kusti
Peke sanoi:Seuratasolla toiminnan täytyy täyttää monia asioita, niin eettesiä, urheilullisia, kasvatuksellisiakin ja taloudellisia asioita. Tässä viidakossa sitten toimii seuran monet valmentajat, joukkueenjohtajat, huoltajat ja jopa pelaajatkin jne.. Hemmetin helppoa on mollata ja arvostella porukkaa joka tuota hommaa tekee. Ja, jos jatkuvasti mennään arvosteluissa henkilökohtaisuuksiin, niin sitten ei aivan asiallisella tasolla keskustella olla. Ei sellaine keskustelu mihinkään johda ei eikä ole johtanut eikä tule johtamaan.
Asiallista tekstiä. Mollauksen perusteena taitaa osittain olla lyhytnäköisyys. Luullaan, että asiat muuttuvat kädenkäänteessä. Ei aina voi olla huipulla. Koripallo varsinkin on laji, missä pitää tehdä työtä vuosikausia kehittyäkseen huipulle. Itse asiassa olen joskus ihmetellytkin, mikä on se ongelma, joka huimaa vaivaisi. Uuutena huimalaisena en ole näitä kirjoituksia kauan seurailut, mutta arvostelun kärkevyyttä olen ihmetellyt. Arvostelusta tulee mieleen jotkut tv-selostukset, joissa valitetaan, kun suomainen ei voittanutkaan. Tosiasiassa olisi suoranainen ihme pitää seura jatkuvasti huipulla. Tulee aaltoliikkeitä, jotka vaan on hyväksyttävä, jos niiden kanssa haluaa elää. Notkahdusten takana on joskus muutakin kuin pieni harastajien määrä, kuten ilmeisesti miehissä viime vuonna joukkueelle sopimaton valmentaja. Mutta kaiken keskellä junnut ja vähemmän junnut ovat saaneet harrastaa mieluista harrastustaan. Se, että seura näinkin pienellä asukaspohjalla pystyy pitämään järjestelmällistä ja tehokasta valmennustoimintaa on hatunnoston arvoinen asia. Siitä kuuluu kunnia niin valmentajille, joukkuenjohtajille, huoltajille, vanhemmille ja muille tukijoukoille.