Vs: JOEN SUU
Joo. Kyllähän kiveä riittää ja koko ajan sitä muodostuu metamorfoosissa lisää.
Ei se lopu ei ja ei se niin helkkarin kallistakaan ole. Menet vain johonkin vanhalle pellonpientareelle ja keräät sieltä. Tiedä sitten, että pelastaako tulevaisuutesi....
Mutta voihan niillä kivillä vaikka heitellä vihulaisia, jos ei muita aseita enää ole tai työntää kiviä työpaikan koneiden rattaisiin.
Mutta onneksi ei enää meedio hehkuta koko ajan siitä yhdestä kahelista, joka hyppäsi statosfäärdistä vai mistä se oli maankamaralle takaisin. Ihme kun sattui edes Tellukselle.
Joo ei siinä sinänsä mitään, mutta kyllähän 50 miljoonaa sellaiseen humpuukkiin oli minusta aivan liikaa. Hyppypukukin maksoi jotain 30 miljoonaa. Eikä siinä ollut edes solmiota tai rusettia. Tosin kalliita pukujahan ne Presidentin linnaankin kutsutut ostavat. Paitsi tietysti se veltto Veltto Virtanen.
Sitten vielä kaiken lisäksi meitä hyväuskoisia höynäytetään, että tämä Feeliksi mukamas olisi rikkonut jonkin äänivallin. Mikäs se sellainen valli muka on. Ei sitä ainakaan telkkarikuvissa näkynyt. Ja kaiken lisäksi kaverihan hyppäsi ilman moottoriä eli ilman itse aiheutettua ääntä. Vai liekö vaikka juuri silloin pieraissut, että ihan pamaus kuului?
Sitten uutisia. Eukko vaihtoi auton.
Äsken kun olin pihalla tekemässä syyshommia ( en nyt sentään pannut tai nostanut mitään mökkiä talviteloille, kuten jokapaikanvani, joka oli pannut koko kesämökin talviteloille. On siinä ollut hommaa. Paljon ukkoja ja vipuja tai autonosturi?
Niin piti kertoman, että sinne selkäni taakse ilmestyi yhtä äkkiä kuin enkeli. Nimittäin noin parikymppinen sykähdyttävän hyvännäköinen blondi, joka kauppasi Vartiotorni-nimistä lehteä ja kysyipä vielä, että onko tuttu? Se torni nimittäin. No minähän heti, että vuonna -82, kun olin Tohmajärvellä kertausharjoituksissa, niin kiipesin ihan ylös asti yhteen sellaiseen ja kuikuilin isolla kiikarilla Vennään puolelle, joten kyllä se tuttu on.
Sitten se alkoi kysellä minulta kaikenlaista sellaista, että olenko miettinyt aikaa tuonpuoleisessa. Minä siihen, että kyllä sitä tässä iässä ja näillä vaivoilla tulee joka päivä mietittyä, mutten halua ainakaan taivaaseen. Siihen se, että voipi siellä olla ja tapahtua sellaisiakin asioita, joita ei ole täällä maanpäällä vielä ehtinyt tekemään ja kokemaan.
Minä vastasin, että tuskinpa noita sellaisia asioita montaa lienee ja lopulta se typykkä lähti hihittäen naapuria häiritsemään.
Kiva uskovainen se oli kyllä. Niin ja nätti. On näköjään sekin porukka tullut tälle tuhatluvulle ja oppinut sen, että jos uusia uhreja aiotaan pestata, niin ne rumat vanhapiikaämmät on pistettävä toisarvoisiin tehtäviin. Vaikka niitä torneja rakentamaan.