Minulla auttoi
Vs: Jalkapohjat kipeinä
1. Venyttelu, sekä pohjelihaksen, että akillesjänteen noin 10 min/päivä
2. Kuminauha, vihreä joustavuus, nilkan ojentelua sen avulla niin, että ei mene hapoille noin 75 kertaa/kumpikin jalka kerran päivässä
3. Tasapainolauta, yhdellä jalalla tasapainoilua noin 10 min/jalka/päivä
Jaksoin tehdä tämän noin kuukauden ajan, vaivat hävisivät, jonka jälkeenkin kannattaa tehdä silloin tällöin.
Jos on tuollainen krooninen akillesjännevaiva, kuten minulla oli, vaati pitkäjänteistä hoitoa:Mykkis sanoi:Laitan tähän topicciin, ettei tarvitse uutta avata! Eli mulla on ollu kohta vuoden ajan treenien jälkeen, tai viimeistään seuraavana aamuna akillesjänteet kipeät. Olen käynyt myös lääkärissä asian vuoksi, mutta lääkäri epäili huonoja kenkiä. Nyt on jo kolmannet kengät menossa kipujen alkamisesta, mutta kipeät ovat edelleen!
Olen venytellyt useasti ja säännöllisesti pohkeita/akillesjänteitä, joka on tosin vähän helpottanutkin kipua.
onko kellään muulla esiintynyt vastaavaa?
1. Venyttelu, sekä pohjelihaksen, että akillesjänteen noin 10 min/päivä
2. Kuminauha, vihreä joustavuus, nilkan ojentelua sen avulla niin, että ei mene hapoille noin 75 kertaa/kumpikin jalka kerran päivässä
3. Tasapainolauta, yhdellä jalalla tasapainoilua noin 10 min/jalka/päivä
Jaksoin tehdä tämän noin kuukauden ajan, vaivat hävisivät, jonka jälkeenkin kannattaa tehdä silloin tällöin.