Koripallo.com

Honka - KTP 11-02-09 Mankkaa klo 18:30

Vs: Honka - KTP 11-02-09 Mankkaa klo 18:30

Perkuleen Kotkalaiset ku menitte häviämään Hongalle! Nyt ne menee taas Korihaiden edelle runksarjassa.

Tuntuu muutenkin siltä, että peruuttamaton on jo alkanut ja Hongan puro virtaa jo väistämättä kohti mestaruutta, eikä mikään taida kyetä patoamaan tuota jatkuvasti kasvavaa virtaa?

Ei me itekkää olla kovinkaa ilosii. :-\

KAKE sanoi:
Liven perusteella samaa mieltä että peluutus on hanurista. Miten se valmentaja ei voi tajuta. DW 6 menetystä ja pelaa koko ajan. Samoin Vinson, vain 4 levaria ja silti kentällä. Ei voi ymmärtää.
Enemmän mietin miksi Dobras on saanut pelata noinkin paljon.. Ihan ihmeellistä silti ettei Toni ja Upi ole käynyt ollenkaan kentällä. Ilmosen kannalta erittäin sääli, jos peliaikaa ei ala tippumaan enempää, sillä miehelle olisi vielä käyttöä muutaman vuoden ajan..

Mykkis sanoi:
Enemmän mietin miksi Dobras on saanut pelata noinkin paljon.. Ihan ihmeellistä silti ettei Toni ja Upi ole käynyt ollenkaan kentällä. Ilmosen kannalta erittäin sääli, jos peliaikaa ei ala tippumaan enempää, sillä miehelle olisi vielä käyttöä muutaman vuoden ajan..
Et taida oikeasti ymmärtää.

Mykkis sanoi:
Ihan ihmeellistä silti ettei Toni ja Upi ole käynyt ollenkaan kentällä.
Kaksikkoa on vain haluttu säästellä perjantain derbyyn. Silloinhan kaikki haluavat olla kunnossa, Honka-peleistä nyt niin viis...

On Mykkkiksellä näköjään jälleen kova huoli peluutuksesta. Ei ollut Katajan peluutus viimeksi kohdallaan ja eipä tuo näytä olleen tänään Kotkankaan?

Ilmosella ilmeisesti vanhoja vaivoja jotka haittaavat pelaamista. Myllylä taas flunssan kourissa, joten peliaika jää luonnollisesti nollaan. Myös Heinosella jotain pientä vamman tynkää..

Muuten en ymmärrä. Sopasen kanssa hävitään loppukeväästä kovin monta "suurta" peliä tällä menolla. Pavicevic oli lukenut tänään meidän pelikirjan ulkoa. Ja perjantain ottelussa Toijala vie meidän valmentajaa kuin litran mittaa...

Niin ja Colman oli sivussa kuumeen vuoksi...

Kotkan viimeiset 10 peliä: 7 voittoa 3 tappiota. Se on ainakin minun mielestä kohtuullinen voittosuhde.

Pelin paranemisesta tulee varmaankin merkkejä sitten kun Mäkäläinen ja Nanski pääsevät harjoittelemaan joukkueen kanssa. Molemmat olleet sivussa kohtuullisen ajan juurikin harjoituksista.

Peluutusta on helppoa arvostella katsomosta. En minä ainakaan tiedä jokaisen pelaajan päivittäistä kuntoa. Live-seurannan perusteella arvostelu osoittaa taas ehkä enemmän kirjoittajien tason.

Monella kirjoittajalla on kyllä riemui korkealla kun voitetaan mutta heti tappion tultua rupeaa puukot lentelemään. Mielestäni KTP on osoittanut selkeitä merkkejä siitä että keväällä se on yksi mestariehdokkaista.

Auringon noustessa kevättä enteillen jo melko korkealle Suomenlahden ylle Honka on jälleen saanut vainun.....Pantterista. 8)

Eihän 'KotkaB oy' :llä huonosti mene. Nyt on jo varmistettu W% = 43.2. Viime kaudella loppupeleihin riitti 42.9 %, niin että hilkulla ollaan eli voitto tai pari vielä ja se on siinä! :)

Siinä ja siinä tosin on noiden voittojen ottaminen, sillä yhtään 'helppoa peliä' (ellei Tarmo ole keväämmällä lopettanut yrittämästä) ei ole tiedossa. 'Karhuvuoressakin' vai mikä-se-nykyisin-onkaan ::), vallitsevat uudet arvot: 'yksilön arvostus ja keskinäinen luottamus' ..., ja porukat katukuvaan. Sori vaan, mutta isäntä (sponsori) ja renki (sponsoroitu) usein muistuttavat toisiaan (henkisestikin), valitettavasti. :(

Ei kotkalainen koripalloilu silti mihinkään häviä. Paikka ensi vuoden Korisliigaan on (ainakin pelillisesti, siitä jo nyt kiitos koko joukkueelle!) varmistettu ja loppupelit ovat pian ihan 'lipaisun' päässä. Kyllä tässä vielä hyvin käy!

KAKE sanoi:
Kotkan viimeiset 10 peliä: 7 voittoa 3 tappiota. Se on ainakin minun mielestä kohtuullinen voittosuhde.

Pelin paranemisesta tulee varmaankin merkkejä sitten kun Mäkäläinen ja Nanski pääsevät harjoittelemaan joukkueen kanssa. Molemmat olleet sivussa kohtuullisen ajan juurikin harjoituksista.

Peluutusta on helppoa arvostella katsomosta. En minä ainakaan tiedä jokaisen pelaajan päivittäistä kuntoa. Live-seurannan perusteella arvostelu osoittaa taas ehkä enemmän kirjoittajien tason.

Monella kirjoittajalla on kyllä riemui korkealla kun voitetaan mutta heti tappion tultua rupeaa puukot lentelemään. Mielestäni KTP on osoittanut selkeitä merkkejä siitä että keväällä se on yksi mestariehdokkaista.

Kyllä täällä kritisoidaan tätä peluuttamista ihan jokaisen nähdyn kotipelin ja jokusen vieraspelin turvin - MYÖS voittopelien jälkeen keskustelu on pyörinyt tiiviisti peluuttamisen ympärillä. Ja livestä näkee myös ketä siellä pelaa. Mielestäni tämä ylläoleva kannanotto on aika huteralta pohjalta heitetty. Oletko seurannut tätä keskustelua aiemmin, vai päätitkö heittää vaan väliin tämän "puukot lentelee" kommentin? Itse olen koko ajan painottanut, että uskon KTP:n menevän tällä joukkueella pitkälle, sekä monesti todennut että usko tähän joukkueeseen on kova. Myös sarjataulukko näyttää hyvältä, mutta tarkoittaako nämä ettei kritiikkiä saa antaa jos aihetta on? Mielestäni Sopasen peluuttaminen on ollut jopa järjetöntä, ja tämä tuntuu Karhuvuoressakin olevan hyvin monen katsojan kanta.

Katsomovalmentaminen on toki oma taiteenlajinsa, ja pidemmälle kun mietitään niin täysin turhaa. Silti nämä keskustelupalstat elävät näistä näkemyksistä, mutta toisaalta kuolevat tämän keskustelun rajoittamiseen. Itse ainakin luen mielelläni (ja osallistun itse) keskusteluun peluuttamisesta, pelaajista, kuvioista, puolustuksesta, valmentajasta ym kaikesta mikä tekee koripallosta mielenkiintoista! Vastakohtana tälle tämän yhden kirjoittajan pasianssi näillä "sarjapaikka todennäköisesti säilyy" -kommenteilla.

KAKE sanoi:

Puhut mielestani vahan, mutta asiaa! Turhat puukkojen heittelemiset jokaisen havion jalkeen voi jattaa vahemmalle ja jollain muulla tapaa ilmaista mielipiteensa.. Kun taalla niin monella niita on, suuria ajatuksia pelaamisesta ja valmentamisesta -- mita te sitten kotona istutte?? PELAAMAAN JA VALMENTAMAAN VAAN, KUN SE ON NIIN HELPPOA!!!

KTP todellakin on edelleen mestariehdokkaana, turha tassa on alkaa marehtimaan viimeisinta haviota, kun huomenna on jo uusi koitos! JA YKSI PIENI AJATUS... jos se joukkue talla kokoonpanolla, pelaajat, valmentajat, peluutus jne on NIIN KEHNO, SUORASTAAN SURKEA, niin MITEN IHMEESSA JOUKKUE ON TOP4 : SSA??? ja voi porvoo parkaa, nehan sitten sopisi polttaa vaikka roviolla...?!?!?

TSEMPPIA TAAS PELAAJILLE JA VALMENTAJILLE!!!!!

Ehh, luitko swoosh ollenkaan tuota edellistä? :eek:

E440 sanoi:
Ehh, luitko swoosh ollenkaan tuota edellistä? :eek:

Jep luin... ja ehka siina jokunen pointti onkin. Toki keskustelupalstoilla voidaan jutella naista asioista ja sita rataa - sitahan varten nama ovat. Mutta olen myos sita mielta, niinkuin itse sanoit, katsomosta valmentaminen on aina huomattavasti helpompaa, samoin kuin itse pelaaminen. Aina on jollain jotain viisasta sanottavana... niin kauan kun meista ei joku siella istu tai seiso vaihtopenkilla tai pelaa kentalla, tama "puukkojen heitteleminen" on todellakin TURHAA ja voisin kuvitella jokseenkin masentavaakin. Siina samassa missa sita negatiivis -savytteista krittiikkia annetaan, voisiko ihmiset jakaa myos kehuja, mita joku teki hyvaa ja mahtavaa?!?! Pohdiskelen vain... En ehka itsekaan aina niita jakele, mutta kuitenkin pyrin kiteyttamaan positiivisuuden edes yhteen lauseeseen tekstissani... Sopanen on tehnyt hyvaa tyota haalimalla pelaajat kasaan ja jotain hanen on taytynyt oikein tehda, kun nainkin korkealla sarjassa ollaan. Samoin JOKAINEN pelaaja.

Onneksi taalla sita kritiikkia tulee paljon muilta, mina voin keskittya positiivisuuteen ja toivottelemaan vilpittomasti onnea joukkueelle! :D

E440 sanoi:
Kyllä täällä kritisoidaan tätä peluuttamista ihan jokaisen nähdyn kotipelin ja jokusen vieraspelin turvin - MYÖS voittopelien jälkeen keskustelu on pyörinyt tiiviisti peluuttamisen ympärillä. Ja livestä näkee myös ketä siellä pelaa. Mielestäni tämä ylläoleva kannanotto on aika huteralta pohjalta heitetty. Oletko seurannut tätä keskustelua aiemmin, vai päätitkö heittää vaan väliin tämän "puukot lentelee" kommentin? Itse olen koko ajan painottanut, että uskon KTP:n menevän tällä joukkueella pitkälle, sekä monesti todennut että usko tähän joukkueeseen on kova. Myös sarjataulukko näyttää hyvältä, mutta tarkoittaako nämä ettei kritiikkiä saa antaa jos aihetta on? Mielestäni Sopasen peluuttaminen on ollut jopa järjetöntä, ja tämä tuntuu Karhuvuoressakin olevan hyvin monen katsojan kanta.

Katsomovalmentaminen on toki oma taiteenlajinsa, ja pidemmälle kun mietitään niin täysin turhaa. Silti nämä keskustelupalstat elävät näistä näkemyksistä, mutta toisaalta kuolevat tämän keskustelun rajoittamiseen. Itse ainakin luen mielelläni (ja osallistun itse) keskusteluun peluuttamisesta, pelaajista, kuvioista, puolustuksesta, valmentajasta ym kaikesta mikä tekee koripallosta mielenkiintoista! Vastakohtana tälle tämän yhden kirjoittajan pasianssi näillä "sarjapaikka todennäköisesti säilyy" -kommenteilla.
Keskustelupalstat ovat juuri niitä foorumeita joissa näitä keskusteluja pitää käydä. En evää keneltäkään oikeutta arvostella joukkueita ja valmentajia tai yleensäkkään ilmaista itseään. Ihmettelen vain epäjohdonmukaista kirjoittelua ja mielipiteen muuttumista kirjoitusten välillä. Esimerkiksi kun DW tekee kovia koreja ja joukkue voittaa on hän sarjan paras pelaaja. Kun loppuhetken ratkaisut eivät osu on hän jo vanha itsekäs kehäraakki. Minun mielestäni joukkueen valmentajan pitääkin pelata viimeinen heitto parhaan pelaajan käsiiin.

Peluutukseen liittyvistä kommenteista hyvänä esimerkkinä on syksyn otteluruuhkan aikana kirjoittajien ihmettely Samin pelaamisesta:
Miksi Ikävalko saa minuutteja?
Ei ole kykyjä SM-sarjaan!
Mielestäni juuri nämä syksyn peliminuutit turvasivat joukkueen pelinrakennusken onnistumisen Nanskin ollessa poissa. Lisäksi veikkaan että Sopanen peluuttaa Ilmosta juuri niin paljon kuin paikat kestävät. Saattaahan olla että Toni ei ole vielä parantunut vammoistaan kokonaan ja ei haluta riskeerata miehen jalan kuntoa ennen pudotuspelejä.

Live-seurannan perusteella peluuttamisen arvostelun kritisoinnin takana seison loppuun asti. Se on mielestäni sama kuin koittittaisi Aamulehden Esa Maarasen jutun perusteella kommentoida ottelutapahtumia Pyynikillä.

Toivon että kirjoittajat tukisivat meidän omaa joukkuetta ja perustelisivat kritiikkinsä. Tämä lause ei koske toki kaikkia kirjoittajia ja mutta yleinen trendi on kehua kun voitetaan ja haukkua kun hävitään.

Hyvä, kun tuli tämä(kin) aihe käsittelyyn (ansaitsisi ehkä oman topikinsa).
Olisiko se nyt niin, että jokainen kirjoittaa niin kuin kirjoittaa; omista syistään. Syitä taas on loputon määrä, ja toisen kirjoittajan syiden taustojen arvailusta vedetyt johtopäätökset kertovat eniten tuosta arvailijasta.
Ollaan jatkossakin kaikesta vaan enimmäkseen eri mieltä. Sehän on kotkalainen perinne... Tärkeintä on, että Kotkassa pelataan jatkossakin koripalloa korkeimmalla suomalaisella tasolla, ja ..... siitäkään ei aivan varmasti olla samaa mieltä! ;)

Kun minulta meni joukkue, tämä KTP niin sanotusti arvopohjaisesti 'alta', ja jouduin vaihtamaan (= halusin vaihtaa) seuraamaan otteluita toiseen katsomonosaan, niin silti kannustan tätä nykyistä 'KTP B-oy' -joukkuetta, ja iloitsen sen menestymisestä. - Silti nyt ja aina se vanha ja hyvä Karhuvuori ... on my mind !!! :)

PS. Eilinen peli kertoi siitä, että Honka tulee taas... valitettavasti.

Korjaus: Sorry. Käytämme tästä kotkalaisjoukkueesta 'varttuneiden kotkien' kesken, iköään kuin erotukseksi meidän KTP :stämme, nimikettä 'KotkaB-oy' (toivonväri) . Kyllä sillä kotisivuillaan on ihan oman nimensä. Ja, näyttääpä silläkin ihan hyvin sarjoissa pärjäävän. Tsemppiä vaan.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.