Koripallo.com

Huima vuosi 2005-2006

shaqilleko huimalainen?

Ai jaa, mä en tiennytkään että Shaqille on pitkän linjan huimalainen? Asuuko se Äänekoskella?
(Logiikan peruskurssin harjoitus nimimerkille "No huh huh", eihän ole liian vaikea?)

sdaf

jeesjeesille:lle sanoi:
On ihmisiä, joilla on intohimoja joita toteuttaessaan he eivät ajattele omaa välitöntä rahallista hyötyään. Esim. urheilumaailmassa jotkut pystyvät saavuttamaan myös sen (siis rahallisenkin hyödyn), mutta valtaosa toimijoista eivät tee sitä rahasta, vaan saadakseen harrastaa jotain, josta pitävät.

Mikäli olet sitä mieltä, että kukaan Huimassa toimiva henkilö ei tee ilmaiseksi mitään (tätä kai tarkoitti kommenttisi "Ei kukaan") niin ilmeisesti koko Huimaa ei ole koskaan ollutkaan, vaan olemme yhteisessä joukkopsykoosissa kuvitelleet sen olleen yli 100 vuotta toiminnassa.

Elääkseen tarvii toki vähän rahaakin, mutta mistä kukin sen ottaa, ei kiinnosta minua niinkauan kuin lakia noudatetaan.

Matkakorvaukset yms korvaukset ovat varmasti määrältään monen työssäkäyvän palkan suuruisia, kun puhutaan tästä tyypistä joka muka tekee vain intohimosta hommaansa Huimassa...

fdsa

Jaa kuinka monen? Kerro!
Matkakuluista tarvitaan yleensä kuitit, eikä kilometritkään ilmaiseksi tule. Aika vaikea tapa rikastua.
(piti mun nyt tähänkin sotkeentua, kaikkee sitä kännissä tuleekin tehtyä)

lainaan ja vastaan tuonne "Jumbo-finaali, Huima - Pantterit" -aiheeseen esitettyyn. tämäkun tuntuu oikeammalta paikalta.

mäntti sanoi:
on noi huiman sivut surkeat,, eikö niille kukaan viiti tehdä mitään... ottelu selostukset puuttuu kokonaan ja värit on ihan karmeat,, hävettää ihan huiman puolesta, on kyllä  palkallisia työntekijöitä mut taitaa mennä aika hiihto ja yleisurheilu papereiden pyörityksessä.. Pistä Mäkinen jotakin rotia tohon touhuun.. ??? kattokaa mallia muiden seurojen sivuilta.. :-*

Huiman koripallon ja emäseuran sivustoilla on tällähetkellä yhteinen ylläpito. minä. tuo mitä tuossa yrität sanoa olisi tehokkaampaa henkilökohtaisesti osoittamalla palaute tuonne Huiman koripallon suuntaan, ei tietenkään poissuljettua ole antaa palaute myös Mäkiselle, hän kun saa asioita tapahtumaan. tiedot löytyy http://www.huima.org ja http://www.huimabasket.com.

"ottelu selostukset puuttuu kokonaan"
tämähän on tiedostettu ongelma. innostuin ottamaan sivuston ylläpidon kun oli mukaan tulossa myös jutuntekijä. ja näin sitten... todellakin meiltä nyt puuttuu henkilö joka tekisi otteluselosteet. itse olen seurannut koripalloa senverran lyhyen aikaa, ja puuttuu jutuntekemiseen luovuus etten ryhdy itse väsäämään jotain sellaista mistä en vastuuta voi ottaa. oma vastuuni on huolehtia tekniikasta ja pitää nämä sivustot pari kertaa viikossa päivitettyinä. tämä on selkeästi rajaamani vastuualue, myöskin ajankayttö=rajoite.

"värit on ihan karmeat,, hävettää ihan huiman puolesta"
tällä varmaankin tarkoitit huimabasket.com-sivustoa. en ota kantaa sivuston ulkonäköön, koska en ole itse sitä tehnyt. itse tällä hetkellä kehitän emäseuran (huima.org) sivuille hieman joustavamman php-vetoisen sivupohjan, jotenka voisi helposti ymmärtää itsetekemieni sivujen olevan kehitystyössä prioriteetti. huimabasket.com jatko-kehittäminen yms. uudelleen rakentaminen ei minun osaltani tule lähiaikoina kysymykseen.

kiitos "mäntti" palautteestasi ;)

Armas Ahola

Vielä on pelejä jäljellä,systeemit ovat loksahtamassa paikoilleen,10 % joukkueesta on terveenä,Afrikan-avut kehittyvät koko ajan,nopea peli ei toimi vielä ja tänään taipui yksi nilkka harjoituksissa.Lopuksi Keski-Suomi pauhaa huima on rautaa

2005 tavoite

Tiputtaa huima 2 divariin jotta:

- Kulut pienenisivät
- Markkinointipäällikön palkkaa nostettaisiin
- Saataisiin enemmän omia junioreja kentälle
- Vähintään 14 kauttoa edustusjoukkueen organisaatiossa

Liiska

Ainakin se on tätä palstaa lukiessa Huimasta selvinnyt, että sillä on paskimmat ja mielikuvituksettomimmat ns. kannattajat. Muutama peli takana ja taas joukkue manataan alimpaan helvettiin. Samat vanhat hämäläis-höpinät jatkuu, asioista ei vaivauduta ottamaan selvää vaan heitetään älyttömiä syytöksiä ilmaan. Jos teitä kiinnostaa, maksetaanko Hämäläiselle palkkaa ja kuinka paljon, marssikaa koripallotoimistolle ja kysykää. Selvittäkää samalla myös koko toimenkuva, että mitä kaikkea sen pestiin kuuluu. Saatatte yllättyä. Itse olen aikoinani ollut duunissa järjestöpuolella ja voin kertoa ettei ole helpoin mahdollisin ala: ei säännöllisiä työaikoja, toimenkuva käsittämättömän laaja, olet vastuussa myös kaikesta siitä mihin et itse voi vaikuttaa, saat ottaa vastaan kaikki haukut ja sättimiset ja yleensä tämä työ on vielä paskasti palkattua.

Urheiluun kuuluu häviöt ja voitot. Tietysti toivon, että Huima voittaisi, mutta elämääni ei vie raiteiltaan se, että joukkue häviää. Harmittaa vain poikien puolesta. Itseltä ainakin uskoa poikiin löytyy, kunnioitan sitä, että ovat jaksaneet töidensä/opiskelujensa/perhevelvotteidensa ohella treenata lähes päivittäin jo vuosia. Toivon, että te haukkujat miettisitte, kuinka paljon työtä pelaajat tekevät kauden eteen ja alkaisitte käydä hieman kunnioittavampaa keskustelua täällä.

selkis

Kauheinta justiinsa onkin että pelaajat tekee kovaa työtä. Yksi diktaattori määrää kaiken. Vahvistukset otetaan junioreihin. Naiset etsii kolmatta ulkolaista. Miehet tekee kovaa työtä sarjapaikan eteen.

toimenkuva laaja

Liiska sanoi:
Jos teitä kiinnostaa, maksetaanko Hämäläiselle palkkaa ja kuinka paljon, marssikaa koripallotoimistolle ja kysykää. Selvittäkää samalla myös koko toimenkuva, että mitä kaikkea sen pestiin kuuluu. Saatatte yllättyä. Itse olen aikoinani ollut duunissa järjestöpuolella ja voin kertoa ettei ole helpoin mahdollisin ala: ei säännöllisiä työaikoja, toimenkuva käsittämättömän laaja, olet vastuussa myös kaikesta siitä mihin et itse voi vaikuttaa, saat ottaa vastaan kaikki haukut ja sättimiset ja yleensä tämä työ on vielä paskasti palkattua.

Täyttä asiaa. Tietämättömät eivät ymmärrä/tiedä mitä kaikkea joutuu Hämis ym. seuravastaavat tekemään ja siihen nähden palkkiot eivät varmasti tuntipalkaksi muutettuna riitä kaurapuuroon. Palkkana useimmiten on haukut jos jotain menee pieleen, ellei niin selkään taputtelijoita riittää. Antakaa nyt Matin vaan vastata/tehdä hommansa ja jos joku tekee saman työn samalla palkalla, niin siitä vaan. Ja kai Matti on ihan varmasti vastuussa johtokunnalle, joka lopulta päättää asioista. Jos Äänekoskella on toisin niin ihmettelen. Seuratyö on mielenkiintoista mutta vaatii sitä osaavilta viitseliäisyyttä/rakkautta lajiin, oman aikansa uhraamista jne. Pitäisikö kaikki tehdä vaan harrastuksena, jolloin tekemisen taso kyllä laskee. Antaa niiden tehdä jotka osaa ja haluaa. Tekijöistä ei synny jonoa, tuskin Äänekosken Huimassakaan.

chief

paskanjauhaminen sikseen.

Huima on ollut alkukaudesta selkeä pettymys. Kummastuttaa ainainen itkeminen loukkaantumisista ja muista liirumlaarum selityksistä. Joukkueen huonot vahvistukset olivat tiedossa. Miksei kunnon vahvistuksia voi hankkia? Afrikan apujen hinnalla olisi saanut varmasti Suomesta pelimiehiä ns. puolipäivä sopimuksilla, eli tarjotaan työtä ja maksetaan vähän myös pelaamisesta. Ongelmat ovat olleet vuosia jo tiedossa, pitkän pään ukot ovat olleet loukkaantuneena, muttei pitkään päähän haluta KUNNON vahvistuksia hankkia. Jos kotimaisille on vaikea maksaa, ottakaa jenkit, jotka ovat edes nähneet joskus koripallon. Jos menestys ei kiinnosta ja menestyksen hinta on liian kallis, älkää ottako mitään vahvistuksia ja yrittäkää kehittää omia pelaajianne. Vaikka sitten sillä kustannuksella, että seura kyntää aladivareihin asti. KUITENKIN, jos pelaajille EI HALUTA KORVATA heidän pelipanostaan palkkana, tai korvauksina, vaan selitellään, ettei ole varaa, mielestäni ei johtoportaassakaan tarvitse olla palkoillisia. Se ei käsittääkseni ole mahdoton pyyntö, tietäen ja tuntien Huiman perinteet talkoojoukkueena.

Siinä typistettynä faktaa ilman sonnanjauhamista.

Moro,

koko lailla harvakseltaan otan kantaa näihin Hämis-juttuihin mutta olettaisin että suurin osa näistä tulee jostain täysin muualta kuin Äänekoskelta. Itse olen kotoisin äänekoskelta mutta en tällä hetkellä siellä vaikuta. Olen useaan otteeseen ollut ylläpitoon yhteydessä näistä jorinoista mutta niihin ei oteta mitään kantaa. Kokeilkaapa ottaa sama meininki jonkun Korisliiga jengin suhteen niin johan napsahtaa aihe lukkoon. Mutta ei Huiman kohdalla ei, ei edellisinä kausina eikä tälläkään kaudella. Ja sanon tähän väliin että itsekin olen vapaaehtoistyötä Huiman eteen tehnyt, pelkästään rakkaudesta omaa seuraa kohtaan. En todellakaan sen takia että saisin P****A niskaani. En oikein jaksa uskoa että Matti Hämäläiselle maksetaan yhtään mitään mutta käykää hyvät ihmiset kysymässä Huiman toimistolta jos löytyisi hommia kun osaatte niin paljon paremmin hoitaa kaikki asiat. Viime kauteen haluan palata sen verran että Matti Hämäläinen ei varmasti vaikuttanut yhdenkään jenkin tulemiseen tai menemiseen.

Täältä tähän.

puolueellista

Elmeri75 sanoi:
Moro,

koko lailla harvakseltaan otan kantaa näihin Hämis-juttuihin mutta olettaisin että suurin osa näistä tulee jostain täysin muualta kuin Äänekoskelta. Itse olen kotoisin äänekoskelta mutta en tällä hetkellä siellä vaikuta. Olen useaan otteeseen ollut ylläpitoon yhteydessä näistä jorinoista mutta niihin ei oteta mitään kantaa. Kokeilkaapa ottaa sama meininki jonkun Korisliiga jengin suhteen niin johan napsahtaa aihe lukkoon. Mutta ei Huiman kohdalla ei, ei edellisinä kausina eikä tälläkään kaudella. Ja sanon tähän väliin että itsekin olen vapaaehtoistyötä Huiman eteen tehnyt, pelkästään rakkaudesta omaa seuraa kohtaan. En todellakaan sen takia että saisin P****A niskaani. En oikein jaksa uskoa että Matti Hämäläiselle maksetaan yhtään mitään mutta käykää hyvät ihmiset kysymässä Huiman toimistolta jos löytyisi hommia kun osaatte niin paljon paremmin hoitaa kaikki asiat. Viime kauteen haluan palata sen verran että Matti Hämäläinen ei varmasti vaikuttanut yhdenkään jenkin tulemiseen tai menemiseen.

Täältä tähän.

Olet ikävän oikeassa. Kun Topoon liittyvissä aiheissa mennään henkilökohtaisuuksiin, aihe menee lukkoon ja viestejä poistellaan. Huimaa ja muutamaa muuta landeseuraa + heidän pomojaan saa arvostella paljon rajummin.

Reima Kuusjärvenmutka

Elmeri75 sanoi:
Viime kauteen haluan palata sen verran että Matti Hämäläinen ei varmasti vaikuttanut yhdenkään jenkin tulemiseen tai menemiseen.

Varmasti vaikutti, ainakin yhden nimeltään Stansbury.

Reima Kuusjärvenmutka sanoi:
Varmasti vaikutti, ainakin yhden nimeltään Stansbury.

No tarkennetaan nyt sen verran että tarkoitin pelaajia. Stansbury tuli ja meni mutta olettaisin hänen kuitenkin olleen vastuussa jenkkipelaajien valinnoista.

Täältä tähän!

niinhän...

sitä olettaisi, mutta kun toiminnanjohtaja ei vastaa siis mistään, mistä häntä voisi kritisoida, eli ei vastaa mistään tärkeästä. Sitäkö Elmeri tarkoitit?

niinhän... sanoi:
sitä olettaisi, mutta kun toiminnanjohtaja ei vastaa siis mistään, mistä häntä voisi kritisoida, eli ei vastaa mistään tärkeästä. Sitäkö Elmeri tarkoitit?

Kysytäänpä näin päin, onko Huiman toiminnanjohtajan ainoa tehtävä valita jenkit? En usko. Eiköhän vastuualueita ole hieman enemmän? Mutta täällä on ihan turha vääntää juttua kun kenelläkään ei ole kyseisen tehtävän kuvausta käytössä, tietääkseni? Jos sellainen löytyy joltain niin laittakaa sitten näkysälle.

Ja toisaalta, ymmärrän että kerrotaan omia mielipiteitä ja näin, mutta kun mennään henkilökohtaisuuksiin niin sitä en ymmärrä. Minun mielestä Matti Hämäläisen tai kenenkään muun toimeentulo ei kuulu tämän palstan lukijoille. Vai miten on?

Taas täältä tähän!

chief

Elmeri75 sanoi:
Kysytäänpä näin päin, onko Huiman toiminnanjohtajan ainoa tehtävä valita jenkit? En usko.  Eiköhän vastuualueita ole hieman enemmän? Mutta täällä on ihan turha vääntää juttua kun kenelläkään ei ole kyseisen tehtävän kuvausta käytössä, tietääkseni? Jos sellainen löytyy joltain niin laittakaa sitten näkysälle.

Ja toisaalta, ymmärrän että kerrotaan omia mielipiteitä ja näin, mutta kun mennään henkilökohtaisuuksiin niin sitä en ymmärrä. Minun mielestä Matti Hämäläisen tai kenenkään muun toimeentulo ei kuulu tämän palstan lukijoille. Vai miten on?

Taas täältä tähän!

Toiminnanjohtajan toimenkuvaan (ainakin ennen kuin pelit alkoivat menemään huonosti) kuuluu(kuului) osittain joukkueen valitseminen, myös jenkit, sponsorit, markkinointi, yleisön saaminen katsomoon jne jne. Kuinka monta näistä tehtävistä on onnistunut sitten vuoden 99, jolloin Huima oli 4?

Tarkennetaan joukkueen valitsemista sillä, että valmentaja ehdottaa pelaajaa ja toiminnanjohtaja päättää otetaanko mies joukkueeseen. Myös nimi toiminnanjohtaja liittyy toiminnanjohtamiseen. Onko toiminnanjohtaminen ollut hyvää Huiman miesjoukkueessa viime vuosina? Yrityksissäkin epäonnistuneet johtajat kantavan vastuunsa myös huonoilla hetkillä eikä pelkästään voiton huumassa hyvillä hetkillä (jonka senkin olen omakohtaisesti kokenut).

Ja faktatietona ja Äänekoskelaisena, joka on kiertänyt keräämässä rahaa niin ovelta ovelle kuin muidenkin talkooaktiviteettien parissa uskallan väittää, että toiminnanjohtaja nauttii palkkaa, sekä etuuksia, joita esimerkiksi oman kylän junnut (joukkueen selkäranka ja perusta [ainakin pitäisi olla]) eivät saa.

Juttuni tarkoitus ei ollut syyttää toiminnanjohtajaa nimellä, vaan olen sitä mieltä, että toiminnanjohtaja seurassa, joka ei halua sijoittaa rahaa menestykseen, ei tarvitse KETÄÄN palkallista siihen tehtävään.

bravo

chief sanoi:
Toiminnanjohtajan toimenkuvaan (ainakin ennen kuin pelit alkoivat menemään huonosti) kuuluu(kuului) osittain joukkueen valitseminen, myös jenkit, sponsorit, markkinointi, yleisön saaminen katsomoon jne jne. Kuinka monta näistä tehtävistä on onnistunut sitten vuoden 99, jolloin Huima oli 4?

Tarkennetaan joukkueen valitsemista sillä, että valmentaja ehdottaa pelaajaa ja toiminnanjohtaja päättää otetaanko mies joukkueeseen. Myös nimi toiminnanjohtaja liittyy toiminnanjohtamiseen. Onko toiminnanjohtaminen ollut hyvää Huiman miesjoukkueessa viime vuosina? Yrityksissäkin epäonnistuneet johtajat kantavan vastuunsa myös huonoilla hetkillä eikä pelkästään voiton huumassa hyvillä hetkillä (jonka senkin olen omakohtaisesti kokenut).

Ja faktatietona ja Äänekoskelaisena, joka on kiertänyt keräämässä rahaa niin ovelta ovelle kuin muidenkin talkooaktiviteettien parissa uskallan väittää, että toiminnanjohtaja nauttii palkkaa, sekä etuuksia, joita esimerkiksi oman kylän junnut (joukkueen selkäranka ja perusta [ainakin pitäisi olla]) eivät saa.

Juttuni tarkoitus ei ollut syyttää toiminnanjohtajaa nimellä, vaan olen sitä mieltä, että toiminnanjohtaja seurassa, joka ei halua sijoittaa rahaa menestykseen, ei tarvitse KETÄÄN palkallista siihen tehtävään.

Loistava kirjoitus. Kyllähän sen ihmiset tietää, että ketkä noita hämäläisen puolustelujuttuja kirjoittaa. Piiri on pieni, mutta sitäkin tyhmempi kun ei tajua kuka on oikeasti vastuussa Huiman tuhosta. Ja se henkilö joka siitä vastaa on Matti Hämäläinen valitettavasti.

öökä

Varmmankin löytyy täältä jostain mutta kun olen laiska enkä jaksaa ettii nii kysyn tässä, että missäköhän huiman viime kauden valmentaja Stansbury (tai jotain sinne päin) nykyään valmentaa??

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.