Vs: JOEN SUU
Eikös sitä kalanmaksaöljyä juotu? Möllerin sellaista? Pahanmakuista vielä oli se, mutta kuulemma terveellistä. Tiedä häntä, vaikka jo silloin olisi nuo lääketehtaat huijanneet. Jotain pahallemaistuvaa esanssia vain pullottivat ruokäljyyn sekotettuna ja me pöljät luultiin, että luusto vahvenee ja sairaudet pysyvät loitolla.
Näkeehän sen, että humpuukkia sekin oli, kun kuulostelee noita polvia. Eikä pääkään enää ihan teräkunnossa ole.
Juu, kyllähän minulla apureita on, mutta pitäähän sitä itse aina ensin näyttää, että miten ne hommat hoidetaan ja sitten vain pomottaa. Ja työturvallisuuskortit ja kaikki tulityökortit sun muut pahvit on kyllä taskussa, joten kyllä tässä ihan lakipykälien mukaan pitää toimia.
Tiesitkö muuten ettei A-tikkailla saa tehdä mitään hommia yli metrin korkeudella? Silti näkee jatkuvasti, kun esim. sähkärit seisovat niillä jossain kolmen neljän metrin korkeudessa lamppuja vaihtamassa ym.
Niin ja on mulla töissä makitojakin, mutta nyt on uusi Panasonikki akkukoneena. On makitoja iskukoneena, viimeistelynaulaimena, kuviosahana, höylänä ja ties minä muuma vempaimena. Mullahan on töissä kaikki perhanan välineet. On oikotasohöylää, vannesahoja, nauhahiomakoneita, sirkkeleitä sen seitsemää sorttia, sorvia ja käsityökaluja niin paljon, etten kaikkia aina muistakaan.
Lisäksi on käytettävissä kaikki migit, tigit, metallisahat, puikkokoneet , rälläkät ja muut hilpetöörit. On moottorisahaa, oksasahaa, kirvestä ja kaikenlaista viidakkoveistä.
Niin että kyllä tässä jotain voi aikaansaadakin, jos vain taitoa riittää. Ja sitähän meillä kyllä riittää.
Niin tuota, mistä minä voisin tietää, missä se jokavani tänään luuraa? Ei noista eläkeläisistä aina tiedä.
Mutta missä on pilli. Jokohan on voinut käydä avannossa?