväisintä kannattajakulttuuria. Ääriesimerkkinä tästä joitain vuosia sitten Kummola-areenalla pelattu Skoda cup. Juurisyynä Gullsin tapauksessa tässä kaikessa on tietysti liian pieni halli.

Liitteet

• Screenshot_20250513-220248.png
    Screenshot_20250513-220248.png
    1,6 MB · kertaa luettu: 61
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.