Vs: Honka - KTP 11-02-09 Mankkaa klo 18:30
Hyvä että keskustelua syntyy, tässä omia näkemyksiäni. Muiden (esim. pelaamista arvostelleiden) mielipiteitä en tietenkään välttämättä edusta.
KAKE sanoi:
Keskustelupalstat ovat juuri niitä foorumeita joissa näitä keskusteluja pitää käydä. En evää keneltäkään oikeutta arvostella joukkueita ja valmentajia tai yleensäkkään ilmaista itseään. Ihmettelen vain epäjohdonmukaista kirjoittelua ja mielipiteen muuttumista kirjoitusten välillä. Esimerkiksi kun DW tekee kovia koreja ja joukkue voittaa on hän sarjan paras pelaaja. Kun loppuhetken ratkaisut eivät osu on hän jo vanha itsekäs kehäraakki. Minun mielestäni joukkueen valmentajan pitääkin pelata viimeinen heitto parhaan pelaajan käsiiin.
Täysin samaa mieltä. Vanha itsekäs kehäraakki DW ei ole koskaan ollut. Joskus puskee liikaa, turhia menetyksiä tulee ja heittää mielestäni heittotaitoihin nähden liikaa kolmosia. Mutta kuten monesti olen todennut, Damon on uskomaton pelaaja, joka pystyy ratkaista pelit yksin. En ole koskaan kritisoinut että viimeiset hyökkäykset pelataan Williamsille, koska juuri hänelle ne pitää pelata. DW on Smithin ohella se mies, joka pystyy tekemään kovan korin silloin kun sitä tarvitaan!
KAKE sanoi:
Peluutukseen liittyvistä kommenteista hyvänä esimerkkinä on syksyn otteluruuhkan aikana kirjoittajien ihmettely Samin pelaamisesta:
Miksi Ikävalko saa minuutteja?
Ei ole kykyjä SM-sarjaan!
Olet oikeassa, mutta tästä olen jo myöntänyt olleeni väärässä. Lainaan itseäni:
E440 sanoi:
Joutuu kahdesta asiasta pyörtämään puheensa. Ensinnäkin, Ikävalko on ylittänyt kaikki odotukset ja esittänyt todella hienoja otteita. Ennen kautta tätä odotinkin, mutta alkukausi oli pettymys. Nyt kun on pakkoraossa saanut kunnon minuutteja, niin Sami on vastannut haasteeseen 100-prosenttisesti. Turhat viritykset ovat lähes kokonaan jätetty pois, ja poika tuo pallon ylös joka kerta moitteetta. Lisäksi käyttää heittopaikat fiksusti ja varsinkin parin metrin hypärit on pudonneet kivasti. Eilen Katajaa-vastaan Sami vei pari kertaa puolustusta todella komeasti ja veivasi pallon pussiin. Ansaitut kolme tähteä ja mielestäni KTP:n ehdoton YKKÖSPOINTTI tällä hetkellä!
Sami todella yllätti minut (ja Sopasen?) ottamalla vastuun kun oli pakko.
KAKE sanoi:
Mielestäni juuri nämä syksyn peliminuutit turvasivat joukkueen pelinrakennusken onnistumisen Nanskin ollessa poissa.
Eri mieltä. Sami oli oikeasti alkukaudesta huono. Pojalle ei vaan näytä sopivan 5-10 minuutin peliaika, vaan hänen(kin) täytyy päästä kunnolla peliin sisään. Ehkä alkukauden hajaminuuteista jotain hyötyäkin oli, mutta uskon että Ikävalko olisi vetänyt isommassa roolissaan yhtä hyvin ilman näitä alkukauden räpistelyjäkin. Ikävalko yllätti (minun lisäksi) siis myös Sopasen, koska alkukaudesta ei uskaltanut antaa isompaa roolia. Pakon edessä Sami pääsi ykköspointiksi ja on täyttänyt roolinsa 100-prosenttisesti.
KAKE sanoi:
Lisäksi veikkaan että Sopanen peluuttaa Ilmosta juuri niin paljon kuin paikat kestävät. Saattaahan olla että Toni ei ole vielä parantunut vammoistaan kokonaan ja ei haluta riskeerata miehen jalan kuntoa ennen pudotuspelejä.
Totta, näihin on katsomovalmentajan turha puuttua koska ei tiedä asioiden oikeaa laitaa. Tuskin Ilmonen olisi Espoossakaan ilman minuutteja jäänyt jos olisi täydessä iskussa.
KAKE sanoi:
Live-seurannan perusteella peluuttamisen arvostelun kritisoinnin takana seison loppuun asti. Se on mielestäni sama kuin koittittaisi Aamulehden Esa Maarasen jutun perusteella kommentoida ottelutapahtumia Pyynikillä.
Lähtökohtaisesti tottakai näin. Mutta esimerkiksi sitä, miksi Sopanen on käyttänyt Dobrasia viime aikoina aloituksessa ei ole vielä keksitty yhtään perustelua. Dobrasin esityksiä on nähty koko kausi, ja kyllähän se ihmetyksiä herättää että poika on jälleen avauksessa Espoossa. VAIKKAKIN TÄMÄ ON TODETTU AINOASTAAN LIVEN KAUTTA.
KAKE sanoi:
Toivon että kirjoittajat tukisivat meidän omaa joukkuetta ja perustelisivat kritiikkinsä. Tämä lause ei koske toki kaikkia kirjoittajia ja mutta yleinen trendi on kehua kun voitetaan ja haukkua kun hävitään.
Luulen ymmärtäväni mitä ajat takaa. En itsekään ymmärrä jatkuvaa kritiikkiä jos siihen ei ole aihetta. Varsinkin jos hyvät suoritukset jätetään huomioimatta. Itse ainakin pyrin ottamaan kantaa laajalti, hyviin suorituksiin ja myös niihin asiohin joihin en ole tyytyväinen. Esimerkiksi meidän jenkkikolmikkoa olen kehunut koko ajan. Silti olen kritisoinut esimerkiksi heistä kahden typeriä kolmosia. Silti mielestäni Smith ja Williams ovat KOKONAISUUTENA sarjan parhaimpia vahvistuksia ja ennen kaikkea kovimpia ratkaisijoita! Olen myös kehunut KTP:n johtoryhmää joka on panostanut kiitettävästi joukkueen rakentamiseen. Pelaajarinkimme on erittäin hyvä ja laaja, silti kritiikkiäkin välillä tulee. Valmentajasta en ole vielä aivan varma, mielestäni paremmalla peluuttamisella meillä olisi muutama piste enemmän. Tämä on minun mielipide, vaikka se monessa ehkä herättää närästystä.
swoosh1 sanoi:
Jep luin... ja ehka siina jokunen pointti onkin. Toki keskustelupalstoilla voidaan jutella naista asioista ja sita rataa - sitahan varten nama ovat. Mutta olen myos sita mielta, niinkuin itse sanoit, katsomosta valmentaminen on aina huomattavasti helpompaa, samoin kuin itse pelaaminen. Aina on jollain jotain viisasta sanottavana... niin kauan kun meista ei joku siella istu tai seiso vaihtopenkilla tai pelaa kentalla, tama "puukkojen heitteleminen" on todellakin TURHAA ja voisin kuvitella jokseenkin masentavaakin. Siina samassa missa sita negatiivis -savytteista krittiikkia annetaan, voisiko ihmiset jakaa myos kehuja, mita joku teki hyvaa ja mahtavaa?!?! Pohdiskelen vain... En ehka itsekaan aina niita jakele, mutta kuitenkin pyrin kiteyttamaan positiivisuuden edes yhteen lauseeseen tekstissani... Sopanen on tehnyt hyvaa tyota haalimalla pelaajat kasaan ja jotain hanen on taytynyt oikein tehda, kun nainkin korkealla sarjassa ollaan. Samoin JOKAINEN pelaaja.
Onneksi taalla sita kritiikkia tulee paljon muilta, mina voin keskittya positiivisuuteen ja toivottelemaan vilpittomasti onnea joukkueelle!
Mielestäni puukkojen heittely on turhaa, mutta kritiikin antaminen ei todellakaan ole. Kun keskustelua syntyy, pysyy tällaiset forumit pystyssä, mutta paljon tärkeämpänä - voidaan todeta että tästä meidän marginaalilajista todella ollaan kiinnostuneita. "Mene itse kentälle" -kommentit ovat aivan yhtä turhia, kuin perusteettomat arvostelut. Mutta olet oikeassa että kentän laidalta ja tietokoneen ääressä homma on paljon helpompaa. Sopanen saa silti minulta kritiikkiä, koska en yksinkertaisesti ymmärrä häneen peluutusta. Silti hän on minua paljon parempi valmentaja, enkä itse pärjäisi hänen saappaissaan. Myöskään Sopanen ei ole koonnut tätä joukkuetta - kiitos sille jolle kiitos kuuluu, eli KTP:n johtoryhmälle. Ja noista kehuista, viestejäni lukemalla huomaa että kyllä täällä kehutaan, tottakai, olemmahan sarjan kärkipaikasta ainoastaan kahden pinnan päässä.
KAKE sanoi:
KTP todellakin on edelleen mestariehdokkaana, turha tassa on alkaa marehtimaan viimeisinta haviota, kun huomenna on jo uusi koitos! JA YKSI PIENI AJATUS... jos se joukkue talla kokoonpanolla, pelaajat, valmentajat, peluutus jne on NIIN KEHNO, SUORASTAAN SURKEA, niin MITEN IHMEESSA JOUKKUE ON TOP4 : SSA??? ja voi porvoo parkaa, nehan sitten sopisi polttaa vaikka roviolla...?!?!?
Valitettavasti en löytänyt viesteistäni sitä kohtaa missä joukkue, pelaajat, valmentajat ja peluutus on haukuttu kehnoiksi, suorastaan surkeiksi.
pookinmäki sanoi:
Nämä tekstit ovat aina täysin irrallisia ja käsittelevät usein KTP:n mahdollisuuksia säilyttää sarjapaikkansa! Myös väreillä ja oikeilla kirjoitusmuodoilla on tärkeä osuus. Samaten kirjoittajan mielestä joukkue ja kotisali on jossain kohtaa muuttuneet. Nämä säännöllisesti saapuvat kommentit eivät edistä keskustelua, eikä ota juuri mihinkään kantaa. SILTI, jokaisella on oikeus tänne kirjoittaa juuri niinkuin haluaa, enkä minä ole siihen mikään puuttumaan. Kirjoituksistasi ja aivoituksistasi en ymmärrä mitään, mutta mitä sitten. Samaa joukkuetta tässä kannatetaan, itse koitan jatkossa olla puuttumatta näihin
-------------------
Hongalle tuli tappio, mutta Honka on, ja varsinkin tulee keväällä olemaan kova joukkue, etenkin kotona. Näitä tappioita tulee, sille ei voi minkään. Kunhan Mäkäläinen, Nanski ja Ilmonen pääsevät parhaaseen iskuun näyttää taas paljon paremmalta. Samoin Sopanen löytää hyvän linjan peluuttamiseen, varsinkin kahden hyvän pelintekijän peluuttamiseen. Jenkit ovat olleet tähän mennessä enemmän kuin palkkansa väärti. Toistan itseäni, mutta uskon että KTP on todella kova joukkue keväällä!
Jatketaan kirjavaa keskustelua, se on hyvä merkki. Hyvää orastavaa kevättä kaikille - Kevät on koriksen kulta-aikaa